Western Digital WD Elements Portable - Reviews

Interface
USB 3.0 (3.1 Gen 1) Type-A
Capaciteit
500 GB

Beoordeling op basis van 10 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

5,7

Andre 21-04-2016 Product jaar of meer in bezit

Niet echt betrouwbaar

Defect gegaan binnen een half jaar, zeer groot nadeel van het Western Digital systeem is dat zij de USB 3 controller geïntegreerd hebben in het moederbord van de HDD waardoor de schijf meteen niet meer bruikbaar is als de controller het begeeft. Vervanger gekregen met verlies van al mijn documenten en die begaf het ook binnen een half jaar. Wederom alle documenten kwijt. Ben nu overgestapt op Seagate, zij hebben een losse USB controller waardoor de schijf na falen van de USB controller gewoon in de computer gestopt kan worden en alles nog beschikbaar is. Schijven van WD werken prima, de USB controller hadden ze wel wat meer aandacht aan mogen geven.

Milio 15-04-2014 Product paar dagen in bezit

Dit apparaat heb ik aangesloten op mijn TV als opname-device.
Dat gaat prima. Toen ik hem op de computer aansloot om de trial-bestanden eraf te halen ging dat niet goed. Het lukte ook niet om er bestanden met een normale snelheid naar toe te kopieren, het ging bijzonder traag. De koppen van de HD maakten een klikkend geluid, waardoor ik dacht dat het een gelopen zaak was. Bij aansluiten op de TV functioneede alles naar wens.
Bij het opnemen van programma's is de HD goed hoorbaar, iets wat niet past bij moderne schijven. Vandaar mijn ietwat lage beoordeling. De aandrijving is verder wel erg stil.
Milio 30-04-2014

Nu na een aantal weken gebruik ben ik nog minder enthousiast geraakt. De response via de smart-TV is beduidend minder goed dan ik gewend was met een samsung 2,5" schijf. Ook heb ik de harddisk al twee keer opnieuw moeten formateren. Iets wat bij mijn vorige schijf zelden voorkwam. Al met al denk ik dat deze schijf, die aan de onderkant van de markt zit, niet die kwaliteit heeft van de duurdere WD-schijver.

ablokker2 01-09-2014 Product maand in bezit

De review van Quickhornet dd 5 jan. 2014 verdient toch een (positieve) reactie. Ook ik gebruik deze hdd om programma's op te nemen met mijn Samsung Smart TV.
Inmiddels heb ik ruim 13 uur opgenomen met een verbruik van 75GB.
Omgerekend naar een opslagcapaciteit van 1TB kom ik tot een aantal van ongeveer 166 uur aan opnames.
Ik ben dan ook dik tevreden met deze hdd.

Quickhornet 05-01-2014 Product half jaar in bezit

Makkelijke zeer grote usb stick. Snel, betrouwbaar pocket formaat.

Veel backup's mee gemaakt en gegevens verwisseld van laptop's.

Sinds een paar dagen aan mijn tv hangen, nu dient hij als opneem-hdd op mijn Samsung smart tv. Hiermee kan ik nu 211 minuten tv opnemen in de gewone HD / Digitale kwaliteit. (beter dan uitzending gemist!!) Omdat de tv aan een muur beugel hangt past de WD elements precies in de beugel en uit het zicht.

Dus binnen zeer korte termijn volgt de tweede!!

Dominique 26-04-2017 Product half jaar of langer in bezit

Na 1 jaar was de schijf defect (click of death)

De externe schijf net iets meer als een jaar in gebruik gehad om wat back-ups op te bewaren.
Helaas kreeg ik te maken met het click of death symptoom waardoor ik mijn bestanden nu kwijt ben.
Ik had er wat meer van verwacht, zeker van dit merk!!!

J.V. 07-04-2017 Product paar maanden in bezit

Vastloper na 3 maanden...

Drie maanden geleden gekocht. Hij begon steeds meer geluid te maken maar nu is hij er helemaal mee gestopt. Jammer, ik had hem gekocht ivm de goede reviews.

Pluspunten

• Prijs / kwalitiet
  • Prima firmaat

Minpunten

• Korte levensduur

Albert Drummen 01-02-2017 Product paar dagen in bezit

klein van uiterlijk, makkelijk aan te sluiten

Compacte behuizing.Gemakkelijk aan te sluiten d.m.v. usb kabeltje van apparaat naar laptop.
Blauw lampje geeft aan dat apparaat in werking is.Gemakkelijk te installeren,Apparaat maakt
automatisch backup.1TB is ruim voldoende om bestanden op te slaan.Geeft op het einde hoeveel
TB gebruikt is,hoeveel TB overblijft,en de datum wanneer backup gemaakt is.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik

Minpunten

• eerste keer duurt backup lang

Adrie Meijer 11-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Klikkend geluid

Goedkoop is meestal duurkoop, daarom koos ik voor het bekende merk Western Digital. Als je je bestanden toevertrouwt aan zo'n klein kastje, hoop je toch dat ze daar veilig opgeborgen zijn. Helaas, na zo'n kleine twee jaar liet de externe harde schijf nog een paar klikjes horen en daarna waren alle data verloren. Heel veel ijverig werk, een muziekcollectie met enkele onvervangbare opnames, digitale foto's, alles was weg.

Pluspunten

• Redelijk snel

Minpunten

• Snel kapot en niet meer te repareren

V.Bangau 12-10-2016 Product paar dagen in bezit

super!

Een klein en fijn product, gemakkelijk om al je bestanden en foto's op te plaatsen en er zeker van te zijn dat je deze nog achter de hand hebt.

Cor 06-10-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi compact

Het is een mooie kleine harddisk die je gemakkelijk in je tas kan stoppen. Verder plug&play, dus zeer eenboudig te gebruiken.

Pluspunten

• Mooi compact