Philips Airfryer XXL met Fat Removal-technologie

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Airfryer XXL met Fat Removal-technologie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Robin van Overveld 10-01-2019

Philips airfryer XXL

Dit is echt zo’n gevalletje dit had ik veel eerder moeten kopen! Patat en snacks zijn echt super lekker en beel minder vet dan uit een frituurpan! Frituren in huis, geen probleem meer, de geur is namelijk niet meer zo overheersend. Je ruikt nu alleen nog maar het eten en niet het frituurvet!

Pluspunten

• Al het eten is lekker
  • Minder vet
  • Geen vieze frituur lucht meer in huis
  • Veiliger dan een frituurpan met kinderen
  • Je hoeft geen duur frituurvet meer te kopen

Minpunten

• Producten voor de airfryer zijn ietsje duurder

Marjolein 07-11-2017

De airfryer XXL

Ik was echt benieuwd of het mij zou lukken om snacks, maaltijden en toetjes uit dit apparaat te toveren! Ik wilde er nooit aan en ben toch gezwicht. Ik heb er inmiddels mee gefrituurd heb lopen grillen en aanbakken. Het klinkt haast als magie, maar het eten komt er serieus minder vet en enorm krokant uit! We eten zeer gevarieerd bij ons tuis en kan er nu lasagna, quiches, taarten en frietjes mee maken. De Airfryer is niet meer bij ons weg te denken en raad het zeker weten aan. Het is een eenmalige investering in je gezondheid en voor ons een enorm voordeel is dat de friteur de deur uit kan. Hij is overigens ook makkelijk te bedienen. Een kind kan de was doen met de voor ingestelde tijden en temperaturen
Ik ben er enorm blij mee en mijn kindjes ook :-D

Pluspunten

• maakt weinig geluid
  • gezond
  • design is mooi

Minpunten

• de prijs

Farida1980 03-11-2017

Super gezond makkelijk in gebruik

Ik ben er heel blij mee k hoef niet meer mijn grote oven telkens aan te zetten (90 cm ) dit is echt n uitkomst bespaart me veel hij is mooi om te zien je kan m op het aanrecht laten staan hij is makkelijk in gebruik minder vet dus gezonder kwa eten .en geurloos.zelfs mn kidds zijn er gek op ze kunnen nu gewoon zelf dingetjes bereiden omdat i makkelijk is te bedienen.

Pluspunten

• Geurloos
  • Makkelijk in gebruik ook voor kidds veiliger
  • Groot inhoud voor grotere gezinnen

Minpunten

• Beetje prijzig

Lekkerbekje 30-10-2017

Grote aanrader

Ik had al een kleinere analoge airfryer waar ik wel tevreden mee was, maar de Philips XXL is echt een wereld van verschil! Waar de oude net genoeg was voor 2 personen, is deze groot genoeg voor een gezin van 5! Je kan er in 1 keer 2 zakken patat in bakken en zelfs met 1 kilo shoarmavlees en 4 pita broodjes erbovenop zat het mandje nog niet vol!
Digitaal versus analoog is zeker ook een voordeel, bij een anologe kun je niet nauwkeurig de tijd instellen. Zeker bij kortere bereidingstijden is een digitale handiger.

De verdeler komt absoluut van pas bij zo’n grote mand. Waar ik voorheen friet en snacks samen in het mandje deed, heeft ieder nu zijn eigen vakje en druipt het vet niet van het ene in het andere. En vlees en vis tegelijkertijd is ook geen probleem.
Minpuntje is wel dat de verdeler niet al te stevig vast blijft zitten in de mand, als je aan een kant frietjes heb zitten en gaat schudden, dan valt het schotje wel om. Dat los ik dan op door met een spatel de frietjes om te scheppen.

Ik gebruik de XXL ook als vervanger van de magnetron. Bijvoorbeeld een lekkerbekje van de markt een paar minuutjes in de airfryer en hij is lekker warm en krokant, met als bijkomend voordeel dat er aardig wat vet uit komt druipen.
Idem dito met kip, bij het opwarmen in de magnetron of oven droogt het vaak uit, maar in de airfryer blijft het vlees sappig en wordt het velletje weer lekker krokant.
Ik dacht van tevoren dat er bij zo’n grote airfryer vast eerst voorverwarmd moest worden, maar dat blijkt juist overbodig te zijn, enorme tijdsbesparing dus!

