Dremel VersaTip (2000-6) - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dremel VersaTip (2000-6) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Balta010 20-03-2021

De beste

Geschreven voor: Dremel VersaTip (2000-6)

Deze dremel werkt super, hij is heel gemakkelijk in gebruik omdat hij op gas werkt en je dus geen geen stopcontact nodig hebt. Hij is super snel warm. en is gemakkelijk bij te vullen. En geschikt voor meer dan alleen solderen . Veelzijdig inzetbaar en vervangt meerdere gereedschapstukken. Gasverbruik heb ik nog niet kunnen testen, maar een bus navulgas kost maar een paar euro, dus die kosten zullen wel mee vallen. De Dremel Versatip komt in een handige case en is gevuld met allerlei extras.

Het is een zeer complete soldeerbout in een handige case met alles er op en er aan, voelt degelijk aan en is makkelijk in gebruik. AANRADER!

MandyG 17-03-2021

Veelzijdig en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Dremel VersaTip (2000-6)

De dremel multitool is handig in gebruik. Het in gebruik nemen was even puzzelen, omdat de gebruiksaanwijzing wat mij betreft iets duidelijker had mogen zijn. De multitool komt in een mooi bewaarblik. Dit is ook meteen een mooie manier om de multitool in op te ruimen, nadat deze is afgekoeld natuurlijk. De multitool is in een paar seconden te vullen met aanstekergas. In het bewaarblik bevindt zich de multitool, een dop, verschillende opzetstukken, soldeerdraad en gereedschap. Het gereedschap is te gebruiken om de verschillende opzetstukken te verwisselen. Dit verwisselen zelf is als de tool koud is erg makkelijk te doen. Ik heb de Dremel multitool tot nu toe vooral gebruikt om in hout te branden. Hij staat snel aan en is dan makkelijk in gebruik. Je kan hem voortdurend aan laten staan of dit met de hand regelen. Er zit een goede (kinder)beveiliging op, zodat je hem niet per ongeluk aan kan zetten. Na gebruik een kwartiertje af laten koelen en hij kan weer opgeruimd worden. Erg handig voor kortere werkzaamheden. Mocht je de multitool bijna dagelijks willen gebruiken, dan is hij ergonomisch minder geschikt voor mijzelf. Dit omdat ik kleine handen heb en de multitool wat groter is.

Pluspunten

• aanstekergas
  • snel te gebruiken
  • goede (kinder)beveiliging

Minpunten

• ergonomisch ontwerp

NathaliaStella 12-03-2021

Fijne soldeerbout

Geschreven voor: Dremel VersaTip (2000-6)

Mooi en simpel design van deze snoerloze 6-in-1 gassoldeerbout. Wat het interessant maakt is dat je het overal kan gebruiken en geen ongemakken van snoeren en elektriciteit hebt. Ook het navullen gaat snel en makkelijk! Het is vrij licht van gewicht en ligt goed in de hand. Het concept is eenvoudig en ook al ben je niet heel bekend met solderen je leert het vrij snel. De opwarmtijd is snel, wat fijn is ook wanneer je de Dremel mee wilt nemen voor een snel klusje of buiten of in de schuur snel even iets wilt doen. Let wel op dat het niet te heet wordt voor je vingers! Zelf ben ik van het solderen en warm snijden maar heb nu ook verf verwijderen en krimpen uit geprobeerd. Krimpen had ik snel onder de knie alleen verf verwijderen ging niet helemaal naar mijn wens. Persoonlijk denk ik dat ik de Dremel vooral blijf gebruiken bij de activiteiten waar ik goed in ben maar het is zeker leuk dat je creatief kan experimenteren. Wat ik mis is iets waar ik de Dremel op kan leggen wanneer die nog heet is. Verder is het gebruiksgemak goed. De Dremel komt in een doos met alle accessoires. De bewaardoos vind ik wel aan de grote kant waardoor ik deze niet zo snel zo mee zou nemen. Ook moet je ermee uit kijken de Drempel niet wanneer je het net hebt gebruikt weer zo terug legt in de doos ivm smelten. Ik zou zeker de Dremel aanbevelen om in huis te hebben omdat die super handig is om te gebruiken bij grote of kleine klussen.

