Western Digital Elements Desktop 1TB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Western Digital Elements Desktop 1TB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

Mascha11 12-05-2013

Ik had deze ruim een jaar. Al mijn foto's erop gezet en nog meer. Ik dacht, 1 TB dan kan ik voorlopig voort. Na ruim een jaar in gebruik herkende mijn computer dit apparaat niet meer. Apparaat laten nakijken maar helaas, overleden.
Toen ik Reviews op Google las, las ik dat dit apparaat vaak stuk gaat. Had ik dat maar eerder geweten.
Voor de mediaspeler hebben we er toentertijd nog een aangeschaft. Deze werkt nog wel maar hoelang nog?

dijkling 06-03-2012

2 jaar geleden bij Mediamarkt een WD Elements gekocht omdat 'ie een naam heeft en ik een betrouwbaar apparaat wilde hebben voor back-up van documenten, muziek en foto's. Mooi niet dus. Vandaag gaf hij gewoon de geest. Tenzij ik een oplossing vind,(of een recovery-expert inschakel voor ettelijke honderden euro's), ben ik alles kwijt. Voor mij nooit meer WD.

Peter de Kroon 07-12-2011

Ik wilde een backup maken van mijn pc en had alles overgezet op deze harde schijf. Nadat ik windows 7 had geinstalleerd mijn externe harde schijf aangesloten en werd ook meteen herkend. Omdat het vrij laat was geworden besloot ik de bestanden van de externe harde schijf de volgende dag terug te zetten op mijn pc. Helaas! De volgende dag herkende mijn pc de externe schijf niet meer. Ook op de pc met XP werd hij niet herkend. Een hoop bestanden kwijtgeraakt. Van mijn leven geen Western Digital schijf meer.

BartPRS 28-05-2011

Wordt niet herkend door Mac Leopard en ook niet door Windows 7. Geen ondersteuning van WD. Geen fatsoenlijke handleiding. Wezenloze zoektocht op de site van WD. Bizar om te zien dat niet alleen dit model, maar ook vrijwel alle andere modellen niet worden ondersteund voor hedendaagse besturingssystemen. Wat een achterlijk bedrijf. Een dramatische miskoop, weggegooid geld.

Laojohnny 05-03-2012

Probeer eens een goede USB kabel. Bij mij lukt het ook niet totdat ik een andere goede USB kabel er tussen deed.

Peterrrrrr 17-05-2011

Heb deze schijf een half jaar geleden gekocht, 2 maanden later was hij 'overleden' en deed niks meer. Terug naar de winkel en een nieuwe gekregen, nu een paar maanden later is deze ook 'overleden'.

Dit product is dus totaal niet betrouwbaar, ik ga op zoek naar een ander merk..

th0046 08-02-2011

perfecte harddrive voor films achter mn acryan mediaspeler! gaat vanzelf aan en uit op basis van spanning op usb (herkenning via pc/acryan aan/uit). ik had alleen misschien beter de 2TB kunnen halen :-) toppie voor de rest.

Bossaatje 31-12-2010

Bij deze een review van dit apparaat en maar meteen een conclusie: waardeloos apparaat, NIET KOPEN!!!
Na 1 dag teruggebracht, bestanden waren al niet meer toegangelijk.. Bij aankoop vergeten om Kieskeurig van te voren te checken en zie waar dat toe leid, frustratie!
Reactie van Dynabyte op negatieve berichtgeving van dit apparaat, "ooh er wordt zo veel slechts geschreven op Internet over apparaten". Dynabyte heeft nog een poging gedaan om de data van de schrijf te halen met herstelsoftware maar dit is uiteindelijk niet gelukt.. Apparaat maakt weinig geluid, eigenaar des te meer!
Western Digital, shame on you voor het fabriceren van zo'n slecht product, Dynabyte haal dat ding uit de handel!!
Omgewisseld voor een Samsung.

Pepe007 04-11-2010

Een jaar geleden heb ik al mijn data verloren op mijn WD elements, sloot hem aan op een laptop en werdt niet herkend. Na enig zoeken heb ik veel kunnen terug halen met recovery program. Mijn bestanden waren omgezet in chinese tekens. Geen virus aanwezig. Voor zekerheid heb ik me dan een 2de aangeschaft voor een backup te maken. Gisteren sluit ik deze aan op mijn pc en weer hetzelfde voorval data omgezet in chinese tekens bijgevolg data lost (gelukkig nog een backup). Wat is dit probleem? Mijn vertrouwen is zoek wat betreft WD Elements.

prv74 17-02-2010

Prima ding. Voelt degelijk aan, met handige rubberen stootranden aan de uiteinden.
Compact genoeg om weg te kunnen werken.
Deze heeft een aparte netstroomvoeding. Dat zou je als nadeel kunnen zien, omdat je hem dus apart moet in/ uitschakelen of altijd aan hebt staan. Ik vind het een voordeel omdat ik hem dan alleen maar aan hoef te zetten als ik hem gebruik, en dat is vrij incidenteel.

happynico 04-02-2010

vervolg; 31-01 naar de winkel (mycom)gegaan. Deze wisten direct dat het aan de voeding lag. Telefoonnummer gekregen van WD. 01-02 gebeld met WD even serienummer doorgeven en jawel een nieuwe voeding al op 04-02 in huis. Klasse service, daarom nu een 10 vanwege de snelle oplossing van mijn probleem.

