WMF Gourmetset 3-in-1 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WMF Gourmetset 3-in-1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Kouwenberg 25-06-2020

Luxr uitziende grillcombi

Geschreven voor: WMF Gourmetset 3-in-1

Een heel mooi apparaat. Het heeft een luxe uitstraling. Erg fijn dat je de pannetjes tijdens het gourmetten/grillen even apart kan leggen.
De fonduepan staat goed stevig.
Het is van hoge kwaliteit gemaakt en ook na gebruik heel erg goed schoon te maken.

Enige echte minpunt is de wat korte stroomkabel.

• Voor ieder wat wils

Minpunten

• Vrije korte stroomkabel

Fire007 20-06-2020

Prima en handig gourmetset

Geschreven voor: WMF Gourmetset 3-in-1

De WMF Lumero Gourmetset 3-in-1​ ziet er stijlvol uit en is eenvoudig is gebruik. Dit is natuurlijk bij de meeste gourmetstellen, maar het is altijd meegenomen. Wat fijn is in het eenvoudige gebruik is dat je de verschillende onderdelen op een aantal warmtestanden kunt zetten. Ook tussen de onderdelen zelf.

De grillplaat werkte goed. Alleen op de hoeken ging het wat minder snel maar dat komt door de "poten" waar de grillplaat op ligt. de hoge rand is ook fijn zodat de vetten en oliën niet van de grillplaat lopen.

De pannetjes onder de plaat werken zoals ze moeten werken al gaat het daar altijd wat langzamer mee, maar als je hier rekening mee houd met wat je er in doet, dan is dat geen probleem.

Het fonduepannetje in het midden is een leuke extra. Hier kun je je vlees of groente op een andere manier klaarmaken, dus krijg je meer variatie.

We hebben deze set pas een paar weken in huis en bijna ieder weekend gebruikt. de kinderen vinden het heel leuk.

Judith 17-06-2020

Multifunctioneel, makkelijk en stijlvol

Geschreven voor: WMF Gourmetset 3-in-1

Een ideaal apparaat voor een gezellig etentje met je gezin of met vrienden! Want je kan een vorkje in de fonduepan hangen, een stukje vlees/vis op de grillplaat, of een omeletje/ pannenkoekje in de bakjes maken. 8 personen vind ik wat veel, ik zou eerder zeggen: max 6 personen. Wij gebruiken hem met ons vieren, en dan heb je allemaal een eigen hoek van de grillplaat. We doen een bouillon in de hotpot, en maken een vlees of visfondue (tot de maximum rand vullen, dan heb je aan het eind, of beter nog, de volgende middag bij de lunch!) een heerlijk soepje!! Zalig! Maar je kan ook kaas of chocola gebruiken.
Schoonmaken is ideaal, alles, op het elektrische deel, kan in de vaatwasser...!
Ik raad hem aan!

Pluspunten

• handig schoonmaken
  • mooi design
  • meerdere toepassingen
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• voor 8 personen te krap

Vader700 16-06-2020

Mooi en degelijk apparaat!

Geschreven voor: WMF Gourmetset 3-in-1

De 3 in 1 werk echt. Het is goed te combineren. En maakt het zeker voor kinderen erg leuk. Het ding is stevig, ziet er gelikt uit en heeft degelijke spatels, vorkjes en pannetjes. Dus geen hout. Maar mooi degelijk kunststof en rvs. Verlichting aan de onderkant voor de sfeer leuk tijdens de feestdagen. Het fondue pannetje is voorzien van een rand waarin de vorken goed blijven zitten. Het enige nadeel is dat hierdoor de opening wat klein is. Ook kunnen alle accessoires in de vaatwasser en is de grootste goed schoon te maken. Verwarm de bouillon alvast in een pannetje, dat scheelt opwarmtijd. Verder geen minpunten, behalve het iets te korte snoer. Al met al zeker een mooi apparaat!

• Degelijke accessoires
  • Apart instelbare temperaturen

Minpunten

• Kort snoer
  • Kleine opening fonduepan

Robbin 16-06-2020

Mooi design en functioneel

Geschreven voor: WMF Gourmetset 3-in-1

Het apparaat ontvangen en direct uitgepakt. Het apparaat maakt op mij een stevige en robuuste indruk.
Het oog wil ook wat, ik vind het een mooi design. Het ziet er strak uit. De bijgeleverde accessoires zijn heel degelijk en stevig.
Tevens is het groter dan verwacht. De komende dagen gaan we de verschillende mogelijkheden uitproberen. Ideaal dat er meerdere mogelijkheden van bereiding op zitten, zodat iedereen zijn eigen manier van bereiden kan kiezen. Nu een aantal keren gegourmet. Een veelzijdig apparaat, waarbij daadwerkelijk ieder zijn eigen voorkeur van bereiden kiest. Het apparaat functioneert naar behoren, wordt goed heet, maar is ook te stellen met de stelknoppen. Eenmaal in actie was ik bang dat door de vorm het mogelijk niet voor iedereen bereikbaar was van waar hij zat, maar niets was minder waar. Volop genoten van het eten en de verschillende varianten uitgeprobeerd.
Kortom voor ons als gezin een goede aankoop. Ik verwacht dat we hier nog jaren plezier van hebben.

