Gardena PowerMax 42 E

Bekijk alle Grasmaaiers

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de Gardena PowerMax 42 E op Kieskeurig.nl.

7,1

Noorman 23-04-2017

Goede grasmaaier

Geschreven voor: Gardena PowerMax 42 E

Prima grasmaaier met een hele slechte montage handleiding.
Ik ben behoorlijk technische maar de schroeven vallen geheel terug in het apparaat waar door er geen lengte genoeg over blijft om de moeren op de bout te draaien. De truc bleek te zijn de steel van het handvat iets terug te duwen waardoor de schroef niet weg kan vallen.
Alhoewel er niet veel te monteren valt is de handleiding zeer onoverzichtelijk.

Pluspunten

• Super grasmaaier

Minpunten

• Waardelose montagehandleiding

olbaord 08-07-2014
  • Product jaar of meer in bezit

5,7
2 jaar tevreden geweest van de grasmaaier, tot nu de maaier niet meer werkt! De motor is verbrand, rookt en stinkt verschrikkelijk en start niet meer.
5 weken uit garantie... is opgestuurd naar gardena maar zal waarschijnlijk alles zelf moeten bekostigen.
GEBRUIKSGEMAK EN MAAIRESULTAAT: 8/10
DUURZAAMHEID: 0/10

René Van de Voorde 11-05-2019

Gardena PowerMax 42e

Geschreven voor: Gardena PowerMax 42 E

Gekocht in juli 2014. Zeer goede machine, licht en wendbaar. Krachtige motor die de opvangbak volledig vol krijgt. Vandaag, na 5 jaar geeft hij het op. Begon raar geluid te maken eh ik had eigenlijk direct moeten stoppen, maar voor ik het wist kwam er rook uit en was de motor verbrand. Jammer. Moet nu op zoek naar een nieuwe maar twijfel om terug een Gardena te nemen.

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Licht in gebruik en zeer wendbaar

Minpunten

• Duurzaamheid

Jan 29-05-2018

Gardena 42E

Geschreven voor: Gardena PowerMax 42 E

Handig, lichtgewicht. Na 3 jaar is de motor stuk, roken en verbrand... de vorige, een Bosch deed het 15 jaar...

wheinen 14-08-2011
  • Product maand in bezit

Sinds 1 maand deze grasmaaier in bezit. Hij voldoet prima. De oranje beugels zijn zeer praktisch. Bij manoeuvreren kun je makkelijk van beugel (dus van hand) wisselen. De beugels kun je ook op verschillende manieren vasthouden en dus indrukken. Als je de druk verminderd loopt het toerental wat terug zonder dat de machine afslaat en je opnieuw moet starten. Het hanteren is erg gemakkelijk door de grote achterwielen. De mulch functie oogt simpel maar voldoet prima. Het gras wordt zo fijn versnipperd dat je er niets van terug vindt. Je moet dan uiteraard wel maaien als het gras droog is. De prijs ligt inderdaad 20 à 40 euro hoger dan vergelijkbare machines van andere merken. Door verschillende 'deskundigen' werd mij echter de Gardena geadviseerd vanwege de kwalitatief betere motor. Ik heb van mijn keuze nog geen moment spijt gehad en ben zeer tevreden over deze grasmaaier.

Djerry 29-04-2011

Nadat ik de grasmaaier had ontvangen was deze binnen 10 minuten in elkaar gezet. Je hebt eigenlijk de tekening niet nodig zo simpel maar er zit een heel duidelijke gebruiksaanwijzing bij zelfs met plaatjes.
De grasmaaier doet zijn werk perfect. De hoogteafstelling is heel simpel in te stellen. De grasmaaier voelt heel degelijk aan groot voordeel zijn de grote en brede wielen waardoor hij heel stabiel is. De grasmaaier heeft een heel sterke motor waardoor iets hoger of nat gras totaal geen probleem is. Door de sterke motor wordt de grasopvangbak tevens helemaal gevuld en goed aangedrukt dus je kan behoorlijk wat maaien voordat je de bak moet legen. Ook maait hij mooi de kantjes omdat het maaigedeelte buiten de wielen uitsteekt. Er zit een afdekplaat bij deze kan je gebruiken i.p.v. de opvangbak zodat je kan mulchen. Het enige kleine minpuntje wat ik kan vinden is dat je de starthendel goed ingedrukt moet houden. Ik ben uiterst tevreden over deze grasmaaier.

JBX 08-07-2010

6,3
De machine is vrij makkelijk in elkaar te zetten. De handleiding is echter heel slecht; het montageschema is niet duidelijk. De machine maakt meer lawaai dan de gemiddelde elektrische grasmaaier. Naast het grasmaaiergeluid produceert hij ook een stofzuigergeluid. Het gebrom van 98dB is even luid als de meeste maaiers met verbrandingsmotor. De machine is niet al te zwaar en is vrij makkelijk hanteerbaar. Ik vind wel dat de sporen van de wielen redelijk goed zichtbaar zijn ivm mijn vorige machine. De oranje beugels die als dodemansknop dienen zijn niet praktisch. Je kan ze maar op één plaats vasthouden en als je je grip ook maar een paar milimeter lost valt de machine stil. Dit is vooral een probleem bij het 180° draaien en onder laaghangende takken. De grasopvangbak ziet er erg dun en prullerig uit. De "mulching" functie is gewoon een plastic klep die je in de plaats van de grasopvangbak zet. Hierdoor wordt het gat waar het gras normaal uit de maaier vliegt dicht gemaakt. Ik heb deze functionaliteit nog niet getest. Al bij al doet de machine wat hij moet doen: gras maaien. Maar er zullen voor deze prijs vast betere machines te vinden zijn. Ik ben ontgoocheld met mijn aankoop.