Technoboy45 09-12-2009

Prima externe HD! Gebruik hem samen met de Xtreamer om films en muziek af te spelen. Hij is snel, stil en betrouwbaar.
Echte aanrader, vooral gezien de prijs op dit moment. De rubberen stootranden zijn een goede bescherming als je de HD mee wilt nemen.

FusionFreak45 14-11-2009

Heb na lang arzelen ook maar eens deze 1 TB schijf gekocht, maar alle problemen die sommigen hier beschrujven herken ik op geen enkele manier. Schijf werd door mijn 3 computers meteen herkend en kon zonder problemen al mijn film en muziek bestanden overhevelen naar deze schijf. Scijf is snel, stil en plug and play. Maar voor alle duidelijkheid ik heb de uitvoering zonder die rubber stootranden.
Kortom prima apparaat, alleen een minpuntje is dat er geen aparte aan/uit schakelaar opzit, maar voor 69 € vind ik het een zeer betaalbare schijf.

jafrako 07-09-2009

Je koopt een splinternieuwe auto maar hij wil niet aanslaan. De dealer zegt er niets aan te kunnen doen maar vindt dat die auto goed bruikbaar is als je hem gewoon aanduwt. Ik denk niet dat die dealer daar mee wegkomt. Waarom pikken wij consumenten dat wel van de electronicahandel.

Ik heb dit apparaat gekocht en aangesloten en nu hapert mijn PC tijdens het opstarten. Na afkoppelen van de WD gaat het opstarten verder waar het was gebleven. Daarna werkt de WD schijf soms zoals verwacht, maar soms ook blijft m'n systeem weer hangen zodra ik de WD aanroep. WD afkoppelen en de zaak loopt weer. Nou geen verhalen over de krochten van het BIOS waarin een geheime niet te disablen wens huist om via een USB-apparaat op te starten. Ik heb mijn BIOS geflasht met de nieuwste versie en overigens doet het euvel zich pas voor nadat het BIOS zijn riedel heeft afgedraaid en Windows zijn activiteiten begint te ontplooien. Verder heb ik deze hele site alsmede het hele internet afgespeurd naar een remedie. Nou kan het zijn dat er iets mis is met mijn PC, mijn besturingssysteem of mijn kennis van zaken. Tja, dat zou kunnen maar ik lees altijd eerst handleidingen, vervolgens speur ik naar oplossingen op internet en pas als ik zoals in dit geval op het internet 'tig identieke klachten voorzien van allemaal verschillende oplossingen tegenkom, die ik allemaal heb geprobeerd en die allemaal niet werken dan geloof ik dat het wel eens aan dat Western Digital product zou kunnen liggen en dat ik hier op dit forum mag gaan vragen en klagen. Wat mij het meest verbaast is dat de fabrikant die vanuit de hele wereld met vragen wordt bestookt en die de eerste zou moeten zijn met een werkende oplossing niet thuis geeft. Ik ben dan weer bij dat autoverhaal. De door Western Digital aangedragen remedies zijn dat BIOS-verhaal en verder gewoon de stekkers eruit en pas als de PC is gestart de stekkers er weer in. EN DAAR KOMEN ZE MEE WEG!!!

Mijn beoordeling: geluid maakt hij weinig tot niets maar ik ga steeds meer vloeken en schreeuwen, warm wordt hij ook niet maar ik sta roodgloeiend en of hij snel is weet ik niet maar ik weet wel dat ik het ding heel erg snel ga omruilen voor iets dat z'n werk doet en zich verder koest houdt.

Adviesje: NIET KOPEN

Luc325 02-09-2009

Heb deze schijf eind 2008 gekocht en moet het helaas als een miskoop bestempelen. Het begon al toen ik het bestandsysteem wilde converteren van FAT32 naar NTFS, wat met andere schijven altijd snel en probleemloos lukte. Niet met deze, ik kreeg allerlei foutmeldingen die duidden op een defect. Schijf ingeruild maar het nieuwe exemplaar had precies hetzelfde probleem. Toen maar opnieuw geformatteerd. Dat nam vele uren in beslag maar is wel gelukt. De schijf heeft daarna een half jaar goed gewerkt, zei het trager dan andere externe schijven die ik bezit.

In juli dit jaar heeft de voeding het begeven. De klantenservice gebeld en mij werd beloofd dat ik binnen twee weken een vervangende voeding toegestuurd zou krijgen. Mooi niet dus. Inmiddels heb ik al vier keer teruggebeld en ook gemaild. De medewerkers van de klantenservice houden me aan het lijntje en op mails wordt niet gereageerd. Op diverse internetforums lees ik soortgelijke problemen. De meeste voedingen begeven het na gemiddeld 7 maanden. De klantenservice beweert dat er niet voldoende voedingen beschikbaar zijn om alle defecte exemplaren te vervangen en verschuilt zich dus achter de leverancier van die voedingen. De meeste klanten hebben net als ik de beloofde voeding niet gekregen.

