Tefal Slimme contactgrill met grillassistent - GC750D - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Slimme contactgrill met grillassistent - GC750D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Susanne 11-12-2023

Super fijn! Aanvulling op de keuken.

Ik heb de Tefal OptiGrill Elite GC7508 pas enkele dagen maar het is een super fijn product.
Het apparaat berekent de dikte van het vlees/sandwich en stelt daar de tijd op in.
Super malse kipfilet gemaakt en enorm knapperige tostie.
Platen kun je makkelijk in de vaatwasser.
Heldere bediening, niet moeilijk!

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• opwarmtijd

bdw 19-08-2023

De grillassistentie werkt voor geen meter. Met hulp van deze "slimme" optie produceerde het apparaat een keiharde tosti, een uitgedroogde en half verbrande kipfilet en een taaie kipfilet, en die was alleen maar wat beter omdat ik het grillproces vroegtijdig heb afgebroken. Wat heb je aan een grillassistent als je zelf alsnog het gerecht in de gaten moet houden? En dan is bijna 200 euro echt veel te duur.

Misschien een maandagochtendexemplaar gezien de vele goede reviews, maar ik durf het niet meer aan om een andere te testen. Tenslotte is niet elke winkel bereid om een gebruikt apparaat terug te nemen.

Pluspunten

• kliksysteem bakplaten

Minpunten

• grillassistent werkt niet
  • platen lastig schoon te maken

Rogier 20-10-2020

Betere kok dan ikzelf

Voor iemand die niet de moeite neemt om goed te leren bakken en braden, is dit apparaat ideaal. Het meet de dikte van het vlees en past automatisch de braadtijd aan. Met de gril aan beide kanten gaat het veel sneller dan in de pan.

De vaatwasserbestendigheid van de grilplaten is ook erg prettig.

Pluspunten

• Automatische tijdinstelling
  • Vaatwasserbestendig

Minpunten

• Heeft moeite met detectie van dun vlees.

Jolien17 13-05-2020

Zeer goede Grill

Een Grill met Nederlandse ondersteuning! Wij zouden hem niet meer kunnen en willen missen.
Eentopper!

Pluspunten

• nederlandse ondersteuing
  • Grilllijnen
  • goede grote
  • afneembare platen

randyvp 22-11-2019

Super grill, bij de juiste producten....

Pas geleden de Optigrill Elite mogen ontvangen. Meteen verschillende dingen op geprobeerd te bereiden. Ik ben begonnen met tosti's/panini's en ben nog steeds van mening dat deze werkelijk subliem zijn! Toch ben ik niet zo enthousiast als de andere recensies die ik heb gelezen. En waar zit dat dan in? In de eerste instantie zit dat in het korte snoer wat aan het apparaat zit. Mijn idee is, dat als je een apparaat hebt dat een deel van je koken wegneemt, het wel handig is als je deze in de buurt van de afzuigkap kan zetten. Maar dit terzijde. Het is namelijk zo opgelost. Verder heb ik meerdere keren zalm proberen te grillen. Al moet ik zeggen dat het product wel lekker sappig blijft, is hij niet zo mooi rauw als ik hem volgens de aangegeven stand verwacht. Tevens heb ik hem een keer willen maken met mooie grillstrepen, hier werd de zalm echt een beetje droog van. En ik heb hem zelfs korter gebakken. Verder nog een aantal producten gemaakt met wisselende resultaten. Mogelijk heeft dit ook te maken met dat ik het er minder mooi uit vind zien, wat een beetje komt doordat het iets geplet wordt. Wat wel echt gelukt was, was biefstuk. Heb nog steeds iets te klagen over het uiterlijk, maar echt perfect. Zeker ook qua malsheid en correcte doorbakkenheid. Is het dan allemaal niet positief? Dat zeker niet! Het is super dat het allemaal zo snel klaar is (buiten het voorverwarmen dan) en dat het product overal dezelfde warmte heeft. Dat het lekker zonder vet is en dat je alles zo bij de hand hebt. En natuurlijk, dat als je klaar bent zo alles in de afwasmachine verdwijnt. Dus ik hinkel nog een beetje op 2 benen.

