Samsung S Series HX-DU015EB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung S Series HX-DU015EB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

burp-on 09-09-2013
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

Ik heb deze externe nu bijna 2 jaar en nooit problemen mee gehad. Je moet hem ook wel gebruiken zoals het hoort. Gewoon nejes afsluiten. Je kunt er wel je eigen gebruiksaanwijzing op los laten maar dan moet je ook niet zeuren dat ie het dan niet doet. Ik vind het een prima apparaat.

SAB83 14-07-2012
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

Heb de schijf nu twee jaar in mijn bezit, en regelmatig problemen mee gehad. Het niet aan willen gaan zoals dat hier al eerder beschreven werd, is mij bekend. Ben tijden bezig geweest het ding aan en uit te zetten voordat het lampje weer ging branden. Het leek te maken te hebben met het uitschakelen avn de HD na het uitschakelen van de PC. Het leek er in ieder geval op dat ik geen problemen had met inschakelen als ik de schijf netjes had ontkoppeld en uitgeschakeld vóór afsluiten van de PC. Vind dat dat eigenlijk niet hoort. En soms vergat ik dat het ding nog aan stond.

Gisteren kwam ik er achter dat ik het ding heb staan, was alweer vergeten dat ik hem had. Zo vaak gebruik ik hem dus niet. Dus gisteren door m'n bestanden zitten bladeren. Ik gebruik de schijf als backup van foto's,films etc.
Vandaag doet ie het echter niet meer. Als ik hem aanzet, krijg ik de melding dat de schijf eerst geformatteerd moet worden voordat je deze kunt gebruiken. Dan ben je dus wel je data kwijt. Ik wil nu proberen om de schijf in te bouwen om hopelijk mn data er nog af te kunnen halen. Misschien werkt ie nog goed als interne HD, maar eigenlijk vertrouw ik het ding niet meer.
Echt een onding. Teveel problemen mee gehad. Niet kopen!

DreeB 15-08-2012

Ik heb precies hetzelfde, ik gebruik hem voor mijn MediaPlayer. Ik laat de SSS aan staan dus de MP bepaald of hij aan of uit staat. Dat geeft dus problemen.
Ik heb (bijna) alle data eraf kunnen halen, geformatteerd, maar nu wederom dat hij niet gezien wordt door mijn MP en niet meer aan gaat.

Ik koop hem nooit weer!

DreeB 27-04-2012
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

Helaas ben ik ook de dupe van uitvallen van deze HDD. Van de een op de andere dag opeens niet meer aan te slepen. Bovendien is hij niet snel, heb spijt van de externe voeding erbij. Volgende keer geen SSS meer!!

fred 2008 01-05-2011
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

Het wordt wel is tijd dat ik ook maar een review geef, ik heb inmiddels de schijf een klein jaartje in bezit,wat de andere mensen schijven over het uitvallen van de schijf,daar zelf heb ik geen last van (gelukkig). Heb er zelf twee van een tot nu toe geen problemen ermee.Ik beoordeel de schijf omdat veel mensen er problemen mee hebben, misschien een slechte serie of zo, de enige wat irritant is het lichtje als je een film kijkt, gewoon afplakken met zwarte tape probleem opgelost.

TomR 23-04-2011
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

helaas recentelijk gecrashed.. voor mij geen Samsung meer.
Verder behoorlijk traag. Adviseer voor externe disks toch voor eSata!

Rianne90 12-03-2011
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

Ik heb deze schijf al geruime tijd in mijn bezit, toppie!
Hiervoor een van een ander merk gehad, drie keer bagger.
Onderstaand verhaal lijkt erop dat er iets met de schijf gebeurt is waar hij niet tegen kan, een valpartij bijvoorbeeld.

Voor mij geen andere meer, inmiddels is de schijf vol, dus op naar de 2e zelfde externe harde schijf!

Albert2010 05-11-2010
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

Slechts een paar weken in mijn bezit. En nu al kapot

Ik had alle data van mijn computer hierop gezet zodat ik een verse installatie kon doen.
Start hij 2 weken later niet meer op. Hij doet helemaal niets meer, lampje brand niet, hij zoemt niet. Dit klink typisch als een storing in de aansturing van de electronica en niet als een probleem met de harddisk zelf.

Terug naar de winkel die mij waarschuwt dat als zij de drive in nemen je een nieuwe harddisk terugkrijgt. Samsung stuurt een nieuw exemplaar terug, zonder te proberen je data te redden. Sterker nog ze willen niet eens proberen alleen het kastje te verwisselen en de oude schijf in een nieuw kastje te stoppen.

