De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Cuisinart PL50E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Joep 02-12-2015
Geschreven voor: Cuisinart PL50E

We hebben de Plancha nu een paar weken in ons bezit en verschillende keren gebruikt. De eerste keer echt als een plancha met het hele gezin samen bakken en braden. We hebben het spetter scherm verwijderd waardoor iedereen zijn eigen feestmaal kon maken. Het vlees op de grill plaat en de groente op de plancha plaat. We waren erg onder de indruk van de snelheid op temperatuur en de wijze waarop je het vlees goed aan kan braden en daarna kan garen. Ideaal dat je de twee platen afzonderlijk in temperatuur kan bedienen.
De tweede keer hebben we broodjes met dikke grote hamburgers gemaakt. Dit was echt de test voor ons. Een goede braadkorst en toch mals vlees en het was gelukt. We zijn geen doorgewinterde keuken prinsen/prinsessen maar het resultaat was wel daar. gebakken uitjes erbij en een topping van gesmolten oude kaas op de hamburger op het einde. Ideaal recept overigens.
Het vet van de hamburgers liep goed weg doordat de platen een beetje schuin gepositioneerd zijn. het vet valt in het midden in een grote opvangbak.
Ok, na het bakken komt het minder leuke werk. Schoonmaken ;(. In dit geval viel het mee, want als je de platen heet laat en met een papieren doek afdoet kan je ze al aardig schoonkrijgen (tip). Daarnaast is de vaat ook een optie. Dus al met al zijn we erg tevreden over onze aankoop en hebben we er al aardig wat plezier van gehad. Ik kijk uit naar de zomer, want dit wordt een geweldig alternatief voor de BBQ met minder zooi en minder opstart tijd. Wij zijn Cuisinart fans geworden.

mikevangeest 01-12-2015
Geschreven voor: Cuisinart PL50E

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een PL50e. Het apparaat werkt fantastisch en is een goede toevoeging voor mijn luie kookgedrag.je hebt veel bak oppervlakte en weinig schoon te maken. Doekje over de platen en ze zijn weer schoon.

Daarnaast zijn de platen erg snel warm wat weer tijd winst oplevert.

Enige nadeel aan de grote platen; het apparaat is ook groot. Het opbergen is wat lastig maar verder niet echt een nadeel. Daarnaast ben ik nog niet echt gewend of een pan op half hoog vuur nu 180 graden is, 220 of 260. helaas zit er geen boekje bij met wat simpele tips. biefstukje op temp X, kip op stand Y etc.

voor de mensen die ruimte hebben op het aanrecht, of juist extra kook ruimte willen creëren (een stopcontact is genoeg voor extra kookruimte, kan ook buiten) is het een aanrader! de pannen worden hier in ieder geval een stuk minder gebruikt.

Thea 30-11-2015
Geschreven voor: Cuisinart PL50E

Ik heb voor mijn verjaardag de PL50E van mijn zoon gekregen, en ik vind het een echte aanvulling voor mijn keuken. Ik heb er al meerdere malen vlees en vis op klaargemaakt, en de platte kant is hartstikke makkelijk voor groente. Als je wil kun je zonder pannen koken.

Ik vind wel dat het apparaat aan de grote kant is, en redelijk zwaar. Je kan hem niet makkelijk opbergen. Maar hij ziet er wel strak uit, dus in een moderne keuken kan die in het zicht blijven staan. De platen zijn wel handig los te maken, om ze schoon te maken.

Ik heb geen barbecue, dus ik denk dat ik dit apparaat in de zomer ga gebruiken als vervanger, want er is genoeg ruimte op de platen.

