Bosch AXT 25 D

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch AXT 25 D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

w*********@k********* 27-03-2023

tuinhakselaar voor balconbezitters

Geschreven voor: Bosch AXT 25 D

Gekocht vanwege robuuste uiterlijk en omschreven specificaties. Niet duidelijk omschreven dat taai en nat materiaal uit de tuin droog moet zijn, materiaal blijft aan transportwals kleven waardoor deze zijn grip verliest en het materiaal niet meer wordt versneden! Tegenvaller dus en omdat de machine is gebruikt kan hij niet worden geretourneerd ook al geeft hornbach 30 dagen omruil/retour garantie. Mooie miskoop dus!

Pluspunten

• Robuust
  • Geluidsarm

Minpunten

• Geen nat of taaimateriaal
  • Geen kleine of korte takjes

A***************@s******** 10-02-2022

Kan beter

Geschreven voor: Bosch AXT 25 D

Ik heb mijn oude AXT 20-35, was 20 jaar oud, vervangen door een AXT 25 D. Uitpakken en installeren zijn poepsimpel. Maar het transport naar mijn gesnoeide bomen was een tegenvaller. De machine is zwaar en wiebelt als een dronken gans over mijn gazon. Hakselen, waar hij uiteindelijk voor aangekocht is, doet hij als de beste. Dunne takjes is wel moeilijker en komen uit de machine als een gebroken slang. Mijn oude machine was voorzien van een zak, terwijl de AXT 25D voorzien van een bak. Eigenlijk vind ik dit geen verbetering. Bij gebruik van een bak zie niet wanneer hij vol is en moet je regelmatig de bak opentrekken om te controleren. Bijkomend draagt de zak ook wel gemakkelijker dan de bak.

Mvg
RDS

Pluspunten

• hakselen
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• zwaar en wiebelt als een gans
  • bak ipv zak

Bart1990 03-08-2021

Krachtige hakselaar, stil en eenvoudig in gebruik

Geschreven voor: Bosch AXT 25 D

Na ontvangst van de levering heb ik de hakselaar uitgepakt. Deze was bijna gebruiksklaar, na enkele minuten kon ik al starten met hakselen.

Door het natte weer waren sommige takken wat langer blijven liggen, deze waren droog maar gelukkig geen probleem om te hakselen.

Het toestel is zeer eenvoudig in gebruik, stil en kan zowel nat als droger hout hakselen. De opvangbak is handig in gebruik

Pluspunten

• Stil
  • eenvoudig in gebruik
  • drogere takken hakselen gaat goed
  • Grote opvangbak

synchro 02-08-2021

handig voor de beginnende tuinier

Geschreven voor: Bosch AXT 25 D

Een fijne hakselaar voor de kleine tuinman/vrouw.
Simpel in gebruik, bijna geen uitleg nodig en doet wat hij moet doen. Zelf voor mij als vrouw makkelijk te bedienen. Onze bomen snoeien is nu makkelijk te doen, zonder dat we binnen no time een volle groenbak hebben. Gemiddelde opvang bak, je zult hem voor de grotere klussen regelmatig moeten legen maar dit is makkelijk te doen met de handige opvang bak. Heb je dikkere bomen/takken in de tuin dan gaat het moeizaam, maar bij takken tm 4cm gaat het bij mij prima. Veilig en handig in gebruik waardoor ik hem zeker aanraad. Tevens makkelijk op te bergen. het bovenste gedeelte duw je in de opvangbak zodat hij makkelijk op te bergen is.

Pluspunten

• stil
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• bak redelijk snel vol

HaNiWer 26-07-2021

Lekker stil en ook krachtig!

Geschreven voor: Bosch AXT 25 D

Handig, stil, krachtig. Dat zijn de 3 termen die me te binnen schieten als ik aan deze hakselaar denk.
Na eerdere ervaringen met hakselen was de stap om deze te gebruiken best even een grote, maar deze hakselaar heeft geen ronddraaiende messen, maar een stevig tandwiel dat de takken verslindt. Je kunt er met je handen (ook kinderhanden)niet bij tenzij hij open geschroefd wordt. En dan werkt hij gelukkig niet meer. Bij verstopping kun je hem even in de reverse zetten. Werkt super, lekker stil te n doet gestaag z'n werk. Ook iets grotere takken dan de voorgeschreven 4 cm pakt hij gemakkelijk op.
Prima apparaat dus. Echt een aanrader voor mensen die vaak veel moeten snoeien. En het gehakselde restproduct kun je weer heerlijk in je tuin kwijt.