Pluspunten

• perfecte panini's
  • super voor biefstuk
  • product blijft mooi sappig
  • makkelijk schoon te houden

Minpunten

• product wordt een beetje geplet
  • kort snoer
  • niet voor alles even goed

chiara89 22-11-2019

Snelle en praktische grill

De Optigrill warmt snel op. De voorgeprogrammeerde programma's zijn ideaal; snel en ze kloppen. Bij het bereiden van een hamburger bijvoorbeeld, was de hamburger goed warm en precies zo gaar als ik had ingesteld. In de handleiding staat dat je olie of boter kunt gebruiken, maar dit is meestal niet nodig. Schoonmaken is gemakkelijk met een doekje, maar de platen kunnen ook in de vaatwasser, handig. De grill is bovendien heel gemakkelijk te gebruiken, met maar een paar knoppen en een duidelijk display.

Pluspunten

• Warmt snel op en snelle bereiding
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Vrij groot, staat in de weg

Manon 19-11-2019

Snelle en perfecte bereiding

WOW, in hoofdletters wat een geweldig product.

Wij hebben sinds de dag van binnenkomst van onze OptiGrill het product misschien 3 dagen niet gebruikt. Kip (allerlei soorten), biefstuk, hamburgers, tosti’s, varkenshaas, spareribs, zalm, heel veel hebben we er al op gehad en het komt er keer op keer perfect uit. Zelfs als de een het meer doorgebakken wil hebben.

De tosti stand moesten we even leren kennen, de eerste tosti was heel krokant beetje te maar bij de 1e geluidssignaal kun je beslissen hoe gegrild je de tosti nog wilt hebben en dan moet je de tosti er eerder uit halen als je het minder krokant wilt hebben.

Enige minpunt vind ik de grote van de machine, helaas heb ik nog geen plek gevonden in mijn keukenkastje voor de OptiGrill.

Door het gebruik en voor grotere gezinnen snap ik de grote van de Grill maar neemt niet weg dat het wel onhandig is.

De OptiGrill is bij ons thuis de perfecte aanvulling. Heerlijk makkelijk schoon te maken alles kan in de vaatwasser, overtollig vet komt in het speciale opvangbakje. Nooit meer na denken over hoe lang je iets moet bakken. Of dat je het vergeet omdat je met je kids bezig bent en oeps eten aangebrand.

Nee de OptiGrill berekend precies hoe lang jou stukje vlees/vis/kip etc nodig heeft en doet bijna al het werk. Je moet luisteren naar de geluidssignalen de producten erin leggen en eruit halen en dan heerlijk eten maar. Super product die niet mag missen in een druk gezin.

Pluspunten

• Snelle bereiding
  • Perfecte bereiding

Minpunten

• Groot, zwaar

Volki 11-11-2019

Grill, wat voldoet aan de verwachtigen

Bij deze grill heb je 12 automatische programma's en je kan het handmatig bedienen, en het is erg gebruiksvriendelijk en makkelijk. Voor de vlees eter is dit een perfecte grill, vooral ook dat je kan aangeven hoe gaar je je vlees wilt hebben. Smaakt ook goed.

Als je een groente eter bent, zou ik hem niet zo snel kopen. Doet wel wat het verwacht, maar niet echt speciaal. Wat ook af en toe gebeurt is dat de groente wat in plakjes is gesneden, in de lekbak vallen.

De grill is erg gebruiksvriendelijk en makkelijk. Er zijn 12 automatische progamma’s en een handmatig. Ik eet geen vlees of vies maar veel groeten en wilde een goede grill. De Optigrill is prefect. Als alles klaar is , maakt ie geluid. Ik gebruikt weinig tot geen olie. De voorverwarming is iets lang en de snoer is zeker te kort mar verder het is echt een aanrader.

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Vlees goed gaar

Minpunten

• Korte snoer
  • Zwaar

Rilana213 10-11-2019

Een grill die met je meedenkt

Toen ik hem uitpakte dacht ik wat een robuust mooi apparaat. Het boekje even gelezen en daar werd heel goed uitgelegd hoe je het apparaat moest bedienen. MIjn eerste ervaring was een tosti bakken. Het apparaat verteld mij via het schermpje precies wat de instellingen zijn en ook hoe lang het nog duurt. Ideaal en mijn tosti was precies zoals ik hem wilde hebben. Mijn tweede ervaring was het grillen van een stuk zalm. Ook dat ging helemaal precies zoals ik het wilde hebben. Het schoonmaken van de platen ging ook erg makkelijk. Netjes afgespoeld onder de kraan en alle vet en restjes kwam er heel erg makkelijk af. Mijn eerste indruk is dat het een schitterend apparaat is dat weer tijdbesparend is (je kan gewoon even wat anders toen terwijl het apparaat voor je grillt) en je eten perfect grilt.

