Tefal GC 702D

• Test panel 8,6 okt 2016

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 104 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal GC 702D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

wimhil60 23-07-2018

Plezier van korte duur

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Slechts een paar keer gebruikt. Na twee maanden sprong de ingestelde keuze automatisch naar Manual. Niet meer te gebruiken en apparaat ingeleverd bij leverancier. Kreeg mijn geld terug en aangezien er meerdere reviews hetzelfde probleem beschreven heb ik besloten dit toestel niet meer aan te schaffen en te gaan zoeken naar een toestel met minder elektronische snufjes want dat kan alleen maar kapot gaan.

Minpunten

• degelijkheid

Margriet 12-04-2018

Veel ruimte en lekker xxl

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Wilde een grotere airfryer. Voldoet aan de eisen. Is makkelijk in de bediening. Er zit ook een extra mandje in om cake te bereiden. Ik doe daar ook gemarineerde kip in zodat de rest schoon blijft. Dit gaat prima.

Stapper 14-03-2018

Eindelijk een heerlijk stuk vlees of kip

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Mijn vrouw en ik hebben zijn geen keuken prins of prinses, en hebben niet altijd de tijd om het eten (vlees/kip) lekker te braden. Dit is echt verleden tijd met de aanschaf van deze geweldige Optigrill ( Tefal GC 702D). We eten weer een lekker mals stukje vlees of kip dankzij de sensor dat er blijkbaar in zit klopt het ook daadwerkelijk wat hij aangeeft medium, rare, well done. SUPER! Echt een onmisbaar apparaat in onze keuken :-)

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk schoon te houden
  • Sensor echt geweldig
  • Eenvoudig in gebruik

Frans de groot 02-01-2018

Duidelijk display

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Werkt prima BV stukje vlees zoals jij het lekker vind van rauw tot heerlijk mals ook tosti ,s komen er prima uit veelzijdig apparaat voor elk wat wils

Melanie houkes 30-12-2017

Tefal gril

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Super apparaat makkelijk schoon te maken snelle bereiding op de juiste temperatuur vlees droogt niet uit maar is wel gaar. Vind hem zo Goed dat mijn moeder er ook een heeft

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Makkelijk in gebruik door de plaatjes
  • Snel gaar op juiste bereiding

Emiel 29-12-2017

Magnifiek voor keukenklungels

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Het is nu voor iedereen makkelijk een perfect stukje vlees te bereiden zoals je dat graag wil hebben....ook panini, tosti, vis en zelfs groentes kun je lekker roosteren op deze grill....heerlijk en heel makkelijk te reinigen

Pluspunten

• Geen omkijken naar
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Niet kunnen ontdekken

Monique 29-12-2017

Niet helemaal zoals verwacht

Prima voor brood, hamburgers
, kip en groenten. Minder voor biefstuk. Te bereiden product wordt teveel plat gedrukt waardoor er veel vocht uitloopt, dat eigenlijk in het product moet blijven. Schoonmaken is wel erg makkelijk.

Pluspunten

• Schoonmaken
  • Wordt goed heet

Minpunten

• Te plat gedrukt

Heerooms 10-05-2017

Valt tegen

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Heb deze genomen vanwege automatische programma's,maar deze voldoen niet,tot nu toe met autm programma's droog vlees!!

Minpunten

• geen zwevende deksel mogelijk
  • Platen gauw zwart

Charly 09-05-2017

Leuk om te zien

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Ziet er prachtig uit en je zou er heel veel van verwachten.
De eerste keer ging het prima, ook de tweede keer.
Daarna is hij ingestort, begint goed en slaat dan ineens helemaal uit.
2x Opgestuurd naar service center. "Geen afwijkingen gevonden"
Meting zal wel kloppen, maar ze gaan er echt geen biefstuk o.i.d. op bakken.
Na laatste keer retour gekregen het zelfde liedje. Stopt spontaan.
Hebben maar weer de koekenpan stand by
Is weer 3e keer naar de service dienst na contact met Tefal.
Tefal doet er niks aan
Weinig vertrouwen dat het goed zal komen.
Apparaat zal wel bij het stort terecht komen
Hadden ook een nieuw koffiezet apparaat van Tefal omdat de vorige zo goed beviel.
Is ook in de schuur beland. Tefal levert geen kwaliteit meer