Pluspunten

• Krachtig
  • Stil
  • Stevig

Minpunten

• Zwaar om in de doos te tillen
  • Neemt wat ruimte in, maar valt alleszins mee

RD 23-07-2021

Mooie Bosch tuinhakselaar

Geschreven voor: Bosch AXT 25 D

Met deze Bosch tuinhakselaar kun je perfect je tuinafval kleiner maken. Wij wilden wat actiever met composteren aan de gang en daarvoor moet het grove snoeiafval natuurlijk wat hanteerbaarder gemaakt worden. Deze Bosch tuinhakselaar is daarvoor de oplossing. Het is een zogeheten wals-machine, wat betekent dat de takken geperst worden met een grof tandwiel in de hakselaar. Dit is anders dan bijv een machine met messen. De wals heeft vrij weinig onderhoud nodig, hooguit een beetje schoonmaken na gebruik.

De machine is heel hanteerbaar en tegelijkertijd degelijk. Het apparaat is best zwaar maar omdat het op wieltjes staat, is ‘ie makkelijk te verplaatsen naar de plek waar jij het nodig hebt. Het enige dat nodig is, is jouw eigen verlengkabel.

Qua gebruik: heel eenvoudig. Ook als er wat takken vastlopen (wat soms gebeurt en dat is niet erg) kun je snel en eenvoudig de kap openklappen om de toegang weer vrij te maken. Ouder en dood hout maakt de machine heel soepel tot snippers. Prima om de tuinpaadjes of borders mee te vullen. Als je verser snoeiafval met bladeren wil versnipperen, is het lastiger. Jonge twijgen worden meer gekneusd dan versnipperd en je krijgt dan een “slang” van je takken. Bladeren worden ook niet versnipperd. Je kunt de wals nog wel strakker stellen, dus daar kan ikzelf misschien ook nog wel wat winnen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goed hanteerbaar
  • Degelijk

Minpunten

• Vers snoeihout met blad is lastiger

Julieb 22-07-2021

Degelijke hakselaar

Geschreven voor: Bosch AXT 25 D

Bij eerste ingebruikname van het toestel gaat alles vlot, hij is makkelijk te installeren en heeft weinig knoppen zodat alles heel duidelijk qua gebruik is. Het is een vrij groot en zwaar toestel dus enige spierkracht is wel vereist, hij rolt ook niet zo handig over gazon of een minder egale oprit. Hij verhakselt (zoals in de handleiding beschreven) smalle takken tot 4 cm diameter, dit wordt opgevangen in een compacte bak die dan nog goed te dragen is om de verhakselde snippers weg te dragen. Kortom, een degelijk product die doet wat het beloofd en daarenboven zeer stil is in vergelijking met andere toestellen.

JJ90 21-07-2021

Aanrader voor de beginnende tuinier

Geschreven voor: Bosch AXT 25 D

De Bosch Fluisterhakselaar AXT 25 D is een stille, maar toch heel krachtige hakselaar. Het toestel is aan de zware kant (31,1 kg) en de minder praktisch geplaatste wieltjes maken het verplaatsen dan ook niet echt gemakkelijk. Op hobbelige ondergronden (een gazon dat geen biljartbaan is) zal het tijdens het verplaatsen dan ook alle kanten op wiebelen.
De hakselaar is makkelijk te installeren en nog makkelijker in gebruik (hoera, zeker voor een beginnende tuinier), eens je het boekje met de instructies, de “do’s en don’ts” en de gevaren hebt gelezen. Het hakselt takken tot 4 cm diameter gemakkelijk en erg vlot, tenzij er veel bladeren op zitten. Nat materiaal wordt niet goed verwerkt. Eerst kwamen de takken er bij mij als verhakselde kettingen uit, maar dit kan je snel verhelpen door de platen aan te draaien. Het gehakselde materiaal komt in de opvangbak terecht (zonder opvangbak zal het toestel NIET werken). Deze is niet supergroot, en je moet ook goed opletten dat hij niet te vol komt te zitten.

