Gardena PowerMax 36 E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Gardena PowerMax 36 E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

jan de tuinman 18-06-2012
Geschreven voor: Gardena PowerMax 36 E

Een Gardena 36E gekocht als vervanger voor een 30 jaar oude grasmaaier. Inderdaad meer dan de helft lichter. Je moet wel wennen aan het wiebelende kunststof geheel. Ook de bevestigingen zien er krakkemikkig uit. Door het flodderende beveiligingshendel slaat de machine snel af. Het ergste vind ik het snijmes. Slechts 2,2 mm dik en dat terwijl mijn vorige machine (zelfde diameter) 3,8 mm is. Het lijk me sterk dat dit mes zolang mee zal gaan. Ik geef geen cent voor duurzaamheid.

B Kaspers 22-04-2012
Geschreven voor: Gardena PowerMax 36 E

geen klagen over maairesultaat, echter is de kuststof bevestiging van de duwboom zeer slecht (waarschijnlijk onder invloed van uv straling uitgehard en door gewicht duwboom gebroken). ik kwam hierachter toen ik dit voorjaar de maaier voor het eerst wilde gebruiken en de duwboom bijna op grond zag hangen. kan helaas geen gebruik meer maken van garantie omdat ik de kassabon van Hornbach verloren heb.

Werner de Tuinman 22-08-2011
Geschreven voor: Gardena PowerMax 36 E

In juni heb ik na lang wikken en wegen de Gardena Powermax 36 E gekocht. Ik twijfelde tussen een Bosch en een Gardena en heb zeker geen spijt van mijn aankoop. Tegenwoordig is het gras maaien een makkie en binnen een kwartier ben ik klaar. De maaier doet het goed in hoog gras en is zeer makkelijk hanteerbaar.

Kortom als je nog twijfelt, zou ik voor de Gardena gaan.

Clayracing 11-06-2011
Geschreven voor: Gardena PowerMax 36 E

Sinds enkele weken deze machine in gebruik.
Makkelijk in te stellen maaihoogte.
Perfecte levering via Wehkamp, echter moeten constateren dat de machine inmiddels goedkoper is geworden.

Harm666 06-06-2011
Geschreven voor: Gardena PowerMax 36 E

De maaier is niet te zwaar en is erg sterk. Hoog gras is geen probleem en het maairesultaat is redelijk tot goed. Ik vind het niet altijd even vlak. Om de motor te laten draaien, moet je een knop en een handle tegelijk indrukken. Deze afstelling is erg precies. Als je de handle iets loslaat slaat de motor af. Ook heeft de maaier veel uitstekende onderdelen. als je onder een struik maait, zit de maaier snel vast. Ik heb de duurzaamheid lager beoordeeld omdat de bevestiging van de duwboom aan de maaier nu gebroken is. Dit is dus een zwak punt. Ik heb de maaier sinds juli 2010 en moet nu de garantie gaan testen.

JTig 05-06-2011
Geschreven voor: Gardena PowerMax 36 E

Prima grasmaaier. Ik heb dezelfde ervaringen met de bak gehad als Mercator, wat betreft de beveiliging. Deze is enorm gevoelig. De machine slaat daardoor snel af wanneer je de spanning op de beveiligingshendel ook maar een beetje weghaalt. Erg vervelend wanneer je machine moet draaien of het snoer opzij wilt leggen.

Verder een supermaaier. Misschien niet de goedkoopste in zijn klasse, maar het maairesultaat is echt goed. Ook over de mulch-functie ben ik erg positief.

In een oogwenk is de maaihoogte ingesteld.

Afgezien van de ergerlijke beveiliging een hele goede grasmaaier!

marcator2005 27-08-2010
Geschreven voor: Gardena PowerMax 36 E

Op zich een prima maaier. Ik heb het apparaat nu 1 zomer gebruikt en ben tevreden.
Er zijn wel een paar minpuntjes, maar ik niet beoordelen of elke machine deze mankementjes kent.

