Philips Avance Collection HR2375 - Reviews

Materiaal
kunststof
Type/soort
pasta- & raviolimachine

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Avance Collection HR2375 op Kieskeurig.nl.

Mario__B 23-08-2020

Nieuwe dimensie in de keuken.

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Verse pasta maken was tot nu een hele klus en nam veel werkruimte in beslag. Dit apparaat perst probleemloos de gewenste pasta.

nau1 19-08-2020

niet ok voor kleine portie en glutenvrij

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

ik woon alleen, en voor een alleenstaande
je kan niet minder dan 250gr bloem gebruiken, wat dus teveel is voor 1 persoon
ook glutenvrij is het geen goed toestel

Kim.im.mi 18-08-2020

Beste aankoop in jaren!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Ik kan dit toestel geen week meer missen in onze keuken min 2x per week maak je er binnen de 10 min verse pasta mee! Ik heb al veel vrienden familie en collega's overhaald om het toestel aan te schaffen en iedereen is heel tevreden!!!!

Anoniem 17-08-2020

In rap tempo goede pasta

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

De snelheid van dit apparaat is ongekend. Vier verschillende schijven voor vijf soorten pasta. Ja vijf als je ravioli meetelt.
Ik beveel dit apparaat aan alleen het schoonmaken van de schijven is niet makkelijk. Het prikkertje doet zijn werk niet en gaat snel stuks hierover zou beter nagedacht moeten worden.
Bij een ouder apparaat weren en een soort van schoonmaakschijven bij geleverd maar daar is Philips nu helaas mee gestopt. Deze zijn ook niet meer verkrijgbaar.

Kim.im.mi 20-07-2020

Onmisbaar in mijn keuken

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Zo leuk , zonder je handen vuil te maken , en je nog maar zelfs moe te maken snel een bord verse pasta op tafel toveren!

minie mousse 20-07-2020

Très simple à employer et rapide

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

C'est un appareil très bien conçu pour réaliser les pâtes fraîches :250 grammes de farine ou semoule de blé + 95ml de liquide (1 oeuf + eau) et le tour est joué. 3 minutes après les pâtes sortent et on les coupe à longueur souhaitée. En plus il suffit de 3 minutes de cuisson. Et on crie à table!

Franky08 20-06-2020

Pastamachine Philips

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Mijn beste aankoop tot nu toe, geweldig, binnen 10 minuten verse pasta en nog droog ook.
Zag in een recensie over lasagne bladen waar scheurtjes in kwamen en dat problemen gaf voor de ravioli. Totaal geen last van misschien ligt dit aan aan het meel. Ik gebruik meestal biologisch meel.

JustAnotherOne 26-05-2020

Fantastic machine

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Absolutely a wonderful machine, once you have grasped a couple of things.
First and foremost, NEVER try to use it twice in a row without cleaning everything first, it would not work properly, and it is not a good idea to try to make the dough first and use the machine only to extrude the pasta.
Also in this case, it does not work.

But for the rest, it is absolutely fantastic, we made many different type of pasta and worked as a charm.

It really takes the time to have a pan of water to boil to make some pasta, so you can start the machine and start working the ingredients, and light the fire under the pot.
When the water will boil, the machine will have the pasta made

Joannes 1950 04-05-2020

Een super alternatief in Corona time

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Ik heb de pasta maker aangekocht omdat ik graag kook en mijn kinderen en kleinkinderen graag verwen. Nogal snel was de benaming voor de etentjes ( soms met 14 mensen op mijn appartementen ) “Opa-Kookt” en dat was het eerste wat weg viel in de Corona Time.
Niet gezeurd en niet geklaagd ... want opa kookt nog steeds ... enkel de gezelligheid van samen eten ontbreekt en daar hebben wij ook iets op gevonden ... “Opa Kookt” nog steeds ... met het enige verschil dat kinderen en kleinkinderen nu hun schotel lasagne komen ophalen ..... ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Emile01 24-01-2020

Excellente produits de qualité

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Je suis ravie de la qualité de la machine à pâte, des pâtes toute fraîche, je l'utilise toute les semaines, c'est vrai qu'au début ça pas été facile à l'utilisation de ce produit, c'était vraiment du mastic, et j'ai chercher sur le web, pour avoir les bons dosage pour faire les pâtes, que j'ai puis finir à trouvé les bon dosage, avec 330 gr de farine blanc + 170 gr de semoule de blé dur - 3 oeufs et 2 c à soupe d'eau, depuis je ne sais plus ment passée se délicieuse pâte tellement que c'est très bon...

Nelleke2 27-12-2019

Prachtig disign, eenvoudig en snel te gebruiken.

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Super apparaat wat heel eenvoudig werkt en het komt er mooi uit. Ik heb me exact aan de verhoudingen gehouden en dat werkt goed. Heel fijn is dat alle atributen in het apparaat geborgen kunnen worden.

