Tefal heteluchtfriteuse EY4018 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal heteluchtfriteuse EY4018 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

n******@g******** 15-12-2021

Goede Air Fryer

De Airfryer is prima apparaat wat makkelijk te bedienen is alles komt er krokant uit wat ook makkelijk is dat je een signaal kan instellen voor het opschudden van het eten
Op het scherm is duidelijk te zien hoe je het in moet stellen
Enige nadeel is dat er de pan binnen kant niet helemaal dicht is zodat bv kruimels of korrels blijven hangen als schoonmaak
Verder ik zou apparaat zo weer koken ben erg tevreden

Sophie 16-11-2021

Geldverspilling

Flinke tegenvaller. De bodem van het mandje laat al snel los. Als je de frites of snacks husselt schiet hij regelmatig los. Daarbij moet je de frites halverwege de baktijd om de minuut husselen wil je de friet allemaal gebakken krijgen.
Bodem heb ik al een keer vernieuwd gekregen maar na 3 gebruik was het probleem weer terug. Kromgetrokken en daardoor niet goed klemmen en loslaten tijdens het bakken.
Tefal gooit het nu op gebruikersfout en ik heb geen poot meer om op te staan.

Pluspunten

• Lange snoer

Minpunten

• Bodem van het mandje komt los tijdens bakken
  • Tefal laat je in kou staan
  • Bakt slecht frites

Bergje 23-09-2021

Tegenvaller.

Als je de patat schudt, blijft het ‘mandje’ niet op zijn plaats. Patat zit dan op de bodem en tussen het ‘mandje’. Al nieuwe rubbertjes gehad, helpt even. Ga weer een airfryer kopen met echt mandje.

B***********@g******** 05-08-2021

Tefal airfryer

Goede prijs. Kwaliteit nog wat uittesten. Eerste baksel nog geen succes. Doorkijkscherm zou handig zijn

Pluspunten

• Goede prijs
  • Vetarm bakken

Minpunten

• Groot, log apparaat
  • Geen doorkijkscherm

Martin 06-08-2020

Zwembadfrites

goeie reviews, dus gekocht in plaats van de Philips XXL. Zonde. Bij de flips duurden frites 12 minuten. Een hele.zak geen probleem. Ik de Tefal.zijn ze na 20 minuten nog steeds zo ongaar dat de kids ze zwembadfeieten noemen.
Hij gaat weer weg, er komt weer een échte Airfryer terug.

Pluspunten

• mooier dan de philips

Minpunten

• slecht resultaat

Martin 03-08-2020

Zwembadfrites

Hij gaat weer weg, er komt weer een échte Airfryer terug.

Pluspunten

• mooier dan de philips

Minpunten

• slecht resultaat

Donil 28-01-2020

Heel strakke disign en grote capasiteit. ben er blij mee.

Prijs/kwaliteit verhouding is zeer interessant.Zoals ik al zei design en grote capaciteit. het ziet er degelijk uit.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Disign

xelinehoi 13-02-2019

Superchill extra apparaat

Deze airfryer is echt superhandig als extra kracht in keuken. Hij paste nog mooi op de kleine keukentafel, naast de fruitschaal en een paar andere apparaten. Hij staat mooi, heeft een best wel grote inhoud en is makkelijk te bedienen. De krieltjes komen er beter uit dan uit de koekenpan, kippenpoten worden er snel en goed gaar in en je kunt er nog veel meer mee! Ik heb bijvoorbeeld geprobeerd om groentechips te maken; wilde nog niet helemaal lukken, maar was een leuke poging.

Pluspunten

• Superhandig als extra apparaat
  • Past goed
  • Snel klaar

Minpunten

• Niet alles lukt perfect

Jeroen 23-01-2019

Gezond alternatief

Een goed alternatief voor de frituurpan. Maar het duurt wel allemaal langer dan er vaak op de verpakking is vermeld. Gelukkig komen er steeds meer producten voor, maar het is nog wel enigszins beperkt.
Maar toch zeker de moeite waard.

Pluspunten

• Gezond
  • Niet zo vet
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Duurt langer dan de frituur
  • Nog niet heel veel producten beschikbaar

Miki 16-01-2019

ruime air fryer!

