Tefal Contactgrill GC241D - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Contactgrill GC241D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Cees 21-12-2023

Tefal contactgrill

Geschreven voor: Tefal Contactgrill GC241D

De tefal opti+ is een aanrader voor iedereen. Of je nu een tosti of een biefstukje wilt grillen. Met de kleurenbutton, zie je hoe jij het wilt hebben. Of je hem nu medium of doorbakken wilt hebben , hij is precies zoals de kleur aangeeft. Verder kun je met deze gril veel meer dingen doen ,dan je voor mogelijk houdt! Super produkt.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Veelzijdig

Jeroen 05-09-2020

Goede grill, maar snel kapot

Geschreven voor: Tefal Contactgrill GC241D

Qua grillen is dit een top apparaat. Paninis, tostis, zelfs hamburgers gaan makkelijk.
Eenvoudig schoon te maken.
Er zit alleen 1 probleem aan: ze gaan snel kapot (zeg een jaar).
Ik heb er twee gehad. Alletwee hetzelfde probleem na verloop van tijd: de hitte sensor gaat kapot en dan blijft hij doorverwarmen. Wordt dan veel te heet en alles brandt aan.

Ik heb er destijds 2 voor 27.50 per stuk gekocht. Dus je moet je afvragen of je voor 27.50 een jaar een heel fijne grill wil.

Pluspunten

• Fijne grill
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Snel kapot
  • Aan/uit knop niet op makkelijke plek

CvE 06-11-2019

Helaas snel kapot

Geschreven voor: Tefal Contactgrill GC241D

We hebben deze grill ruim een half jaar met veel plezier intensief gebruikt. Voornamelijk voor tosti's voor onze kinderen. Maar inmiddels is deze helaas al kapot. De sensor dat de grill op temperatuur was is blijkbaar stuk gegaan waardoor hij bleef verwarmen. Uiteindelijk is de bedrading dus wrs doorgebrand. Het was een prachtig apparaat maar helaas de levensduur veel te kort.

Pluspunten

• passen veel tosti's op

Minpunten

• snel kapot

Gallow 16-12-2017

Tefal Contact grill

Geschreven voor: Tefal Contactgrill GC241D

Tefal grill is eenvoudig in gebruik, snel op temperatuur en koelt redelijk snel weer af platen zijn afneembaar schoon te houden/maken. Handig voor tosti`s hamburgers en biefstuk op te bereiden zelfs brood ontdooien is erg makkelijk. Past ook vrij gemakkelijk rechtop staand in een hoekje van de kast

Pluspunten

• snel op temperatuur
  • koelt snel weer af
  • niet al te groot

Minpunten

• geen uitneembare platen

Ursula R 15-12-2017
  • Product gekregen

Lekker snel opgewarmd, handig op te bergen

Geschreven voor: Tefal Contactgrill GC241D

Belangrijkste kenmerken wat mij betreft: handig op te bergen omdat het een vrij smal apparaat is en het apparaat kan rechtop weggezet worden. Daardoor past hij precies in mijn keukenkastjes :-)
Wat verder direct opviel is dat hij echt snel opwarmt. Er zit een indicatielampje bovenop het apparaat. Aan de zijkant zit nog een klemmetje waarmee je de 2 platen vast kunt zetten, heb ik gebruikt voor de tosties, ik vind dat ze dan net iets krokanter worden.
Plaat hebben we ook gebruikt als hamburgergrill. Ook dat ging prima maar dan is het wel jammer dat je de temperatuur niet kunt regelen bij dit model.
Het snoer wat er aan zit is lang genoeg. Ik vind de aan/uit-schakelaar niet op een handige plek zitten, zit aan de zijkant. Enig risico dag je met de hand de plaat nog raakt bij uitzetten als de plaat warm is dus ook een aantal keren direct de stekker eruit getrokken.
En de plaat is breed genoeg voor meerdere tosties tegelijk.

Pluspunten

• Snoer lang genoeg
  • Warmt snel op
  • compact

Minpunten

• geen temperatuurregeling
  • plek aan/uit schakelaar

Ariaantje 13-12-2017

groot grill vlak, snel op temp

Geschreven voor: Tefal Contactgrill GC241D

Apparaat is eenvoudig in gebruik, snel op temperatuur. Ook zijn platen goed af te nemen. Na veelvuldig gebruik weet ik niet of deze platen zo schoon blijven. Zij zijn namelijk niet te verwijderen om schoon te maken. Grillen gaat ook goed, etenswaren worden goed knapperig.
Opbergen is doordat deze vertikaal goed blijft staan en door hendel bij elkaar blijft goed te doen.