Pluspunten

• makkelijk schoon te maken
  • zijn denken klopt met het resultaat

Minpunten

• opwarmtijd duurt even
  • neemt veel plek in je kast

okko1972 10-11-2019

Topgrill met veel mogelijkheden

Mals vlees, Geen smaakverlies, Makkelijk te reinigen, Dichtschroei functie
Een geweldige grill die er voor zorgt dat je vlees lekker mals blijft en goed dicht schroeit. De timer is echt ideaal, je vlees bakt echt perfect naar je smaakt. Er zitten zelfs standen op om groente te bakken en tosti's. Een apparaat voor het gehele gezin.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Schroeit vlees dicht

Eliinaa 08-11-2019

Perfect voor carnivoren!

Leuk apparaat, maar wel aan de prijs. Heerlijke aardappelschijfjes en gegrilde groentes. We zijn flexitariër maar heb toch even een biefstuk en kipfilet getest. Biefstuk was perfect met grillstrepen, de kipfilet was te doorbakken helaas. De aflopende grillplaten zijn niet zo handig voor plakken courgette/aubergine, deze glijden toch naar beneden en vallen dan in het (vieze) lekbakje brr.. Dus daar zit wat mij betreft verbetering in. Duidelijke handtekening erbij. Ben je carnivoor dan zou ik hem direct kopen, dan kan de BBQ de deur uit. Als alleen groente eter zou ik hem niet perse aanraden, hetzelfde resultaat krijg je namelijk ook met een goedkope grillplaat.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • platen in de vaatwasser
  • uitgebreid menu

Minpunten

• schuine grillplaat
  • prijs
  • vooral geschikt voor vlees

dara 08-11-2019

Omdat ons kleine tosti ijzertje eigenlijk wel vervangen moet worden was ik op basis van de productinformatie erg gecharmeerd van de Tefal Optigrill. Ook omdat mijn man erg graag gegrild vlees eet leek me dit een prima aanschaf. M

Schermpje
De grill wordt geleverd met een klein TFT schermpje waarop je informatie kan aflezen hoever het product is en hoe lang het nog moet. Na het verwijderen van de beschermfolie op het scherm bleek er een behoorlijke kras in/onder het scherm te zitten. Ook zaten er vingerafdrukken onder het scherm. Opmerkelijk genoeg zat dit onder het scherm, de kras is niet voelbaar dus waarschijnlijk tijdens de productie gebeurd. Dit was niet echt iets wat ik bij een dusdanig duur product van Tefal verwacht. Een tegenvaller dus.

Erg kort snoer
Na het uitpakken wou ik het apparaat gebruiken om worstjes te grillen, dit een voorgeprogrammeerd programma. Hierbij viel het direct op dat het snoer erg kort is. Hierdoor kon de grill niet onder de afzuigkap.

Grillen
Nadat ik een ander plekje op het aanrecht vrij had gemaakt, het is best een fors apparaat, kon het grillen beginnen. Erg handig is dat er voorgeprogrammeerde gerechten zijn te selecteren op het schermpje. Worst geselecteerd en het apparaat moest opwarmen, hierbij viel op dat het erg lang duurt voordat hij op tempratuur is gekomen. Ik heb direct de optie Grill streepjes geselecteerd en de worstjes erop gelegd. Het apparaat geeft direct de resttijd aan, circa 25 minuten voor worstjes, wat ik erg lang vind. In de koekenpan is het circa 10 minuten. Maar goed het apparaat begon te grillen. Wow wat een rookontwikkeling kwam er uit de grill zeg, niet normaal. Gelijk het raam in de keuken open gezet en de afzuigkap (waar hij met een te kort snoer niet onder kon) op maximaal gezet.

Eten
Na de 25 minuten de worstjes uit de grill gehaald en geserveerd. Hierbij viel direct op de worstjes erg uitgedroogd en een beetje verbrand leken. Uiteindelijk door de bijgerechten en salade enigszins smakelijk kunnen uitserveren. De worstjes smaakten inderdaad zo als ze eruit zagen, erg droog en zeker niet sappig.

Stank
We hebben het raam de gehele avond open gehouden om de stank uit de keuken/huis te krijgen. Uiteindelijk heeft het huis nog drie dagen na verbrande worst geroken.

