Philips Avance Collection HR2375 - Reviews

Materiaal
kunststof
Type/soort
pasta- & raviolimachine

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Avance Collection HR2375 op Kieskeurig.nl.

JustAnotherOne 26-05-2020

Fantastic machine

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Absolutely a wonderful machine, once you have grasped a couple of things.
First and foremost, NEVER try to use it twice in a row without cleaning everything first, it would not work properly, and it is not a good idea to try to make the dough first and use the machine only to extrude the pasta.
Also in this case, it does not work.

But for the rest, it is absolutely fantastic, we made many different type of pasta and worked as a charm.

It really takes the time to have a pan of water to boil to make some pasta, so you can start the machine and start working the ingredients, and light the fire under the pot.
When the water will boil, the machine will have the pasta made

Joannes 1950 04-05-2020

Een super alternatief in Corona time

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Ik heb de pasta maker aangekocht omdat ik graag kook en mijn kinderen en kleinkinderen graag verwen. Nogal snel was de benaming voor de etentjes ( soms met 14 mensen op mijn appartementen ) “Opa-Kookt” en dat was het eerste wat weg viel in de Corona Time.
Niet gezeurd en niet geklaagd ... want opa kookt nog steeds ... enkel de gezelligheid van samen eten ontbreekt en daar hebben wij ook iets op gevonden ... “Opa Kookt” nog steeds ... met het enige verschil dat kinderen en kleinkinderen nu hun schotel lasagne komen ophalen ..... ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Emile01 24-01-2020

Excellente produits de qualité

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Je suis ravie de la qualité de la machine à pâte, des pâtes toute fraîche, je l'utilise toute les semaines, c'est vrai qu'au début ça pas été facile à l'utilisation de ce produit, c'était vraiment du mastic, et j'ai chercher sur le web, pour avoir les bons dosage pour faire les pâtes, que j'ai puis finir à trouvé les bon dosage, avec 330 gr de farine blanc + 170 gr de semoule de blé dur - 3 oeufs et 2 c à soupe d'eau, depuis je ne sais plus ment passée se délicieuse pâte tellement que c'est très bon...

Nelleke2 27-12-2019

Prachtig disign, eenvoudig en snel te gebruiken.

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Super apparaat wat heel eenvoudig werkt en het komt er mooi uit. Ik heb me exact aan de verhoudingen gehouden en dat werkt goed. Heel fijn is dat alle atributen in het apparaat geborgen kunnen worden.

Elise88 04-10-2019

tip voor ravioli

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

De (halfvolkoren) velletjes voor ravioli vertoonden hier en daar gaatjes. Dat mag niet bij ravioli, want dan lopen ze leeg bij het koken. Gewoon de pauzeknop indrukken, velletjes in de mengkom en weer starten. De tweede keer kreeg ik keurige dichte velletjes en prima ravioli.

Elise88 17-09-2019

Snel, makkelijk, lekker.....en nog iets over schoonmaken

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Ik heb deze pastamachine nu een aantal keren gebruikt. Ik ben enthousiast over de snelheid en het gemak waarmee je verse pasta kunt maken. De pasta wordt een beetje ruw waardoor hij zich veel beter met saus verbindt. Meestal gebruik ik vnl. volkorenmeel en dat gaat prima. Het receptenboekje mag wel eens worden gecorrigeerd. Op de pagina met de diverse soorten pasta in drie talen klopt van alles niet helemaal. Over het schoonmaken is Philips wat ambivalent: op de website staat dat de onderdelen in de vaatwasser mogen. Maar uit de gebruiksaanwijzing en de mijn email-correspondentie met hen blijkt dat Philips liever niet heeft dat je de vaatwasser gebruikt. Waarschijnlijk omdat sommigen een te heet programma gebruiken en/of dingen in het onderste rek zetten, dicht bij het warmte-element. Mijn methode werkt aardig goed: zet de onderdelen (behalve het zilverkleurige front!) na gebruik een nachtje weg, de volgende ochtend klopt je het meeste meel er zo uit. Het opzetstuk met pasta-gaatjes leg ik een nacht in een bakje water en spoel het 's morgens redelijk snel uit. Alles doe ik dan in de vaatwasser in het bovenrek en kies een licht, heel kort, niet te warm zgn party-programma.