Pluspunten

• snoerloos!
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• warm bij vingers
  • doos is niet geschikt om het in neer te leggen

Jeffrey 12-03-2021

Veelzijdige draadloze soldeerbout

Geschreven voor: Dremel VersaTip (2000-6)

De Dremel VersaTip 2000 heb ik nu een aantal weken in huis.
Mijn eerste indruk is positief, alles komt compleet in een aluminium bakje/case, alle bijgeleverde accessoires zitten in diezelfde bakje/case waardoor je alles bij elkaar hebt.
Naar mijn idee hadden ze het wel iets compacter kunnen verpakken waardoor het makkelijker mee te nemen, er is best veel “vrije” ruimte in het bakje over, alleen wegens uitsparingen voor accessoires is de loze ruimte helaas niet te gebruiken. Maar alsnog is het geheel vrij compact.
Over de bouwvorm de soldeerbout ziet er degelijk uit, en voelt degelijk, ook zijn de bijgeleverde accessoires makkelijk te vervangen. Mochten de accessoires te vast zitten kan je de bijgeleverde sleutels gebruiken om het alsnog los te krijgen.
De soldeerbout zelf werkt zeer eenvoudig, gas bijvullen gaat heel makkelijk, (net zoals een aansteker)
Wel is het even wennen hoe die op lock gaat maar naar een paar keer gebruiken gaat dit goed.
Wel vind ik dat het ontsteken wel fragiel vind aanvoelen, en is vrij lastig te bedienen. Dit komt doordat er een “kinderveilige” schakelaar op zit, echter is dit natuurlijk wel slim en veilig bedacht.
Na het ontsteken wordt de soldeerbout zeer snel warm, je kan dus snel aan de slag en de gewenste temperatuur/vlam instellen, wel op gevoel want het is een schuif net zoals een aansteker.
Wel is het even opletten als je de soldeerbout tijdelijk niet gebruikt, ik mis er namelijk een standaard bij waar je de hete soldeerbout op kwijt kan, je kan de soldeerbout natuurlijk rechtop zetten maar bij een geringe stoot kan deze omvallen wat vervolgens voor gevaarlijke situaties kan lijden. Dus even opletten voor de warme punt. Er zit wel een dop bij die je erop kan klikken zodat die veilig kan afkoelen maar dit is alleen ideaal voor het langer opbergen.
Het solderen gaat heel makkelijk, de bijgeleverde tin vloeit goed, en de bout doet goed zijn werk.
Het grootste voordeel is dat deze “draadloos” is, even snel pakken en overal solderen waar je wilt. Je bent niet afhankelijk van vervelende snoeren die in de weg zitten, ook ben je zeer mobiel en kan je de soldeerbout op iedere plek/locatie gebruiken! Ook buiten!!!
De opzet stukken zijn gemakkelijk te vervangen, eroverheen schuiven of met schroefdraad. Let wel even op dat ze goed afgekoeld zijn!
Het snijden gaat recht, snel en gemakkelijk, ook het branden in hout gaat vloeiend.
Het aan krimpen van krimpkous gaat ook goed en snel alleen is de mond vrij smal dus je bent wel beperkt met het formaat krimpkous, al had ik hier zelf geen problemen mee met de kleinere klusjes.

Conclusie een fijne makkelijke / degelijke draadloze soldeerbout, niet afhankelijk van stroom, komt zeer snel op temperatuur dus je kan snel aan de slag.
Alles zit makkelijk in een aluminium bakje met deksel dus je hebt alles bij de hand om verschillende projecten te maken, echter mis ik wel een standaard om de bout tijdelijk even op te zetten als je met een klus bezig bent.
Maar al met al zeker een aanrader!

