Seagate Expansion Portable 4TB - Reviews

Capaciteit
4000 GB
Formaat
2.5 inch

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Seagate Expansion Portable 4TB op Kieskeurig.nl.

5,2

Anovek 12-02-2020

Seagate

Geschreven voor: Seagate Expansion Portable 4TB

Gekocht in december en na overzetten items, in januari al vastgelopen. Kan altijd bij elk merk gebeuren maar terugggebracht en blijf voorlopig even bij WD.

Pluspunten

• Klein en compact

Minpunten

• Snel kapot gegaan

david 12-02-2020

Gecrashed

Geschreven voor: Seagate Expansion Portable 4TB

Deze recensie gaat over de 5TB versie. Vermoedelijk geldt hetzelfde voor de 4TB versie. Bij de eerste keer gebruik viel me al op dat hij heel langzaam laadde. Daarna waren er allerlei problemen bij het overzetten. Bepaalde files zouden corrupt zijn en konden daarom niet overgezet worden. Vervolgens was de disk niet meer zichtbaar, ook niet op 2 andere computers. Een heelfotoarchief is daarmee verloren gegaan, wat ook aan mijzelf te wijten is, aangezien ik tijdelijk maar één copie had. Ik ben door professionals gewaarschuwd voor seagate disks. Dit gebeurt veel vaker. Goedkopen is in dit geval duur kopen. Koop een ander merk, zou ik zeggen.

Pluspunten

• geen geluid

Minpunten

• crasht

Chris 29-12-2019

Veel opslag voor goede prijs

Geschreven voor: Seagate Expansion Portable 4TB

Mooi en klein in omvang met veel capaciteit. Past in mn binnenzak, neemt dus makkelijk mee. Alleen de meegeleverde usb kabel had langer gemogen maar is vergelijkbaar met de kabel die andere schijven kwam

Pluspunten

• Klein, heel portable
  • Mooi
  • Solide

Minpunten

• Korte usb kabel

marcel 20-06-2019

Externe hardschijf

Geschreven voor: Seagate Expansion Portable 4TB

Uitstekende, snelle portable harde schijf om mee te nemen op vakantie. Snel overzetten van fotobestanden zodat je ten alle tijden een backup hebt. Klein formaat, makkelijk mee te nemen, niet zwaar en snel overzetten!

Pluspunten

• formaat
  • snelheid
  • gewicht

brands 26-10-2018

Mooi design

Geschreven voor: Seagate Expansion Portable 4TB

Deze Seagate gekocht, aangesloten en bestanden overgezet. Dit ging in zeer traag tempo en uiteindelijk liep hij vast. Dezelfde bestanden heb ik ook op een externe schijf van LaCie gezet en dat lukt met gemak. Ik heb een paar pogingen gedaan, maar toen opgegeven. Vervelende was dat het verwijderen van de bestanden ook een paar uur duurde. Oftewel slechte aankoop en snel geretourneerd. Ga toch maar weer voor m'n LaCie, want die doet het al ruim 12 jaar en is nog niet stuk.

• Klein formaat

Minpunten

• Zeer traag bij overplaatsen bestanden
  • loopt diverse keren vast