Sandisk SDHC 8GB

45 MB/s
König 8GB SDHC

5,7

MarioDings 19-04-2013 Product paar weken in bezit

Tja, het product heeft wel potentie, maar niet voor mij. De overdracht is traag en je camera moet aan staan. Voor dit bedrag (35 euro) koop ik liever een 32 GB kaart.

Geen enkel probleem met de connectie gehad.
Lees eerst bij de specs of het wel bij je camera past.

gvanoverschelde 17-09-2012 Product paar dagen in bezit

Erg teleurgesteld in dit product. De Eye-Fi kaart is niet in staat om een verbinding te leggen met mijn thuisnetwerk met WPA2 beveiliging (enkel indien ik de beveiliging eraf haal, wat natuurlijk geen optie is). Na enkele uren (zonder succes) instellingen in mijn router aanpassen, heb ik het maar opgegeven. Hierdoor is enkel de 'direct' connect' functie beschikbaar. Dit werkt redelijk goed.

Floris Quant 12-07-2012 Product paar weken in bezit

Sinds twee weken gebruik ik de Sandisk Eye-Fi kaart naar volle tevredenheid in samenwerking met een Nikon D3100. Ik was al een tijd aan het puzzelen hoe ik mijn foto's eenvoudig kon synchroniseren tussen mijn camera, mijn computer, en een of meerdere online diensten (ter backup en om te delen met anderen). Ik ben toen op het spoort van de Eye-Fi kaarten gekomen, en heb er recent een aangeschaft.

De kaart moet voor het eerste gebruik via de computer worden geconfigureerd, dit gaat heel simpel en intuïtief. De configuratie mogelijkheden zijn heel uitgebreid: de kaart kan verbinding maken met een wifi netwerk, direct met een Android of Apple telefoon voor als je buitenhuis foto's maakt, of met een publieke hotspot (heb ik niet getest). Als de kaart verbinding heeft gemaakt kan hij zijn foto's en video's uploaden naar een computer of telefoon, maar ook direct naar een scala aan webdiensten als Flickr, Picasa of Facebook. Zo kun je dus (eindelijke) een kwalitatief goede foto maken en direct delen via een sociaal netwerk, ideaal. Ook foto's die je met je telefoon maakt kunnen direct geupload worden.

Na de initiële configuratie stop je de kaart in je camera en klaar is Clara. Ik las dat sommige mensen op de camera nog aan moeten zetten dat de foto's ook verstuurd worden, op veel camera's kan dit aan of uit gezet worden. Op mijn camera stond dit al aan. De snelheid is prima, ik maak foto's van zo'n 4 MB, die staan in korte tijd op je computer en eventuele online diensten (ik heb het niet getimed, maar het duurt max een paar minuten). Na het uploaden check ik de foto's, degene die ik niet leuk vind gooi ik direct weg, en de leuke deel ik eventueel (standaard komen ze in een map die niet gedeeld is).

Verder bevalt het mij ook zeer dat als de computer aanzet, deze eventueel in de tussentijd gemaakte foto's direct download, waarschijnlijk van de online storage die Eye-Fi zelf biedt (gratis worden je foto's daar 7 dagen bewaard). Ik hoef dus niet de computer verplicht aan te hebben staan als ik een foto maak.
Het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat de wifi snelheid niet super hoog is, waardoor video's er lang over doen om verstuurd te worden, en de batterij van de camera snel leegtrekken (op een dag twee keer de batterij opladen is niet handig). Voordeel is dan weer dat je in kunt stellen dat niet alle video's (of foto's) geupload moeten worden, maar dat je op de camera kunt selecteren welke je wilt versturen (door foto of video te vergrendelen). Je moet ook de camera aan laten staan zodat deze je foto's en/of video's kan versturen, maar dat kan natuurlijk niet anders. Mijn Nikon toont in het display aan als hij bezig is met het versturen van data, en het lampje knippert, dus ik kan zien wanneer hij klaar is.

Al met al ben ik zeer tevreden over de kaart, je zou bijna vergeten dat hij ook gewoon 8 GB opslag heeft, dus dat je ook rustig je video's op de ouderwetse manier kunt overzetten :-).