Tefal Contact grill Minute Grill Zwart GC2058 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Contact grill Minute Grill Zwart GC2058 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

HVerstraeten 28-10-2015

Perfect en simpel apparaat met afwasbare platen. Niet in de vaatwasser doen, maar dat is helemaal niet nodig. Door de anti-aanbak afwerking kun je met heet water al een heel eind komen. Wij hebben het nu een jaar in gebruik en zijn er supertevreden mee!

Disaster-Master 07-06-2015

Ik was destijds opzoek naar een nieuw tosti apparaat met wisselbare platen. Maar ik kon niet echt een goeie vinden. Deze grill voldoet uitstekend voor het maken van tosti's en panini's. De stand is regelbaar op 3 standen. Je kunt wel voelen wanneer je hem op de stand zet, er is dan wat meer weerstand op het draai wieltje. Dus dat gaat prima. De platen die worden vastgehouden door ze met de lange zijde 2 pinnetjes in 2 gleufjes te steken, en vervolgens worden ze dan links en rechts aan de korte zijde vast gehouden door 2 klemmetjes. Dit oogt wel wat gammel, maar het werkt verder wel goed. Je kunt de platen gewoon door de klemmetjes heen drukken om hem vast te klikken, maar beter is zelf even met je duimen de klemmetjes opzij te duwen. Zo voorkom je dat de klemmetjes krassen maken op de plaat.

De platen zouden in de vaatwasser moeten kunnen.
Echter; de platen zijn gemaakt van aluminium. Doorgaans kan aluminium niet in de vaatwasser door de agressieve reinigingsmiddelen. Op de plaatsen waar de klemmetjes zitten raakt aan de onderkant van de plaat de coating bekrast. Dit zou kunnen gaan corroderen in de vaatwasser; er zit hier immers geen bescherming meer.

De gril zelf werkt goed.
Hij is zeer snel warm. Tosti's en panini's doen wij op stand 2. Wij leggen ze er altijd koud in, zetten dan het apparaat aan en wanneer (of net ervoor eigenlijk) het controle lampje van de verwarming uit gaat zijn ze klaar. Dit is een minuut of 4.

Wij zijn tevreden.
Ander pluspunt in vergelijking met tosti ijzers is dat deze platen hele brede ribbels hebben. En dat krijg je weer makkelijk schoon. Ons vorige tosti ijzer had allemaal van die kleine groefjes. Ziet er leuk uit op je tosti maar het is een kriem om het schoon te krijgen.

Niels1645 08-10-2014

Wat meteen opviel bij het uitpakken is de matige afwerking van de grill. Er zitten overal schaafjes en deukjes (onder de lak). Ook rammelt de bovenste grillplaat wat in zijn houder.

Dat valt ook weer op bij de draaiknop voor de 3 verschillende standen. Die gaat wat stroef en heeft geen "klik" zodat je een beetje op de gok moet draaien. Het voelt allemaal erg goedkoop aan.

Dat had ik van zo'n duur merk niet verwacht. Mijn vorige grill, een veel goedkopere Bestron was veel netter afgewerkt met mooiere materialen.

De op de doos beloofde "ready to cook" indicatie blijkt er
helemaal niet op te zitten, en ook is er geen opbergmogelijkheid voor het snoer. Handig is wel de mogelijkheid om de grill verticaal op te bergen, maar er zit geen vergrendeling op die de grillhelften bij elkaar houdt. Je kunt hem dus niet met het handvat op tillen.

De grillplaten zijn erg makkelijk te verwijderen, en doordat de ribbels niet erg hoog zijn zijn ze makkelijk schoon te maken. De grillplaten worden op hun plaats gehouden door metalen clipjes die niet echt strak inklemmen waardoor de platen een beetje los op hun plek zitten.

Grillen doet het apparaat dan wel weer erg goed. Hij heeft veel vermogen en de bovenste en onderste plaat worden beiden even heet zodat je tosti niet bleek aan de ene kant is en
donker aan de andere.

Ook blijft de bovenste plaat mooi horizontaal liggen zodat de druk gelijkmatig wordt verdeeld. Dat wil bij deze apparaten wel eens anders zijn.

Concluderend vind ik het geen slecht apparaat, maar is de afwerking voor de prijs ondermaats. Voor minder geld kun je een Princess/Tomado/Bestron/Tristar vinden met een betere prijs/kwaliteit verhouding.

dotch 09-02-2014

Wij hebben dit apparaat nu ruim 3 maanden in huis en gebruiken hem veel. Hij staat permanent dichtgeklapt op onze aanrecht met een theedoek erover, zodat je er ook nog wat lichte spullen op kan zetten.

Het apparaat maakt in no-time heerlijke professionele tosti's.

Als je hem openklapt kun je hem als barbecue gebruiken. Wij zetten we hem regelmatig op de keukentafel voor een gezellig avondje barbecueën in de winter.

Je hoeft geen vet toe te voegen. Het natuurlijke vet dat in het vlees zit is voldoende en dit loop zelfs weg via een afvoertuitje aan beide zijden. Hier moet je wel even een bordje onder zetten. Je eet dus vetarm!

2 verbeterpunten;

Het apparaat kan niet vergrendeld worden. Het zou mooi zijn als de beide zijden dichtgeklapt vergrendeld konden worden, zodat je hem als een koffertje aan het handvat mee kan nemen (naar het balkon of de tuin) zonder dat hij openklapt.

Zoals bij veel keukenapparatuur zit er geen aan/uitknop op. Je moet de stekker er uit trekken na gebruik. Dit hebben wij ondervangen met een z.g.n. doordrukstekker of standby killer.

Dit is een prima en leuk apparaat!

jay_66 13-01-2013

Een van mijn favoriete keuken apparaten. Sinds ik hem heb gebruik ik de koekenpan en combi-oven veel minder. Vlees, vis, kip, groente het wordt lekkerder en is sneller (2x zo snel) klaar tussen de gril. Er hoeft geen vet bij en je hebt minder last van luchtjes en spetters. Hij is binnen een minuut heet en gebruiksklaar. De grilplaten zijn uitneembaar en kunnen in de vaatwasser maar zijn ook gemakkelijk even snel onder de warme kraan af te spoelen. Hij is ook erg geschikt voor het opwarmen van allerlei klant-en-klaar producten zoals wraps, tosti's, pannenkoekjes etc.

Een aandachtspuntje: de vet geul aan de voorkant loopt uit in een soort tuitje waaronder je een bakje kunt zetten. Heel handig maar omdat het tuitje gewoon onderdeel van de bakplaat is wordt hij heel heet en kun je je er gemakkelijk branden.

Qua degelijkheid hoop ik dat hij lang meegaat, ik heb hem nu zelf een paar maanden en alles gaat nog goed. Zolang de warmte elementen en de thermostaat blijven werken kan er denk ik weinig aan kapot gaan.

tony.veenstra 03-02-2015

nog steeds in gebruik?