Toshiba USB HDD 500 GB Hard Drive, 3,5''

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Toshiba USB HDD 500 GB Hard Drive, 3,5'' op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Spreeuw 05-02-2011

Hoi,
Fantastisch apparaat, flikkert geheel nieuw uit zijn verpakking van ca. 1,50 m. hoogte, stuitert op een vijfarmige metalen kandelaar die in stukken breekt, schampt de salontafel en ligt amechtig op de grond. Draait gewoon of er niets aan de hand was, ondanks dat het uitwendig vol zit met butsen en krassen. Ik wist het wel, geweldig de apparatuur van Toshiba, we hebben er hier al een ruim 4-jaar een ouder type en geen vuiltje aan de lucht. Met dat verblindende rode en blauwe licht waar toen over geklaagd werd, (daar heb je dof plakband voor) dit is een bij deze een stuk minder, dat wel. Gr. v. Peter

Doc_Okidoki 24-12-2008

heb deze schijf nu 13 of 14 maanden in bezit
heb er eigenlijk weinig problemen mee gehad.
tot een week terug het blauwe lampje rood bleef..
na opnieuw aan en uit zetten deed de schijf het weer even om vervolgens weer vast te slaan ..
omdat ik de bon van de schijf niet meer kon vinden ..
en ik toch de data wel graag van de schijf wilde hebben heb ik de kast open gemaakt en de schijf intern aangesloten

met veel pijn en moeite en 3 dagen werk ! heb ik de data kunnen redden..

geen aanrader deze schijf !

Suc6
Doc

Jurreg 10-12-2008

Prima harde schijf, zeker gezien de prijs! Ik begrijp niet waar de lagere beoordelingen vandaan komen, maar waarschijnlijk is er ook een serie in omloop die op n vroege maandagmorgen gemaakt is.
Schijf was binnen 1 minuut operationeel, is stil, vrij snel (althans wat je van USB kunt verwachten) en ik heb hem ook aan de praat gekregen op een router waardoor hij nu als een SAN opereert.
Kortom: prima disk voor een heel acceptabele prijs.

Nick1988 27-06-2008

Heb vanaf vandaag deze mooie hardeschijf gekocht. Het lijkt me handig dat er een aan- en uitknop opzit. Daarnaast bevalt hij me erg goed, en hij doet het erg prima!

Ralph1983 23-06-2008

Afgelopen donderdag 19 juni 2008 de Toshiba USB HDD 500 GB gehaald. Plug and Play, nou nee dus.
Bij thuiskomst, kwam het eerste probleem al boven water. De kabel, die aangesloten dient te worden op de adapter en de HDD blijkt de verkeerde te zijn. De aansluiting op de HDD zelf is ook een aparte.

Dus ben ik de dag erna terug gegaan naar de winkel. Geen probleem, hij werd zonder problemen omgeruild. Ik kom thuis, sluit hem aan en hij functioneert. Helaas is mijn usb aansluiting op de pc langzamer dan de usb 2.0 op de HDD. Enfin, vandaag schakel ik de HDD aan. Niks.... Ik heb inmiddels op diverse plaatsen in huis de HDD aangesloten en ingeschakeld. Het apparaat is en blijkt akelig stil. De winkel gebeld, tja kom maar terug dan ruilen we hem wel.

Met andere woorden, ik heb al 2x30km (heen en terug) gereden voor een apparaat dat niet functioneert. En nu mag ik hopen/bidden dat de derde wel funtioneert.
Helaas gaat mij dat iets te ver, Toshiba heeft weer een ontevreden klant erbij.

Mijn tip, haal terplaatse het apparaat uit de verpakking en controleer of alles aanwezig is, dat scheelt je weer een hoop ergernis en benzine (die is toch al duur genoeg).

Suc 6

Charles van Kampen 07-05-2008

Aan de reviews te lezen moet je geluk hebben met dit apparaat of je een goed werkende treft, maar tot op heden werkt hij bij mij prima. Heel snel en stil, naar mijn mening.

Zoals iemand eerder al zei, heeft hij volgens mij ook een cache van 16MB in plaats van 8MB.

Het blauw/rode lampje op de voorkant vind ik wel storend fel. Ik heb het kastje maar een kwartslag gedraaid op mijn bureau.

Rob.B 29-04-2008

Mooi kastje en stil, maar werkt niet goed.
Bij het kopieren of alleen lezen van bestanden bleef het apparaat soms gewoon hangen. Het ledje blijft dan rood branden en alleen door de disk met het schakelaartje uit te zetten bleef de computer er niet op hangen.
Dit gebeurde wel om de paar uur.
Geruild voor een Lacie die het wel perfect doet.

JozB 30-03-2008

Werkt vooralsnog probleemloos (ik verwachtte niet anders van Toshiba). Naar mijn idee een prima apparaat dus voor een scherpe prijs. Aanvankelijk aan een Windows computer maar nu gebruik hem nu als back-up schijf voor een iMac (Apple's Time Machine). Dat ie met een schakelaartje ook uit kan is handig, wat ook geldt voor het ledje wat knippert als er activiteit is. Ik heb hem nu rechtop gezet want liggend werd ie wel een beetje warm. Voor de gemoedsrust want het leidde niet tot problemen.

Carton 24-03-2008

Werkt perfect, goede prijs, blauwe ledlamp aan de voorkant is wel fel.

gimp01 13-03-2008

prima apparaat. fluisterstil, snel en werkte direct. helemaal niets op aan te merken.

loes3 27-02-2008

Gisteren deze externe harde schijf gekocht. Bewust eentje gekocht waar een aan/uit knop op zit. Hij is fluisterstil en zeer makkelijk aan te sluiten.

Martinus 14-02-2008

Prima product, geruisloos tijdens gebruik, ziet er zeer fraai uit, mistaat niet op mijn bureau. Het blauwe led-indicatie lampje is echter wat te fel. Overdracht van bestanden is goed. Automatisch aan en uit schakelen was makkelijk geweest!

Wat mij betrefd een prima product.

Nieuw 12-02-2008

Waardeloos. De eerste deed nul komma nul bij aanschaf. Direct geruild, en u raad het al de tweede deed ook nul komma nul.
Geld terug ontvangen. Ga nu maar kijken voor een ander merk in de hoop op meer geluk.

Mvg,
Nieuw

Eric B 01-10-2007

Gisteren deze harde schijf gekocht.
Lekker makkelijk aansluiten want hij is Plug & Play.
Hij is heerlijk stil en zeer makkelijk voor mij is dat er een aan/uit schakelaar opzit aangezien ik hem echt gebruik voor opslag van zaken welke ik maar zelden nodig heb (waaronder o.a. foto's). Wat ik nog even wil vermelden is dat deze 16 MB Cache geheugen heeft en geen 8MB zoals op het vorige tabblad (informatie) staat vermeld. Al met al denk ik een goede keuze te hebben gemaakt