Al met al ben ik zwaar teleurgesteld in Western Digital.
Kan dan ook maar één advies geven: NIET kopen!

thijs1970 11-08-2009

Deze schijf bevat intern een (oude) IDE aansluiting, dus de overdracht van gegevens is niet zo snel als van de (nieuwe) SATA interface.
Maar voor DATA opslag meer dan voldoende. Films afspelen gaat zeker goed.
Overdrachtsnelheid is bij mij ongeveer 1Gb per minuut

Ik heb er twee in gebruik en heb ze als data opslag en ik vind ze top. Indien schijf niet wordt gebruikt schakelt deze na een bepaalde tijd vanzelf uit.

SjorsSjors 08-08-2009

Deze schijf ongeveer een half jaar geleden gekocht. Een week later bij een andere zaak nog een exemplaar aangeschaft. Gebruik zelf al jaren een maxtor schijf met veel plezier, maar deze schijven zijn toch minder. De adapter die bij de schijf hoort worden gloeid heet en zijn heel fragiel. Twee maanden geleden gingen de adapters stuk ongeveer 2 weken na elkaar en ben naar de winkels terug gegaan voor reparatie. (zat nog in de garatie) Nu 2 maanden later, terug naar de winkels, bellen naar western digital, nog steeds niet die adapters terug. Dit vind ik niet netjes van western digital.

Glasbakje64 04-08-2009

Prima hdisk. Wel op letten dat het ding standaard op FAT32 is geformatteerd, hetgeen inhoudt dat afzonderlijke bestanden niet groter kunnen zijn dan 4 Gb. Dat kan worden verholpen door de disk te formatteren als NTFS. Die formattering neemt wel vele uren in beslag, maar dan heb je daarna een prima medium. Ik heb er inmiddels twee.

JeroenJongsma 28-04-2009

Ik heb de schijf nu ongeveer een maand, ben er erg tevreden mee.
Hij is wel 931GB in plaats van 1024 maar voor deze prijs neem ik dat wel voor lief. Bestanden kopieren kan een tijdje duren, en zonder dynamic fluid bearing hoor je hem wel werken, maar het is zo zacht dat het niet echt storend is.
hij word niet echt warm, weegt ongeveer een kilo en heeft mooie stootkussentjes, en in mijn mening is dit ongeveer de best prijs/kwalitijd verhouding op de markt.
een echte aanrader dus.

wybertje 25-03-2009

Prima HD voor niet teveel.
Wordt idd niet overmatig warm.
XP herkende de schijf direct zowel op mijn desktop pc als op mijn laptop.
Was FAT 32 heb hem geformatteerd naar NTFS, dit duurde ongeveer tweeen een half uur.
De schijf is ook nog eens lekker snel.
Kortom een aanrader, is mijn visie.

Alex203 27-01-2009

Schijf 3 maanden in bezit. Erg tevreden mee en erg stabiel. Dat de harde schijf 931 GB ipv 1024 GB is omdat ze rekenen met 1 MB = 1000 Kb in plaats van 1024. Dit is al heel lang zo, maar nu zie je het verschil.
Jammer is wel dat er niet gewoon een uitknop op zit, maar voor deze prijs neem ik dat voor lief.

sportspier 13-01-2009

Mooie kleine compacte harde schijf. Deze is geruisloos en werkt snel qua bestanden overbrengen. ( 35 gb in 60 min)
Enige minpunt is dat ik dit apparaat niet kan aansluiten op mijn home cinema set om dan vanaf de schijf bestanden op tv af te spelen( fotos, films e.d.) Dan had ik denk ik toch een mediacenter moeten nemen.

dirk2006 24-12-2008

Prima schijf, met Quick format binnen een handomdraai naar NTFS geformatteerd. Zeer stil, kortom zeker z'n geld waard.

hartink 21-12-2008

Deze 1 TB schijf heb ik al lange tijd in gebruik. Werkt prima, maar is zo traag als stroop. Voor een back-up met Norton Save & Restore van één van mijn interne HD's doe ik over 197 GB / 48.300 bestanden een dikke 14 uur en staat de hele nacht mijn machinepark te loeien.
Ik had gehoopt dat deze externe schijf 7200 toeren wel sneller zou zijn

leo nijenhuis 26-11-2008

geweldig ding die elements 640GB
heb deze aangeschaft na lang zoeken en uitzoeken.
wordt totaal niet warm en zeer stil!
formateren duurde wel erg lang,namelijk 4 uur ntfs onder vista ultimate.

edric1 14-11-2008

Gisteren deze schijf gekocht en zeker value for money.
Waar ik niet zo blij mee ben is dat ik al uren bezig ben om de schijf naar NTFS te formateren. Ik ben nog niet eens op 50%...
Ik hoop dat hij snel klaar is en ik eindelijk mijn TVIX kan leeghalen.