Bosch Rotak 37 LI

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Rotak 37 LI op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

Astrid47 25-08-2011
Geschreven voor: Bosch Rotak 37 LI

Wij hebben deze grasmaaier ruim 3 jaar geleden gekocht, en helaas is de motor vandaag doorgebrand. Zeg maar gerust overtuigend doorgebrand, de motor stopte zonder reden (ik had nog niet veel gemaaid, en opvangbak was bijna leeg) en er kwam flink wat rook uit de motorgedeelte. Ik had voor een grasmaaier van deze prijs verwacht dat er motorisch een beveiliging zou zijn voor doorbranden, zeker met zo'n flinke batterij capaciteit. Wat deze batterij betreft, die doet het nog steeds goed, kan ruim 100 m² per maaien voordat het leeg is. Tja, wat nu ? Na 3 tevreden jaren terug naar een grasmaaier met snoer, waar je bij het maaien over struikelt ? In ieder geval heb ik daar nooit problemen mee gehad.

peevee1957 29-06-2011
Geschreven voor: Bosch Rotak 37 LI

Deze machine wordt aanbevolen voor 350m2. Ze haalt echter nog niet een derde van deze oppervlakte met een volle batterij. Na een uur opladen kan je dan weer verder voor de volgende 100m2.. Dit is trouwens ook wat de handleiding aangeeft als max. oppervlakte. Waarom durft men dit dan ook niet in de technische fiches mee te geven? Doodsteek voor de verkoop misschien???? In mijn geval betekent dit zowieso 2 uur doorlooptijd voor één maaibeurt van 300m2. Bovendien is de mesbreedte ook veel te klein voor de opgegeven oppervlakte evenals de opvangbak die je om de 20 à 30m2 moet ledigen. Echt waar... mijn slechtste aankoop ooit ! Weggegooid geld. Een ex-Bosch adept.

Otto12345 30-03-2011
Geschreven voor: Bosch Rotak 37 LI

Na ruim twee jaar wordt de accu steeds minder. Na ongeveer 10 minuten maaien is de accu op.
Dus over een klein stuk gazon van circa 60 m2 is twee keer opladen absoluut noodzakelijk.
Bosch zelf is van mening nu de maaier twee jaar oud is, er geen beroep meer kan worden gedaan op welke garantie dan ook. Met andere woorden: Zoek het zelf maar uit. Na twee seizoenen een klein stuk gazon maaien is de besteding van € 400,00 toch wel erg duur geweest.

bert254 05-10-2010
Geschreven voor: Bosch Rotak 37 LI

Ik heb het toestel al meer dan een half jaar en ben hierover zeer tevreden. Op basis van de beste in de consumentengids van mei 2010 getest, heb ik deze aangekocht.
Het toestel laat zich aangenaam besturen en rijden, weegt relatief weinig.
Met weinig inspanning kan ik toch een terrein van 500 m 2 zonder problemen afrijden en het is nog goed voor het millieu ook. Ik kan dus iedereen een Bosch Lithium - Ion maaier aanbevelen.

harlet 16-08-2010
Geschreven voor: Bosch Rotak 37 LI

ik heb precies het zelfde probleem garantie er net af motor doorgebrand opgestuurt en ik hoor vandaag wat de kosten zijn 350 euro nou dat doe ik dus niet dan koop ik liefer een ander voor mij geen bosch meer en zeker niet met een accu

diamondshare 26-07-2010
Geschreven voor: Bosch Rotak 37 LI

De maaimachine heeft altijd prima gefunctioneerd. Ik maai het gras (ong 100 m2) regelmatig en dat kan de accu prima aan. Het resultaat is goed, maar ik zorg wel dat het mes scherp blijft. Na 2 jaar en 2 maanden brandt opeens de motor door, zonder enige aanleiding (niet langdurig gebruikt, geen hoog gras). Het bleek uiteindelijk de vermogenselektronica te zijn. Geen garantie volgens Bosch. Navraag bij een dealer voor een nieuwe motor: 350 euro !! Schandalig van Bosch. Ik heb wel weer een nieuwe gekocht in de hoop dat de storing eenmalig was. Als het weer gebeurt of als veel meer mensen dezelfde problemen hebben, moeten we Bosch maar niet meer kopen.

JBX 08-07-2010

---------- update review 08-07-2010 ----------
Update op mijn vorige bericht. Mijn grasmachine is op dit moment in het service centrum in Duitsland. Ik kreeg van Bosch te horen dat de machine NIET gerepareerd kan worden. De garantie is twee maanden om. Ik heb naar Bosch gebeld, naar de winkel gebeld en naar het service centrum gebeld. Steeds hetzelfde antwoord. De garantie is om, ook de garantie op de reparatie is om. Dit is de tweede keer dat de motor doorbrand. Deze keer is ook de accu geroosterd. De machine wordt dus niet gerepareerd. Ik kan kiezen of ik een nieuwe koop (NIET dus!), of de machine gratis wordt gerecycleerd, of dat ik de onderzoekskosten en verzendkosten betaal om hem ongerepareerd terug te krijgen. Daar kunnen ze voorlopig geen bedrag op plakken. Dit is een probleem maaier sinds ik hem heb. Ik heb steeds 2 accu's nodig gehad om 150m² te maaien. Een extra accu kost 260 Euro. Heel handig in gebruik, als hij werkt.

---------- oude review 11-06-2010 ----------
Ik heb deze grasmaaier nu 26 maanden. Hij is nu voor de tweede keer defect. Een jaar geleden is de motor vervangen. Sinds een tijdje startproblemen. De motor is nu opnieuw doorgebrand, 2 maanden buiten garantie. Ik heb 2 accu's. 1 Accu is net te weinig voor 150m2. Eén van de accu's laadt niet meer op. Voor mij nooit nog Bosch.

Gert Sluis 03-10-2009
Geschreven voor: Bosch Rotak 37 LI

Inmiddels ongeveer 3 jaar in bezit.
Ben erg tevreden over de maaier en accu. heb een gazon van ongeveer 300 m waarbij ik de vangbak 4 keer moet legen dus veel gras = veel werk.
ik kan het net met 1 accu doen maar heb er een bij gekocht.. ja is duur maar heb een complete accu boormachine gekocht waarbij deze accu zit.. (accu boormachine is lomp en gebruik ik nooit maar de 2 e accu gebruik ik altijd om en om). Na 3 jaar maaien zijn de accu's nog steeds in perfecte staat. Grandioos..