Pluspunten

• Draadloos
  • Snel op temperatuur
  • Multifunctioneel
  • Aluminium bakje/case

Minpunten

• Geen standaard

RVelden 11-03-2021

Handige soldeerbout

Geschreven voor: Dremel VersaTip (2000-6)

Ik heb de Versatip gas-soldeerbout nu zo’n 3 weken in gebruik. In die tijd heb ik er regelmatig mee gesoldeerd en krimpkousen om draden heen gekrompen. De andere functies van de Dremel heb ik nog niet getest.
De bout liet een goede eerste indruk achter. Alles voelt stevig aan en is netjes op te bergen in het bewaarblik. De Dremel voelt wel wat lomper in de hand als een normale elektrische soldeerbout vanwege het gas reservoir.
Door de flexibiliteit ben je dit echter zo vergeten! Zeker bij het werken aan voertuigbedrading is dit een ideale oplossing! Nooit meer de voedingskabel die in de weg ligt, nooit meer kijken waar je de basis neer moet zetten en bovenal, geen verlengkabels (die altijd in de weg liggen) nodig tijdens het werken. De soldeertip van de Versatip is goed voor het meest voorkomende werk, maar voor het echt fijne soldeerwerk is de punt net iets te groot.
Het enige wat ik af en toe mis is een houder om de hete bout in te zetten tijdens het werken.
Kort samengevat: een fijne soldeerbout, die vooral voor werk wat niet aan een werkbank gedaan kan worden veel meerwaarde heeft.

Pluspunten

• Mobiel
  • Snel warm
  • multifunctioneel

Minpunten

• Geen houder

BoazStavenga 10-03-2021

Prettige multitool voor allerdaags gebruik

Geschreven voor: Dremel VersaTip (2000-6)

Sinds een paar weken test ik de Dremel VersaTip nu. Ik kende het merk en zag wat de bedoeling was van het product. Gezien mijn werk en de toepassing van het product kreeg ik gelijk zin het eens goed te testen. Getest is deze Dremel zeker en ik kan niks anders zeggen dan lof voor de designers en ontwikkelaars van de VersaTip. De blikken doos waarin je het ontvangt is stevig, mooi vormgegeven en handig voor het opbergen. Alle onderdelen zitten erg netjes verpakt en je ziet dat er duidelijk aandacht is besteed aan het design van de verpakking. Gelukkig zijn ze daar niet opgehouden want ook over het design van de VersaTip zelf is uitermate goed nagedacht. Zo kun je hem goed neerzetten als hij warm is zonder dat de punt ooit de ondergrond kan raken en is de ontsteking kind-vriendelijk gemaakt. Wat mij betreft is het echt een must-have voor bedrijven en mensen die thuis graag creatief bezig mogen zijn. Ik ben zelf nog lang niet uitontdekt, maar al met al ben ik enorm tevreden en zal ik hem zelf ook absoluut aan gaan schaffen.
Aangezien ik een eerlijke review dien te schrijven ook even een noot van kritiek, zo is de VersaTip helaas naar mijn inziens minder geschikt voor mensen met handen kleiner dan gemiddeld. De grip wordt bij langduriger gebruik helaas wat onhandig, helemaal als je niet helemaal rondom vast kan pakken.

Pluspunten

• Lange gebruiksduur op één tank
  • Veilig en makkelijk in gebruik

Minpunten

• Minder geschikt voor mensen met kleine handen

mdeweerd 08-03-2021

Handige en veelzijdige soldeerbout / multitool

Geschreven voor: Dremel VersaTip (2000-6)

De soldeerbout / multitool is erg netjes verpakt, wat direct al een positieve uitstraling geeft. Hij zit in een stevige metalen doos voor het opbergen van de soldeerbout als je hem niet gebruikt.
Even vullen met aanstekergas en je bent direct klaar om de tool te gebruiken! De eerste keer aansteken vergt wat handigheid, omdat er een beveiliging opzit zodat hij niet per ongeluk aangezet kan worden. De manier waarop dat gaat is bij elk merk net even anders en dus vaak even wennen.

Zowel binnen als buiten wordt de bout zeer snel warm - sneller dan mijn vorige draadloze soldeerbout - en ligt tevens goed in de hand. De verschillende opzetstukken wisselen ook erg makkelijk, let uiteraard wel op dat de soldeerbout eerst moet afkoelen. Dat kan nog wel eens een aandachtspuntje zijn als je lekker bezig bent en bijvoorbeeld even snel wil krimpen na het solderen. In veel gevallen gebruik ik hiervoor dan ook gewoon de hitte uit de kleine "uitlaat" van de fijne punt, werkt prima voor krimpkousjes!

Helaas zit er geen standaard bij om de soldeerbout even op te leggen als je aan het werk bent, maar ik las ergens dat je hem rechtop kan zetten en inderdaad is dit in veel gevallen een prima oplossing.
Al met al een degelijke en handige tool welke erg makkelijk in gebruik is. Ik ben er erg blij mee!

