Icidu 7.1 PCI geluidskaart met SPDIF

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Icidu 7.1 PCI geluidskaart met SPDIF op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Gustave 15-05-2013

Dit product gekocht om de aansluitingen en de goede reviews. Had de nieuwste drivers al van het internet gehaald en installeren was heel gemakkelijk. De geluidskwaliteit van zowel muziek, films als de flight simulators via mijn oude labtec 2.1 setje was perfect. Het meeste verbaast mij het ontbreken van software en driver problemen die ik vele jaren toch regelmatig tegenkwam met de soundblaster geluidskaarten. Prima product.

Rebbel32 05-04-2012

mijn oude Terratec aureon universe klonk in combinatie met pasgekochte speakerset (logitec z906) niet echt ideaal , Dus eerst een goedkoop kaartje geprobeerd . Absoluut geen spijt van hij voldoet aan alle eisen .Zowel optisch als analoog een genot om naar te luisteren . Zit inderdaad weinig documentatie bij maar ja tis simpel insteken de kaart en bijgeleverde cd instaleren . In de bijgeleverde software kan je zelfs digitaal in de dsp modus elke box nauwkeurig uitrichten naar eigen keuze . verder nog wat effecten erbij . Voor deze prijs ben ik aangenaam verast van de kwaliteit .

Rijnsma 04-08-2012

Ik gebruik Linux.
Ik zie niets in de gebruiksaanwijzing voor dit OS!

Niet, dat het kaartje niet hardwarematig en softwarematig te installeren is (na wat snuffelen op het web ging het wel), maar echt leuk is dit niet na het kopen.

Verder gaat hier de beschrijving, die toch al wat moeizaam en slechts als 'root' te lezen is hier, niet verder dan de Windows Vista.

Het kaartje past niet écht goed, het is niet 100% haaks. Ik ben niet enthousiast.

Áls het met nogal wat moeite werkt, dan blijkt het niet veel beter, maar ook niet slechter dan de MC 18738. Dat dan weer wél.

Maar ik wordt niet echt blij van dit soort aanpak.

jj_65 31-01-2012

Hele goedkope geluidskaart met veel aansluit mogelijkheden.
Ik heb hem gekocht om PC op home-cinema aan te sluiten.
Ik wilde er één met optische SPDIF. Heb er beslist geen spijt van.
Eerst had ik pc via tulp stekkertjes aangesloten, maar toen altijd veel gebrom. Met deze kaart is geluid zeer goed, zowel stereo als surround. Je moet alleen wel een programma hebben dat ook SPDIF kan aansturen.
Een 6 voor installatie instructie omdat je zelf één en ander moet uitvogelen over de werking, instructie is zeer beperkt.
Ik gebruik deze kaart naast die geluidskaart op het moederbord. Werkt prima samen.

Daan van den Bergh 06-11-2011

Ik heb deze kaart gekocht, omdat mijn receiver DTS en Dolby Digital ondersteund en dit via een 2.5 minijack aansluiting niet aangeleverd kan worden. Dit was de goedkoopste kaart met een SPDIF aansluiting. En ik ben zeer tevreden.

In vergelijking met de in mijn moederbord geintegreerde geluidskaart is er al een verbetering van het geluid als het aangesloten word met een standaard minijack aansluiting. Het word helderder - crisper.

Met een goedkoop SPDIF/toslink-kabeltje van 4 euro en deze kaart heb je perfect geluid, mits je receiver een dts of dolby ondersteunt en kwalitatief (hoeft niet perse duur te zijn) goed is.

lucasrem 29-02-2012

Kan deze ook kaart ook echt 7.1 DTS HD 192 24kz door geven naar mijn Versterker?

RienABC 25-08-2011

Deze kaart gekocht omdat ik digitale audio naar mijn versterker wil sturen. De versterker maakt er dan analoog van en het maakt niets meer uit hoe duur en goed je geluidskaart is, net als de digitale kabel overigens. Deze kaart installeert makkelijk (WinXP) en draait betrouwbaar, een keer instellingen in bijbehorende software op "digital to s/pdif" en in mijn geval "2.0 to analog" voor de pc-speakers en klaar is kees.

jwvanwijngaarden 06-11-2009

Mijn Asrock moederbord K7S8X rev.3 heeft een C-media onboard geluidskaart. De kwaliteit van het stereogeluid via de versterker was gewoon slecht. Altijd een ruissluier die als het ware de muziek omgaf, zodra de kaart signaal kreeg. Inmiddels was me duidelijk dat de meest recente drivers zes jaar oud waren. Daar komt dus niets beters meer voor. Vandaag op zoek gegaan naar een relatief goedkope geluidskaart.
Die vond ik in de Icidu 7.1 voor €20,-. Thuisgekomen snel geïnstalleerd, en zie daar, al mijn ruisproblemen in één klap voorbij. Veel ruimtelijker, en prettiger om naar te luisteren.
Kortom wat mij betreft nuttig besteedde euro's.