Iomega Home Media Cloud Edition - Reviews

Kleuren
zwart
Type/soort
externe harde schijf

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Iomega Home Media Cloud Edition op Kieskeurig.nl.

5,3

Job1234 04-01-2012
  • Product half jaar in bezit

Als hij werkt gaat alles prima en goed. Moeiteloos draadloos video streamen naar 2 tvs tegelijk. Echter, de verbinding met de mac gaat erg moeizaam, valt onacceptabel vaak weg en herstarten van de NAS duurt veel te lang (5 minuten oid). Verder kan mn mac vaak zonder aanwijsbare oorzaak simpelweg geen verbinding maken met de NAS. Herstarten NAS is het enige wat dan helpt. En laat dat nou net zijn want een NAS moet doen. Zonder gedoe en gezeur gewoon verbinden met de Mac in een paar seconden. Bijgeleverde software van iomega is erg traag en de softwarematige herstart-optie die ind e software zit werkt simpelweg niet. De NAS herstart maar wordt op geen enkele wijze herkend door mn Mac. Erg jammer dat iets wat met een beetje software tweak op te lossen valt voor een groot deel het gebruiksgemak van deze NAS verpest...
Thomas1988 07-01-2012

Heb je al een firmware update gedaan?? Dat was bij mijn Iomega NAS ook nodig om gebruik te kunne maken van timemachine (Apple's back-up programma)

Is het wel makkelijk deze schijf over het internet te bereiken, of moet je dan zo'n abonnement nemen bij TZO (ofzow....) Ik wil namelijk graag gewoon op school mijn thuis NAS kunnen lezen.

Mvg,

Thomas

Pieter-W 20-11-2011
  • Product maand in bezit

Dit is geen "werkschijf". Hij werkt goed als back-up, maar files (zoals foto's) bewerken, meerdere files tegelijk openen of een file in meerdere programma's tegelijk gebruiken (bijv. in photoviewer en explorer) zorgt ervoor dat de schijf in de war raakt en weigert verder te werken.
Ik heb 4 computers aan mijn netwerk hangen en gisteren zorgde de schijf ervoor dat mijn hele netwerk, dus alle 4 computers, op tilt sloeg. De enige oplossing was alles af te sluiten, stekkers eruit en één voor één weer op te starten.
Dit katje moet met fluwelen handschoentjes behandeld worden, anders houdt ze ermee op.

Pieter-W 12-10-2011

Op zich een mooi apparaat met mooie mogelijkheden.
De eerste installatie is vrij eenvoudig en het apparaat wordt eenvoudig herkend in het netwerk.

Er zit een verveldende bug in: als je er muziek op laadt dan geeft hij vrij snel aan dat hij vol is (terwijl er bijvoorbeeld maar 250 GB opgezet is). Daar is een workaround voor, maar die moet je wel zien te vinden. Deze issue is bekend bij Iomega en wordt hopelijk bij de volgende firmware update verholpen.

Er is mee geadverteerd dat hij ook met android devices benaderbaar zou zijn. Dat is echter (nog) niet zo! Voor iPhone is al wel een app gemaakt, maar voor android is nog niet bekend wanneer die komt. Voor mij is dit een grote tegenvaller, daar ik hem met mijn android tablet wilde gaan gebruiken.

Voor de toekomst zouden USB 3.0 poorten mooi zijn geweest, maar die ontbreken ook. Met USB 2.0 poorten duurt het laden van deze schijf met 750 GB ongeveer een dag.

Met mijn ervaringen tot nu toe met deze schijf ben ik er niet heel ontevreden over, maar zou ik hem niet aan mijn vrienden aanraden.