Elise88 04-10-2019

tip voor ravioli

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

De (halfvolkoren) velletjes voor ravioli vertoonden hier en daar gaatjes. Dat mag niet bij ravioli, want dan lopen ze leeg bij het koken. Gewoon de pauzeknop indrukken, velletjes in de mengkom en weer starten. De tweede keer kreeg ik keurige dichte velletjes en prima ravioli.

Elise88 17-09-2019

Snel, makkelijk, lekker.....en nog iets over schoonmaken

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Ik heb deze pastamachine nu een aantal keren gebruikt. Ik ben enthousiast over de snelheid en het gemak waarmee je verse pasta kunt maken. De pasta wordt een beetje ruw waardoor hij zich veel beter met saus verbindt. Meestal gebruik ik vnl. volkorenmeel en dat gaat prima. Het receptenboekje mag wel eens worden gecorrigeerd. Op de pagina met de diverse soorten pasta in drie talen klopt van alles niet helemaal. Over het schoonmaken is Philips wat ambivalent: op de website staat dat de onderdelen in de vaatwasser mogen. Maar uit de gebruiksaanwijzing en de mijn email-correspondentie met hen blijkt dat Philips liever niet heeft dat je de vaatwasser gebruikt. Waarschijnlijk omdat sommigen een te heet programma gebruiken en/of dingen in het onderste rek zetten, dicht bij het warmte-element. Mijn methode werkt aardig goed: zet de onderdelen (behalve het zilverkleurige front!) na gebruik een nachtje weg, de volgende ochtend klopt je het meeste meel er zo uit. Het opzetstuk met pasta-gaatjes leg ik een nacht in een bakje water en spoel het 's morgens redelijk snel uit. Alles doe ik dan in de vaatwasser in het bovenrek en kies een licht, heel kort, niet te warm zgn party-programma.

Tina 20-05-2019

eenvoudig pasta maken

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Ik ben erg tevreden over het product. Snel en makkelijk pasta. Het is veel lekkerder dan wanneer je pasta uit de winkel koopt. Het schoonmaken is nog wel een klusje. Het appaaraat is simpel in gebruik. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Tina 12-05-2019

Snel lekkere zelfgemaakte pasta

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

In 10 minuten heerlijke pasta. Makkelijk in gebruik. Met handig recepten boekje. Een minpunt is dat het schoonmaken een werkje is. De pasta proeft lekkerder dan pasta uit de winkel.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Recepten boekje

Minpunten

• Schoonmaken

arnoudw1 01-05-2019

Simpel en snel pasta!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Het monteren van de pastamaker is eenvoudig en snel. Er zitten maar een paar knoppen op die gebruikt moeten worden en dus niet onoverzichtelijk word.

Het afmeten van het meel en de vloeistof moet zeer nauwkeurig zijn anders word de substantie niet goed bevonden en komt het er niet uit. Dit is mij overkomen waardoor ik de machine moest schoonmaken en opnieuw beginnen. Dus dat is wel een aandachtspunt.
Het maatbekertje wat erbij komt giet niet goed, het loopt langs de beker naar beneden. Ook de aanduiding van de gewichten van de vloeistof of meel is onduidelijk aangegeven in het receptenboekje.

Daarentegen is wanneer de juiste afmetingen in de machine zitten, het afwachten totdat de pasta eruit komt. Ik heb het automatische programma gebruikt, 3 min, en dan word de pasta automatisch eruit gedrukt.
Het afsnijden van de pasta is simpel en het hulpstuk snijd makkelijk door de pasta. Bij de Fettuccine en spaghetti komt het wel aan elkaar geplakt eruit en als een homp op een bord. Eenmaal kokend, komt de pasta los van elkaar.
Deze machine is perfect voor grote groepen aangezien erg veel pasta gemaakt kan worden in een korte tijd!
De extrusion only knop werkte niet echt goed, geen idee waarom.

Het schoonmaken van de machine is een minpunt aan de machine. De pasta, die hard en klonterig is, zit overal in de meest kleine hoekjes en blijft daar ook plakken. Het schoonmaakt hulpstuk helpt zeker om de opzetstukken voor de verschillende pasta schoon te maken.

Het uit elkaar halen van de machine is ook geen probleem, erg simpel en snel.

De Pastamachine is wel redelijk groot en zwaar waardoor hij in de keuken erg opvalt. Daarom heb ik hem opgeborgen.

Ik raad deze pastamaker bij iedereen die van pasta houdt aan!

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • snelheid dat pasta klaar is
  • monteren is simpel

Minpunten

• schoonmaken
  • maatbeker

Arnoud 01-05-2019

Snel, eenvoudig en smaakvol!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

De pastamaker is erg eenvoudig in elkaar te zetten. Daarnaast is het gebruikt van de machine ook simpel, met maar een paar knoppen die je kan gebruiken geeft het een goed overzicht. Ook is de pasta erg snel klaar, binnen 10-15 minuten ligt pasta op je bord.

