Flymo Micro LITE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Flymo Micro LITE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Rob 30-10-2020

Na slechts 5 keer maaien al kapot?

Geschreven voor: Flymo Micro LITE

Ik heb een goede zit maaier maar moet ook een talud maaien. Speciaal daarvoor heb ik de Flymo gekocht. Aanvankelijk was ik enthousiast. Makkelijk wendbare maaier die zich snel laat schoonmaken. Echter na slechts 5 keer gemaaid te hebben ging de aandrijfriem kapot. Teruggebracht naar de dealer die na enkele dagen al aangaf dat hij niet gerepareerd kon worden. Ik kon slechts een tegoedbon krijgen in plaats van geld terug. Een nieuwe Flymo bij hem kopen kon niet want die verkocht hij niet meer wegens slechte ervaringen met dit product.

wilfried van eijmeren 27-06-2017

Ideaal apparaat voor niet al te grote gazons.

Geschreven voor: Flymo Micro LITE

Makkelijk hanteerbaar. Maait prima.
Heb hem al vele jaren in gebruik en werkt nog steeds perfect.
Je gaat als een zonnetje over je gras heen zonder al te veel krachtsinspanning.
Daarna weinig of geen grassnijsel op te ruimen, want het wordt gewoon opgezogen.

Pluspunten

• heel gemakkelijk en efficient in gebruik
  • je hoeft niet na te harken

Minpunten

• Goed schoonmaken na gebruik kost wat tijd.

ar-jan 28-08-2011
Geschreven voor: Flymo Micro LITE

Het vergt wat behendigheid en je moet geduld hebben. Als je wild heen en weer gaat wordt het gras poeder en je schoenzolen groener dan gras.
Ik weet nu dat je stroken van een meter moet doen, van rechts naar links en dan het gras aanharken. Dan krijg je er echt gemaaide lange sprieten waar de konijnen nog wat aan hebben.
Geef mij maar een mechanische duwmaaier, klink veel mooier en je hoeft het snoer niet op te rollen.

Jeroend85 17-08-2011
Geschreven voor: Flymo Micro LITE

Heb pas geleden deze grasmaaier gekocht, hiervoor eenzelfde soort gekregen welke ouder dan 20 jaar (helaas heeft de bestuurstang het begeven). Voor mij is de reden van aankoop dat het in mijn grasveldje te lastig manouvreren is en dat dit met de flymo aardig gaat. Verder is dit gramaaiertje eenvoudig op te hangen en niet heel groot. De kwaliteit van het materiaal van de oude grasmaaier van flymo voelde duidelijk degelijker en steviger aan. Bij deze grasmaaier heb ik het idee dat het meer gemaakt is van het goedkope broodtrommelplastic. Verder gewoon een perfect dingetje die doet wat hij moet doen, ik denk alleen niet dat je per ongeluk met je voet op het plastic moet gaan staan.

BJO1964 22-05-2011
Geschreven voor: Flymo Micro LITE

Na 15 jaar, zeer tevreden, een Flymo zweefmaaier te hebben gebruikt over gestapt op een met wieltjes. Geen succes, te zwaar voor 25 m2 met veel draaien en keren.
Na goed advies in de winkel vandaag voor de eerste keer de Flymo Micro Lite gebruikt.
Na afloop organische mest gestrooid. Dit zal het maaisel opnemen in de aarde waardoor het niet door mij afgevoerd hoeft te worden.
Eenvoudig op te hangen in de garage.

mrc77 15-03-2011
Geschreven voor: Flymo Micro LITE

Prima maaier voor een klein grasveldje; heb zelf 12 m2 gras en dat maai ik hiermee met gemak binnen 10 minuten. Voordeel is dat je - doordat er geen wielen aan zitten - helemaal tot aan de borders kan maaien en dus minimaal randjes hoeft te knippen. Ideaal voor een klein speelgrasveld dat er niet als biljartlaken hoeft uit te zien. Stuift wel behoorlijk als het wat droog is.

rtt1955 23-05-2010

---------- Update review 23-05 ----------

Mijn vorige opmerking te snel verstuurd en dus hier nog enige aanvulling.

Ik bezit een gazon van ca. 200 m2 en deed daar gisteren 2 uur over. De machine heeft moeite om het gras te maaien en er moet veel kracht worden worden gezet. Zweefkussen maaien is er niet bij.
Ik heb de maaier 1dag in mijn bezit.

Vandaag het ik het mes in een wat hogere stand gezet en hoop dat het dan wat beter gaat.

Ik las hier iets over het slijpen van de mes. Dat zal wel abuis zijn want er zitten twee plastic "mesjes" in de machine.

Het schoonmaken gaat wel goed als je het mes en rotor verwijderd. Dan hou je een lege kap over die heel eenvoudig is schoon te maken.

Minpunten van deze machine zijn de te korte duwstang. Je krijgt last van je rug tijdens het voortbewegen en druk zetten. Ook de stroomhandel moet telkens krachtig worden ingeknepen anders slaat de motor af.
Beloofde luchtkussen maaier heb ik helaas niet kunnen ontdekken, maar mogelijk had ik niet de juiste maai-hoogte.

Technisch en praktisch is dit apparaat te licht. Je moet wel een heel erg klein gazon hebben om te kunnen zeggen dat je er tevreden mee bent.
Zodra er meer wordt verwacht voldoet het zeer beslist niet.

Ik heb een miskoop te pakken helaas.

---------- Eerdere review 23-05 ----------

Matige machine. 1x gebruikt en een zware teleurstelling

henkpay 11-04-2009

werkt prima.
gazonnetje ligt er als een droom bij.
simpel en toch doelmatig

ichtus1966 04-06-2008

Maait redelijk.
Mes is te zacht, 1 x gazon en 1 x dijk maaien en dan maar weer slijpen.

1963marc 03-08-2006

Voor ons grasveldje (ong. 50 m2) een prima maaier met een goede prijs/kwaliteit
verhouding. Enig minpuntje is het wat lastige schoonmaken van de maaier.