Western Digital WD Elements Portable 2.5 Inch externe HDD 500GB, Zwart - Reviews

Laagste prijzen
Intern of extern
extern
Interface
USB 3.0 (3.1 Gen 1) Type-A
Capaciteit
500 GB

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Milio 15-04-2014 Product paar dagen in bezit

Dit apparaat heb ik aangesloten op mijn TV als opname-device.
Dat gaat prima. Toen ik hem op de computer aansloot om de trial-bestanden eraf te halen ging dat niet goed. Het lukte ook niet om er bestanden met een normale snelheid naar toe te kopieren, het ging bijzonder traag. De koppen van de HD maakten een klikkend geluid, waardoor ik dacht dat het een gelopen zaak was. Bij aansluiten op de TV functioneede alles naar wens.
Bij het opnemen van programma's is de HD goed hoorbaar, iets wat niet past bij moderne schijven. Vandaar mijn ietwat lage beoordeling. De aandrijving is verder wel erg stil.
Milio 30-04-2014

Nu na een aantal weken gebruik ben ik nog minder enthousiast geraakt. De response via de smart-TV is beduidend minder goed dan ik gewend was met een samsung 2,5" schijf. Ook heb ik de harddisk al twee keer opnieuw moeten formateren. Iets wat bij mijn vorige schijf zelden voorkwam. Al met al denk ik dat deze schijf, die aan de onderkant van de markt zit, niet die kwaliteit heeft van de duurdere WD-schijver.

Dominique 26-04-2017 Product half jaar of langer in bezit

Na 1 jaar was de schijf defect (click of death)

De externe schijf net iets meer als een jaar in gebruik gehad om wat back-ups op te bewaren.
Helaas kreeg ik te maken met het click of death symptoom waardoor ik mijn bestanden nu kwijt ben.
Ik had er wat meer van verwacht, zeker van dit merk!!!

Adrie Meijer 11-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Klikkend geluid

Goedkoop is meestal duurkoop, daarom koos ik voor het bekende merk Western Digital. Als je je bestanden toevertrouwt aan zo'n klein kastje, hoop je toch dat ze daar veilig opgeborgen zijn. Helaas, na zo'n kleine twee jaar liet de externe harde schijf nog een paar klikjes horen en daarna waren alle data verloren. Heel veel ijverig werk, een muziekcollectie met enkele onvervangbare opnames, digitale foto's, alles was weg.

Pluspunten

• Redelijk snel

Minpunten

• Snel kapot en niet meer te repareren