Heb achtereenvolgend muffins gemaakt, kastanjes gepoft en tot slot nog grote diepvries loempia’s erin, dit allemaal binnen 45 minuten klaar! Ik gebruik trouwens geen speciale oven of airfryer producten, de “normale” diepvriessnacks komen er allemaal prima uit. En ik hou een iets kortere tijd aan dan de aangegeven tijd voor bereiding in de XL versie.

Een ander voordeel van deze XXL is de ‘vetverminderaar’, vet dat uit het eten komt, druipt via deze plaat in de bak en kan vervolgens niet meer omhoog spatten.

Al met al een grote aanrader, zeker voor een groot gezin maar ook voor 1 persoon zou ik hem aanraden als je van kokkerellen en gemak houdt!

Pluspunten

• Anti-aanbaklaag mandje
  • Grote inhoud
  • Makkelijk gezonder eten
  • Veelzijdig

Minpunten

• Summiere handleiding, wel een uitgebreidere online
  • Redelijk zwaar, vaste plek is aan te raden

kikker70 29-10-2017
  • Product gekregen

Aanwinst op mijn aanrecht

Vorige week de airfryer ontvangen en er stonden 's avonds direct patat en snackjes uit de airfryer op het menu. Wij hebben al een airfryer Xl, maar die was net iets te klein voor ons gezin. Erg benieuwd of de xxl echt groter is. Nou echt wel! Er kan een hele zak patat in en dat echt wel nodig is met ons gezin. Patatjes zijn heerlijk krokant en persoonlijk vind ik het ook nog lekkerder dan de patat uit de snackbar. Ook de snacks zijn lekker. Al ligt het er wel aan welk merk snacks je neemt. Na gebruik het mandje en de pan meteen even in een sopje en klaar is kees. Voordeel van de XXl is dat jet de bodem van het mandje eruit kunt halen. Dit maakt makkelijker schoon. In de vaatwasser zet ik de spullen niet, heb toch het idee dat je er de antiaanbaklaag mee weghaalt. Naast patat, kroketten en kipnuggets hebben we er ook vissticks en kippenpoten mee gemaakt. Allemaal heerlijk knapperig. En bijna dagelijks een boterhammetje met gesmolten kaas erin, de kinderen smullen ervan. Wel heb ik er een snackdeksel bij gekocht zodat de boterhammen niet tegen het verwarmingselement aan vliegen. Erg tevreden met deze airfryer en hij heeft een mooi plekje op het aanrecht gekregen!

• Grote mand / inhoud
  • Vriendelijk piepje als jij klaar is :-)
  • Minder (geen) Vet bij bereiding eten nodig
  • Sneller klaar dan in de over

Minpunten

• Groot apparaat

Sophia1980 28-10-2017
  • Product gekregen

Airfryer xxl onmisbaar in de keuken

Heb de Airfryer ruim een maand in bezit. Een mooi design alleen een beetje te groot voor mijn kleine keuken. Maar hij heeft wel een plek verdiend Op de aanrecht! Ons gezin van 5 personen gebruiken het dagelijks. S ochtends voor lekkere warme broodjes smiddags lekker een snackje en savonds lekker vlees of kip. De groente bak ik nog wel appart omdat ik dat eigenlijk gewend ben. Maar het eten wat ik in de Airfryer heb gedaan is er lekker uitgekomen. Zelf mijn lamskoteletten Hihi. Geen last meer van olie geurtjes maar alleen van het gerecht. Het apperaat maakt wel wat geluid maar dat is minimaal. De assecoires zijn wel wat prijzig dat vind ik wel jammer. We zijn aan het kijken voor de grilpan voor de vis. Voor de rest zijn wij zeer tevreden en hoop dat wij er lang plezier van mogen hebben. Wat ook handig is dat alles vaatwasserbestendig is. Aangezien de airfrayer bij ons goed gebruikt wordt is dat wel zo makkelijk.

Pluspunten

• Geen olie meer nodig
  • Geen olie geur of nare luchtjes
  • De xxl past genoeg in voor groot gezin
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• assecoires zijn best prijzig
  • Best wat groot apperaat

Mariska1981 27-10-2017

Een product met verrassende eigenschappen!

