Apple AirPort Time Capsule 2TB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple AirPort Time Capsule 2TB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,7

EP 02-02-2018

Restore werkt niet!

Begin Januari een nieuwe Imac 21 inch gekocht. Gelijk de Time Capsule 2 Tb erbij gekocht met de gedachte voor eens en voor altijd goede reservekopie te hebben van alles wat op de Imac staat. Alles goed ingesteld en de Time Capsule maakte elk uur een reserve-kopie. Echter na 28 dagen ging de Imac kapot (starte totaal niet meer op) en ik kreeg een nieuwe Imac. Toppie dacht ik nog. In de winkel waar de Imac met de Tim Capsule gekocht was gevraagt of zij mij kpnden helpen met het terug zetten van de backup. NOu dat was zo gebeurt werd mij verzekerd.... Groot was bij iedereen de verbazing dat de reservekopie van de Time Capsule niet leesbaar was... Ook Apple Care (second level support inmiddels....) weet nog geen raad. Meerdere uren support maar geen enkele restore......
We kunnen zien dat er data op de schijf staat.... alleen is de data tot nu toe met geen mogelijkheid te restoren.
Als backup machine is de Time Capsule waardeloos. Totaal geen zekerheid dat de backups die gemaakt worden ook kunnen worden gebruikt als restore.

Met een grote boog omheen lopen. Backup en restore moeten absoluut betrouwbaar zijn anders heeft het backup maken geen zin.

Pluspunten

• geen

Minpunten

• onbetrouwbaar in restore
  • slechte foutmeldingen
  • veel te duur temeer omdat het niet werkt

rbrakele 22-03-2016

Zeer snelle wifi router en backup-systeem

Ik heb de Airport Time Capsule enkele weken in gebruik. Hij is fantastisch. Ontvangst is zeer sterk zodat ik boven in huis ook goed wifi heb en kan ik zelfs weer goed printen met mijn wifi-printer, die boven staat. Op de benedenverdieping is de snelheid net zo hoog als met kabel (LAN). De Time Machine backup wordt automatisch gemaakt terwijl ik met mijn Macbook Pro bezig ben. Je merkt er niets van en je hebt altijd een actuele backup van je systeem.
Verder kun je de overige harddiskruimte gebruiken voor opslag. Deze is direct benaderbaar in de Finder van de Macbook. Op de iPad en Iphone kun je de harddisk ook gewoon bereiken. Je moet dan wel een Filebrowser app installeren.
Kortom, in ieder geval voor Apple gebruikers een geweldig apparaat!

Atze B 30-12-2015

De router is goed, misschien wel heel goed. Alleen de harde schijf die ik gebruikte als back up, heeft het begeven. Herstel leek heel moeilijk. Je kunt de schijf niet aan een computer koppelen. Toen we het apparaat gedemonteerd hadden (zie Youtube) en de schijf benaderd kon worden. Bleek die stuk. Garantie was inmiddels verlopen. Mijn back up was weg

joling281 14-07-2015

In het begin werkte hij prima, nu na aantal updates werkt hij niet meer. Helpdesk Apple niet bereidt om hulp te bieden. Niemand weet raad incl. de winkel waar hij is gekocht. ICT bedrijf komt er ook niet uit. Kortom te dure router/harde schijf. Ziet er wel mooi uit maar staat ergens in een hoekje, hoe belangrijk is dat...

Roberthaaglanden 31-03-2014

Goedemiddag,

Onze ervaring is overigens zeer goed betreffende de Time Capsule. Na meerdere routers te hebben geprobeerd in onze nieuwbouw woning waaronder het paradepaardje van Asus, kunnen wij concluderen dat de Apple Airport voldoet aan onze verwachtingen.

Het signaal komt nu absoluut verder en is tevens ook stabiel / constant wat eigenlijk nog belangrijker is. Meerdere metingen hebben uitgewezen dat dit de beste router is die wij tot nu toe hebben aangeschaft. Natuurlijk is deze prijzig maar aan de andere kant we hebben nu geen zorgen meer over een wegvallende Wifi verbinding met onze apparaten waaronder een thermostaat.

Groet Robert,

O. van Ewijk 29-09-2013

Ik heb deze Apple AirPort gekocht om meer bereik te krijgen met WiFi, en tevens de mogelijkheid te hebben voor draadloos opslag.
Helaas is het bereik van de WiFi minder goed dan mijn oude Apple AirPort, en heb ik de oude er nu maar weer bij gezet, op de boven verdieping.
Ziet er verder wel netjes uit, en werkt goed samen met de software van mijn MacBook en iMac.
Voor veel minder geld, koop je een WiFi apparaat met een beter bereik.