Tefal Contact grill - Minute Grill Silver GC2050 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Contact grill - Minute Grill Silver GC2050 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Joan 22-08-2023

Tefal minute grill

Meestal heel tevreden over Tefal, maar deze grill is een kwestie van 'Tefal, wat maak je me nou'. De grill ziet er prima uit, wordt goed warm en heeft een waardeloze thermostaat. Ook op de laagste stand wordt de grill te warm. Pas na een minuut of 10 zakt de temperatuur. Geen aanrader helaas.

Pluspunten

• Wordt goed warm
  • Mooi uiterlijk
  • Uitvouwbaar

Minpunten

• Wordt te warm
  • Temperatuur is nauwelijks regelbaar
  • Lampje gaat niet uit bij bereiken temperatuur

Sander 05-01-2020

Slechte bouw

We hebben deze gill gekocht omdat de bakplaten lekker groot zijn. Daarnaast zijn ze uitneembaar en dus makkelijk schoon te maken in de vaatwasser. Tosti's maken gaat super, snel op temperatuur en de tosti's zijn vlug klaar.
Helaas is Tefal niet meer wat het was, de bouwkwaliteit is echt om te huilen. Alles voelt goedkoop aan en het zit ongelooflijk slecht in elkaar. Bij opbergen zit er geen klopje om de grill gesloten te houden, ook is er geen mogelijkheid om het snoer netjes op te rollen, de grillplaten zitten er gammel in en beschadigen zeer snel. Ik kan me niet voorstellen dat dit apparaat jaren mee zal gaan.

Pluspunten

• Prima voor tosti's
  • Snel op temperatuur

Minpunten

• Slechte bouwkwaliteit
  • Niet makkelijk op te bergen
  • Snoer niet op te rollen
  • Niet Tefal waardig

Rian 25-11-2018

Niet tevreden

De grill is niet handig voor tosti’s: de eerste tosti verbrand binnen een minuut en de tweede duurt 15 min voordat hij klaar is. Er is geen lampje ‘voorverwarmen’ en ook al laat je hem eerst even aanstaan dan nog werkt het niet oke. Waardeloos voor een apparaat van 50€

Pluspunten

• Past ook voor dikke producten

Minpunten

• Warmt niet goed: te heet of niet heet genoeg

Tonnie 27-03-2018

Erg tevreden

Na jaren een hele eenvoudige tostimaker te hebben gebruikt , is dit een aankoop die we dus jaren eerder hadden moeten doen! Geweldig om tosti's te maken. Super snel klaar en met een keukenpapiertje veeg je de kruimels er zo weer af. Voor ons met 3 personen ook al hamburger en speklapjes mee gegrild. Ook dat ging prima, eerst op stand 3 en daarna terug naar 2 en 1. Lekker snel klaar . Vet druipt mooi weg in schaaltje wat je onder het "afvoergootje" moet zetten.
Als de plaat nog warm is kun je met keukenpapier ergste vuil al wegvegen. Daarna plaatjes los klikken en zo in de vaatwasser , ideaal. Groente en vis moeten we nog proberen. Dat het apparaat niet heel groot is, zie je natuurlijk in de winkel al. Dat vind ik juist een voordeel omdat we hem voornamelijk voor tosti maken gebruiken en kan gewoon, rechtop gezet, op het aanrecht blijven staan.

Pluspunten

• super snel lekkere tosti's maken
  • plaatjes eenvoudig los te klikken en in vaatwasser
  • heel snel warm

Minpunten

• geen aan en uit knop (dus stekker er in of eruit)

Karina 14-03-2018

Grote grill en wordt goed warm

Geen spijt van! Het apparaat gekocht bij Blokker. Meteen een paniek mee gemaakt. Dat ging goed. Nu verder ontdekken

Pluspunten

• Goed warm
  • Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Geen controlelampje (wanneer de temp is bereikt)

niwrerekkab 06-03-2015

Sinds een paar dagen in gebruik. Tosti's op stand 1 of 2 gaat erg snel. Goed in de gaten houden want voor je het weet zijn ze klaar. Eerste keer voor avondeten zalm geprobeerd. Stand 3 gaat gewoon te snel, op stand 2 ging het beter maar doordat de zijkanten van de grill open staan (tot wel paar cm ruimte) ging er weer veel hitte verloren en bleven de buitenkanten lang rauw. Daarna hamburgers en ook hier bleven de buitenkanten lang rauw. Gisteren 4 braadworsten erop gedaan en na een paar keer draaien (net als op de BBQ) begon het opeens naar plastic te stinken. Aan de binnenkant was het plastic van het scharnier aan 1 kant helemaal gesmolten. Gek, want hierboven beschrijf ik dat veel hitte verloren gaat aan de open zijkanten en toch smolt het scharnier aan de binnenkant. Deze grill gaat morgen terug naar de winkel.