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Werkt voor geen meter
  • Duur
  • Bron van ergernis

Fleur 05-05-2017

Helaas, doorgebakken biefstukken

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Vol verwachting na goede recensies gelezen te hebben zijn wij ook overstag gegaan met het kopen van de grill.
De volgende dag lekker malse kogelbiefstukken gekocht en de juiste stapppen gevolgd volgens de gebruiksaanwijzing, leverde het een biefstuk op die volgens de papieren nog rood van binnen moest zijn, een exemplaar op dat bijna doorgebakken was en de andere biefstuk die volgens de gebruiksaanwijzing medium moest zijn, een biefstuk die helemaal doorgebakken en droog was van binnen.
Wat een teleurstelling !!
Als de 1e keer al zo iets gebeurd, ben ik er al meteen klaar mee.

Jeffrey 26-04-2017

Over smaak valt niet te twister

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Over smaak valt niet te twisten zeggen ze wel eens, maar als je net als ik een echte vlees eter bent dan is dit echt een perfecte aankoop. Je biefstuk is echt veel beter van smaak als je hem op de grill legt ipv op in de pan. hij is makkelijk in gebruik en nog makkelijker schoon te maken. Het mooiste is nog dat je gewoon zelf kan bepalen hoe rood of zwart je je vlees wilt hebben. en niet alleen vlees kan er op maar je kan er ook heerlijke tosti's mee maken. ik zeg het is de beste aankoop voor het hele gezin.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • Makkelijk schoon te maken
  • alles kan je er mee grillen

Minpunten

• duurt even voor die warm is

Char 24-01-2017

Weggooi apparaat

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Hebben hem zegge en schrijven 5 keer gebruikt. 1e keer ging goed Daarna huilen met de lamp voorover. Slaat spontaan uit. Biefstuk helemaal gaar. Kookindicator deugt voor geen meter.
Is niet te gebruiken. Naar reparatie geweest "Geen afwijkingen"
Waardeloos apparaat. Hebben ook een Tefal koffiezetapparaat gekochtTefal CM392811 ook zo'n onkel.. Voor mij nooit meer Tefal ik ben er helemaal klaar mee

Pluspunten

• Lampje brandt

Minpunten

• Doet niks rijp voor het stort
  • Schijnbaar niet te repareren na 5 keer gebruik

marmon 13-10-2016

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Ik heb al eerder een beoordeling ingestuurd over dit apparaat. Als hij werkt is het een geweldig apparaat. Maar, na enkele maanden gebruiken deed hij iets meer. Heb hem terug gestuurd. Zoals de meesten (wat ik lees) zou dat een gebruikers fout zijn, en is het apparaat gereset. Hij doet het weer, dus dat is goed, en ik ben er blij mee. Maar, als het bij iedereen een gebruikers fout is, klopt er dus blijkbaar iets niet in de gebruikers beschrijving. Maar, als hij het doet een geweldig apparaat, waar je veel mee kan. Kleur indicator niet geheel te vertrouwen. (is vaak al doorbakken als apparaat aangeeft medium)

Pluspunten

• voor vele doeleinden te gebruiken
  • makkelijk in gebruik, mager koken

Minpunten

• blijkbaar erg storings gevoelig

Robbie 22-03-2017

Dit is de oplossing in deze video Marmon, gelukkig erg simpel en zelf uit te voeren.

Gr. Robbie.