haksel12 20-07-2021

hakselaar voor grof materiaal

Geschreven voor: Bosch AXT 25 D

De hakselaar ziet er prima uit voor een hakselaar, het oog wil gewoon ook wat. Makkelijk in elkaar te zetten ook, al is het lezen van de handleiding wel aan te raden (ondanks dat je Hollander bent en dat gewoonlijk niet doet). Dit is vooral om de instelknop van het wormwiel en het snijblok goed te krijgen. Kleine schilfers van het snijblok moeten eraf geschrapen worden wanneer de instelling goed is. Maar dit houdt wel stukjes metaal in tussen je gehakseld materiaal. Grote dikke takken worden moeiteloos gehakseld. Het resultaat is grof haksel materiaal wat voor een paadjes wel kan alleen in je border tussen de planten niet fijn is. Onkruid groeit en vlot tussendoor (of je moet dikker strooien; maar dan heb je veel materiaal om te hakselen nodig). Is het apparaat aan te bevelen? Wel als je afval kleiner wil maken om op te ruimen en te vervoeren. Om paadjes in je tuin te maken of een mulch laag in de border, nee dan niet.

Pluspunten

• stil
  • dikke takken

Minpunten

• grof eindproduct
  • nat materiaal werkt niet

stevenVDB 20-07-2021

Topper!

Geschreven voor: Bosch AXT 25 D

Deze hakselaar levert echt uitstekend werk. Handig in volle snoeizeizoen. Elk jaar weer hetzelfde probleem: ons enthousiasme moet wat getemperd worden omdat onze composthoop uitpuilt met snoeitakken of we het snoeien onderbreken en met een overvolle remork richting het containerpark trekken. Nu krijgen we ons snoeiafval op heel snelle en aangename manier fijn verwerkt. Mijn buren klagen ook niet van geluidsoverlast, want hij hakselt op verrassend stille manier. De hakselaar is wel énorm groot. Ik heb moeten puzzelen om hem een plekje te geven in ons tuinhuis. Dit is toch een aspect waar je rekening moet mee houden bij de aankoop. Verder ben ik super tevreden over de snelheid, efficientie en degelijkheid van de hakselaar! top product!

Pluspunten

• snel, krachtig
  • geluidsarm

Minpunten

• groot in omvang

Blackiesbox 19-07-2021

Voor het grovere snoeiwerk!

Geschreven voor: Bosch AXT 25 D

Aangezien ik elk seizoen wel meerdere keren naar het containerpark moet rijden om van mijn snoeiafval af te geraken heb ik besloten om het dit jaar anders aan te pakken, de Bosh AXT 25D gaat me hierbij helpen. Het design van het toestel is alvast een topper. Er werd goed nagedacht over de compactheid van het toestel zodat het makkelijk weg te bergen is onder bijvoorbeeld een werkbank. Dankzij de handige gebruiksaanwijzing ben je snel vertrokken. Spijtig genoeg wordt er geen verlengkabel meegeleverd, dus daarvoor moet je zelf zorgen. Er steekt wel een soort kabel met stekker uit het apparaat maar deze kabel kan je niet uittrekken. Spijtig! Het gewicht van de hakselaar valt heel goed mee, je sleept het toestel op rolletjes makkelijk doorheen je tuin. Daarna steek je een kleine vultrechter erop, klemt deze in de beveiligingen en je kan aan het werk. Het valt direct op dat het toestel veiligheid hoog in het vaandel draagt. Je vingers toevallig kwijtraken wordt wel zeer moeilijk. Je zet het toestel makkelijk aan en het geluid is minimaal ten opzichte van een andere hakselaar. Het hakselen gaat eenvoudig en de doorvoersnelheid is vlot. Takken van maximum 4 cm verslindt hij zonder moeite met veel kracht en hakselt hij mooi klein in de opvangbak. Deze bak is vrij groot qua opvangcapaciteit en kan je makkelijk ledigen. Met lange, dunne takken of takken met bladeren heeft hij meer problemen. Het toestel loopt er onherroepelijk op vast of slokt de takken op zonder te versnipperen. Hier scoort het toestel helemaal niet goed op. Bij het vastlopen kan je wel, na het stilleggen van de motor, de vultrechter makkelijk verwijderen zodat je hem handmatig kan ledigen. Maar dit gaat na een tijdje irriteren. Besluit, voor het grovere werk is deze hakselaar dus ideaal. Voor de kleinere, dunne takken is hij niet geschikt. In ieder geval, je buren zullen gelukkig zijn met het weinige lawaai dat hij produceert en jij bent gelukkig met een paar ritjes minder naar het containerpark.