Samsung gebeld, die bevestigen dit.
Gevraagd of ik de drive open mag maken om zelf proberen de data van de schijf af te trekken. Dit mag natuurlijk wel, maar dan moet je de zegeltjes verbreken en verlies je je garantie.

Klacht neergelegd bij Samsung. Komt als reactie dat ze werkelijk niets kunnen doen.

Conclusie:
Of kans op je data te redden, daarna zit je met een kappote schijf. 100 euro weg.
Of je bent je data kwijt en heb je een nieuwe harddisk.

Ik denk dat ik voor het redden van mijn data ga, een externe schijf die zo slecht en onbetrouwbaar is als deze (Lees maar eens na op deze site en andere plaatsen op het internet) Daar heb je niets aan als backup medium.

Ik ben zwaar teleurgesteld in het service apparaat van Samsung.

En voor mij nooit meer een Samsung

Robert2310 04-04-2012

Beste Albert,

Ik heb nu de zelfde storing voor de tweede keer. Informatique is de leverancuer en geeft hetzelfde aan. Ik wil je vragen wat jij hebt gedaan om de data te redden.

Bert-nl 03-11-2010
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

De eerste in Januari gekocht in Juli deed deze opeens niets meer, heb hem toen omgeruild gekregen voor een nieuwe. Deze is er nu weer mee gestopt net 3,5 maand in gebruik. Ik gebruikte hem als backup van mijn foto's en muziek. voor mij geen aanrader, valt me tegen van een merk als samsung dat ze zo iets durven te verkopen.

Rob061018 25-10-2010
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

Een tijd geleden heb ik hier vermeld dat deze schijf telkens uitviel, problemen met de voeding. De schijf is teruggestuurd naar Samsung voor controle en eventueel reparatie. Na ongeveer 3 weken kwam het bericht dat hij niet te repareren was, een specificatie van het mankement werd niet gegeven. Ik heb een nieuwe schijf ontvangen, zelfde type, en deze draait al weer langere tijd probleemloos. Misschien een slechte serie geproduceerd, wie zal het zeggen. In ieder geval ben ik weer tevreden, zeker omdat ik mijn bestanden nog van de haperende schijf heb kunnen redden.

corrie2010 22-10-2010
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

Ik was zeer tevreden,totdat hij niets meer doet van de ene dag op de andere.
Nou ik heb hem maar open gemaakt,Aan gesloten op de computer stroom er op is maar 12 volt.
Ik til de hardeschijf en beetje op en plots begint hij het to doen.
Nu moet ik regelmatig om hem aan de gang te krijgen de schijfoptillen.
Denk dat er ergens een los kontakt zit,Maar waar weet ik nog niet daar moet ik nog naar kijken.

Cor

Inte Muller 20-09-2010
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

Reeds 3 van deze schijven in bezit. tot nu toen ook nog geen problemen mee gehad. We zullen beginnen met zijn 2 min punten, hij slaapt wel eens in, als de film dan 3 seconden draaid dan schokt hij even (1 sec).
Hier heb je dan ook geen omkijken naar tijdens de film. Ik zelf gebruik ze voor aan mijn mediaspeler.
Ze gaan de erop en eraf met grote regelmaat.
Een tweede min punt is ze zijn niet stapelbaar.
Ik ben er alleen maar positief over.
Stille schijf met lekker veel ruimte.

InteMuller 28-12-2011

Dit is een kleine update. Ik heb er nu 5 in mijn bezit en de eene film na de andere gaat erop.
Zo ook gaan de schijven van boven, mijn hobbykamer, naar de zitkamer om aangesloten te worden aan mijn mediaplayer. Het voordeel is dat wanneer je er een paar heb, voeding en kabels overhoud en waarvan 1 set continu aan mijn Xtreamer hangt. Ondanks alles heeft er tot nu toe geeneen begeven.

Mijn bevinding met de 2TB/usb3 zijn minder positief daar begaf er 1 al naar 3 maanden.

Wat ik echt een pre vind is dat je hem aan en uit kunt zetten aan de voorkant. Het gegraai aan de achterkant bij andere schijven is ook niet alles. Wat ook een voordeel is dat de schijf ligt en niet staat "is toch wat stabieler", belangrijk als je erveel mee aan de wandel gaat zoals ik.

Fritss123 16-08-2010
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

Heb deze schijf 3 weken geleden gekocht. Prima ding.

