LG Optimus L5 4 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 124 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG Optimus L5 4 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

senne010 27-01-2015
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / zwart

Het is de slechtste telefoon ooit, vrienden hadden de zelfde prijs range en die hebben een mooie camera en een snellere telefoon.
De camera is slecht en de telefoon is langzaam (ik moet wachten op het homescreen!)
Vandaag viel die uit omdat die op was en toen ik weer aan deed aan de oplader stand er 60%!
En je kan NIKS op de SD kaart zetten, dus ik heb minder dan 2GB.

Ik haat deze telefoon!!!!!

vincenthendriks 11-11-2014
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / zwart

Ik vind dit na 2 jaar nog steeds een prachtige telefoon. Wel had ik in de eerste maanden last van wat aparte dingetjes. Bijvoorbeeld dat de telefoon uitschakelt nadat ik het knopje wifi omschakelde, of dat mijn tijd steeds achter liep. Na het goedzetten gebeurde dat de volgende dag weer, Dit is in elk geval na een tijdje wel opgehouden en hij werkt nu prachtig. Mooie foto's en de telefoon werkt snel. Het is wel jammer dat ik hooguit apps erop kan zetten die bij elkaar 1 gigabyte zijn. Maar daarvoor zijn er SD kaarten.

IMD1997 14-07-2014
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / wit

Ik heb deze smartphone nu 1 jaar en 3 maanden.
In de eerste paar maanden werkte de telefoon prima, mooie foto's en werkte snel. Na ongeveer een half jaar begon deze allerlei kuren te vertonen: de LG sloot zichzelf af als ik de wifi uit deed of juist inschakelde, Facebook wilde niet laden of gaf de melding dat ik geen wifi verbinding had terwijl deze vol bereik aangaf.

Het gebruiksgemak ging echt met de tijd achteruit, sta nog steeds vaak op het punt om dat ding uit het raam te smijten.
De home knop werd lam en alles reageert traag.
Je zou denken dat het komt door te weinig schrijfruimte maar ik heb de helft van de schrijfruimte in gebruik, ook heb ik geprobeerd om de snelheid te vergroten door alles behalve de apps als whatsapp en Facebook te verwijderen. Dit hielp niet.

Na 4 maanden had deze lg alle foto's die op de telefoon stonden verwijderd. Ik had geen knopje of opdracht gegeven, wel had de telefoon zich zelf voor de zoveelste keer uitgeschakeld en nadat ik deze weer inschakelde en controleerde of alles het nog deed waren m'n foto's verdwenen. Zeer jammer van al deze herinneringen.

Mijn geduld raakt op dus deze lg gaat vervangen worden.

Schaf deze LG optimus vooral aan als je binnen een maand of 3 een nieuwe telefoon wilt of als je graag een excuus wilt om iets de wereld uit te vloeken.

roetjeenflap 05-04-2014
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / zwart

super mooi geluid, ik heb totaal geen last van korte batterijduur. ik kan er wel 3 dagen mee doen. Dat mensen er zo ontevreden over zijn. BELACHELIJK!! Ik heb totaal geen spijt dat ik deze heb gekocht.

kerschoten 20-03-2014
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / zwart

Wat een drama en een miskoop. Batterij binnen 12 uur leeg. Daarvoor koop geen smartphone. Deze telefoon wordt nagenoeg niet gebruikt, alles staat in spaarstand, Blue Tooth is uit, internet wordt bijna niet aangezet. Meer kunnen wij niet uitdoen. Nog even en wij gebruiken onze oude Nokia weer. Deze heeft stroom voor 7 dagen. LG doe eens een sterkte accu in dit toestel. Zonder van onze aankoop.

Sther36 04-02-2014
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / zwart

Mooi toestel, crasht alleen regelmatig. Moet alles dan opnieuw instellen en ook de apps zijn weg. Tevens zit het standby knopje links aan de zijkant ter hoogte van de quickmemo knopje aan de rechterkant en het volume knopje. Druk ze vaak tegelijkertijd in. Vervelend.

PatriciaTvM 18-12-2013
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / zwart

Het toestel ziet er mooi uit, maar ik heb - net zoals nu blijkt een heel stel andere reviewers hier - het probleem dat ik regelmatig niet op kan nemen omdat het scherm zo lang zwart blijft dat het gesprek al verdwenen is. Echt een grote bron van ergernis!!! Wat heb je nou aan een telefoon als je niet op kunt nemen??? Mijn dochter heeft op hetzelfde moment dezelfde telefoon gekocht en heeft het probleem niet. Dat is het rare. En dat terwijl zij er allerlei apps op heeft staan en ik helemaal niks extra's. Al met al heb ik enorm veel spijt dat ik deze telefoon heb gekocht en raad het iedereen ook af. Echt een miskoop!!

mayker. 15-12-2013
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / wit

Het is een erg mooie mobiel, fijn om vast te houden maar erg lastig om een hoesje in de winkel te vinden. Ik heb hem nu een half jaar en steeds loopt de tijd achter, dan zet je de tijd weer goed en na een nacht slapen staat ie weer een half uur achter!! Ook heeft de telefoon ook geen front camera wat wel jammer is.
Ik ben tevens van plan om een andere telefoon te kopen, vanwege het tijd probleem en omdat ik veel videochat ook eentje met een front camera. Heeft iemand toevallig nog een tip voor een andere telefoon?

riaterbruggen 16-12-2013

Hoi, ik heb een hoesje via www.b2ctelecom.nl goedkoop en goed en binnen 2 werkdagen in huis. wat de tijd betreft dat had ik ook, ik heb hem gereset en toe was het goed.
Succes!

