Severin Raclette RG 2619

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Severin Raclette RG 2619 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

SylviaRent 03-02-2012
Geschreven voor: Severin Raclette RG 2619

Ik heb dit apparaat aangeschaft op basis van de goede beoordeling, maar heb na eerste gebruik ook al spijt. De bovenplaat bakt prima, en de temperatuurregeling is handig. Maar als de pannetjes op het onderste deel staan worden ze door de spiraal niet warm genoeg om er echt in te bakken. Het is, als de bovenplaat eenmaal gebruikt is, ook geen optie om ze daar op te zetten: de steen is dan al vervuild en de grilplaat maakt geen goed contact. Bovendien de pannetjes zijn niet stabiel genoeg om op de bovenplaat te zetten.

HHHH1111 14-04-2012

Als de pannetjes onder niet warm genoeg worden zou ik eerder terug gaan naar de winkel en om een andere vragen. De pannetjes zijn afgezien van vele andere sets niet om bovenop te zetten en dat kantelen klopt als er niets in ligt omdat het handvat te zwaar is.
De steen is om te bakken en de andere plaat om te bakken en vb pannenkoekjes te maken. Wij gebruiken deze om rosti of champions op te bakken en dit gaat perfect.
Deze Severin is net even een andere set als de andere doorsnee die je kunt kopen en dat maakt deze toch ook weer uniek. In mijn bevindingen van 26-12-2011 heb ik de plus en min punten aangegeven zoals wij ze hebben ervaren en daar blijf ik nog steeds bij ook na gebruik afgelopen pasen.

klant1186637789338 05-01-2012
Geschreven voor: Severin Raclette RG 2619

Prima set: degelijk en multifunctioneel.

Het apparaat is degelijk uitgevoerd: geen dunne grillplaat, maar van stevig materiaal, stevige steen met gootje. Pannetjes voorzien van antiaanbaklaag.

Het apparaat is multifunctioneel: je kunt er mee grillen, steengrillen, bakken, racletten én flensjes maken!

Het apparaat kan de temperatuur prima aan, heeft een thermostaat met meerdere standen. Jammer alleen dat alles niet in de vaatwasser kan.

Volgens een Duitse test naar gourmetsets uit 2009 kreeg deze set het oordeel 'gut 87,3%'.

Heb er deze feestdagen voor het eerst gebruik van gemaakt en dat beviel goed; hoop er nog lang plezier van te hebben.

jay1983 02-01-2012
Geschreven voor: Severin Raclette RG 2619

Het is een mooi apparaat wat goed werkt. De gebruiksaanwijzing is erg duidelijk en het ziet er leuk uit. Een groot voordeel zijn de grepen op de pannetjes, deze worden niet warm vanwege de vorm

HHHH1111 26-12-2011
Geschreven voor: Severin Raclette RG 2619

Afgegaan op de bevindingen die eerder zijn geschreven hebben wij deze besteld bij Mediamarkt(lag niet in de winkel)en deze was binnen 3 dagen binnen in de week voor de Kerst. Geheel uitgepakt en meteen viel op het verzorgde uiterlijk van de set. Dit is een compacte set in afmeting en veelzijdig in de mogelijkheden. Wat ik als absoluut pluspunt ervaren heb is de stabiliteit van deze set. De steen en bakplaat boven blijven goed liggen waar over is nagedacht door de fabrikant.
Advies is voor het eerste gebruik de set even onder de afzuigkap te plaatsen en deze aan te zetten op maximale stand. De fabrieksresten en vetten kunnen er dan even afbranden. Standaard de spullen even afwassen.
De pannetjes zien er goed uit alleen zou het handvat iets lichter mogen zijn in gewicht want deze kantelen achter over wanneer hier niets in ligt. Tevens had het handvat iets kleiner gemogen en de overgang van pan naar handvat iets steviger ofschoon dit maar een klein detail is. Wat ook prettig is dat de pannetjes op de hoek 90 graden gedraaid kunnen worden zodat de set ook op een vierkante en/of ronde tafel zeer tot zijn recht komt.