De air fryer is het meest gebruikte keukenapparatuur hier in huis. Handig omdat je het voor zoveel dingen kunt gebruiken, vlees bakken maar ook muffins :) Zelf dingen bedenken kan ook omdat je de temperatuur en de baktijd zelf kunt instellen. De bediening is simpel , al moest ik wel even goed kijken omdat de mooie display wel kleine symbolen heeft. Het scheelt echt veel tijd omdat hij niet hoeft op te warmen. je product erin , instellen en hij bakt :). Dat was met mijn oude oven wel anders...

Pluspunten

• eenvoudig te reinigen
  • de bak kan in de vaatwasser
  • je kunt er veel tegelijk in bakken
  • ziet er mooi uit

Minpunten

• geen

F.P.M. 29-12-2018

Wat een vooruitgang

Nadat wij dit product in ons bezit hadden waren we erg te enthousiast. Na een klein haf jaar is het enthousiasme alleen maar toegenomen. Na het gebruikelijke uitgeprobeerd te hebben ga je nieuwe mogelijkheden zoeken. De Tefal Easy Fry maakt alles waar. Een apparaat in huis die veel taken van andere apparatuur overneemt.
Schoonmaken is een peulenschil. Het gebruik van olie en frituurvet is overbodig geworden.
Een aanrader voor iedereen.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Eenvoudig in gebruik
  • Volwaardig eind product

Vossie81 24-09-2018

Waanzinnig

Wij hebben de easy Fry nu 4 weken getest en we wouden dat we heb al 4 jaar in huis hadden!

Heerlijke malse kip en super knapperige frietjes.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Snel
  • Simpel schoon te houden

Minpunten

• Geluid

Anton 19-09-2018

Lekker

Ik heb veel plezier van de Tefal Easy Fry. Uiteraard komen alle producten die geschikt zijn voor oven of airfryer er prima uit. Maar ook zelfgesneden frites worden lekker, als je tenminste niet de hele bak volgooit (ongeveer 500 gram aanhouden), regelmatig schudt en de baktijd wat verlengt. Ik heb er zelfs vier hamburgers in gebakken/gegrilld en die waren heerlijk. Afbakbroodjes worden snel bruin en gaar, maar ook die moet je halverwege wel even omdraaien want anders wordt alleen de bovenkant mooi bruin en blijven ze aan de onderkant wat slapjes.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Bediening
  • Snelheid

Minpunten

• Handleiding

Mir 19-09-2018

Goed schoon te maken

Eenvoudig in gebruik door duidelijke symbolen op de toetsen.ook heel eenvoudig te reinigen in de vaatwasser .de smaak en gaarheid van de verse frietjes vond ik niet zo geweldig .maar de snacks waren goed van smaak.airfryer producten smaakten beter maar zijn relatief duur

Pluspunten

• Gemakkelijk te reinigen
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Verse frietjes niet allemaal gaar

John 17-09-2018

Goede airfryer.

Onze eerste air fryer voor frites en snacks. Als alternatief voor de vette frituur leek ons de Tefal Easy Fry wel een goed apparaat. De Tefal Eay Fry is van zwart glanzend plastic en is 33 cm hoog en heeft een diameter van 28 cm. De bediening bevindt zich aan de bovenzijde en is volledig digitaal. De blauwe pictogrammen geven de diverse programma’s aan. De tijd en de temperatuur zijn duidelijk weergegeven aan de voorzijde. De bediening is eenvoudig: snacks in het mandje, programma, tijd en temperatuur selecteren en starten.
De bitterballen waren best heet en de patat lichtbruin en knapperig. De Easy Fry is een kleine heteluchtoven welke zeer snel op temperatuur komt. Hierdoor kun je er ook mee grillen, bakken en braden. Ook tijdens gebruik stinkt het niet overmatig en kunnen het mandje en rooster in de afwasmachine. Mooi apparaat!

Pluspunten

• Snel warm

Minpunten

• Wat luidruchtig

Jeroen 17-09-2018

Niet verwacht maar echt heel makkelijk

Ik was erg sceptisch ik dacht wat is dit ding nou beter dan een oven en/of fritiuur. Maar het heeft me echt verrast. Het is snel. En werkt echt goed. En blijkbaar ook een stuk gezonder. Ik ben helemaal om.