Tosti’s maken
Vandaag heb ik de grill gebruikt om tosti’s te maken. Ook hierbij viel op dat de opwarming erg veel tijd kost. Nadat het apparaat was opgewarmd heb ik de twee tosti’s er op gelegd. Voor licht gegrild waren maar 2 minuten nodig en ik besloot om te kijken of ze dan al goed genoeg waren of nog langer moesten grillen. Na de grill open te hebben gedaan zag ik dat de tosti’s al bijna compleet verbrand waren. En dat met de licht gegrilde stand, stel je voor wanneer je wacht op de medium of nog erger zwaar gegrilde stand. Ook dit was dus niet erg een succes.

Mijn eindconclusie is dat Tefal het product erg slecht heeft afgewerkt, gezien de kras en vingerafdrukken in het scherm, en daarnaast meerdere kleine krasjes op de scharnieren. Ook grillt de tosti in mijn optiek veel te hard wat ik verbrand en uitgedroogd eten resulteert. Daarnaast is het elektriciteit snoer heel erg kort waardoor je erg beperkt bent in waar je de grill kunt plaatsen. Als je met deze conclusies de winkelprijs beziet is deze veel te hoog.

Olivier 08-11-2019

Pluspunten

• handig
  • makkelijk
  • automatische

Minpunten

• prijs
  • kort snoer

JohanH79 07-11-2019

Prima moderne grill.

Alleen wat kort snoer en opwarmen duurt me iets te lang. Bak / grill resultaten zijn erg goed. Voor mij een aanrader.

Minpunten

• Kort snoer

Ouar 07-11-2019

Voor de perfecte garing

Door het menu hoef je je geen zorgen meer te maken over aangebrand of tè gaar eten uit de grill. De bereiding is echt perfect! Ik heb vlees, vis, groenten, tosti’s en kip erin bereid en met de voorgeprogrammeerde bereidingstijden heb je er ook echt geen omkijken naar tot de ‘piep’ gaat. Ook zo fijn dat je eten goed warm is, dus je hoeft niet te haasten met opscheppen. Ideaal voor de gezonde eter, je hebt geen olie meer nodig. Warme toast op zondagochtend met een mooi grilllaagje; zo gepiept. Ik ben fan! Mijn oude grill gaat eruit. De Tefal Elite is wel wat zwaarder, dus het beste is om er een vast plekje voor te hebben in de keuken. Ook mis ik de ‘lock’ stand zodat ik em makkelijker kan verplaatsen. Tot slot, het reinigen is super makkelijk want de grillplaten kunnen eraf, en dat mis ik bij mijn huidige grill.

Pluspunten

• Perfecte garing zonder omkijken
  • Handig keuzemenu
  • Gezond koken

Minpunten

• Zwaar
  • Prijzig
  • Mist een ‘lock’ stand

Wies 07-11-2019

stelt zelf de tijd in, Ideaal

Tussendoor snel een tosti maken zonder op te hoeven letten of hij aanbrand. Piept als het klaar is. Maar fijner nog, diepvries vis kan erin, perfect als ik weer vergeten ben uit te leggen. Hij berekend zelf aan de hand van de dikte hoe lang. Ideaal voor mij omdat ik niet weet hoe lang wat altijd in de pan moet.. 3 standen, licht, medium en doorbakken

Pluspunten

• makkelijk

Minpunten

• prijzig

bhulst12 06-11-2019

Multifunctioneel apparaat

De OptiGrill Elite is aboluut een grill voor de elite. Een multifunctioneel apparaat waar je bij tijdens bereiding gerust met iets anders aan de gang kan gaan. Mijn eten brand niet meer aan door de fijne programma's waarmee het is uitgerust. Tijdig de grill voorverwarmen en daarna is het een 'koud' kunstje lekker gegrilld eten op tafel te zetten.

Pluspunten

• Constante temperatuur
  • opvangbakje vocht
  • mooi formaat

Minpunten

• lang voorverwarmen

Inge 06-11-2019

Well done

Biefstukspies: Lastig stukje vlees maar deze grill bepaald de dikte van het vlees. En echt! Ieder stukje was ‘well done’

Pluspunten

• Alles gaat automatisch

Minpunten

• Snoer is niet heel lang

Rik 06-11-2019

Super fijn apparaat

Geweldig apparaat. Veel instelmogelijkheden. Signaal bij opwarmen en wanneer je gerecht klaar is. Altijd op je eigen wens te bereiden

Pluspunten

• MOgelijkheden
  • Schoonmaken

Minpunten

• gewicht
  • Niet in een kast op zijn rug te plaatsen

yoni1985 02-11-2019

Koken in een handomdraai!

