Seagate Expansion Portable 4TB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Seagate Expansion Portable 4TB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Wobbe 01-08-2022

Wordt te warm en levensduur van 6 maand

December 2021 de Seagate Expansion+ Portable 4Tb gekocht via bekende grote winkelketen in NL. Wordt erg warm en is helaas zonder bijzonder extreem gebruik in iets meer dan 6 maanden al overleden. Garantie op aparaat bleek al bijna 2 jaar voor de aanschafdatum te zijn verlopen bij Seagate. Kortom kijk uit wat je koopt. Er wordt soms veel uit oude voorraad verkocht. Mijn advies is koop apparaten die niet zo warm worden, deze hebben een langere levensduur. Verlies van data weegt niet op tegen snelheid en capaciteit.

Pluspunten

• Hoeveelheid data
  • Snelheid

Minpunten

• Te warm
  • Zeer korte levensduur
  • Bij aankoop al verlopen garantie

Onno Rdam 05-11-2021

Schijf niet meer herkend

Ongeveer een half jaar in bezit en wordt nu al niet meer door de computer herkend.
bij Schijfhulpprogramma (Mac) kan de schijf niet worden hersteld.
Nu kijken of ik met het gekoppelde Rescue programma (bij aankoop inbegrepen) mijn data kan terugkrijgen.
Even geen Seagate meer...

Pluspunten

• veel voor weing

Minpunten

• vastgelopen

david 12-02-2020

Gecrashed

Deze recensie gaat over de 5TB versie. Vermoedelijk geldt hetzelfde voor de 4TB versie. Bij de eerste keer gebruik viel me al op dat hij heel langzaam laadde. Daarna waren er allerlei problemen bij het overzetten. Bepaalde files zouden corrupt zijn en konden daarom niet overgezet worden. Vervolgens was de disk niet meer zichtbaar, ook niet op 2 andere computers. Een heelfotoarchief is daarmee verloren gegaan, wat ook aan mijzelf te wijten is, aangezien ik tijdelijk maar één copie had. Ik ben door professionals gewaarschuwd voor seagate disks. Dit gebeurt veel vaker. Goedkopen is in dit geval duur kopen. Koop een ander merk, zou ik zeggen.

Pluspunten

• geen geluid

Minpunten

• crasht

Anovek 12-02-2020

Seagate

Gekocht in december en na overzetten items, in januari al vastgelopen. Kan altijd bij elk merk gebeuren maar terugggebracht en blijf voorlopig even bij WD.

Pluspunten

• Klein en compact

Minpunten

• Snel kapot gegaan

Chris 29-12-2019

Veel opslag voor goede prijs

Mooi en klein in omvang met veel capaciteit. Past in mn binnenzak, neemt dus makkelijk mee. Alleen de meegeleverde usb kabel had langer gemogen maar is vergelijkbaar met de kabel die andere schijven kwam

Pluspunten

• Klein, heel portable
  • Mooi
  • Solide

Minpunten

• Korte usb kabel

marcel 20-06-2019

Externe hardschijf

Uitstekende, snelle portable harde schijf om mee te nemen op vakantie. Snel overzetten van fotobestanden zodat je ten alle tijden een backup hebt. Klein formaat, makkelijk mee te nemen, niet zwaar en snel overzetten!

Pluspunten

• formaat
  • snelheid
  • gewicht

brands 26-10-2018

Mooi design

Deze Seagate gekocht, aangesloten en bestanden overgezet. Dit ging in zeer traag tempo en uiteindelijk liep hij vast. Dezelfde bestanden heb ik ook op een externe schijf van LaCie gezet en dat lukt met gemak. Ik heb een paar pogingen gedaan, maar toen opgegeven. Vervelende was dat het verwijderen van de bestanden ook een paar uur duurde. Oftewel slechte aankoop en snel geretourneerd. Ga toch maar weer voor m'n LaCie, want die doet het al ruim 12 jaar en is nog niet stuk.

• Klein formaat

Minpunten

• Zeer traag bij overplaatsen bestanden
  • loopt diverse keren vast