Pluspunten

• groot oppervlak
  • simpel in gebruik
  • niet te veel poespas

Minpunten

• platen niet afneembaar
  • aan/uitschakelaar moeilijk te bereiken

everybodylovessunshine 11-12-2017

Snelle makkelijke griller

Geschreven voor: Tefal Contactgrill GC241D

Fijne griller die snel warm wordt en ook snel weer afkoelt. Door ons gebruikt vooral voor tosti's en kipstukjes voor in de salade. Is makkelijk schoon te maken na gebruik. Ik zou hem zeker aanraden. Je hebt wel een groot keukenblad of kast nodig om hem op te ruimen, was voor ons te groot om op keukenblad te laten staan,

Pluspunten

• snel warm
  • koelt snel af
  • geeft aan wanneer hij klaar is

Minpunten

• groot apparaat

Menno Bosveld 11-12-2017

Goed tosti / grill appararaat

Geschreven voor: Tefal Contactgrill GC241D

Om sommige dingen wat gezonder te bereiden (zonder boter) was ik erg benieuwd of dit apparaat hierbij een oplossing kon bieden, zonder dat daarbij de smaak/ kwaliteit van het eten verloren zou gaan.
Aangezien ik van lekker eten hou (wat niet altijd even gezond is), heeft dit apparaat mij positief verrast! Je kunt er ontzettend veel mee en de smaak van het eten is ook heerlijk!
Ik heb er uiteraard diverse malen een tosti in gemaakt met ham, kaas en tomaat. Heel handig is dat hierbij 2 boterhammen naast elkaar kunnen liggen. Maar ook hamburgers en biefstuk gaan goed in de apparaat. Let bij de biefstuk wel op dat het heel snel gaat! Ook aardappelschijfjes grillen op deze plaat is super. En dat alles zonder boter te gebruiken!
Erg praktisch dat er ook een opvangbakje is voor het opvangen van vocht / vet.
Het apparaat is zo gemaakt dat je het ook recht opstaand in de kast kunt plaatsen, waardoor het makkelijker op te bergen is in je keukenkast.
Verder is het enorm makkelijk in gebruik. Stekker in het stopcontact, power-knop aanzetten en wachten tot het lampje groen wordt en je het eten kunt gaan grillen.
De power-knop zit links aan de onderrand. Als het apparaat heet is (en je hebt grote vingers) moet je oppassen dat je niet je vingers brand aan de grill plaat.
Al met al ben ik super tevreden over dit apparaat en zou ik het iedereen aan kunnen bevelen!

Pluspunten

• Groot oppervlak
  • Geen boter of vet nodig
  • Snel warm
  • Veelzijdig, je kunt er veel mee
  • Makkelijk rechtopstaand op te bergen

Minpunten

• Power-knop kan voor hete handen zorgen

Linnie 09-12-2017

Valt tegen

Geschreven voor: Tefal Contactgrill GC241D

Ik was erg enthousiast toen ik het produkt kreeg maar na de eerste keer en helaas ook de volgende keren werd ik niet erg blij. Het apparaat geeft weinig meerwaarde dan een andere grill. Wat ook erg vervelend is dat de bakplaten er niet uitkunnen om schoon te maken. Het is natuurlijk wel schoon te maken maar niet met de platen eruit.
Wat wel fijn is dat er een klem op zit om hem vast te zetten
Ook is hij op zijn kant op te bergen

JackBoy 08-12-2017

Eenvoudig maar goed

Geschreven voor: Tefal Contactgrill GC241D

Onze oude gril-apparaat was wel aan vervanging toe. Omdat wij vinden dat grillen grillen is, zou een eenvoudig apparaat voldoende moeten zijn. Wel, dat is dit apparaat hoor. Geen toeters en bellen en gewoon doen wat het moet doen.
Wel er even bij blijven voor het beste resultaat. Er gaat geen belletje af of een lampje branden wanneer de Panini klaar is. Dus of en toe gluren voor het zwart wordt is wel handig.

Pluspunten

• Eenvoud
  • Redelijk schoon te maken

Minpunten

• Geen losse platen om af te wassen.

Snoopy007 12-11-2017

snel en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Tefal Contactgrill GC241D

Zeer mooi design en makkelijk in gebruik.
Apparaat wordt snel heet waardoor je snel iets klaar kunt maken.
Het apparaat is zeer makkelijk schoon te maken en handig een opvangbakje waar alles invalt.
Zeer tevreden mee.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in gebruik
  • sneel schoon te maken

Arjan Meun 11-11-2017

Perfect resultaat in no-time

Geschreven voor: Tefal Contactgrill GC241D

Stel je even voor: vier kinderen van mezelf, drie buurkinderen en nog vier oppaskinderen in de middagpauze van school. Weinig tijd, vol verhalen en belevenissen maar vooral hongerig. Normaal gesproken waren we echt het hele uur bezig met het zweet op ons voorhoofd om één voor één iedereen van een tosti te voorzien maar nu, met de Tefal Panini Grill is dit een fluitje van een cent. De platen warmen razendsnel op en met het grote grilloppervlak kunnen we nu vierdubbele capaciteit draaien! En na de tijd koelt hij net zo snel weer af en zet je hem gemakkelijk rechtopstaand weg. En dan niet achterin een kastje maar vanwege het design misstaat hij ook niet op het aanrecht, stroomkabel weggewerkt omdat hij een handige aan/uit knop heeft. En op vrijdagavond even een 'paar' broodjes hamburger voor m'n oudste zoon en zijn vrienden? Ook geen probleem, hups, zonder boter zes hamburgers erop. Het vet stroomt vanzelf in het lekbakje die je na de tijd makkelijk kunt reinigen.