Pluspunten

• Compact design
  • Geluidsarm
  • Veilig
  • Voor het grovere snoeiwerk
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen verlengsnoer meegeleverd
  • Niet geschikt voor dunne, lange takken

b************@h********** 18-07-2021

Degelijk, maar moeite met te dikke takken

Geschreven voor: Bosch AXT 25 D

Voor de kleinere takken werkt deze hakselaar prima, maar de eerste keer dat ik een dikkere tak (ongeveer de max toelaatbare diameter) liep hij meteen vast en was het even worstelen om deze er weer uit te krijgen.
Het is een zwaar apparaat, maar daardoor wel het gevoel dat het goede kwaliteit is.
Het verplaatsen gaat goed op de wielen, maar doordat het meeste gewicht aan de bovenkant zit, is hij wel wat onstabiel tijdens het verplaatsen en heeft hij de neiging om om te vallen.

Pluspunten

• Degelijk
  • Hakt kleine takken goed fijn

Minpunten

• Zwaartepunt ligt hoog
  • Moeite met dikke takken

t**************@h********** 17-07-2021

Mooi maar log

Geschreven voor: Bosch AXT 25 D

Het product ziet er mooi en degelijk uit echt wat je van Bosch mag verwachten.

Ik was meteen enthousiast het product te proberen. Met de handleiding in de hand ging dat aardig vlot. Je moet wel een en ander finetunen maar door de draaiknoppen is dit eigenlijk 'piece of cake'.

De hakselaar vind ik echter heel log, je beweegt hem door gebruik te maken van de twee wieltjes. Wanneer je een hobbeltje tegenkomt in de tuin (wat niet zo gek is) begint het apparaat meteen te wiebelen. Ook drempels zijn een uitdaging. Ook zijn de punten waarop hij staat niet beschermd, ik verwacht dat je snel beschadigingen gaat zien.

Een ander groot nadeel is dat de stekker niet kan worden uitgetrokken. Ik heb een verlengsnoer dat ik bij al mijn apparaten kan gebruiken maar voor dit apparaat heb ik een nieuwe moeten aanschaffen.

Ik ben daarom dus niet helemaal tevreden. Voor het geld en de moeite vanwege het logge bewegen denk ik dat ik eerder zelf takken wat kleiner knip en het apparaat laat staan.

Pluspunten

• Mooi

Minpunten

• log
  • niet uittrekbare stekker

BBTJE 14-07-2021

My Little Green Friend

Geschreven voor: Bosch AXT 25 D

Ik ben al jaren aan het twijfelen geweest om een hakselaar aan te schaffen maar ik was er nooit toegekomen. Intussen zijn onze planten en struiken mooi gegroeid en was had ik toch besloten om mijn snoeiafval te gaan verhakselen en als compost te gaan gerbuiken. Dat kost me een ritje of 2 minder naar het containerpark.
Na wat online zoekwerk ben ik uitgekomen op de Bosch AXT 25 D “Fluisterhakselaar”. Dit toestel ziet er zeer robuust uit... en waar ik twijfelde met de toestellen die er als een lang buis uit zien en behoorlijk plaats innemen was ik zeer verrast van het compacte design. Ook de meegeleverde opvangbak is een Pluspunt, die dient trouwens tevens als opslagbak voor de trechter tijdens het stallen van de hakselaar. Het is inderdaad een relatief stil toestel... maar om hem nu fluisteraar te noemen ? Het enige minpunt in zijn design is het gewicht... maar waarschijnlijk is dit tengevolge van het robuuste ontwerp.
De Bosch AXT 25 D bewijst ook in praktijk wat hij belooft. Hakselen van takken (tot een dikte van 4cm) Dit doet hij zonder moeite. Met het fijnere snoeisel gaat dit minder vlot..
Deze kleine groene Hulk is dus je ideale partner in de tuin voor het opruimen van je tak en snoeiafval

Pluspunten

• Compact
  • Robuust
  • Stil

Minpunten

• Zwaar
  • prijs

k**********@c******** 14-07-2021
Geschreven voor: Bosch AXT 25 D

De Bosch fluisterhakselaar, is een heel stil apparaat als je bedenkt wat je er mee doet. Takken worden heel goed versnipperd. Helaas dunne takken met blaadjes versnippert hij niet echt. De opvangbak is niet echt makkelijk te legen, paar keer schudden voor hij los komt.
Stevig apparaat die doet waar het voor staat