Pluspunten

• Snel
  • Vetloos

Minpunten

• Luidruchtig

BasSchoren 14-09-2018

Makkelijk eten bereiden

De airfryer is een ideaal alles in 1 apparaat. Friet en snack bakken gaat supermakkelijk, al moet je de friet vaak husselen want anders krijg je ze niet knapperig. Ook kleine pizza's en cakejes maak je eenvoudig klaar. Het grillen van vlees gaat ook veel beter dan gedacht. In plaats van een zacht slap stukje vlees komt er een mooi krokant sappig stukje uit als je de goede timer en temperatuur instelt natuurlijk.
De airfryer heeft een mooi compact ontwerp waardoor hij prima op het aanrecht kan blijven staan en je hem niet telkens hoeft op te ruimen. Het schoonmaken van het apparaat kan niet makkelijk. De hele bak met handvat is vaatwasser bestendig en kan dus zo de vaatwasser in.
Als ik toch iets negatief moet noemen is dat er snel vingen afdrukken op komen en dat de frietjes veel gehusseld moeten worden om ze knapperig te krijgen.
Verder werkt het apparaat perfect en kan ik iedereen aanraden om het te gaan gebruiken.

Pluspunten

• Ontwerp
  • Gerechten makkelijk te bereiden
  • Krokante frietjes
  • Krokant en sappig vlees

Minpunten

• Snel vinger afdrukken
  • Frietjes constant husselen

Jeff 12-09-2018

Niet meer naar de snackbar voor patat

Wij als gezin van 2 volwassen en 2 jonge kinderen (5 en 3 jaar) mochten deze Airfryer van Tefal testen. Het is een fijn apparaat met een behoorlijke capaciteit (4,2 liter) 750 gram patat is met gemak in 1x te bakken.

Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk en zeer makkelijk schoon te maken. De losse onderdelen zijn vaatwasser bestendig. Wij als gezin waren vooral benieuwd naar de smaak en kwaliteit van snacks en patat.
Wij zijn erachter gekomen dat je ovenfrites moet kopen voor de Airfryer en dat je niet moet bezuinigen op de patat zelf. De wat duurder variant van McCain (Ovenfrites en Twisterfries) kwamen er super krokant uit. De Ovenfrites van Albert Heijn vielen echt tegen. Echter is het wel zo dat je moet spelen met de baktijd. Verder is het raadzaam om de patat na 5 minuten te husselen.

Ovensnacks komen ook goed warm en krokant uit de Airfryer. De normale coquetten van Dobben worden wel krokant en warm, maar missen de bruine kleur.

Er komt tijdens het bakken een behoorlijke geur van het apparaat. Dus als je hem onder een afzuigkap kunt zetten is dat ideaal.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk schoon te maken
  • Ruime bak
  • "Gezond" snacken...

Minpunten

• Zelf gebruiksaanwijzing downloaden
  • Vrij veel kast ruimte nodig om op te bergen

Bobby 12-09-2018

Makkelijk koken

Dit apparaat is erg gemakkelijk. Je kan bijna alles in de airfryer doen om dit te bakken, opwarmen en koken. Door de snel functies op het apparaat is het allemaal snel ingesteld en heb je er geen omkijken naar. Na de piep is het eten klaar. Het schoonmaken is ook erg gemakkelijk, alles wat vies wordt kan in de vaatwasser maar met de hand is het ook zo gedaan.

Pluspunten

• Gemak
  • Bijna reukloos
  • Geen omkijken naar
  • Vorm gegeven

Minpunten

• Fors apparaat

Lthonissen 12-09-2018

Mooie aanvulling in de keuken

Deze Air-fryer kan erg goed gebruikt worden als vervanger voor de over of de frietpan. De air-fryer hoeft niet voor te verwarmen en het eten is erg snel klaar. Het is dus snel en gezonder dan een frietpan.

De bediening is erg eenvoudig. Er zijn sneltoetsen aanwezig, maar uiteindelijk is het een kwestie van een temperatuur kiezen en de tijd.
Het apparaat maakt wel wat geluid. Maar het geluid is niet overheersend. De air-fryer geeft bijna geen geur af. De kwaliteit van het apparaat en het design zijn erg goed.

Schoonmaken is erg eenvoudig omdat het mandje in de vaatwasser kan.

Het enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat het een redelijk groot apparaat is en hij wat geluid maakt.

• Erg snel warm

Minpunten

• Maakt wat geluid
  • Redelijk groot apparaat

Diana’s 11-09-2018

Veel inhoud, knapperig

Op het moment dat we de fryer uit de verpakking haalde schrokken we van het formaat.
Zo groot, maar als je dan tijdens het gebruik ervaard hebt hoeveel er in de bak kan begrijp je dat deze heteluchtreus niet in je (mijn) keukenkastjes past. Beetje lastig dat er geen receptenboekje bij zit. Handig zijn de tiptoetsen boven op het apparaat. Kan je eenvoudig de basisgerechten vast proberen. De frietjes en snacks geven het beste resultaat als je speciale fryer merken koopt, die zijn wel wat duurder. Maar geen ver toevoegen en toch lekker knapperig, goed heet en zacht van binnen. Aanrader!

