TomTom Nike+ SportWatch GPS - Anthracite/BlueGlow zwart, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom Nike+ SportWatch GPS - Anthracite/BlueGlow zwart, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,4

emtievie 05-01-2014
Band te klein, GPS ontvangst meestal pas na 10-15 minuten. Sinds vandaag ook geen route meer waar je gelopen hebt: allen een lijn met de gemiddelde snelheden. Uitermate omslachtig toestel en onbetrouwbaar.

Een echte afrader!

Ederks 20-03-2013
In het begin leuke gadget maar voor de modale sporter vraag ik me af van de toegevoegde waarde op lange termijn. Ik heb een vrij vast, regelmatig programma, loop 1-3 keer per week, vrijwel dezelfde route, met enige minuutjes verschil afhankelijk van weer. Alleen als ik een nieuwe route neem heb ik er wat aan, dan is het wel handig om afstand en tijd te meten.

Het kan tot 10 minuten oplopen voordat de horloge is klaar. De sensoren moeten met de GPS-satelliet gelinkt worden. Dit is behoorlijk irritant. De oplossing: kwartiertje voordat je gaat hardlopen horloge buiten leggen. Als je dat niet doet worden de eerste 10 minuten niet gemeten en je krijgt dus geen correcte meting.

Richardx67 10-03-2013
Dit is mijn eerste gps-horloge en bevalt goed, op een aantal minputen na. De belangrijkste: Ik heb mijn twijfels over de metingen als ik in het bos loop. De aangegeven snelheid (en dus ook de afstand) is daar zo goed als zeker lager dan in werkelijkheid. Ik denk zo'n 1.5 kilometer per uur. Dit ga ik nog een keer nameten op de fiets. Ik had al eerder het plan om dit na te meten, maar het lijkt of de history niet gewist kan worden. Dit kan echter wel, kwam ik vandaag achter. Dat is een ander minpuntje. Je kunt best veel instellen, maar het is even zoeken/googlen hoe e.e.a. werkt (de site bijvoorbeeld lijkt alleen met miles te werken maar kun je ook op kilometers instellen.).

Je kunt je gegevens uploaden naar de site van nike. Daar kun je zien waar en hoe hard je gelopen hebt. In kleuren wordt aangegeven waar je sneller/langzamer hebt gelopen. Je totale afstand, je gemiddelde snelheid enz. wordt mooi overzichtelijk weergegeven.

Tijdens het lopen is het display goed zichtbaar. 2 opties kun je als standaard instellen. Ik heb dit ingesteld op afstand en snelheid. Met de computer kun je dit wijzigen (volgens mij niet op het horloge zelf). Daarnaast kun je met de knopjes de overige opties zien (gemiddelde snelheid, calorieen enz.). Bediening van het licht gaat dmv een tik op het touchscreen. Dat vind ik niet echt gemakkelijk. Werkt nl. lang niet altijd (misschien een kwestie van wennen, ben benieuwd hoe anderen dit ervaren).