Pluspunten

• Mooi strak design
  • Stevig en robuust
  • Veelzijdig
  • Temperatuur goed te regelen

Synthia 16-06-2020

Mooi design

Geschreven voor: WMF Gourmetset 3-in-1

Ik mocht de wmf lumero 3 in 1 gourmetset testen en het eerste wat mij opviel was dat ik hem wel erg klein vond voor 8 personen en tijdens het gebruik kwamen wij er ook echt achter dat hij maar max voor 4 personen te gebruiken is,wel is hij erg handig in gebruik en kan je tijdens het bakken ook nog van alles verwarmen in de bij geleverde fondue wat je overigs natuurlijk ook daar voor kan gebruiken. Veder kan je tijdens het bakken ook de gril onder gebruiken met de bij geleverde pannentjes maar dat vind ik zelf niet erg snel gaan.
Wat ik ook een min punt vind is dat als je de fondue pan niet gebruikt dat je dan een gat in het midden hebt waar veel vuil en vet gaat zitten van het bakken op de plaat dus eigenlijk was het mooier geweest dat je een afsluit plaatje er op kan leggen wat je dan ook nog is kan gebruiken tijdens het bakken.

• makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Te klein voor 8 personen
  • gat in het midden als je de fondue niet gebruikt

Wh76 15-06-2020

Goede gourmetset in topsegment

Geschreven voor: WMF Gourmetset 3-in-1

Doos ziet er mooi uit met duidelijke plaatjes van de set en de inhoud. Eerste indruk bij het open van de doos is erg goed. Mooi design met RVS pootjes. Mooi gedeelte voor fondue en erg handig dat je de niet gebruikte pannetjes in een koude zone kan plaatsen.

Voldoende ruime op de grillplaat. 8 mooie pannetjes. Niet zo groot, maar wel handzaam. Duidelijke knoppen voor temperatuur instelling. Fijn is dat je de temperatuurinstelling voor de fondue apart kan regelen ten opzichte van de bakplaat / pannetjes.

De spatels zijn van plastic, maar kwalitatief voldoende. Het opwarmen van de fondue duurt ongeveer 20 minuten en de bakplaat ongeveer 10 minuten. Prima tijd wat mij betreft. Anti aanbak laag op de plaat en in de pannetjes is prima. Het bereiden van de gerechten in de fondue, op de bakplaat werkt erg goed. Bij het bereiden van vlees in het pannetje zou ik aanraden om kleine / dunne stukjes vlees te gebruiken, anders duurt het erg lang voor je vlees klaar is. Stokbroodjes met kaas werken bijvoorbeeld wel goed in het pannetje.

Een nadeel is dat het dekseltje, waar de stokjes van de fondue op rusten erg los zit, waardoor dit wel eens van het potje gaat als je je stokje omhoog wilt halen.

Het schoonmaken gaat vrij vlot. De pannetjes , spatels, stekers en de fonduepot kunnen in de vaatwasser. De bakplaat gaat vlot schoon. Formaat van de set is prima. Handig bij een ronde of vierkant tafels waar je tot 8 mensen gelijk aan de set kan zitten. Voldoende ruimte voor deze 8 mensen.

Pluspunten

• mooi design
  • ruime bakplaat
  • goede stevige kwaliteit

Minpunten

• deksel van de fonduepot niet heel stabiel
  • best prijzig

Sanne2004 12-06-2020

Mooie combi om gezellig te tafelen

Geschreven voor: WMF Gourmetset 3-in-1

Mijn eerste indruk van de WMF Lumero Gourmetset 3-in-1 was na het uitpakken meteen goed.
Er kwam een stijlvol apparaat uit, zonder veel poespas: 1 stekker en 2 glimmende knoppen. Zo werd meteen de verwachting gewekt dat het apparaat makkelijk in gebruik zou zijn. En deze verwachting kwam ook zeker uit!

Zodra de stekker in het stopcontact gaat, verschijnt er een mooi licht vanuit de onderkant van het basisonderdeel. Ook de knoppen rondom zijn voorzien van wit en rood licht. Erg mooi. De ene knop is voor het grill/gourmet- gedeelte en de andere voor de fondue/hotpot. Dus beide afzonderlijk te gebruiken. Ideaal. Al moest ik wel even goed kijken welke knop voor welk gedeelte bedoeld was.

Zowel de hotpot als het gourmetgedeelte zijn snel op temperatuur. Dus je kunt snel beginnen!
Klein nadeel vind ik dat de producten in de pannetjes veel minder snel gaar zijn dan op de grill of in de hotpot. Dus we hebben vooral gebruik gemaakt van deze laatste twee.