Siouxsie 25-06-2016

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Tefal GC 702D

We hebben deze grill nu een aantal weken in ons bezit en het is een geweldig apparaat. Heel eenvoudige bediening. Snelle opwarmtijd. Zelfs biefstukjes met verschillende gaarheid tegelijkertijd bereid en perfect. Tosti's zijn heerlijk. Kortom wij zijn echt helemaal tevreden. Ook het schoonmaken is een fluitje van een cent.

marmon 25-06-2016

Tot voor kort geweldig apparaat

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Duur, maar door de vele mogelijkheden geen spijt van aankoop. Tot voor enkele maanden geleden. Wat ik nu ook voor programma instel, na instellen springt indicator op M, en is hier niet van af te brengen. Vanmorgen contact gezocht met tefal. Als hij het doet, een fantastisch apparaat, werd dagelijks gebruikt. Hoop dat het snel verholpen is

RVR 26-06-2016

Helaas ookdeze ervaring gehad. 2 keer achter elkaar het apparaat op moeten sturen. Kreeg na de errste jeer de opnerking dat het een gebruikersfout was. 2e keer dat alles wel in orde zou zijn. Misterieus genoeg funktioneerde het apparaat weer wel 'na niet gerepareerd te zijn'. Was wel een reset uitgevoerd

Robbie 22-03-2017

Sorry verkeerde link,, dit is de goede!!

Yolande 25-06-2016

De mijne heeft hetzelfde probleem en is pas 2 weken oud.
Ik ga hem terugbrengen naar krefel.

Nienke 27-06-2016

Deze ervaring hebben wij ook! Nog geen contact opgenomen met Tefal omdat als je hem uitzet en daarna weer aan, hij het weer doet. Maar inderdaad ga ik vanmiddag contact opnemen met Tefal!

RVR 22-07-2016

Goh klinkt ook mij bekend in de oren. Twee keer te horen gekregen dat het een gebruikersfout was. Wel een reset uitgevoerd. Met deze berichten ga ik toch met Tefal contact opnemen apparaat fantastisch. Doet het nu prima. Maar gebruikersfout.... Dacht toch van niet. Ik hoop dat ie het blijft doen, maar als het weer de M midus wil ik ook een nieuwe

Yolande 21-07-2016

Heb nieuwe gekregen, tot hiertoe werkt hij perfect. hopelijk blijft het zo!

Rossana De Francisci 03-05-2016

Molto buoni

Geschreven voor: Tefal GC 702D

È molto versatile ed utile. Ho cucinato molti piatti con ottimi risultati. La funzione manuale è preferibile in molti casi ma anche quelle automatiche non sono male. Unica pecca il consumo elettrico.

Zina 02-05-2016

Top multi grill tefal

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Heel handige apparat , kan voor tosten , grillen , opwarmen enz ... Ingezet worden . Top apparaat dus. Heeft bij grillen van vlees een gaarheid sensor .

Danie 02-05-2016

Tefal OptiGrill

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Na even te hebben getwijfeld (over de prijs) toch gekozen voor de Tefal OptiGrill. Het apparaat is stevig en makkelijk schoon te maken. Sinds januari heeft de grill een vaste plek op het aanrecht en wordt het apparaat dagelijks gebruikt. Ik ben geen keukenprinses, maar met de voorgeprogrammeerde programma's zet ik tegenwoordig niet alleen meer tosti's maar ook lekkere stukken vlees, vis en groenten op tafel. De kleurenindicator is hierbij ook een handig hulpmiddel. Nog geen seconde spijt gehad van deze aankoop.

Reijnen 01-05-2016

Tefal GC702D

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Erg veelzijdig apparaat. Grill werkt perfect en de grillplaten zijn makkelijk schoon te krijgen in de vaatwasser. Om tosti's te maken kun je het beste de manuele instelling gebruiken anders duurt het erg lang voor de platen weer warm zijn voor de volgende tosti.

Anoniem 01-05-2016

Top apparaat

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Het apparaat werkt super ik ben zelf op dieet en grill alles. Het kan niet mislukken dankzij de voorgeprogrammeerde kookprogramma's of het nu vis, vlees of groente is.