Ik heb als eerste even de schijf geformateerd van FAT naar NTFS zodat ik er in een keer grotere bestanden op kan zetten, van meer dan 4GB.

Daarna heb ik de schijf gelijk volgepompt met zo'n 600GB aan bestanden. En de schijf werkt nog prima.
Er zit dus een draaiknopje op om de schijf aan/uit te zetten. En om het lampje feller/zachter te zetten, wat ik zelf een beetje onzinnig vindt. Ik heb hem maar op z'n zachts gezet, spaart weer energie :D

Na zo'n 5/10 minuten gaat de schijf in een idle ( schijf stop met draaien). Soms heb ik er wel last van als ik even snel iets op m'n schijf wil doen. Maar de schijf is weer toegankelijk naar zo'n 4/5 seconden.

De schijf voldoet aan mijn eisen, ben dus tevreden.

mark j bakker 07-08-2010
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

De grootte van deze harde schijf was mooi ruim zodat it alles bij elkaar kon zetten (muziek, films, foto's etc). Voordat ik een 2e bakup van deze schijf kon maken is er na een paar weken helemaal niets meer mee te beginnen, ALLES kwijt dus :( Geen aanrader wat mij betreft voor belangrijke backups.

heyitsme1979 25-07-2010
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

Bij de mediamarkt in rotterdam centrum is de Samsung Story 94,95.
De prijzen zijn vergeleken voor mij met mediamarkten in de buurt van rotterdam 94,95 was het goedkoopste. Het is voor mij te ver om naar Almere te gaan (qua kosten ook) om hem daar te gaan halen dus heb ik hem in rotterdam gekocht.

De medewerker gaf aan dat alle mediamarkten verschillende ondernemingen zijn, waardoor prijzen onderling kunnen verschillen...

Het apparaat werkt goed ik heb (bijna) al mijn bestanden die op mijn pc inmiddels als backup op de schijf staan

Linda1979 24-07-2010
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

Bij de mediamarkt in Rotterdam kost hij 94,95-.
Daar werd gezegd dat iedere mediamarkt een eigen onderneming is en werden de prijzen gecontroleerd bij omliggende mediamarkten in Rotterdam waarbij uit blee dat 94,- de goedkoopste prijs was van de Mediamarkten in de omgeving van Rotterdam
Het ding werkt goed, ik heb hem inmiddels geformatteerd en zet er mijn gegevens op.

shiny220 23-07-2010

Nou...

Mooie schijf hoor!!

net 3 weekjes, en alles wat ik nodig had van mijn onlangs overleden interne schijf erop gezet, Crasht ie compleet !!!

Net wat Coen zei, die 'm bij de Media Markt had gekocht voor € 79,- hij staat aan maar doet het niet.

Voeding even eruit en er weer in.

Kijk ermee uit, dat doet ie in het begin, daarna is het einde schijf!!

Slecht product !

Mij maar weer een WD.

coolkoen123 20-07-2010
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

Ik heb deze harddisk ook bij de mediamarkt gekocht voor 79 euro. Voor dit geld echt een van de goedkoopste 1.5 tb harddisks.

Hij voldoet aan de verwachtingen het enige probleem wat hij soms (tot nu toe 2x in een maand) heeft is dat terwijl het knopje op aan staat de harddisk uit is en ook niet meer aan wil.
Ik krijg hem dan pas aan door de voeding opnieuw erin te doen. Soms moet ik dit meerdere keren doen voordat hij daadwerkelijk aan gaat.

wim45_ned 08-07-2010
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

Het Story Station is verrassend stil. Groot voordeel vind ik dat je de power aan de voorzijde aan en uit kunt zetten zodat je niet meer bij de voeding hoeft te komen.

Pieter1979 04-07-2010
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

Deze harde schijf is het beste wat er is, zeker gezien de prijs van onder de 100 euro. Reken maar de prijs uit per gig = bijna gratis. Stil en mooi vormgegeven. Ben zeer tevreden!

