LaCie Hard Drive, Design by F.A. Porsche 250GB - FireWire 400 - Reviews

Interface
FireWire 400 (IEEE 1394)
Capaciteit
250 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de LaCie Hard Drive, Design by F.A. Porsche 250GB - FireWire 400 op Kieskeurig.nl.

6,6

Ik2007 10-05-2007
  • Product jaar of meer in bezit

Ik heb de harde schijf al ruim een jaar in mijn bezit en hij bevalt op zich prima.
Standaard is de harde schijf geformateerd als bestandssyteem FAT 32 waardoor je geen bestanden groter dan 4GB erop kan zetten. Belangrijk is dus de schijf opnieuw te formateren als bestandsysteem NTFS voordat je de schijf in gebruik neemt. Dit kan je doen via Windows XP.
De harde schijf is behoorlijk stil, maar zou nog wel wat stiller mogen (bromt een beetje). Een nadeel van het apparaat vind ik dat deze niet via de USB 2.0 aansluiting wordt gevoed, maar een externe adapter nodig heeft. (nog meer draden....) Het design vind ik mooi, dat was ook een van de redenen dat ik voor deze schijf heb gekozen.

Bram Koster 04-04-2007
  • Product jaar of meer in bezit

Zolang deze harddisk het doet, is alles natuurlijk ok. Maar als het op service aankomt, is het plaatje een stuk minder positief.

Na ongeveer een jaar gebruik verscheen opeens de boodschap in beeld dat het deurtje van m'n harddisk open stond en of ik die even dicht wilde doen. Meer kwam er niet uit. Ik heb gezocht naar ook maar iets wat op een deurtje zou kunnen lijken, maar uiteraard zit die er niet in. En een nieuwe driver installeren gaat niet, omdat ik niet voorbij die foutmelding kom.

Nou zit er twee jaar garantie op de harde schijf, dus ik wilde 'm wel opsturen. En toen ik belde raadde de meneer van Lacie mij dat ook aan. Maar wat hij er niet bij vertelde, is dat elke harddisk die binnenkomt als eerste compleet gereset wordt! Oftewel: weg alle data! En als je daar niet mee akkoord gaat, kunnen ze niets voor je doen.

Elke andere reparateur moet de harddisk openmaken om de data eraf te kunnen plukken. En natuurlijk vervalt dan de garantie.

Kortom: als je data je lief is, heb je werkelijk helemaal niets aan de support van Lacie. Misschien hopen ze dat we allemaal nog een extra harddisk kopen om de eerste harddisk te back-uppen?

minnie-me 24-03-2007

Leuk ding,alle foto's en filmpjes erop gezwierden ging heel snel...ook volledige backup van pc met Acronis gemaakt(je kan maar zeker zijn....) Ben HEEL tevreden,een aanrader!!!!!!!

Marisol 14-02-2007
  • Product jaar of meer in bezit

mooi design. Werkt snel en stil, heerlijk. Al dik een jaar in bezit. Wel vrij zwaar en groot en waarschijnlijk niet schokbestendig, waarschijnlijk niet bestand tegen veel reizen. In dat geval kun je beter een speciaal schokbestendige, all terain hdd kopen.

brmvndnhvl 24-01-2007

Prima ding, werkt simpel, soepel en stil.

mwb222_nl 17-06-2006
  • Product maand in bezit

Werkt over het algemeen prima. Ik heb wel een paar keer een kleine storing
gehad in de herkenning maar dat kwam waarschijnlik doordat ik er 2 externe
harddiscs tegelijk aan had gehangen. Verder geen problemen. Maakt erg weinig
geluid wat erg pleziering is. Werkt snel en tot nu toe betrouwbaar.

corto 26-08-2004

De hd bleek foto's corrupt te maken als je hem met xp gebruikt. Op de mac deed
hij het wel naar behoren