Het in elkaar zetten en uit elkaar halen van de pasta machine is heel simpel en snel. Verder is de machine wel groot en staat erg aanwezig in de keuken, tenzij hij wordt opgeborgen.

Het begin was wat stroef, omdat de juiste afmetingen van het meel en water nodig zijn om de juiste substantie te creëren die vervolgens als pasta uit de machine komt. Deze afmetingen luisteren erg nauw en zijn aandachtspunt wanneer je begint.
De verschillende recepten zijn erg leuk om door te leven, ook de glutenvrije pasta gemaakt. Ook die was een succes, alleen stonden er af en toe wat onduidelijkheden in het boekje m.b.t. de afmetingen en aanduiding van gewicht.

Wat mij erg bevallen is zijn de verschillende opzetstukken voor de pasta. De fettuccine, penne en spaghetti opzetstukken zijn zeer goed te gebruiken, al komt het bij de spaghetti en fettuccine aan elkaar geplakt uit de machine en eenmaal in kokend water komt het los van elkaar. Het hulpstuk om de pasta af te snijden is ideaal, al vergt het wat ervaring om de juiste afmeting van de pasta te krijgen.

Het gieten van de vloeistof in de pastamaker uit de maatbeker is niet heel gebruiksvriendelijk. Er wordt aangegeven dat de vloeistof rustig bij het meel erin gegoten moet worden, alleen giet de maatbeker niet goed. De vloeistof loopt het langs de maatbeker naar beneden, omdat het geen “tuutje” heeft.

Het schoonmaken is wel een ergernis geweest, aangezien de pasta klonterig en hard werd. Om dit niet in de afvoer te krijgen moet het er eerst af wat meer tijd kost. Het opzetstuk kan d.m.v. een schoonmaak hulpstuk goed worden schoon gemaakt.

Over het algemeen heb ik het als prettig ervaren de pastamachine te gebruiken. Eenvoudig en snel pasta op je bord, kan je met deze machine realiseren. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 28-04-2019

Geweldige verse pasta.

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Dit product is fantastisch om verse pasta mee te bereiden. Het deeg zelf is lastig om te maken maar dat ter zijde. De pasta die vervolgens gemaakt word is snel en echt aan te raden vanwege de verse smaak. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Guusje01 26-04-2019

FIjne pastamachine

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Ik ben zeer tevreden over de pastamachine. Je proeft duidelijk het verschil met pasta uit de winkel, de pasta uit de machine is veel lekkerder.

De pastamachine is makkelijk in gebruik. De pasta komt er goed droog uit, hierdoor hoeft deze niet op een droogrekje te worden gedroogd. Wanneer er penne pasta wordt gemaakt plakt deze absoluut niet aan elkaar wanneer deze uit de machine komt. Verder is pasta verdi met spinazie makkelijk te maken en staan er nog andere groentepasta recepten in het receptenboekje wat is bijgeleverd bij de pastamachine. Indien je een te grote portie maakt, bijvoorbeeld voor lasagne kun je de bladen die je over hebt nog gemakkelijk invriezen

De hulpstukken voor de diverse soorten pasta kunnen worden opgeborgen in een opberg vakje onder in de pastamachine, verder zijn de hulpstukken makkelijk verwisselbaar.

Het schoonmaken van de machine is met behulp van de vaatwasser geen probleem. Wanneer je geen vaatwasser hebt is dit iets meer werk. Maar dit weegt niet op tegen de veel betere smaak van de pasta.

De pastamachine is een apparaat wat je niet iedere dag gebruikt. Maar wat ik wel zou adviseren, het is zeker een positieve toevoeging voor de bereiding van pasta. Indien je voor een grotere groep kookt, kun je de pastamachine meerdere malen achter elkaar gebruiken. Waardoor je dus voor meer als 4 personen kunt koken.

Pluspunten

• Toegevoegde hulpstukken
  • Snel verse pasta met lekkere smaak

Minpunten

• Schoonmaken

de Maat 25-04-2019

Makkelijk en snel je eigen verse pasta maken

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Omdat wij graag verse pasta eten, leek deze pastamaker ideaal. Met de gebruiksaanwijzing en het bijbehorende receptenboek is t eenvoudig om de pasta te maken. Zonder knoeien op je aanrecht; de machine doet al het werk.
Een groot voordeel vind ik dat je zelf je ingrediënten kan bepalen; met biologisch meel en eieren maak je zo zelf gezonde pasta , zonder kleurstoffen en conserveringsmiddelen. Met het speciale schoonmaak hulpstuk, maak je de machine makkelijk schoon.

Pluspunten

• Makkelijk en snel
  • Eigen biologische ingrediënten gebruiken.

Minpunten

• Hij is wat groot