Garmin Forerunner 910XT zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin Forerunner 910XT zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

rienscholten 30-10-2014

Let op in de overzichten wordt van een triatlon alleen de splittijden weergegeven.
De HRM band is in mijn geval een ramp. Vreemde waardes voor de hartslag worden weergegeven. Probleem is bekend bij Garmin, maar die adviseren katoenen kleding te dragen en de sensor op je rug te plaatsen. Omwisselen helpt niet, er is nml. geen modificatie gekomen. Meerdere triatleten hebben hetzelfde probleem.
De batterijduur is het sterkste punt van de Garmin 910XT.
rienscholten 13-11-2014

Inmiddels een nieuwe HRM band ontvangen van Garmin. Ik ben benieuwd naar de resultaten.

Ironman 21-01-2014

Heb dit horloge een jaar in bezit en ben er uiterst tevreden mee. Gebruik het horloge voor meerdere sporten uiteraard waarvoor hij bedoeld is en dat is voor het multi sporten (triathlon) het apparaat laat zich makelijk bedienen en je kan het op verschillende manieren instellen. De multi sport functie is erg handig tijdens een triathlon waar geen mylaps registratie is omdat je dan de afzonderlijke prestaties kan meten inclusief wisseltijd. Dan heb je nog de 4 sport standen waar je het horloge in kan zetten. Lopen hier heb je diverse trainings optie aangepast of interval aangepast kan je ook maken op garmin connect en naar het horloge zenden je moet dan denken aan dingen als tempo hartslag afstand etc. interval is handig voor je snelheidswerk en kan ingesteld worden op afstand, tijd aantal herhalingen. Ook kunje 4 displays instellen met gegevens die jij belangrijk vindt. Voor fietsen geld eigenlijk hetzelfde. De meest verbazingwekkende functie is toch het zwemmen en dan met name het binnen zwemmen hoe de techniek werkt weet ik niet maar hij ziet het verschil in zwemstijl BC, Ss, RS je kan de lengte van het bad instellen van 20 t/m 100m. Hij registreerd elke baan die je zwemt in tijd, slag, aantal slagen, efficiëntie en swolfscore . In de display kan je zien welke totaal afstand je hebt afgelegd in meters. Met het buiten zwemmen registreert hij alleen afstand en tijd. Als het horloge te lang onder water blijft verliest hij het GPS signaal je moet dan denken aan ss zwemmen met BC heb je hier geen last van. Heb tot nu toe een nadeel kunnen ontdekken en dat is als je fietst op je ligstuur en het horloge om de pols draagt en je een gepolariseerde bril op hebt, dan kan je de display niet aflezen. Voor de rest heb ik nog niets nadelig kunnen ontdekken en doet hij waarvoor hij gemaakt is en dat is het bijhouden van je prestaties.
Ook het trainen stimuleert hij omdat je veel instel mogelijkheden hebt en hij je waarschuwt waar neer te snel te langzaam, hartslag te hoog of te laag verstreken afstand of tijd etc. Wat betreft de accu deze gaat lang mee laat hem wel regelmatig geheel ontladen door hem aan te laten staan. Heb het horloge een keer 12 uur en 30 minuten aan een stuk gebruikt en had nog 40% batterij capaciteit over.

andreroel 05-10-2013

Pech met mijn Garmin 305 gehad anders had ik die nog gehad. Die 305 is niet zo super nauwkeurig, maar toch ok, wel een zwakke accu, het grootste minpunt....

Vandaar bij het uitzoeken van een nieuwe ook een Polar RC3 GPS HRM en de TomTom Multi-Sport HRM-GPS meegenomen in het vergelijk. Alle handleidingen doorgelezen.... tja toen kwam ik toch bij de Garmin 910XT uit.....
Doorslaggevend: de zeer flexibele velden indeling. Niet gedwongen vaste pre-settings. Zeer grote display met volledig vrije keuze uit 1, 2, 3 of 4 velden naar keuze. En dat dus 4x eenvoudig te scrollen met de knopjes. Dus geen gedoe voor keuzes als training en wedstrijd. Ook trainingen zijn via Sporttracks super eenvoudig te programmeren.
Of dit online goed kan weet ik niet, niet bekeken, off-line via mijn laptop werken vind handiger, kan ik ook mijn data opslaan zonder wifi (vakantie). De maps/het weer werk ik dan wel weer bij als er wifi is.

Installatie: onder Win7 64 bits probleemloos
Onder XP op mijn laptop een geel uitroepteken... de ANT software van Garmin bleek niet goed te werken.
Via een van deze drivers werkte het wel:
Ik had de 2e genomen, maar de 1e lijkt me eenvoudiger is kant en klaar.
Sporttracks V2 ondersteunt de import alleen via de Garmin communicator plugin (API) in het import menu, want er is geen rechtstreekse 910XT optie. Die ondersteuning is er wel in ST V3.
De GPS van deze Garmin lijkt een stuk nauwkeuriger dan de 305 (route beter op de weg/baan zoals gelopen)

Tja....THE question: duurzaamheid? Das afwachten, zeker wat de accu betreft. De behuizing ziet er goed uit, je kunt er mee zwemmen (ik gebruik hem vnl voor hardlopen).

Oja... de prijs.. die is best hoog, ca 450 euro adviesprijs, maar ik kon hem bij Correct.nl net boven de 300 euro kopen (maar niet gedaan ivm hun magere service. Het is dus de hartslagmetershop geworden (naam hoog te houden als specialist), een aantal tientjes meer, maar vet onder de advies prijs....

Dickvw 07-06-2012

het horloge vorige week gekocht en inmiddels gebruikt voor zwemmen/fietsen en hardlopen.
de bediening zit logisch in elkaar enwerkt prettig.

ten opzichte van de garmin 405 lijkt de GPS gevoeligheid iets minder, met de 405 heb ik nooit meegemaakt dat het horloge op autopauze ging onder de bomen en bij dit horloge is mij dit al meerdere keren overkomen.

Ik overweg het horloge terug te sturen omdat ik gisteren een condensatievlek midden op het scherm had en dit wekt niet veel vertouwen op.

Dus hoewel een zeer compleet en prettig te bedienen horloge heb ik toch een beetje spijt omdat ik hij geen zeker gevoel geeft wat betreft de betrouwbaarheid.