Roma 24-11-2015
Geschreven voor: Cuisinart PL50E

Sinds kort ben ik in het bezit van deze PL50E. Wat me als eerste opviel was dat het weer een mooi afgewerkt design had, qua uiterlijk een juweel in de keuken. Het apparaat oogt degelijk en wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat het ook. Het is een makkelijk apparaat om in gebruik te nemen. De knoppen zijn eenvoudig en eigenlijk wijst alles zich vanzelf. Binnen korte tijd is het apparaat op temperatuur en kun je los gaan met het eten bereiden. Ik heb ondertussen verschillende maaltijden bereid op het apparaat van groenten, tot vlees en vis. Ik ben zeer tevreden over de resultaten. Wat ik verder ook nog een groot pluspunt vind van de plancha is dat het zeer eenvoudig schoon te maken is. De platen kunnen gewoon in de vaatwasser! Super handig! Wil je dat niet doen, dan heb je ze ook makkelijk schoongemaakt met slechts een warme straal water en een sponsje, je hoeft niet moeilijk te schrobben. Wat ook superhandig is, is de spleet in het midden, de platen lopen iets schuin af naar deze spleet, zodat alle overtollige vet en vocht via de spleet in het opvangbakje terecht komt, die makkelijk te verwijderen en makkelijk schoon te maken is.

Dennis 23-11-2015
Geschreven voor: Cuisinart PL50E

Ik heb deze plaat van Cuisinart aangeschaft omdat ik een aanvulling zocht in mijn keuken.
De "gewone" grillplaat voldeed niet meer helemaal aan wat ik wilde.
Deze plaat is wel groot en neemt wel ruimte in, in je keuken maar het gemak is daar in tegen weer erg groot.
Plaat is snel op temperatuur, heel snel schoon te maken en super handig overall in gebruik.

Jo 17-11-2015
Geschreven voor: Cuisinart PL50E

Inmiddels een week in het bezit van de Plancha bakplaat.
Snel op temperatuur dus direct aan de slag en genieten.
Vlees, groeten en zelf ei bakken is perfect op de plaat.
Makkelijk te onderhouden en vaatwasbestendig. HELEMAAL MIJN DING. Gaat zeker mee ook op de camping.

Milou 11-11-2015
Geschreven voor: Cuisinart PL50E

Apparaat gezien en uitgeprobeerd bij vrienden aantal weken terug. Enthousiast en naar aanleiding daarvan zelf één aangeschaft. Fijn om 1 gerecht te maken met gebruik van beide platen. Ik maak vaak gegrilde groenten met een biefstuk, heerlijk! Doordat je makkelijk de temperatuur kan regelen is het goed in de gaten te houden. Heerlijk apparaat waar ik hopelijk nog jaren plezier aan beleef!

Niels 06-11-2015
Geschreven voor: Cuisinart PL50E

Ik heb de Plancha Bakplaat cadeau gekregen, en gisteren voor het eerst gebruikt. Creatief als ik ben, ben ik voor een broodje shoarma gegaan (oké de entrecote was op in de supermarkt), ofwel een goed vergelijk mogelijk met mijn koekenpan.
De platen zijn afzonderlijk in te stellen qua temperatuur en worden ontzettend snel heet (max. temperatuur 240 graden). Op de grillplaat de pitabroodjes erop en op de bakplaat de shoarma en aan het eind wat groenten er doorheen. Vanwege de hoge temperaturen heb je echt binnen een paar minuten je broodje shoarma klaar!
Voordeel is dat je niets van olie hoeft te gebruiken, lekker gezond. Eventueel overtollig vet of vocht druipt in de opvangbak in het midden.
Na het bakken koelt de plaat vanwege het gebruikte materiaal snel af en kun je dus meteen even schoonmaken. Met een vochtig keukenpapiertje was dat bij mij zo gepiept. De grillplaat is vanwege de groeven natuurlijk iets lastiger schoon te maken dus doe dit als de plaat nog een beetje warm is. Er zit een speciaal gevormd krabbertje bij het apparaat dat precies in de groeven past maar dit werkt vooral voor het grovere vuil.
Handig is wel als je de plaat onder de afzuigkap zeg. Ik kwam daar achter tijdens het bakken ;-). Stekker eruit en even verplaatsen is geen probleem, de onderkant van het apparaat blijft netjes koel. Schakel wel even de temperatuur terug naar 0 want er zit blijkbaar een beveiliging op die voorkomt dat 'ie automatisch weer aanspringt na een stroomstoring o.i.d.
Natuurlijk is dit geen vervanger voor mijn kookpannen, maar het is ideaal voor een snel en gezond grillgerecht of voor het grillen van een lekker stuk vis, vlees of spiesjes.

