Western Digital 2TB My Passport

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Western Digital 2TB My Passport op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

jans1 29-12-2013

Nu al een half jaar in bezit. Schijf wordt zeer regelmatig gebruikt. Voldoet uitstekend. Werkt goed, snel en stabiel. Geen voeding meer nodig, helemaal top.

Mr. Acapulco 09-06-2013

Heb deze hdd aangeschaft om mijn privé documenten, muziek en films makkelijker te kunnen beveiligen.

Heb meteen de schijf (snel) geformatteerd waardoor alle WD software verwijderd werd (gebruik ik toch niet)

Daarna een 2e partitie aangemaakt.
Zodat ik nu zowat 2 gelijke grootte schijven heb.

Onder USB3 werkt deze prima en is ook handig dat deze ook nog evt. op een USB 2 poort werkt.
Doe vaak pc onderhoud werkzaamheden voor anderen en dan is deze mogelijkheid erg handig.

Wat misschien een heel klein nadeeltje kan zijn omdat de schijf daardoor wel op USB3 iets minder snel (tot 3x sneller dan USB 2)
Een USB3 schijf die je niet kan aansluiten op een USB 2 is tot 10x sneller dan USB 2.

Maar ik vind de nadelen lang niet opwegen tegen vele voordelen.
Maar je moet natuurlijk wel weten hoe je hiermee om moet gaan.
En laat hem nooit bundelen aan bv. een laptop!

Wacht bij het ontkoppelen altijd totdat er geen data overdracht meer is en verwijderd dit apparaat altijd via de hardware veilig verwijder functie.

Emiledj 03-06-2013

Geweldig om een 2TB schijfje te hebben die je alleen hoeft aan te sluiten met een USB-kabel. Geen grote adapter erbij, nee gewoon aansluiten en werken. Schijf voelt niet echt duurzaam aan (kunststof body), maar als je de WD NOMAD behuizing erbij koopt (max 15 euro) is het als een kluis beschermd.
Geneuzel van andere reviewers over schijf kapot omdat ie aan de laptop bleef hangen is natuurlijk niet toe te rekenen aan het product maar aan jezelf ;).

Minpunt is wel de vrij korte kabel van 40cm, dus je moet het op je pc of net naast je laptop/mediacenter leggen. Voor mij geen enkel probleem. Wie legt immers zijn schijfje 2km verderop ;). USB 3.0 merk je absoluut, want documenten, video's of MP3: het is zo overgezet.
Let op: het is een USB 3.0 aansluiting, dus 2.0-kabels passen hier niet meer op.

Overall een dikke voldoende en maar 2 kleine minpuntjes: behuizing (op te lossen met de body WD NOMAD) en het korte kabeltje.

mon001 10-07-2013

Hi Emiladj, Ik heb de WD My Passport gekocht mede door de goede reviews, maar de back up werkt heel traag en... bij controle bleek maar een deel van de mappen/docs te zijn gekopieerd (er was niet onderbroken). Ook de handleiding vind ik heel complex (in welke structuur wil je de back up maken...?). Heb je een tip? Ben jij niet tegen onduidelijheden aangelopen bij het ingebruiknamen? M

Uros 15-05-2013

Prima haarde schijf. Extra slecht service van Dixons! Het duurde 2 weken om die schijf bezorgd te krijgen!!! Dat kan tegenwoordig gewoon niet!

Mr. Acapulco 09-06-2013

Dixons vind ik ook geen computer winkel.
Voor een goed advies voor je pc of laptop moet je daar dus niet zijn.
Ik vind dat ze daar ook veel te weinig computer kennis hebben.

Died81 13-01-2013

Compacte schijf met veel inhoud. En lekker snel door de USB 3.0.
Ter vervanging van mij WD elements schijf waar de USB aansluiting het bij begaf ( eigen schuld overigens ).
Backup software werkt tot nu toe perfect. Makkelijk documenten herstellen en backuppen.