Roger 30-04-2016

Goede contactgril voor alledaags gebruik

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Heb deze contactgril nu een aantal maanden. Erg tevreden mee. Gebruik hem meerdere malen per week. Grilplaten zijn afneembaar wat een grote pluspunt is. En ook het vetafdruiprekje is afneembaar en ontzettend handig. Dus het apparaat is makkelijk in onderhoud.

Apparaat maakt goede toasties, alleen door het gewicht van apparaat worden sneetjes brood een beetje plat. Verder goed alternatief voor snel vlees garen. Andere medium hebben toch mijn voorkeur.

Rikie 29-04-2016

Aan te raden product

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Product met veel grill mogelijkheden. Door kleurcode gemakkelijk in gebruik en gemakkelijk te reinigen.

Shahriar 29-04-2016

Goed product

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Doet wat hij moet doen, makkelijk te bedienen,
Duidelijk handleding, met andere worden een perfecte product

274au 29-04-2016

Tefal OptiGrill

Geschreven voor: Tefal GC 702D

In de zoektocht naar een goede contact grill uiteindelijk gekozen voor deze OptiGrill van Tefal vanwege de ingebouwde kooksensor die automatisch de temperatuur en bereidingstijd bepaalt. Dat klonk ideaal!
In de praktijk:
- De gril heeft een normaal formaat is voldoende groot om voor 2 personen een avondmaal op te bereiden. Voor meer personen zal je echter snel ruimte tekort komen.
- Het is dan ook jammer dat het niet mogelijk is de grill volledig open te klappen (180 graden) om zo het grilloppervlak te verdubbelen. Deze GC 702D opent slecht 90 graden.
- De lichtjes en pieptonen geeft duidelijk weer wat het apparaat aan het doen is en hoe ver de bereiding van je maaltijd gevorderd is.
- De platen zijn eenvoudig te verwijderen en schoon te maken. (Deze mogen ook in de vaatwasser.)
- De kooksensor werkt bij de meeste programma's (het programma voor steak en hamburgers bijvoorbeeld) erg goed en nauwkeurig, met perfecte resultaten. De programma's voor varkensvlees (het worst-icoontje) en kip hanteert echter veel te lange bereidingstijden waardoor je - als je blind op het apparaat afgaat - met uitgedroogd vlees eindigt. Een kipfiletje wil ie bijvoorbeeld zonder problemen 20 minuten grillen voordat aangegeven wordt dat deze helemaal gaar is. Op ongeveer de helft van die tijd zou hij al kunnen (en dus eigenlijk moeten) stoppen.
- De bovenste grillplaat is vrij zwaar, waardoor vlees aardig platgedrukt kan worden (zeker wanneer het zo'n 10 minuten of langer aan bereidingstijd nodig heeft). Dit draagt er ook aan toe bij dat je stukje vlees (kipfilet bijvoorbeeld) wat droger wordt dan gewenst doordat het vocht eruit geperst wordt.

Al met al een prettig apparaat dat je veelal behoed van te lang of te kort gebakken vlees. Een paar verbeterpunten zijn er echter wel voor de volgende generatie:
- Het kip- en varkensvleesprogramma hanteert te ruime bereidingstijden
- Vlees wordt soms te veel platgedrukt door de relatief zware bovenste grillplaat, wat een droger stukje vlees tot gevolg heeft. De mogelijkheid om de plaat vast te zetten in een positie (op een hoogte) zou uitkomst bieden.
- De grill 180 graden kunnen openen en zo een dubbel zo groot grilloppervlak creëren zou een welkome toevoeging zijn.

Berrymartje 29-04-2016

Wat een geweldig apparaat

Geschreven voor: Tefal GC 702D

Ik wilde al zo lang een grill maar vond steeds geen geschikte..tot deze! Hij is precies wat ik zocht..perfect dat de platen er gemakkelijk uit te halen zijn, daardoor blijft hij perfect schoon. Hij meet de temperatuur een geeft indicatie van gaarheid. Heerlijk grillen dus!