Marly 05-11-2015
Geschreven voor: Cuisinart PL50E

Gekocht voor in onze nieuwe keuken en sinds hij er in staat geen pan meer gebruikt. Het apparaat is razend snel op temperatuur en simpel in gebruik. Er zijn twee knoppen om de temperatuur van elke plaat afzonderlijk in te stellen en in het midden zit een handige opvangbak voor bakvocht/-resten. De platen klik je er na gebruik af om schoon te maken. Ze kunnen in de vaatwasser, maar wij maken ze schoon met een doekje. Olie of boter toevoegen tijdens het bakken blijkt inderdaad niet nodig. Hier waren we aangenaam door verrast. Zelfs een eitje breek je er zo op open en haal je er moeiteloos vanaf. Hij staat ook nog eens prachtig! Kortom, top apparaat. Enig nadeel zou kunnen zijn dat hij wat groot is voor mensen met een kleine keuken en weinig opbergruimte.

Pepie 05-11-2015
Geschreven voor: Cuisinart PL50E

Een mooi apparaat, handig in gebruik voor in en om het huis en voor kleine professionele keukens. De 2 plakplaatjes zijn functioneel en goed schoon te maken. Ook het lekbakje eronder. De warmte is goed in te stellen en reageerd snel. Ben er supper blij mee.

Marco 03-11-2015
Geschreven voor: Cuisinart PL50E

Wilde een grote bakplaat welke ik binnen als ook bbq buiten zou kunnen gebruiken. Werkt prima. Door de 2 afzonderlijke platen makkelijk te bereiden, vis en vlees apart. Zonder olie of boter te bakken en het overtollige vet wordt handig opgevangen in het midden in een bakje. Wisselende temperaturen in te stellen voor de afzonderlijke bakplaten, daarbij snel op temperatuur. Makkelijk schoon te maken. Heel handig en functioneel apparaat, nog geen minpuntje kunnen ontdekken.

Esmee84 02-11-2015

Heel mooi apparaat!
Heel fijn in gebruik en super makkelijk schoon te maken. Geen uren boenen maar makkelijk met een keukenpapiertje schoon te krijgen.

En leuk om in de zomer buiten te gebruiken als BBQ

Anoniem 31-10-2015
Geschreven voor: Cuisinart PL50E

We wonen niet zo groot dus waren op zoek naar een mooi alternatief voor een BBQ. Deze Grill heeft twee platen. En grillplaat en een vlakke plancha.
Hij wordt heel snel heet en je kunt zonder boter of olie grillen. We hebben hem nu ongeveer een maand en gebruiken hem ieder week wel een keer.
De platen kunnen eraf en in de vaatwasser. Er zit ook nog een handig lekbakje ingebouwd die het braadvet opvangt. Maar ik ben vooral heel tevreden over de hoge temperatuur. Hier kun je echt op grillen !

Heel tevreden dus.

Mark_dk 30-10-2015

Wat een verrassing!

Deze plancha is heel erg snel op temperatuur en blijft dat ook. Ik krijg hier door een heel mooi (vet vrij) bakresultaat.
Alles voelt stevig aan en is erg dummy proof.

Ik kreeg van de verkoper de tip deze ook eens te gebruiken als teppanyaki plaat op tafel. Door de afmeting wel even passen meten maar echt een top tip!

Let op!!
De plaat is wel groter dan gedacht.