rickVDB 24-03-2010

Was een vrij tevreden gebruiker van WD MyBook externe HD's Wou er nog een kopen
maar omwille van hun bijgeleverde slechte software die je moet gebruiken of je aan-uit toets
en gauge werkt niet en een verlies van 700MB, naar iets anders gezocht.
De MyBook 3.0 is erg duur, en het USB 3.0 voordeel valt bijna weg in testen op snelheid.
De meerprijs + een insteekkaartje voor de laptop zijn niet in verhouding tot de meerprijs
en de 3 a 4 x sneller dan USB 2. Nog even wachten tot de USB 3 producten volwassen zijn.
Deze Samsung daarentegen viel op in de goede reviews. Geen bijna verplichte scrapware,
een pak stiller dan de (oude) WD's , koeler en in een mooi kleiner aluminium kastje.
Vergeleken met de ongeveer 3 jaar oudere WD's is de prijs tot meer dan 6 x goedkoper
per GB ! De 2 TB versie is in verhouding veel duurder, de 1 TB te klein. (Formateren een
4,5 h , disk check fase 4 15 h !)
Snelheid is beperkt tot de USB 2. De eSata versie , zelfde probleem , een meerprijs
voor zowel de Story Plus en een insteekkaartje voor de laptop.
Ik heb geen snelheidsmeting software, maar een truecryptvolume creeeren doet hij aan
24 MB/s . Bij mijn interne 7200 schijf tegen 60 MB/s.
Ik ben er tevreden over, snel genoeg, stil en laat heel de tafel niet meezoemen zoals
de WD's. Wel 1 irritatie: hij schakelt bij inaktief zijn op stand by, stroombesparing,
greenpower en al, maar als windows iets van de schijf wil, schrijven of lezen, moet
hij uiteraard terug opstarten in een secondje of zo, en laat elke keer een "warning" in
het event log achter " an error was detected on device\ \ during a paging operation."
Dus als hij de hele tijd aanstaat maar niet continu hoeft te werken staat je event log
vol met de onschuldige gele warnings, en dat is wel een schoonheidsfoutje.
Optimize for quick removal , of for performance, in de device manager helpt niet.

Toch zeker een aanrader en alternatief op de WD schijven die overal te koop zijn.
Niet duur, dus als in 1 of 2 jaartjes USB 3 volwassen is en er een aansluiting op de
nieuwe laptop is, is ze nog goed als (tragere) backup schijf voor de altijd maar
uitbreidende film/series en muziek collectie.

fizion 08-03-2010
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

Deze schijven vervangen twee Lacie Big Desktops. Ik heb het helemaal gehad met Lacie en hun support. De disks zijn het probleem niet maar ze gebruiken voedingen die elk jaar weer kapot gaan. Hun suggestie was nu om voor € 45 euro een nieuwe voeding te kopen. Absurd.

Deze Samsungs zijn stil, gaan automatisch uit. Kan een nadeel zijn omdat het even duurt voor ze opstarten. Ik gebruik ze voor opslaf van films aan mijn server en dan is dat alleen maar pluspunt.

Verder zijn de schijven erg stil en zien ze er netjes uit. Een domme design fout is echter dat je ze niet kan stapelen. Nu is het niet goed als ze echt tegen elkaar aan stapelt maar een kleine wijziging in design had er voor kunnen zorgen dat dit prima mogelijk was.

Het regelbare ledje had van mij niet gehoeven maar voor sommige mensen een grappige gimmick wellicht.

Heb de schijven bij Dynabyte gekocht waar ze nu 99 zijn, mooie prijs voor 1.5TB schijf zeker gezien de prijs in losse verkoop.

Voor mensen die ontzettend snelle schijf willen is hij wellicht wat langzaam, maar dan moet je eigenlijk sowieso geen USB gebruiken.

coassistent 14-02-2010
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

Erg mooie externe harddisk die je UIT kunt zetten! verder is hij extreem geruisloos en wordt NIET warm! Verder is het handig dat je het lichtniveau van de blauwe led kunt aanpassen.

teo68 11-02-2010
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

Prima apparaat: stil, klein, best mooi en relatief goedkoop. Ik heb daarnaast hele goede ervaringen met interne HD's van Samsung.

John_van_de_Vooren 11-02-2010
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

Prima schijf. Strak, niet opvallend design.
Maakt weinig geluid.
Wel lastig dat hij standaard FAT wordt geformatteerd. Bestanden vanaf 4Gig zijn dan niet op te slaan; formateren naar NTFS is aan te bevelen.

arthur66 16-01-2010
Geschreven voor: Samsung S Series HX-DU015EB

mooie kleine behuizing die stabiel staat. de aan/uitknop ziet er wel strak uit, had voor mij kleiner gemogen. Nu zit er ook een dimfunctie aanvast voor de verlichting aan de onderkant van de schijf. Is niet echt iets wat voor mij van extra waarde is. Installeren van de schijf is plug and play en voor mij is het backupprogramma voorlopig de moeite waard om te proberen.
kortom, een schijf die veel opslag biedt voor een lage prijs.