Pluspunten

• Snel warm
  • Licht en handzaam
  • Veelzijdig

Minpunten

• Blijft lang warm

koko123 08-03-2021

Een mooi apparaat

Geschreven voor: Dremel VersaTip (2000-6)

We hebben de Dremel kunnen testen, omdat het best makkelijk leek, en dat is het dus ook. Zeer zeker voor als je moet solderen buiten, of in de schuur oid. Je hoeft dan niet een verlengsnoer uit te rollen, en bou etc aansluiten, je neemt gewoon het hele kistje mee van Dremel, daar zit alles bij elkaar, tot soldeer toe.
Hij warmt erg snel op, dus je kan snel aan de slag. Ook voor het krimpen van krimpkous (in combinatie met het solderen) werkt hij goed. Klein nadeeltje, als je net gesoldeert hebt, moet je wachten tot hij afgekoeld is (logisch) voordat het mondje erop kan zetten voor het krimpen.
Op hout is hij ook al geprobeerd, werkt leuk, maar daar hebben we hem niet echt voor gekocht, maar het zit erbij !
We hebben hem tot nu toe een keer gevuld, en hij doet het nog steeds, maar dat is moeilijk te zeggen natuurlijk, al naar gelang hoelang je hem achter elkaar gebruikt.
Ik had gezien dat er meer accessoires te koop zijn (wel handig, een iets bredere soldeerpunt) maar die zijn in verhuoding best prijzig.

Pluspunten

• ideaal formaat
  • warmt zeer snel op
  • je kan gewoon gas gebruiken

Minpunten

• te weinig accessoires
  • stinkt de eerste keer

Kroonkurkje 05-03-2021

Veelzijdig en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Dremel VersaTip (2000-6)

Als klusser ben ik altijd geïnteresseerd in tools die het werk weer makkelijker maken. Gezien de naam Dremel zijn mijn verwachtingen best hoog.

Beginnend bij de verpakking: ziet er mooi uit, maar geef mij maar een kunststof koffer met scharnierend deksel. Dat kan tenminste tegen een stootje.
Navullen met gas wil bij aanstekers nog wel eens lastig gaan, maar in dit geval probleemloos zonder verloopnippel. Wel zou het handig zijn geweest als een een venster in zat, zodat je kan zien of hij al weer bijna bijgevuld moet worden.

Bij de eerste klik gaat de bout meteen aan en is dan makkelijk te locken. De bout is in no time heet is regelbaar qua temperatuur.
Als test even wat gesoldeerd. Hierbij moet je goed op de temperatuur letten. Bij fijn werk zal je waarschijnlijk snel moeten zijn om omliggende delen niet te beschadigen. Het zou mooi zijn als er verschillende maten soldeerpunten zouden zijn, maar die heb ik online niet kunnen vinden.

Daarna de solderingen afgewerkt met een krimpkous. Eenvoudig te krimpen met de rechte open mond, maar ook met het gebogen hulpstuk voor krappe ruimtes of achterliggende delen die niet warm mogen worden.

De volgende test: snij en vorm mes: het eerste is ideaal om een touw in te korten. Hij gaat er door als boter en direct mooi afgebrand. Verder kan je er ook goed strakke lijnen mee in hout branden. Vormmes had ik nog niet direct een toepassing voor, maar ik kan me voorstellen dat het handig kan zijn om kunststoffen te vervormen.

Voor het wisselen van de punten moet je er rekening mee houden dat ze best tijd nodig hebben om af te koelen. Om wat sneller te wisselen heb ik ze voorzichtig met het sleuteltje los gedraaid en zo in het metalen bakje laten vallen.
Verder wordt de bout wel erg heet, ik durfde hem al opwarmend niet op de werkbank te laten liggen. Het zou mooi zijn geweest als er een simpele steun bij had gezeten. Een ander merk heeft dat mooi opgelost met een uitklapbare steun die aan de doos vast zit.

Al met al net iets minder dan mijn verwachtingen door de verpakking, 1 formaat soldeerpunt en ontbreken van een steun

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Snel warm

Minpunten

• Geen steun
  • Blikken verpakking
  • 1 formaat soldeerpunt