Wat mij direct al opviel is dat de beveiliging (de hendel die je tijdens het maaien ingedrukt moet houden) wel erg gevoelig is. Je hoeft maar iets te bewegen of de motor slaat uit. Dit irriteert me en daarom zal ik binnenkort de schroevendraaier hanteren om te kijken of ik dat wat minder kritisch kan zetten.

Daarnaast is de bevestiging van het handvat van de opvangbak niet berekend op het gewicht van een volle opvangbak. Zo stond ik met het handvat in mijn handen terwijl de opvangbak omgekieperd op de stoeptegels lag. Als je het weet is het geen probleem, gewoon even twee handjes gebruiken om de bak te ondersteunen tijdens het lopen/leegkieperen. Doch, voor een machine in deze prijsklasse niet goed.

Met uitzondering van bovenstaande details is het verder een prima machine die netjes maait, wat hoger gras met gemak aan kan en die netjes om de randjes te manoeuvreren is. De één handel hoogteverstelling is ook ideaal en de grote achterwielen zorgen ervoor dat de machine zich licht laat voortduwen.

Tot op heden geen spijt van deze aankoop.

Rein Faber 25-08-2010
Geschreven voor: Gardena PowerMax 36 E

Gebruik de maaier nu een seizoen. Ik ben er zeer tevreden over. Door de krachtige motor is hoog gras geen enkel probleem. Bij kort gras laat ik het gras vaak verpulverd liggen (mulch). Maar ik gebruik ook de opvangbak. Daar kan veel in omdat de bak goed gevuld wordt door de maaier.
Door de constructie kun je goed langs plantenborders maaien zonder de planten te beschadigen. De machine maait er mooi onderdoor.

Mr Maurits 13-08-2009
Geschreven voor: Gardena PowerMax 36 E

Fijne grasmaaier met sterke motor. Ook door hoog gras maait ie probleemloos. Niet overdreven lawaaiig. De mulchunit is ideaal: gratis bemesting voor je gazon en nooit meer een volle GFT bak. Bovendien is de machine tijdens het mulchen wendbaarder doordat die grote opvangbak er niet achter hangt. Apparaat was makkelijk in elkaar te zetten en is niet te zwaar. De grote wielen maken manouvreren eenvoudiger. Duidelijke Nederlandstalige handleiding. Eenvoudig in hoogte verstelbaar. Aanrader.

hansbaz 21-07-2009
Geschreven voor: Gardena PowerMax 36 E

Gisteren de Powermax 36E ontvangen. Zat allemaal keurig in een grote doos zoals je van Gardena verwacht. Je moet uiteraard wel even zelf de duwstangen erop monteren + opvangbak en dit gaat gemakkelijk volgens de gebruiksaanwijzing. De stangen erop zetten is wel handig als je hiervoor met zijn 2-en bent want in je eentje is dit wat lastig doordat je eigenlijk een hand tekort komt. Ook meteen het gras gemaaid en ondanks dat het behoorlijk hoog stond maaide hij probleemloos. Wel redelijk wat geluid maar ja het is dan ook 1500 Watt. Prima ding welk ook heel handig in maai hoogte is aan te passen. Echt gewoon een hendel bedienen en klaar! Bij mijn vorige grasmaaier moest ik de wielen eraf schroeven...

p.s. gekocht via Redcoon. Besteld op zaterdag en maandag een complete week later geleverd. Op hun site stond vermeld 2-3 dagen. Niet dus.

hexspoor 27-06-2009
Geschreven voor: Gardena PowerMax 36 E

Enkele dagen geleden deze grasmaaier gekocht en inmiddels 1x gebruikt. Eerste indruk is positief. De grasmaaier is makkelijk in gebruik en goed wendbaar. De opvangbak is voldoende voor een niet al te grote tuin.

Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen maar ik ga ervan uit dat het met Gardena wel goed zit. Daarnaast zit deze grasmaaier ook in de 'hogere' prijsklasse.