Zoom G 5 n - Reviews

Frank De Baere 26-09-2018

Zoom G5n - Gitaar effecten processor.

Onlangs de Zoom G5n aangeschaft bij Bax.be. Zoals gewoonlijk een vlotte gang van zaken.

Na uitgebreid testen van de Zoom is onderstaand mijn bevinding.

De Zoom G5n is een Mooie en nuttige update van de Zoom G5. De stomp-boxes zijn heel intuïtief benaderbaar en er is nu ook een CHAIN view zodat men duidelijk de volgorde van de stom-pboxes kan zien. Het geluid is uitmuntend in de koptelefoon en bij opgenomen tracks. Ook live is deze processor volgens mij één van de beste, Ik speel direct over een Full Range actieve speaker via de digitale Beringer EQ DEQ 2496 die met de ingebouwde RTA functie afgeregeld staat op de ruimte waar ik speel, Dit klinkt gewoon subliem. Er is echter ook een knop op de gesimuleerde cabinets "Mic ON/OFF" deze kan je gebruiken als je bv op een echt cabinet van Marshall of Fender speelt, het maakt een duidelijk verschil. Verder is het Board ook perfect benaderbaar via de nieuwe software Zoom Guitar Lab 3, daar is alles nog makkelijker te regelen en te ordenen. Ook kan men hier bestaande Presets die gemaakt zijn door grote gitaristen gratis downloaden en inladen. Zelf gebruik ik heel veel de presets van Ozielzinho.

Tegenhangers zullen argumenteren, "niets beter dan een echte versterker!" Dat is ook gedeeltelijk waar maar niet iedereen kan zich één, twee of drie... versterkers permitteren en daar komt dit toestel op zijn plaats. Hier haal je oneindig veel plezier in als beginner maar ook Pro's kunnen zich zo uitleven wijl hun vriendin/vrouw/vriend lekker ligt te rusten zonder hen te storen. :)

Kortom; een top toestel voor een ongelooflijke prijs.
Zeker niet te vergeten is de mogelijkheid bij Bax om de aangekochte producten 60 dagen vrijblijvend te testen. Indien toch niet tevreden kan je deze retourneren naar hen. Lees wel eerst de voorwaarden, maar, naar mijn mening OK. Ik heb er zelf ook al gebruik van gemaakt zonder problemen.
Geschreven voor: Zoom G 5 n