De kunststof spateltjes die bij het gourmetgedeelte horen zijn veel fijner dan de houten spateltjes die ik gewend ben.
De fonduevorkjes zijn ook prima in gebruik, alleen vind ik de gekleurde puntjes bovenop deze vorkjes ietwat goedkoop ogen, maar dat is een kleinigheidje.

En na de maaltijd kan alles (tot aan de plaat aan toe, behalve het basisonderdeel) zo de vaatwasser in een heb je er geen omkijken meer naar. Des te langer kun je natafelen!

Pluspunten

• Mooi, stak design
  • Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Kort snoer
  • Bereidingstijd in pannetjes duurt lang

Corinda de Wit 11-06-2020

Ideaal om 3 in 1 te hebben!

Geschreven voor: WMF Gourmetset 3-in-1

Het apparaat oogt stevig en robuust. Ook de bijgeleverde pannetjes, spatels etc. zijn van goede kwaliteit. We hebben de gourmetset nu 3 x gebruikt. De 1e keer met bouillonfondue, de 2e & 3e keer met zonnebloemolie. Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk, zeker voor kinderen. Mijn jongste zoon is 8 en kon prima zelf kokkerellen. Fondue: met zonnebloemolie ging het perfect en enorm snel. Bouillon is lekker met groenten. Zeer tevreden over. Gourmet: bakt goed, is goed te reguleren met de gradenknop. Wel liep de plaat wat af, zodat op den duur de bakboter naar 1 hoek liep. Dit hebben we zelf proberen te stellen. Dit kwam elke keer weer terug. Grill: leuk voor de kindjes om bv een omeletje en garnaaltjes klaar te maken. Het duurt best lang voordat het klaar is. De pannetjes vonden wij niet geschikt om vlees in te bakken/bereiden. Dit lukte niet goed en duurde heel lang. Als je klaar bent en je zet het apparaat uit, koelt hij snel/goed af. Reiniging: Ideaal! De grootste delen kunnen in de vaatwasser. Ideaal is dat gourmet en fondue samen zitten, is echt praktisch. Het is zeker niet de goedkoopste, maar het is het geld zeker waard!

Pluspunten

• alles in 1
  • reiniging

Minpunten

• grill bakt het vlees niet heel goed.

Leony 10-06-2020

Super in gebruik!

Geschreven voor: WMF Gourmetset 3-in-1

Top product voor een echt lekker avondje eten! Voor de kids lekker met pannenkoekjes en kipnuggets. Voor volwassenen kan je er een culinair avondje van maken! Iedereen is lekker zelf bezig met zijn maaltijd. Er is ruimte genoeg voor de pannetjes en op de plaat is genoeg ruimte voor het vlees en de groenten.

De fondue pan is makkelijk in gebruik. Binnen een handomdraai heb je een bouillon gemaakt die je kan gebruiken om het vlees in te garen. Als je daar geen zin of tijd voor hebt kan je de pan gebruiken om een warme saus te presenteren. Zo kan je er zelfs mee kaasfondue. Je kan met het product dus alle kanten op!
De pan is zo schoon, wat echt een pluspunt is. Nadeel is dat de pan een kort snoer heeft. Waardoor je snel een verlengsnoer nodig hebt. Er is ook geen lek gootje waar eventueel het overtollige vocht en vet naar toe kan.

Pluspunten

• Fondeupan gebruiken voor warme saus
  • Spettert bijna niet
  • Grote grilplaat
  • LED lamp onder het apparaat

Minpunten

• Kort snoer
  • Geen lekgootje

Marjolijn77 09-06-2020

Super! ook makkelijk schoon te maken

Geschreven voor: WMF Gourmetset 3-in-1

Ik vind dit echt een topproduct. Wij houden van kaasfondue, de kinderen van gourmet, nu kunnen we het gemakkelijk combineren. Omdat het pannetje niet al te groot is qua diameter, is 1 verpakking kaasfondue ook genoeg en hoef je er niet teveel in te doen als je maar met zijn tweetjes kaasfonduet. Maar als je met meer mensen bent kan er ook genoeg in. De kinderen waren vooral blij met de lampjes onder het gourmetstel! Ikzelf vind het heel fijn dat er ook ruimte is om je pannetjes neer te zetten in het stel zonder dat ze heet staan te worden.

ikpoki 09-06-2020

Geweldig apparaat!

Geschreven voor: WMF Gourmetset 3-in-1

Wat een mooi en solide apparaat. Heel handig in gebruik, mooie vormgeving, makkelijk schoon te maken. Degelijke pannetjes, spateltjes, vorken en grillplaat; het gehele apparaat is gewoon degelijk. Leuk detail is de ledverlichting onder het apparaat; geeft net dat beetje extra gezelligheid. Ideaal voor mensen die het gourmetten met het fonduen willen combineren. We hebben een gourmetstel van Tefal en van Princess gehad maar WMF spant de kroon. Echt waar voor je geld. Een aanrader!

Pluspunten

• mooi design
  • Makkelijk schoon te maken
  • degelijk

Minpunten

• geen