Tina 20-05-2019

eenvoudig pasta maken

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Ik ben erg tevreden over het product. Snel en makkelijk pasta. Het is veel lekkerder dan wanneer je pasta uit de winkel koopt. Het schoonmaken is nog wel een klusje. Het appaaraat is simpel in gebruik. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Tina 12-05-2019

Snel lekkere zelfgemaakte pasta

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

In 10 minuten heerlijke pasta. Makkelijk in gebruik. Met handig recepten boekje. Een minpunt is dat het schoonmaken een werkje is. De pasta proeft lekkerder dan pasta uit de winkel.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Recepten boekje

Minpunten

• Schoonmaken

arnoudw1 01-05-2019

Simpel en snel pasta!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Het monteren van de pastamaker is eenvoudig en snel. Er zitten maar een paar knoppen op die gebruikt moeten worden en dus niet onoverzichtelijk word.

Het afmeten van het meel en de vloeistof moet zeer nauwkeurig zijn anders word de substantie niet goed bevonden en komt het er niet uit. Dit is mij overkomen waardoor ik de machine moest schoonmaken en opnieuw beginnen. Dus dat is wel een aandachtspunt.
Het maatbekertje wat erbij komt giet niet goed, het loopt langs de beker naar beneden. Ook de aanduiding van de gewichten van de vloeistof of meel is onduidelijk aangegeven in het receptenboekje.

Daarentegen is wanneer de juiste afmetingen in de machine zitten, het afwachten totdat de pasta eruit komt. Ik heb het automatische programma gebruikt, 3 min, en dan word de pasta automatisch eruit gedrukt.
Het afsnijden van de pasta is simpel en het hulpstuk snijd makkelijk door de pasta. Bij de Fettuccine en spaghetti komt het wel aan elkaar geplakt eruit en als een homp op een bord. Eenmaal kokend, komt de pasta los van elkaar.
Deze machine is perfect voor grote groepen aangezien erg veel pasta gemaakt kan worden in een korte tijd!
De extrusion only knop werkte niet echt goed, geen idee waarom.

Het schoonmaken van de machine is een minpunt aan de machine. De pasta, die hard en klonterig is, zit overal in de meest kleine hoekjes en blijft daar ook plakken. Het schoonmaakt hulpstuk helpt zeker om de opzetstukken voor de verschillende pasta schoon te maken.

Het uit elkaar halen van de machine is ook geen probleem, erg simpel en snel.

De Pastamachine is wel redelijk groot en zwaar waardoor hij in de keuken erg opvalt. Daarom heb ik hem opgeborgen.

Ik raad deze pastamaker bij iedereen die van pasta houdt aan!

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • snelheid dat pasta klaar is
  • monteren is simpel

Minpunten

• schoonmaken
  • maatbeker

Arnoud 01-05-2019

Snel, eenvoudig en smaakvol!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

De pastamaker is erg eenvoudig in elkaar te zetten. Daarnaast is het gebruikt van de machine ook simpel, met maar een paar knoppen die je kan gebruiken geeft het een goed overzicht. Ook is de pasta erg snel klaar, binnen 10-15 minuten ligt pasta op je bord.

Het in elkaar zetten en uit elkaar halen van de pasta machine is heel simpel en snel. Verder is de machine wel groot en staat erg aanwezig in de keuken, tenzij hij wordt opgeborgen.

Het begin was wat stroef, omdat de juiste afmetingen van het meel en water nodig zijn om de juiste substantie te creëren die vervolgens als pasta uit de machine komt. Deze afmetingen luisteren erg nauw en zijn aandachtspunt wanneer je begint.
De verschillende recepten zijn erg leuk om door te leven, ook de glutenvrije pasta gemaakt. Ook die was een succes, alleen stonden er af en toe wat onduidelijkheden in het boekje m.b.t. de afmetingen en aanduiding van gewicht.

Wat mij erg bevallen is zijn de verschillende opzetstukken voor de pasta. De fettuccine, penne en spaghetti opzetstukken zijn zeer goed te gebruiken, al komt het bij de spaghetti en fettuccine aan elkaar geplakt uit de machine en eenmaal in kokend water komt het los van elkaar. Het hulpstuk om de pasta af te snijden is ideaal, al vergt het wat ervaring om de juiste afmeting van de pasta te krijgen.

Het gieten van de vloeistof in de pastamaker uit de maatbeker is niet heel gebruiksvriendelijk. Er wordt aangegeven dat de vloeistof rustig bij het meel erin gegoten moet worden, alleen giet de maatbeker niet goed. De vloeistof loopt het langs de maatbeker naar beneden, omdat het geen “tuutje” heeft.

