Bosch Rotak 43 LI

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Rotak 43 LI op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Hennebel Stefaan 03-05-2012
Geschreven voor: Bosch Rotak 43 LI

Gemakkelijk toestel tot vorig week rook van nabij de motor kwam. Niet meer herstelbaar. Een nul dus voor duurzaamheid. Niet aankopen!

P.R. Swart 19-10-2011
Geschreven voor: Bosch Rotak 43 LI

Een kwalitatief dramatisch slechte maaier. Heb er net drie(!) jaar (niet eens intensief) mee kunnen maaien. Toen hield hij er mee op en was volgens Bosch
te repareren voor bijna € 300,- Niet aanschaffen dus.

PMJL 20-12-2010
Geschreven voor: Bosch Rotak 43 LI

Ook ik heb deze Bosch Rotak al meer dan 2 jaar in mijn bezit en ik heb ook dezelfde (zeer) positieve ervaring met het apparaat. Ongeveer 350 a 400 m2 te maaien en dat lukt nog steeds altijd met de twee bijgeleverde eerste accu's. Apparaat maait mooi gelijkmatig en is tot nu toe duurzaam gebleken.

Ik heb dit jaar wel het mes vervangen (20 euro), omdat ik een steen geraakt had (tja, kun je geen snoer meer doormaaien, raak je een steen..) en het laten slijpen van het eerste mes was niet eens veel goedkoper dan een nieuwe aanschaffen.

Kortom, toch echt een aanrader!

Alleedan 16-10-2010

Hallo,

ik heb deze maaier nu ongeveer 2 jaar in mijn bezit en ik kan er alleen maar tevreden over zijn.
Ik heb +/- 400m² gras te maaien en dat lukt me steeds met de 2 accu's, zowel voor hoger- als voor nat gras.
Als ik sommige reacties lees zou ik schrik hebben om het toestel aan te schaffen, maar geheel ten onrechte.
Het gras is steeds mooi gemaaid en ik heb nooit meer dat gedonder om zonder benzine te vallen of een stroomkabel die steeds in de weg zit.Heb nog steeds de eerste accu's, kortom, prima toestel naar mijn mening.

alexrij 03-08-2010
Geschreven voor: Bosch Rotak 43 LI

Na bijna drie maanden in gebruik kan ik melden dat ik erg tevreden ben over mijn Bosch cirkelmaaier Rotak 43 LI.

Na al meer dan 10 jaar met een accumaaier gemaaid te hebben is het fantastisch om te zien hoe de accutechniek met Li-Ion een sprong vooruit maakt.

Mijn grasveld is +/- 300 M2 en ik haal het ruim op 1 accu. Ik begin de volgende keer gewoon te maaien met de reeds gebruikte accu en als deze leegraakt plug ik de tweede accu in. Je hoeft in mijn geval dus niet meer te plannen hoe en wanneer je de accu oplaadt zoals bij mijn oude maaier.

De maaier heeft meer kracht en maait ook vochtig gras goed.

De maaier is door de kleine Li-ION accu veel lichter dan de oude, en daarmee makkelijker te sturen.

Zoals eerder gemeld is de tweede accu heel plezierig. Die is standaard bij het 43Li model. Daarmee is dit model veel aantrekkelijker dan zusje 37Li die met 1 accu geleverd wordt.

De opmerking in een eerder review gemelde hoge accu prijs herken ik niet. Even shoppen op Internet en je kunt voor een redelijke prijs een accu bijkopen (dit voor bv 37Li bezitters)

Bosch biedt ook prima service, er is een telefonische hotline voor tuingereedschap waar je plezierig en snel geholpen wordt. Dus service een 10.