Western Digital Blue - Reviews

Bekijk 13 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Western Digital Blue op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

robw47 25-06-2015
Geschreven voor: Western Digital Blue

Deze schijf lijkt het na zo'n 2 jaar het op te geven.
Sinds enige dagen problemen met de boorsector en ook tijdens videobewerking (renderen) problemen, soms een licht ratelend geluid te horen.
Volgens HDtune zijn er nu 2 warnings (C5 en C7).
Deze schijf was de vervanger van een Samsung 500Gb, die het ruim een jaar heeft volgehouden.

robw47 27-06-2015

Nog aanvullende info:
WD diagnostics op deze schijf losgelaten.
De quick test gaf al zeer snel status code = 07.
Dit duidt op bad sectors, dus opnieuw HDtune gedraaid met Error scan (had ik dus eerder moeten doen).
De 1e sector bleek al corrupt, even verder gevolgd door nog 2. Ik heb daarna de scan gestopt.
Op de site van WD vastgesteld, dat inderdaad de garantie termijn verstreken is.
Op zoek naar een nieuwe schijf blijkt uit reviews, dat ongeacht het merk je 50/50% kans hebt op problemen.
Zo las ik van de Seagate 1Tb, dat er verschillende producties zijn en je die uit China moet mijden, maar hoe kom je daar achter?

CrossfireX 26-01-2014
Geschreven voor: Western Digital Blue

Fluisterstil en ideaal voor bijvoorbeeld een snelle raid0 setup. .Ik heb 4x deze schijf in raid0. Ik gebruik ze al 4 jaar zeer intensief zonder problemen. Ik haal een sequentiele read en write speed van ongeveer 350 mb/sec!

Arie Overbeeke 13-02-2013
Geschreven voor: Western Digital Blue

Harde schijf heeft na net iets meer dan een jaar in gebruik z'n volledige functionaliteit verloren. Boot sectie defecte en dus de hele schijf met alle waardevolle data is verloren gegaan.
Daar de harde schijf nog ruim in de garantie zit de leverancier aangeschreven. Werkelijk onvoorstelbaar hoe men daar met klanten om denkt te gaan. Door hun produkt komen klanten in de problemen en veervolgens gaan ze passief achterover hangen en op geen enkel manier in beweging te krijgen. Werkelijk onvoorstelbaar zoiets ongehoords heb ik nog niet meegemaakt. Eerst klanten stevig in de problemen brengen en daarna niets ter compensatie doen.