Pluspunten

• Makkelijk schoonmaken
  • Knapperig

Minpunten

• Receptenboekje er niet bij.

MD 10-09-2018

Mooi uiterlijk makkelijke bediening

Ik ben dit product aan het testen omdat ik graag van de friteuse af wil en je hier gezonder mee kunt koken. Tot nu toe heb ik snacks in de airfryer uitgeprobeerd en aardappelen erin gemaakt. Het voordeel van de airfryer vind ik dat de producten er niet vet uitkomen en goed heet zijn. Voor de airfryer dien je ovensnacks te gebruiken en dit vind ik jammer omdat je die snacks ook in de oven kunt klaarmaken. Wanneer je geen oven hebt en geen frituurpan wilt, is dit apparaat een goede aankoop. Het apparaat ziet er modern uit, is makkelijk bedienbaar en super makkelijk schoonmaken. Aardappelschijfjes heel makkelijk klaar te maken in de airfryer en met 15 minuten zijn ze heerlijk van smaak. Tot nu toe stap ik nog niet over van de friteuse naar de airfryer.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk schoon te houden
  • producten niet vet

Minpunten

• gebruiksaanwijzing moeilijk te vinden op internet
  • gebruik van ovensnacks

Willeke 10-09-2018

Practische fryer!

Het is een mooi design. Bakt lekker krokant. Al vind ik het wel wat lang duren in vergelijking met de fryer van Philips. Het resultaat is echter knapperiger. Dus daar heb je die paar extra minuutjes graag voor over. Je hebt een groot keuze menu zodat je altijd wel een programma kunt selecteren die bij de maaltijd past. Ik vind het echter jammer dat als je de patat eruit stort soms het bodempje (wat je er ook uit kan halen om er bijvoorbeeld een hele kip in de bakken) eruit komt zetten! Verder een top ding. Kan veel in. En na het lezen van de gebruiksaanwijzing lekker duidelijk ook!

• Lekker knapperig
  • Uitgebreid keuze menu

Minpunten

• Bodemplaatje komt er soms uit

boonenfl 09-09-2018

Ideale maat

De fry is ons na twee weken in gebruik heel goed bevallen. Wat ze beloven doet hij ook. Alles is knapperig en goed gaar en bruin. Normaal gebruiken wij de onderbouw oven maar die is eigenlijk te groot voor twee personen. Vooral het gedoe met bakpapier. De fry is een uitkomst voor drukke jonge mensen en ouderen die graag erop uit gaan. Het bereiden van allerlei voedsel gaat heel snel. De bediening is heel simpel en duidelijk en schoonmaken idem dito. Klein nadeeel is het geluid, maar dat vinden wij geen probleem. De fry is aan de grote kant en daarom geschikt voor vier personen maaltijden..

Peter 09-09-2018

Geweldige pan!

Wat een geweldige pan, gezond koken in een handomdraai!
Wat kun je veel soorten gerechten maken in deze hetelucht friteuse en niet te vergeten je kunt er ook heerlijk in bakken. Er is zoveel meer mogelijk met deze pan dan alleen frietjes bakken.
De gerechten die wij er in hebben gemaakt, komen er gaar uit en zijn zeer goed van smaak en je hebt ook nog eens tijd winst. De mannen vonden die worsten die bereid waren in de hetelucht friteuse lekkerder dan dat ze in de pan gebakken worden.
Wij vinden de frietjes fantastisch en lekkerder dan uit het vet. De frietjes zijn krokant, zacht van binnen en de smaak is goed. Ook de snacks zijn heerlijk uit deze pan, worden lekker krokant.
Wat ook handig is als de pan er toch staat, is om er een tosti in te bakken, dit gaat ook prima.
Wij zijn erg enthousiast en de mogelijkheden met deze pan lijken oneindig en wij gaan dan ook nog even door met recepten uitproberen. Inimini minpuntje het zou leuk zijn als er een receptenboekje bij wordt geleverd. De bediening van de pan is heel simpel en makkelijk door de tip toetsen en de bak waar het gerecht in gaat mag in de vaatwasser.

Pluspunten

• gezond koken
  • tijdwinst