CC1985 01-01-2014

Ik heb ook veel problemen met de tijd gehad en dat is erg hinderlijk. Reparatiepogingen niet geholpen zelfs nieuw moederboard etc...na veel contact over en weer uiteindelijk tegoedbon gekregen!

druppel0in0doos 20-11-2013
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / zwart

Ik heb de LG optimus L5 nu 3 maanden en na 2 maanden liep de telefoon de hele tijd vast en was het ram heel erg hoog zo hoog zelfs dat ik geen apps meer kon opstarten heel erg irritant voor de rest werkt hij wel redelijk

taxidries 20-11-2013

prima toestel
baterij gaat ong een week mee
prima fotos
lekker handig en makkelijk toestel

StephanievDuivenbode 29-10-2013
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / zwart

De LG optimus L5 is een mobiel toestel met veel mogelijkheden. Zo kunnen alle android apps hierop geïnstalleerd worden en staan er standaard apps op zoals een rekenmachine en een agenda. De camera geeft een helder beeld en heeft mogelijkheden zoals een kader plaatsen en verschillende emoticons plaatsen in de foto. De opslagruimte betreft ongeveer 4 GB en kan daarnaast nog worden vergroot met een externe opslagkaart. Het geluid van de telefoon is helder en kraakt niet. Daarnaast zijn er oortjes inbegrepen die een mooi geluid geven en waarmee ook handsfree gebeld kan worden. De telefoon is zeer licht en makkelijk in gebruik. De toetsen zijn goed te bereiken. De vormgeving is strak en duidelijk. Extra informatie is in te schakelen.

Wel heeft de telefoon soms problemen met het laden van foto's in bijvoorbeeld een app als Instagram. Facebook is zeer langzaam op de telefoon. Af en toe valt het toetsenbord uit en kan er niet meer getypt worden. Na ongeveer een minuut wachten is deze weer te gebruiken. De telefoon kan zeker één dag mee met een volle accu, dat is niet erg lang maar voor een smartphone goed te doen. Er vormen zich in het beeld niet snel krassen of breuken.

Al met al een mooi toestel! Ik ben tevreden met dit toestel en kan hem zeker aanbevelen. Wel heeft u af en toe geduld nodig met dit toestel.

Barry1973 17-09-2013
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / zwart

Ik heb dit toestel een half jaar geleden gekocht omdat ik een goedkoop toetel wilde. De telefoon is makkelijk te bedienen vind ik, en de eerste weken werkte hij naar behoren. Na het installeren van wat apps word hij steeds trager en loopt zeer vak vast. Regelmatig haperen als je een simpel tekstberichtje wil sturen ervaar ik als zeer irritant. De camera die erop zit is zeer slecht en maakt dan ook geen mooie foto's. Geluid tijdens video opname ook erg slecht. Mijn irritatie gehalte was zo hoog dat ie vliegles heeft gehad met een veel te harde landing. Resultaat is dat ik nu op zoek
ga naar een goede foon.

Dennislg 14-09-2013
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / wit

ik heb hem nu ruim een jaar maar in de loop van tijd word hij steets trager dan heeft hij voor facebook al een paar minuten nodig om hem te laden ik zou hem zelf niet aanbevelen

jaccoajb 04-09-2013
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / zwart

Handig telefoon, de hoeveelheid pixels is wat aan de lage kant. na een tijdje word het wat trager, maar daar voor heb ik advance task killer geinstaleerd en zins dan het ik er geen last van de traag hied

Henk Cramm 02-09-2013
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / zwart

Ik heb deze smartphone 3weken dik tevreden met de mogelijkheden van dit toestel een nadeel is de resolutie is laag maar desondanks is de tekst goed leesbaar en plaatjes en foto,s doen mij denken aan een hogere resolutie.

dkerkhoff 21-08-2013
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / wit

In het begin een prima telefoon, deed wat die moest doen. Een paar simpele appjes erop, vnl bank en OV informatie. Niks groots. Maar de laatste tijd is die zo traag als dikke str...
Even snel de telefoon opnemen gaat echt niet lukken. Duurt veel te lang voordat ik beeld krijg. Scherpstellen duurt tegenwoordig eindeloos. kwaliteit valt nog wel mee. Als ik hem even niet gebruikt hebt en je knop indrukt dan duurt het heel lang voordat de appjes in beeld komen (als ze al komen). Miskoop van het jaar. Op zoek naar een andere.

