Bosch Indego XS 300 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Indego XS 300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,2

v*******@t****************** 01-09-2023
Geschreven voor: Bosch Indego XS 300

Werkelijk een slecht product. De eerste 2 maanden geen enkel probleem. Nu loopt hij om de haverklap stil omdat er een object voor zou liggen.

t**********@i********* 20-07-2023

Hork van een apparaat

Geschreven voor: Bosch Indego XS 300

Een hork van een apparaat! Hij ziet werkelijk elk grassprietje als een obstakel. Hoezo obstakel, ik heb hem gekocht om grassprietjes te maaien en niet te ontwijken. Deze gaat onherroepelijk retour! Voor mij zeker geen Bosch maaier meer.

Minpunten

• Ingewikkeld
  • Inaccuraat
  • Incapabel
  • Doet niet wat hij moet doen.

Still2fast4u 05-07-2022

Te duur voor wat het is

Geschreven voor: Bosch Indego XS 300

Na lang twijfelen en zoeken heb ik de indego xs 300 van bosch gekocht. Na paar weken ben ik teleurgesteld... Ik zie nog steeds langer gras staan, kan tot 3cm gaan maar dan blijft hij steeds vastzitten dus ik kan niet lager dan 4 ondanks mijn tuin redelijk vlak ligt. Maaien bij regen of vochtig gras is niet aangeraden maar als je een schema hebt ingesteld maait hij toch regen of niet, wat de messen bot maakt en onderaan gras vasthoudt en foutmeldingen geeft. Hij is voorzien om 300 vierkante meter af te maaien en ik heb maar 155 vierkante meter en hij doet er uren over om volledig te maaien omdat hij steeds terug gaat opladen

Pluspunten

• Hij maait
  • Hij is stil

Minpunten

• Maait niet alles overal
  • Instellen schema houdt geen rekening met regen
  • Bij vochtig gras loopt hij snel vast
  • Minste putje zorgt dat je mesjes hoger moet zetten
  • Lang laden kort maaien en laad dan terug

Repsac 18-05-2022

Ellende met Bosch

Geschreven voor: Bosch Indego XS 300

Wat een verschrikkelijk apparaat! Nu net 1 jaar oud, gewoon ellende wat een afschuwelijk ding
Alom ergernis doet nooit wat het moet doen, continu pincode invoeren draad wordt niet gevonden echt verschrikkelijk. Ondersteuning van uit Bosch is werkelijk zo slecht dat is niet te verzinnen.

I***@g********** 28-03-2022

één grote ramp

Geschreven voor: Bosch Indego XS 300

Het is één grote ramp. De hele tijd storing, steeds weer opnieuw de pincode invullen. Een tuinkaart maken was een al een groot probleem, toen dat eindelijk gelukt was moest het maaien beginnen. Na 10 minuten storing, geen idee waarom, steeds weer de pincode invullen, verder laten maaien, na 10 mi8nuten weer stil. Dat ding kan zijn station niet vinden, het gaat er steeds scheef in. Het is een waardeloos apparaat. Misschien bij een gazonnetje van 5 x 5 meter en supervlak, ons gazon is niet supervlak maar ook geen berg en dal. Dan geeft het weer een maaistoring. Echt om gek van te worden. Na 4 uur heb ik het opgegeven, alles afgebroken, terug in de doos gedaan en terug naar de Gamma gebracht.

Minpunten

• steeds pincode invullen
  • storing na storing
  • rijd station niet eens goed uit
  • tuinkaart maken was al een groot probleem
  • Rijd station niet goed in.

v***********@g******** 03-08-2021

Mislukte tuinman

Geschreven voor: Bosch Indego XS 300

Deze Indego XS 300 voldoet niet aan mijn verwachtingen tot grote ergernis toe.
De machine geeft vaak onterechte storingen waardoor telkens opnieuw fabrieksinstellingen de mogelijke oplossing kan zijn.
Ook dikwijls nog voor het vertrek geeft hij storing dat de afscheidingsdraad niet herkenbaar is, de oplossing is dan dat ik de machine moet afzetten, ook even de stekker uit het stopcontact moet halen om dan vervolgens opnieuw te moeten opstarten
Bij iedere maaibeurt vergeet deze machine wel eens een stuk gazon te maaien

Datgene hij moet maaien doet hij goed maar deze machine is dus onbetrouwbaar en geeft veel fouten

Kortom voor het merk BOSCH is deze machine zeer slecht en heel vervelend omdat wij vaak in het buitenland zijn en dus niet kunnen rekenen op deze machine, gelukkig hebben we een goede buurvrouw.
De service is nog slechter, je kan telefonisch niemand bereiken en via mail krijg je geen antwoord

Pluspunten

• maait goed als hij werkt

Minpunten

• onbetrouwbaar
  • heel veel storingen
  • batterij niet vervangbaar

j***@b********* 11-06-2021

Valt enorm tegen

Geschreven voor: Bosch Indego XS 300

Gekocht naar aanleiding van een review van de Consumentenbond op basis van geluid icm de smartmow functie. Beide zeer teleurstellend. De grasmaaier is stil met rijden. Wordt er gemaaid is het geluid verschrikkelijk voor jezelf en om je voor te schamen naar de buren. Met smartmow maait de Bosch in potentie efficienter dan concurrenten. Echter slaat deze bij iedere maaibeurt stukken over. Ik heb de XS 300 en XS 400 connect. Beide presteren even slecht ook bij uitwisseling. Ik vraag mij dan ook af waar je de meerwaarde, muv connectfunctie, de extra kosten voor betaald.

Pluspunten

• in potentie snel klaar

Minpunten

• Slaat stukken gras over
  • Maait veel geluid

Lucas 02-05-2021

TEGENVALLER

Geschreven voor: Bosch Indego XS 300

Deze robotmaaier doet niet wat hij zou moeten doen. Vergeet telkens delen van het gras. Het heeft niets te maken met de draad rondom het gras omdat de stroken die hij vergeet enkele meters verwijdert zijn van deze draad, kortom zeer ontevreden. Ook na oplading gaat deze robotmaaier niet terug naar de plaats waar hij is gestopt !

Pluspunten

• praktisch in gebruik

Minpunten

• maait slordig, vergeet stukken

LVW 12-04-2021

XS 300 geeft mij geen voldoening

Geschreven voor: Bosch Indego XS 300

Machine maait niet opperbest, op termijn is de batterij niet vervangbaar enz ...
Kortom ik ben niet tevreden !