Gejo2 13-07-2021

Bosch hakselaar is krachtpatser

Geschreven voor: Bosch AXT 25 D

Jaarlijks heb ik veel snoeiafval van onze dakplatanen. Ik knip de meterslange takken handmatig klein zodat het in de groenbak past. Ideaal dus om een hakselaar te testen voor dit tijdrovende klusje.
De Bosch Fluisterhakselaar AXT 25 D blijkt bij unboxing een mooie, maar zware machine. Voor gebruik moet eerst de vultrechter geplaatst worden. Ondanks de beperkte instructie niet al te moeilijk. In het kader van de veiligheid een secuur klusje, want na gebruik van het apparaat wil je nog wel al je vingers hebben. Helaas geen snoer meegeleverd. Er steekt een soort stekker uit te apparaat, wat suggereert dat je het snoer kunt uittrekken (net als bij een stofzuiger). Dat is dus niet het geval. Zelf dus voor een voldoende dik snoer met contrastekker zorgen.
De machine neemt wel wat ruimte in van je schuur. Gelukkig kun je de vultrechter verwijderen, waardoor hij b.v. gemakkelijk onder een werkblad bewaard kan worden. Je kunt de hakselaar verrijden, maar het kantelen en verrijden kost wel wat kracht vanwege het gewicht.
Voor de eerste test had ik de prunushaag als doel. Deze haag was inmiddels drie meter hoog en twee meter breed. Na terugsnoeien lag er een paar kubieke meter snoeiafval klaar voor de hakselaar. Veel dikke takken tot wel 4 cm dik, Precies de dikte die de Bosch maximaal aankan. De dikke takken werden moeiteloos vermalen door de machine. Geluidsarm en snel. Helaas kan de machine niet zo goed omgaan met blad houdende takken en takken met zijtakjes. De vulopening raakt al snel verstopt. Dus stroom eraf voor de veiligheid, trechter verwijderen en het doorvoer gat handmatig legen. Het probleem herhaalde zich, dus eerst maar alle takken van blad ontdaan. Toen verslond de machine de takken zonder problemen. Voor de takken van onze dakplatanen met veel blad is deze machine minder geschikt.
Samenvattend: De Bosch heeft maar één functie en dat is takken hakselen tot 4 cm dik. Hij doet dit moeiteloos met zijn krachtige, geluidsarme motor. Heb je dus regelmatig takken te hakselen, is het een aanwinst. Voor zachter snoeiwerk en takken met bladeren is de machine minder geschikt, omdat hij dan steeds verstopt raakt.

Pluspunten

• kracht van de motor
  • geluidsarm
  • verwerken (dikke) takken

Minpunten

• verwerken bladhoudende takken
  • geen snoer meegeleverd
  • gewicht bij verplaatsen

Sjors Boes 10-08-2019

Zwakke constructie

Geschreven voor: Bosch AXT 25 D

Hij handelt prima en snel, maar na één keer omvallen breekt er een klein en zwak palletje in de trechter af, en piept ie in plaats handelen.

Pluspunten

• Goede hakselaar

Minpunten

• Veel te snel kapot.

Jim Gubbels 19-11-2016

Uitstekend apparaat!

Geschreven voor: Bosch AXT 25 D

Heden gekocht bij Horn, laagste prijs, vandaag gebruikt. Zeer gebruiksvriendelijk, zwaar maar daardoor wél stabiel. Eenvoudige installatie en bediening, grijpt takken uitstekend, maalt alles goed klein. Ik ben zeer tevreden, dit scheelt heel veel werk. Één verbeterpuntje, het apparaat stagneert al als de opvangbak ¾ vol is, jammer, maar er valt mee te leven. Kortom, dit apparaat is een aanrader!!

Pluspunten

• Stabiel
  • Sterk
  • 'Geluidsvriendelijk'
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Stagneert bij ¾ volle opvangbak

Peter 25-03-2016

Werkt simpel en goed

Geschreven voor: Bosch AXT 25 D

Net deze versnipperaar gekocht en bevat goed. Hij is simpel inde bediening en gebruik, takken ook met blad "eet" hij goed op takken zonderblad geen heel gemakkelijk.
Als de bak te vol raakt komt er weer versnipperde takken boven de vermaler maar dit is even wennen wanneer de bak te legen.
Al met al fijn apparaat.