Het gebruik:
Verwarmen van de steen neemt even wat tijd maar met een 10-15min op stand 6(max) is deze gebruiksklaar. De pannetjes onder verwarmen zeer goed en hierin zal alles goed lukken. Op 2 hoeken was de warmte iets minder maar zeker niet hinderlijk ondanks dat het verwarmingsspiraal dit goed afdekt.
Het bakken op de steen en vlakke plaat gaat perfect. Een nadeel is dat het teveel aanwezige olie onder de steen loopt odanks de gleuf in de steen en dit vrij snel inbrand in de steen. De thermostaat is een perfecte aanvulling op deze set en is netjes blauw verlicht en eenvoudig te regelen. Stand 4 na op temperatuur te zijn is bij ons zeer goed bevallen.
Bakken in de pannetjes is perfect gegaan en het advies is om houten of kunststof spatels te gebruiken want heel dik is de anti aanbak laag niet en krassen met bestek zou dit onherstelbaar beschadigen.

Schoonmaken:
Neem even de tijd om de pannetjes, bakplaat en steen met heet water af te spoelen en in de wasbak te leggen met afwas om te weken. Met een borstel of spons is dit eenvoudig te reinigen. De set zelf is vrij makkelijk bereikbaar met een borstel en ook hier is het even wat moeite nemen voor het beste resultaat.
Het lijkt ons dat de bakplaatjes wel in de afwasmachine kunnen maar dit bijna geen moeite om dit even met de hand te doen.

Overig:
De aansluitkabel is van voldoende lengte om de verlengdoos buiten de tafel te brengen en deze heeft een haakse stekker wat wij als prettig hebben ervaren.
Toch een puntje van aandacht zijn de rubberen hoekjes onder poten die zijn zeer eenvoudig te verwijderen of kunnen eraf vallen(voorkomen glijden van de set). Deze vastlijmen aan het onderstel zou een verbetering kunnen zijn.
Het frame waar de steen en bakplaat op ligt is stevig en stabiel is eenvoudig te demonteren door de kruisschroeven te verwijderen mocht dit nodig zijn.

Prijsstelling en conclusie:
Voor de mogelijkheden en degelijkheid is dit zeker een blijver en is zeker een aanrader voor iedereen die een set zoekt met mogelijkheden en pluspunten zoals wij in bovenstaand hebben ervaren. De prijs die hier bij hoort is dan ook volledig op zijn plaats. Onze Kerstdagen waren absoluut geslaagd met deze set!

Truckerruud1967 28-12-2010
Geschreven voor: Severin Raclette RG 2619

Na 10 jaar was ons oude gourmetstel aan vervanging toe, na wat rondneuzen op internet voor de Severin RG2619 gekozen, en hij bevalt erg goed. Zowel de steen als de grillplaat worden goed warm, en de grillplaat kun je omdraaien om flensjes op te bakken!
Enige nadeel is dat de onderdelen niet vaatwasser bestendig zijn, maar daar valt mee te leven.

Martin de Muis 26-12-2008
Geschreven voor: Severin Raclette RG 2619

Ik had bij een internetwinkel de Tefal PR6000 Pierrade/Gourmet Ovation besteld, maar omdat deze niet meer voorradig was en ik toch met de kerst een gourmet met steengrill nodig was heb ik deze maar gekocht. En eigenlijk viel het me allemaal reuze mee. Ondanks dat ik dacht dat ik misschien wel een miskoop gedaan had, is deze ons ontzettend goed bevallen. De gloeispiraal dekt alle hoeken zodat zowel de pannetjes als de steengrill/grillplaat goed verwarmd worden, vooral de beide grill's bovenop werken heel goed, niks op aan te merken. Ook het vlees en de groenten in de pannetjes worden perfect verhit en gaar, dus ook de pannetjes die op de hoeken staan. We bakten het vlees op de grillplaat met wokolie zodat het minder snel verbrandt. Dit ging heel goed. Na afloop kun je alles met gemak schoonmaken, de steengrill is makkelijk af te nemen met een sponsje en wat afwasmiddel onder stromend warm water.Dit is ook zo met de grillplaat. De pannetjes gaan ook makkelijk schoon in de afwas, de anti-aanbaklaag is perfect! Gebruik dan ook geen vorken e.d. maar kunststof/houten spatels! (niet bijgeleverd) Verder is het apparaat ook goed schoon te krijgen, al kost dat iets meer moeite. Al met al geen opmerkingen over de werking, wel jammer dat het snoer niet afneembaar is. Een absolute topper voor een hele goede prijs!