Het schoonmaken is wel een ergernis geweest, aangezien de pasta klonterig en hard werd. Om dit niet in de afvoer te krijgen moet het er eerst af wat meer tijd kost. Het opzetstuk kan d.m.v. een schoonmaak hulpstuk goed worden schoon gemaakt.

Over het algemeen heb ik het als prettig ervaren de pastamachine te gebruiken. Eenvoudig en snel pasta op je bord, kan je met deze machine realiseren. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 28-04-2019

Geweldige verse pasta.

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Dit product is fantastisch om verse pasta mee te bereiden. Het deeg zelf is lastig om te maken maar dat ter zijde. De pasta die vervolgens gemaakt word is snel en echt aan te raden vanwege de verse smaak. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Guusje01 26-04-2019

FIjne pastamachine

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Ik ben zeer tevreden over de pastamachine. Je proeft duidelijk het verschil met pasta uit de winkel, de pasta uit de machine is veel lekkerder.

De pastamachine is makkelijk in gebruik. De pasta komt er goed droog uit, hierdoor hoeft deze niet op een droogrekje te worden gedroogd. Wanneer er penne pasta wordt gemaakt plakt deze absoluut niet aan elkaar wanneer deze uit de machine komt. Verder is pasta verdi met spinazie makkelijk te maken en staan er nog andere groentepasta recepten in het receptenboekje wat is bijgeleverd bij de pastamachine. Indien je een te grote portie maakt, bijvoorbeeld voor lasagne kun je de bladen die je over hebt nog gemakkelijk invriezen

De hulpstukken voor de diverse soorten pasta kunnen worden opgeborgen in een opberg vakje onder in de pastamachine, verder zijn de hulpstukken makkelijk verwisselbaar.

Het schoonmaken van de machine is met behulp van de vaatwasser geen probleem. Wanneer je geen vaatwasser hebt is dit iets meer werk. Maar dit weegt niet op tegen de veel betere smaak van de pasta.

De pastamachine is een apparaat wat je niet iedere dag gebruikt. Maar wat ik wel zou adviseren, het is zeker een positieve toevoeging voor de bereiding van pasta. Indien je voor een grotere groep kookt, kun je de pastamachine meerdere malen achter elkaar gebruiken. Waardoor je dus voor meer als 4 personen kunt koken.

Pluspunten

• Toegevoegde hulpstukken
  • Snel verse pasta met lekkere smaak

Minpunten

• Schoonmaken

de Maat 25-04-2019

Makkelijk en snel je eigen verse pasta maken

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Omdat wij graag verse pasta eten, leek deze pastamaker ideaal. Met de gebruiksaanwijzing en het bijbehorende receptenboek is t eenvoudig om de pasta te maken. Zonder knoeien op je aanrecht; de machine doet al het werk.
Een groot voordeel vind ik dat je zelf je ingrediënten kan bepalen; met biologisch meel en eieren maak je zo zelf gezonde pasta , zonder kleurstoffen en conserveringsmiddelen. Met het speciale schoonmaak hulpstuk, maak je de machine makkelijk schoon.

Pluspunten

• Makkelijk en snel
  • Eigen biologische ingrediënten gebruiken.

Minpunten

• Hij is wat groot

Errol 24-04-2019

De makkelijkste manier om verse pasta te maken.

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Met het gebruik van deze machine kan je wel zeggen dat dit de makkelijkste manier is om verse pasta te maken. Mocht je de verse pasta van de supermarkt lekker vinden, dan is deze vele malen lekkerder.

De machine is makkelijk in gebruik door de ingrediënten in "losse" componenten toe te voegen. Laat de machine het werk doen en de verse pasta komt je tegemoet. Door met verschillende soorten ingrediënten te werken, maakt het de pasta nog lekkerder. Denk hierbij van bloem van de molenaar en diverse smaaktoevoegingen welke staan omschreven in het bijgevoegde receptenboekje.

De machine laat je grenzen verleggen op het gebied van het maken van verse pasta en heeft het hierdoor oneindig veel mogelijkheden.

