Playseat ® Revolution - Reviews

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

Richard 12-12-2016

Een verademing!

Van een Wheel stand pro met Thrustmaster TX458 / T3PA naar een Playseat Revolution gegaan. Wat een verademing, dit had ik veel eerder moeten doen. Ik was voor de Challenge naar de winkel gegaan, maar ik vond hem er vrij goedkoop uit zien en vroeg mij af of de plastic onderdelen lang zouden mee gaan. Daarna in de Evolution gaan zitten, de stand in het midden irriteerde direct. (zeker bij het schakelen) Uiteindelijk voor de Revolution gegaan, het in elkaar zetten is geen probleem. Er zitten duidelijk instructies bij (dmv tekeningen) hoe je dit moet doen, en met een half uur tot een uurtje is het gebeurd en staat de TX458 / T3PA erop. Het valt direct op dat de pedalen te groot zijn, bij het racen wiebelt dit vervelend omhoog en omlaag. (zeker bij rem acties) Zelf heb ik dit opgelost door er een blok hout onder te zetten zodat er geen beweging meer merkbaar is. De stuur zelf zit als een huis en ook met driften bij grotere rotaties is het geheel erg stevig. De stoel zit goed, maar in de zomer verwacht ik wel dat het erg warm wordt. Gelukkig is mijn lengte (2 meter) geen enkel probleem, ik kan alles goed in stellen en een aantal uren racen nergens last van gehad. Kabels zijn netjes weg te werken, alhoewel de kabel van de T3PA te kort is en ik nog niet weet of deze is te verlengen. De tekst “when space is een issue” op de doos geeft het idee dat je hem lekker compact kan inpakken, maar in de praktijk vind ik het toch best een groot zwaar geheel!

+ In elkaar zetten is geen probleem, ook niet als je minder handig bent
+ Stabiel geheel, ook bij driften
+ Stoel zit erg prettig
+ Durance races vormen geen probleem
+ Geschikt voor langere mensen. (2 meter)
+ Kabels zijn netjes weg te werken
+ Solide constructie
+ ziet er gewoon goed uit 

- T3PA te groot. Hij is wel te monteren, maar beweegt vervelend. Dit moet je echt stabieler maken dmv. bijvoorbeeld een blok hout
- Kabel voor de T3PA is te klein. (niet zozeer minpunt van de Playseat, maar toch)
- Vrij groot / zwaar geheel. Ook met de leuning weg geklapt blijft hij groot
- Prijzig

Pluspunten

• In elkaar zetten is geen probleem
  • Stabiel geheel, ook bij driften
  • Stoel zit erg prettig
  • Durance races vormen geen probleem
  • Geschikt voor langere mensen

Minpunten

• T3PA te groot
  • Kabel voor de T3PA is te klein
  • Vrij groot / zwaar geheel
  • Prijzig