SafiyyahYaminah 21-08-2013
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / zwart

als je de neiging wilt krijgen om je telefoon kapot te gooien dan moet je deze tel nemen!!! een leuk spel erop zetten kan niet je tel normaal aannemen kan niet je scherm is meer een spiegel als je snel ff iemand moet bellen dan moet je min 5min de tijd ervoor nemen hij heeft nogal last van rottige kuurtjes! deze tel is goedkoop maar mijn grootste miskoop moest hem vaak aan en uit zetten omdat ie zo traag wordt op een gegeven moment. maar nu gaat hij helemaal niet meer aan!!! ga m zo meteen wegbrengen!!! rot ding!!!!!!! :( pure oplichterij!!!

Luke_tol 17-07-2013
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / zwart

Het is troep, koop het niet! ik heb hem gekocht omdat ik een goedkoop toestel wilde, maar het scherm nou ja je kan het niet goed lezen, het verbuigt ook nog! en het aanraakscherm werkt ook voor geen ene meter, deze telefoon is zoo slecht dat je er echt niks mee kan!,

ik ga volgende keer voor een Samsung of Iphone!

~Luke Tol

roetjeenflap 05-04-2014

waarom zo ontevreden? mijne doet het echt prima. Waarschijnlijk reageert het scherm niet omdat je zulke vette vingers hebt. en het scherm verbuigt waarschijnlijk gewoon omdat je veel te hard drukt.

997514 31-05-2013
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / wit

Wat een vreselijk toestel is dit. Ik kon goedkoop aan deze gsm komen, maar ik had hem beter niet kunnen kopen. Het Scherm is slecht, hij loopt continu vast, toetsenbord verdwijnt soms uit het niet en ik krijg hem er dan ook niet meer voor. Kwa uiterlijk vind ik hem best mooi, maar hij oogt een beetje vierkant. Als je ooit erover denkt om een telefoon te kopen, koop deze dan niet!! Er staan genoeg leuke gsm's op marktplaats, dus voor het zelfde geld heb je ook een s2 of advance.

ironfist 30-05-2013
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / zwart

leuk toestel oogt goed lekker licht maar
heb het gevoel dat de grote van het schem te groot is voor de resolutie vind het scherm niet scherp!
weinig werk geheugen. uiterlijk is leuk maar aan de binnenkant is het 1 bonk ellende

Bah

nielsvld 29-05-2013
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / zwart

eerst was de telefoon egt super maar na een paar maanden...
geluidkwaliteit dan hoor je een ruis
en scherpstellen slecht
en soms is het scherm zolang zwart dat je geen eens kunt opnemen
als het aan mij lig NIET KOPEN!!!

Pietertje010 27-05-2013
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / zwart

De LG Optimus L5 gaat na een tijdje heel langzaam worden.
Ik heb niet zoveel apps erop geïnstalleerd (maximaal 15), en de mobiel word er wel erg traag van.

Ik vind dat ik zelf een miskoop heb gedaan en baal er achteraf flink van.

k.s.l. 07-05-2013
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / zwart

Ik heb zo ongeveer een maand lang een lg l5 en tot nu toe doet die het nog prima.
Gaat niet snel stuk is wel wat langzaam bij grotere app's heeft wat moeite me scherp stellen
(als je inzoemt).
Voor de rest is het een fijn mobiel maar het geluid kan wat beter is te ééntonig en bijna geen bass.

Als je van plan bent om een lg5 te gaan halen doe het niet en haal de nieuwere versie van
bijv. lg l9.

atvdlaan 24-04-2013
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / zwart

Mooi toestel met een lekker groot scherm.
Voldoende snel, na installatie van ongeveer 15 apps nog 2 gb intern geheugen over, dus daar ook geen problemen mee. Scherm is buiten ook voldoende leesbaar. Foto's zijn redelijk (alleen binnen geprobeerd), camera heeft moeite met tegenlicht binnenshuis.

sven97 31-03-2013
Geschreven voor: LG Optimus L5 4 GB / zwart

Deze smartphone heb ik gekozen omdat hij er mooi uitzag, niet zo duur was, android 4.0 heeft en nog een redelijke camera ook. Maar om te beginnen met de geluidskwaliteit. Je hoort standaard een ruis als je muziek aan het luisteren bent. Met android 4.0 heb je veel mogelijkheden, maar die kun je niet benutten, omdat heel veel complexere apps haperen en vastlopen. Ik speel graag spelletjes op de telefoon, maar dat gaat erg slecht. De vormgeving is zoals gezegd wel mooi, alleen het beeld is niet erg scherp. Als je een mobiel wil, die niet zo duur is, maar toch wel wat aan kan kun je deze nemen, maar ik zou toch verder kijken naar samsung en htc in deze prijsklasse. Een aantal van die telefoons hebben vrienden van mij (samsung galaxy mini 2, htc desire c en htc one v). Die zijn ongeveer even duur of goedkoper, maar functioneren wel wat beter.