Perfect resultaat binnen no-time!

Pluspunten

• Snel
  • Groot oppervlak

Saskia 10-11-2017

Lekker en snel

Geschreven voor: Tefal Contactgrill GC241D

Ik heb dit product mogen testen en dat was een prettige ervaring. Lekkere broodjes die snel klaar waren maakten iedereen hier blij.
Ook vlees hebben we erin klaargemaakt en smaakte prima.

Pluspunten

• Snel warm
  • Producten zijn snel klaar
  • Goede smaak

Minpunten

• Apparaat is groot
  • Apparaat wordt van buiten erg heet

H Mohamed 10-11-2017

Aanrader

Geschreven voor: Tefal Contactgrill GC241D

De Tefal Panini nu een paar weken in gebruik. Het is een fijn apparaat. De plaat warmt snel op en is dus gauw gebruiksklaar. Tosti’s zijn snel klaar en hamburgers kunnen gemakkelijk op de plaat gebakken worden. dus als je het apparaat even verplaats gaat dit gewoon mee. Tevens is er geen boter nodig en dus gezonder! Tosti zijn snel klaar. Ook heel fijn om groente op te grillen. Krijgt een mooi bruin ribbelrandje. Tevreden over de grill.

Pluspunten

• Snel warm
  • Makkelijk opbergen
  • Geen boter nodig

Rob 10-11-2017

Goede prijs/kwaliteitverhouding

Geschreven voor: Tefal Contactgrill GC241D

Zelf was ik al een tijdje opzoek naar een goede grill. Niet om alleen tosti's te maken maar ook lekker een stuk vlees op te grillen. Dit voldoet prima aan mijn verwachtigen. Grill werkt super. Is snel warm en is makkelijk schoon te houden. Alles wat je je kan bedenken kan je hierop grillen. Toch zijn er ook minpunten, namelijk: hij kan niet in 180 graden opengeklapt worden om hem als een soort gourmett plaat te gebruiken en de anti-aanbaklaag gaar er snel af.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Makkelijk in gebruik
  • Snel warm

Minpunten

• Niet in 180 graden te draaien
  • Slechte anti-aanbaklaag

JLee88 09-11-2017

Zeer veelzijdige grill

Geschreven voor: Tefal Contactgrill GC241D

De Tefal Inicio is een zeer veelzijdige grill, tosti's, vlees, eieren, hamburgers, grillgroenten, panini broodjes en nog veel meer worden perfect bereid met dit apparaat.
Hij is ontzettend snel warm en grillt ook erg snel.

Doordat hij licht schuin afloopt verdwijnt overtollig vet vanzelf in het opvangbakje, welke in de vaatwasser mag.

Het enige wat jammer is is dat hij door de enorme snelle hitte ook behoorlijk rookt als er vlees op gaat

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Snel warm
  • Opvangbakje voor vet
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Komt veel stoom/rook af
  • Zwaar

Cornelia 05-11-2017

Fijn, snel en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Tefal Contactgrill GC241D

De Contactgrill nu 3 weken uitgeprobeerd. Ik vind het een fijn apparaat. Het is een groot oppervlak. Je kan makkelijk 2 grote tosti's te gelijk bakken. Ze passen er helemaal onder. De onderste plaat heeft een opstaande rand wat ik erg prettig vind. Ik had nog met andere apparaten nogal eens dat de kaas over de rand heen liep'. Bij deze kan dat niet. Wel voor overtollig vet is er een opvangbakje. Dit werkt prima. Het apparaat is snel warm. Bakt gelijkmatig. Ook vlees gaat prima. Duurt iets langer dan in de pan. Maar je hebt geen vet nodig en brandt niet aan. Groente is erg fijn om te grillen. Denk aan paprika en courgette. het krijgt een mooie bruine ribbelrand. Ziet er aantrekkelijk uit. Makkelijk schoon te maken. En een pluspunt is dat hij rechtop kan worden weggezet. Neemt niet veel ruimte in. Al met al tevreden over dit apparaat.

Pluspunten

• Grote bakplaat.
  • Snel warm.

Minpunten

• geen

Alex 05-11-2017

Lastig schoon te houden

Geschreven voor: Tefal Contactgrill GC241D

Ik heb hem nu 4 weken in huis en ben er niet geweldig tevreden over.
Voor het bakken vam vlees vind ik hem noet ideaal. Hij wordt minder heet doordat het vlees tijdens het grillen vocht verliest. Dus gaat hij niet grillen maar bijna koken.

De platen kunnen er niet afgehaald worden, waardoor hij slecht schoon te maken valt.
Als je hem niet gebruikt worden de platen door een stukje plastic bij elkaar gehouden. Dit ziet eruit als dat snel stuk kan gaan.

De bovenkant wordt gloeiend heet en is niet echt gebruiksvriendelijk bij het aandrukken van de bovenste plaat.

Pluspunten

• Aan/uit knop
  • Goed voor tostis
  • Wordt snel heet

Minpunten

• Slecht schoon te houden
  • Bovenkant wordt heet
  • Koelt af bij grillen van vlees