Met ander woorden een prima machine.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Grensverleggend qua maken van verse pasta

Minpunten

• Iets aan de zware kant

Mientje1 24-04-2019

Uitstekende Pastamaker

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Ik heb de Philips HR2375/00 Avance Collection Pastamaker nu 2 weken in bezit. De pastamachine werkt uitstekend. De vier bijgeleverde pastaschijven zijn ideaal, hiermee kunnen er vele soorten pasta gemaakt worden. In het bijgeleverde receptenboek staan recepten die allemaal geschikt zijn voor de pastamaker en er staat een grote variatie aan pastasoorten in het receptenboek. De pastamachine is geschikt om één of dubbele portie pasta tegelijk te maken. Met één portie pasta kun je gemakkelijk met 3 volwassenen van eten. Mocht je pasta overhouden kun je dit gemakkelijk invriezen en dit voor de volgende keer gebruiken.

De pastamaker is zeer gemakkelijk in gebruik. Binnen 10 minuten heb je zelfgemaakte pasta. Deze hoeft niet lang te drogen voordat de pasta gekookt kan worden. Het schoonmaken van de machine is iets meer werk, wanneer je geen vaatwasser hebt. Wanneer je een vaatwasser hebt is dit geen probleem, want de meeste onderdelen zijn namelijk vaatwasser bestendig.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over dit product. Het design van de pastamachine is strak. De pastamachine heeft een handig opbergvakje waardoor de pastaschijven makkelijk kunnen worden opgeborgen. De bijbehorende accessoires zijn over het algemeen een goede toevoeging. Kortom ik raad dit product zeker aan.

Pluspunten

• Snel verse pastta
  • Eenvoudig in gebruik
  • vier meegeleverde pastaschijven en een maatbeker

Minpunten

• schoonmaken

Natascha 23-04-2019

Super snel verse pasta

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Ideale machine waar je binnen een mum van tijd verse pasta in diverse variaties mee kan maken.
Zo is pasta maken zelfs op drukke dag mogelijk .
Ook erg ideaal om met groente de pasta te kleuren
Zeker met kinderen

Ook heel makkelijk om te reinigen

Pluspunten

• Heel snel verse pasta
  • Leuk met kinderen te maken
  • Kan met groente pasta kleuren
  • Veel pasta varianties
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Machine is behoorlijk zwaar

Natastv 23-04-2019

Verse pasta in mum van tijd

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Heerlijk verse pasta in nog geen 10 minuten .

In veel varianties

Tevens makkelijk te reinigen .

Leuk om met kindjes samen pasta te maken

Voor moeilijke groente eters handig om je zelfgemaakte pasta met groente te kleuren

Nataschatv 23-04-2019

Geweldige pasta in een mum van tijd

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

Heerlijk verse pasta in een mum van tijd
Makkelijk schoon te maken naderhand
Binnen 10 minuten zelfgemaakte pasta in diverse vormen .
Leuk om met kinderen te doen.
Tevens een uitkomst om groente te verwerken voor gekleurde pasta .
Zelf de moeilijkste eters wilde graag groene of oranje pasta eten [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

vantilborg9 23-04-2019

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

De pastamachine is makkelijk te gebruiken, vergt weinig inspanning en levert heerlijke verse pasta op. Na één keer de gebruiksaanwijzing te hebben gelezen, is duidelijk hoe de je de machine gebruikt. De bijgeleverde recepten zijn ook zeker een aanrader, al is er soms een ingrediënt dat in de bereidingswijze wordt genoemd maar op de ingrediëntenlijst ontbreekt. Daarnaast mis ik in het bijgeleverde receptenboekje de kooktijd voor de verse pasta, maar dat kun je op internet makkelijk opzoeken. Het receptenboekje laat de variatiemogelijkheden in het maken van pasta zien, bijvoorbeeld glutenvrij. Al met al een aanrader voor mensen die graag koken met verse producten.

Pluspunten

• In korte tijd veel verse pasta

Tilborg 23-04-2019

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips Avance Collection HR2375

De pasta machine is makkelijk te gebruiken: na één keer de gebruiksaanwijzing door te nemen is het duidelijk hoe de machine werkt. Met de machine kun je in korte tijd en zonder inspanning veel verse pasta maken. Ook de recepten die in het bijgeleverde receptenboekje staan, zijn zeker aan te raden. Echter ontbreken er soms ingrediënten op de ingrediëntenlijst, die wel in de bereidingswijze worden genoemd. Daarnaast was niet terug te lezen hoe lang de verse pasta moest worden gekookt, maar dit was snel te vinden op internet. Voor mensen die houden van koken met verse producten is deze pasta machine zeker een aanrader! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]