De Tefal Optigrill is een zeer welkome aanvulling in onze keuken. Samen met onze airfryer is er geen reden om het gasfornuis nog te gebruiken.
De Tefal OptiGrill neemt je stapsgewijs mee in de bereidingsstappen voor o.a. vlees of groeten. De voorbereidingsfase (opwarmen van de grill) neemt wel even tijd in beslag, maar dat komt het bakproces ten goede. We hebben nog nooit zulke lekkere tosti’s gemaakt of hamburgers perfect medium. Daarnaast geen ruzie meer thuis dat de biefstuk te doorbakken is. En niet te vergeten, het bakken is gezonder dan in de pan, je hebt namelijk geen olie of boter nodig.
Ook het schoonmaken en in elkaar zetten gaat in een handomdraai. Het is een gebruiksvriendelijk apparaat in alle opzichten en evenaart onze eigen kookkunsten. Het enige nadeel dat ik kan benoemen is de korte snoer. Het is wel fijn om de grill dicht bij de afzuiger te zetten omdat de grilllucht anders in huis ontsnapt.

Pluspunten

• Kwaliteit bakproces
  • gebruiksgemak

Minpunten

• kort snoer

Janina1988 02-11-2019

Onmisbare toevoeging in de keuken

Wat een fijn apparaat is dit. Grillen is nog nooit zo makkelijk geweest. Het apparaat is makkelijk te bedienen in verschillende talen. Met een druktoets kan je verschillende ingrediënten kiezen. Je grillt dus elk ingredient apart, waarbij het apparaat automatisch op basis van dikte een gaartijd berekent. Heel simpel dus! De grill heeft ook nog een aparte ontdooi en schroeifunctie. De grillplaten zijn makkelijk los te koppelen en te reinigen in de vaatwasser.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Intuitief
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Bepaalde ingrediënten duren wat lang

Mirriamm 31-10-2019

Fantastische grill

Wat een fijne degelijke grill is dit. Je kunt er alle kanten mee op, vlees, vis, aardappels, brood... Alles kan onder de gril en er zijn ontzettend veel keuze menu's.

Het apparaat is heel simpel in gebruik, je kiest de juiste stand. Het apparaat warmt op, piept dat hij warm is en je kunt je product er onder kunt leggen.
Vervolgens doet het apparaat een dikte meting, vanuit daar komt een baktijd naar voren voor bijvoorbeeld medium of doorbakken.
Na de verstreken tijd piept het apparaat en is je eten goed.

Ideaal, je hoeft er niet meer naar om te kijken. Ik heb nu verschillende producten gebakken; tosti, hamburgers, biefstuk, vis, groenten.
Alles was heerlijk en een groot succes, de baktijden waren precies goed.

Kortom, een fantastisch apparaat wat naar mijn idee zijn geld meer dan waard is.

Pluspunten

• Specifieke baktijd per product
  • Handig wassen in de vaatwasser

Minpunten

• Vrij zwaar

JornC 31-10-2019

Super makkelijk!

Afgelopen weekend voor het eerst mijn Tefal Optigrill Elite eindelijk uitgeprobeerd.
Eerst toch maar even de instructies lezen. Met een snelstarthulp was dat een fluitje van een cent. Met een kookboek met suggesties erbij kwamen ook gelijk de eerste ideeën. Een beetje sceptisch over de automatische programma's besloten om het apparaat dan maar gelijk voor de leeuwen te gooien en er een dik stuk vlees in te mikken. Een biefstuk. Die eet ik het liefst medium en volgens de beschrijving zou ik gewaarschuwd worden wanneer ik dan het vlees uit de grill zou moeten verwijderen. En warempel, na op het duidelijk aangegeven moment de biefstuk uit de grill gehaald te hebben, en vol spanning de eerste snee gemaakt te hebben, zag ik dat het resultaat perfect was.
Enige wat ik vergeten was, was om de speciale dichtschroei functie te gebruiken. Dat dus maar volgende keer proberen. Ach, in ieder geval een excuus alvast om snel weer naar de slager te lopen.

Tot slot: schoonmaken was ook kinderspel. Na 2 uur afkoelen konden de grillplaten zo in de vaatwasser, net zoals het lekbekje. Eerste indruk dus uitermate positief!

Pluspunten

• Vaatwasbestendig
  • Hoog gebruiksgemak

Minpunten

• Prijzig