Flymo Turbo 400

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Flymo Turbo 400 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,2

f********@h********** 04-07-2021

Uitstekende grasmaaier!

Geschreven voor: Flymo Turbo 400

Gebruik al jaren de flymo met veel plezier. Van de laatste, de turbo 400, heeft na 8 jaar intensief gebruik de v-snaar de geest gegeven. Mag van mij, want ik moet twee gazons onderhouden. Dus ik bestel weer een nieuwe voor een superglad resultaat met weinig inspanning.

Pluspunten

• Zweeft over het gazon
  • Alle kanten op te manoeuvreren
  • Maakt weinig herrie

Minpunten

• Niet echt

m**********@l****** 11-05-2021

Bedenkswaaridge kwaliteit Flymo 400 Turbo

Geschreven voor: Flymo Turbo 400

Na twee jaar gebruik van de Flymo waarin ik al een keer de v-snaar heb moeten vervangen. Kom ik tot de conclusie dat het niet de gewenste kwaliteit levert die nodig is. De dubbele knop voor aan en uit zetten is nu ook al weer gesneuveld. Het mechanisme is vrij simpel maar toch kan het kapot.

Geen aanrader.

Pluspunten

• Licht met maaien
  • mulge functie verdeeld gemaaide gras goed

Minpunten

• Slecht kwaliteit
  • V-snaar gaat kort mee

Hubert 21-08-2019

Na 1 jaar en 11 maanden total loss

Geschreven voor: Flymo Turbo 400

Omdat ik aan een dijk woon gebruik ik al 26 jaar een flymo. Altijd de zwaarte uitvoering. De eerste ging werkelijk jaren mee, de tweede minder en derde, die ik nu 1 jaar een 11 maanden in bezit heb, is al twee keer kapot gegaan en gerepareerd. Nu de derde, de hele onderkant ligt er onderuit, is die niet meer te repareren. Wat een slecht apparaat!! Waar is de kwaliteit van 25 jaar geleden? Een grasmaaier waar je dus geen gras mee kan maaien.

Nicole 06-06-2018

Maait goed, snel kapotte snaar

Geschreven voor: Flymo Turbo 400

In het begin heel enthousiast, maaide goed over mijn hobbelige grasveld. Al snel ging de eerste riem stuk. Nieuwe riem besteld, tweede ging ook al na 3x stuk. Riem is niet echt goedkoop en het viel niet onder de garantie. Twee extra riemen gekocht, maar ook snel stuk. Helaas is dit daardoor een nutteloze grasmaaier en ben ik op zoek naar een andere hobbelmaaier.

Pluspunten

• maait goed
  • beweegt prettig

Minpunten

• riem snel stuk

Acasol 20-08-2013
Geschreven voor: Flymo Turbo 400

Gister voor de tweede keer mijn gazon gemaaid met mijn nieuwe Flymo. Dit is mijn tweede (40cm) Flymo en bevalt net als de vorige uitstekend. Het kost weinig moeite om de flymo vooruit te bewegen, het gaat bijna vanzelf en veel lichter dan een grasmaaier op wielen, bovendien kun je m alle kanten uit bewegen zonder teveel inspanning. De vorige flymo was het oude model en is weggegaan omdat we geen tuin meer hadden.

Acasol 19-07-2014

Wij zijn nu een jaar verder. Ik heb mijn Flymo 400 nog steeds en ik moet eerlijk toegeven dat het zweven wel een beetje voorbij was. Daarom heb ik de handleiding nog maar weer eens bekeken. Daarin lees ik dat een beetje afborstelen voldoende zou moeten zijn. Bij nadere inspectie van de grasmaaier blijkt echter dat dit absoluut niet voldoende is. Een filter aan de bovenzijde is niet met een borsteltje schoon te maken, hiervoor moet je echt het deksel lichten (maar 1 schroefje). Na het mes en de waaier gedemonteerd te hebben zie ik daar een grote hoeveelheid bladeren wat mede de oorzaak is van het verminderde zweven.
Ondanks deze geringe problemen en de ben ik nog steeds tevreden over mijn Flymo. Na 10 minuten werk vliegt de hoover weer over het gazon.

Kieskeuriggebruiker Achterhoek 06-06-2012
Geschreven voor: Flymo Turbo 400

Wat een waardeloos ding. Twee maal over de V-snaar kapot. Gras maaien op de hoogste stand kost hem al teveel moeite. Dat "hover" effect is er ook niet. Als je wat wilt zul je hem moeten trekken ipv duwen. Of maaien als het gras iets nat is, maar dit natuurlijk niet goed voor het mes.... Dus in de anderhalf jaar dat ik hem in het bezit heb alleen maar ellende.

Toch maar een "normale" maaier kopen.

Cor130 06-08-2011
Geschreven voor: Flymo Turbo 400

-Is snel uit doos te monteren-Duidelijke gebruiks aanwijzing.Zou goed zijn voor het kleine gazon van ons, maar loopt op onze kort gehouden droge grasmat steeds vast als je hem "heel rustig" vooruit probeert te duwen.kan alleen trekkend maaien en maait het gras niet kort af.2 maal maaien is nodig voor enig resultaat.De vorige flymo die we hadden met sterkere motor deed het meer dan 10 jaar prima.Bij deze braken al na 3 maanden de bevestigingsnokjes onder het maaimes af.Door er een bijgeleverde extra pakking(waarop nieuwe nokjes zitten) tussen te zetten is het probleem opgelost.Het maaien is erg tijdrovend en het resultaat beperkt.