Philips HR1565

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HR1565 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

edwin7777 27-11-2012
Geschreven voor: Philips HR1565

Kloppen van slagroom en mixen van kwarktaart en monchou taart gaat heel goed met dit apparaat. Nog niet voor deeg gebruikt. De mixer is ook eenvoudig los te gebruiken. Het apparaat is compact, licht en eenvoudig te reinigen.

Kuiltjes 10-10-2012
Geschreven voor: Philips HR1565

Het geheel komt wat gammel over, maar het is ook een goedkope mixer. Voor ons incidenteel gebruik leek het voldoende. Eerste tegenvaller is het ontbreken van een lage snelheid. 3 snelheden = snel, sneller, snelst. Tweede tegenvaller is dat de gardes lastig los te krijgen zijn, met regelmatig spetters door de keuken wanneer de mixer ze uiteindelijk toch prijsgeeft. Derde tegenvaller is dat een garde dol is geworden toen er een wat zwaarder beslag mee werd gemixt. Nieuwe gardes kosten bijna evenveel als een geheel nieuwe mixer. Wij upgraden naar een duurder en hopelijk degelijker type.

axelgron 30-05-2012
Geschreven voor: Philips HR1565

Na een aantal jaren is onze mixer stukgegaan: een van de deeghaken draait niet meer. Dat komt doordat de platte stukjes op de stang van de deeghaak zijn afgebroken en in de mixer zijn achtergebleven.

Een echt geweldige mixer heb ik het nooit gevonden: het gebeurde vaak dat ik de deeghaken of gardes niet los kon krijgen. Erg gevaarlijk wanneer de stekker er nog in zit, dan kun je namelijk in het gespartel de knop aanraken waardoor de gardes in je vingers kunnen snijden (is mijn broer overkomen).

Vóór dit model hadden we een andere mixer van Philips, een die het heel lang had volgehouden. Ten opzichte van de vorige mixer valt op dat de knoppen nu minder logisch zijn ingedeeld en dat de knop om de mixer naar achteren te kantelen niet meer met één hand is te bedienen. "Let's make things better" was ooit Philips' slogan, maar het tegendeel lijkt waar.

Mijn volgende mixer zal geen Philips zijn.

bwelter 06-06-2010
Geschreven voor: Philips HR1565

Mixer raakt de kom. Daardoor zeer veel lawaai en kans op plastic in je eten.
Na twee exemplaren geld terug gevraagd.
Niet kopen..

NJP64 26-04-2010
Geschreven voor: Philips HR1565

Ik heb hem nu ruim een jaar en ik kan alleen maar zeggen dat het een beresterk product is. Ik werk vaak met boter die zo uit de koelkast komt (en dus hard is)en hij doet het gewoon. Het verschil tussen de laagste en de tweede stand is minimaal, dus hij draait inderdaad behoorlijk hard, maar als je even je handen boven de mengkom houdt totdat alles goed gemengd is, vliegen er geen spetters meer door de keuken.

eddumweer 15-01-2010
Geschreven voor: Philips HR1565

1e mixer mousse maken in kom, halverwege ratelt en knarst het apparaat en beweegt de kom niet of nauwelijks meer. Omgeruild door leverancier, nu deeg voor appeltaart mengen hetzelfde probleem. Beide keren 1e keer in gebruik. Leverancier ruilt hem om met verrekening voor een ander merk.

Gerrit39 10-10-2009
Geschreven voor: Philips HR1565

Sinds augustus in het bezit van deze mixer.
Jammer dat zelfs op de laagste stand de spetters door de keuken vliegen.
Een miskoop is het zeker.

Belinda1970 03-11-2008
Geschreven voor: Philips HR1565

Al in de eerste week kwam er tijdens het mixen van cekebeslag, een steekvlam uit de achterkant van de mixer en een vieze brandlucht. Gelukkig had ik garantie, dus tweede mixer in gebruik, na 3 maanden het zelfde euvel. Gelukkig wéér een nieuwe gekregen. 3 dagen na het eerste gebruik, hoor ik klik en de gardes draaien niet meer mee. En dit alles tijdens normaal gebruik, met normaal beslag. Voor mij dus geen philips mixer meer!!!!

Axel Brink 05-05-2007
Geschreven voor: Philips HR1565

Wat een wanproduct! Ik snap niet dat Philips het voor mekaar krijgt om zo'n onhandig product te maken. Mijn bezwaren:
* het knopje om de mixerstandaard omhoog te knikken is klein en zit aan de zijkant i.p.v. aan de achterkant, waardoor je hier twee handen voor nodig hebt;
* bij het weer naar beneden knikken moet je duwen om hem vast te laten klikken, dit voelt goedkoop aan;
* de knoppen zijn verwarrend: er is één knop voor 3 snelheden plus eject, en een apart knopje voor turbo. Ik zou de turbo-functie juist als stand 4 op de snelheidsknop verwachten, en de eject-functie op het aparte knopje. Erg onlogisch en ook nog gevaarlijk! Mijn broer heeft zijn vingers al ernstig bezeerd doordat hij automatisch op de verkeerde knop drukte.
* Als ik de snelheidknop naar eject duw, laat maar een van de twee mixhaken los, na wat wrikken. Voor de ander is een hoop gedraai en getrek nodig voordat deze ook loslaat. Wel eerst de stekker eruittrekken, want voordat je het weet druk je in al het geweld met je handpalm op turbo!
* De mengkom kan niet in de afwasmachine
* Het apparaat is nogal groot en neemt daardoor veel ruimte in.
Conclusie: Niet kopen!

Agnita 28-01-2007
Geschreven voor: Philips HR1565

Deze mixer is geschikt voor het luchtige werk. Voor goed deeg of beslag moet er niet teveel in . ( 1 Cake tegelijk). Dat is jammer.

laika1 25-12-2005

een slechte mixer!
heb hem nu 1,5 jaar en de plastic mengkom gaat kapot (plastic laag laat los) en
het metaal gaat van de mixerkop af. Ook kan de mixer zwaar deeg niet aan,
aparaat trilt dan hevig, de mixer vasthouden is noodzakelijk. Kortom na 1,5
jaar kan ik hem wegdoen want taart met plastic en stukjes staal erin is geen
pretje.
Philips zegt jammer garantie voorbij, ga maar voor reserve ondedelen naar de
handyman!!

jamie oliver 24-10-2005
Geschreven voor: Philips HR1565

Een mixer die doet wat ie moet doen en erg goed ook nog! Ik gebruik deze
machine heel vaak en hij gaat maar door! Of het nu gaat om simpel slagroom
kloppen, luchtige puree maken, of zwaar deeg mengen, deze Philips doet het
allemaal zonder morren. De mengkom is lekker groot en kan gewoon in de
vaatwasser. Hoewel in het receptenboekje leuke suggesties staan, ben ik toch
maar op internet gaan zoeken naar originele gerechten...