Wij zijn met 5 personen en hebben het apparaat
Nu 2 week en het bevalt ons goed !
Ontbijt bakbroodjes ei , frituur verse friet oven hapjes lekker krokant
Cake muffins
Groente geroosterde bloemkool
Erg verrassend en heerlijk van smaak
Apparaat veelzijdigheid heeft ons aangenaam verrast
En gemakkelijk schoon temaken in afwasmachine

Pluspunten

• Makkelijk tereinigen
  • Veel inhoud

Chantal 26-10-2017

Super apparaat

Wat een mooi en handig apparaat! En groot, met 4 volwassenen en 3 kinderen friet gegeten en toch maar 1 keer hoeven te bakken! Je kunt er echt heel veel mee. Even snel afbakbroodjes bakken, heerlijk sappige kipfilet, quiche, appeltaart en nog veel meer. Het is veel meer dan een friteuse, dat hadden wij een beetje verwacht. En elke keer ontdekken we weer wat lekkers. Wij gebruiken gewone friet en snacks en dat gaat prima, friet lekker knapperig en goudbruin. Alleen de kroketten worden niet bruin en iets niet knapperig, maar de smaak is prima. En na gebruik is de airfryer zo weer schoon!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Veelzijdig
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Geen papieren gebruiksaanwijzing
  • Nog geen accessoires beschikbaar

Mandy83 25-10-2017

Gebruiksvriendelijk, snel, zeer diverse keukenhulp

Wij als gezin met drie jonge kindjes hebben de Philips Airfryer XXL in huis gehaald om gegarandeerd glutenvrij eten te maken. Er zijn al veel verschillende gerechtjes mee op tafel getoverd en allemaal zijn ze even lekker! Ontbijt cakejes van haver, gebakken aardappeltjes, vlees, je kan het zo gek niet bedenken of de Philips Airfryer XXL kan het maken! Alles is vetarm en de smaken zijn intenser dan bij bereiding op het vuur of in de oven. Zeer gebruiksvriendelijk en snel. Een absolute aanrader voor iedereen die van lekker (en gezond!) eten houdt. Bovendien kunnen de onderdelen in de vaatwasser en is er dus geen gedoe met schoonmaken. Al met al zijn wij onwijs blij met onze grote keukenvriend! Met de speciale app (gratis te downloaden) kan je heel veel recepten vinden om uit te proberen, van ontbijt tot diner en toetjes. Super handige extra!

Pluspunten

• Snel warm
  • Gebruiksvriendelijk
  • Vetarm koken & vrijwel geurloos
  • Intense smaken, grote diversiteit
  • Grote inhoud

Minpunten

• Geen uitgebreide gebruiksaanwijzing meegeleverd
  • Nog niet veel accessoires verkrijgbaar voor de XXL

Vanja1978 24-10-2017

Top apparaat

Deze airfryer mocht ik gaan uittesten, ik was een beetje sceptisch, maar toch naar de supermarkt om friet en snacks te gaan halen voor in de airfryer en gaan uittesten, wauw, veel krokanter en zelfs lekkerder dan uit de frietpan en we kunnen met deze xxl airfryer gewoon met ons vijven tegelijk eten!

Pluspunten

• Met vijven tegelijkertijd kunnen eten

Minpunten

• De snachs vd airfryer zijn duur

Jen 21-10-2017

Aanrader

De Philips airfrier is geweldig! Als vrouw van een Engelsman, neem ik het maken van lekkere, zelf gesneden, dikke frietjes redelijk serieus. De airfrier maakt frietjes die verassend knapperig zijn en aan de binnenkant heerlijk zacht en smaakvol zijn. Ik wou de airfrier uitproberen omdat het makkelijker en schoner is dan bakken in de friteuze. Ik had nooit verwacht dat het ook erg lekker zou bakken! Een enorme aanrader. Je kan ook snel en makkelijk verse burgers maken en fish fingers voor de kleintjes. Lekker!

Pluspunten

• Gezond
  • Makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Accessoires moet je apart kopen

Miranpeet 20-10-2017

Geweldig apparaat

Het is een geweldig apparaat, lekker ruim en alles op een enkele snack na komt er heerlijk uit.

Ik heb hem nu een week in huis en er diverse dingen mee gemaakt oa frietjes, snacks, broodjes, gevulde groentes en vlees op de bitterbal en kroket na was de rest helemaal prima en goed gaar.Door de diverse standaard programma’s op het apparaat zelf is deze heel gemakkelijk te bedienen

Ben erg blij met dit apparaat

Pluspunten

• Lekker ruim
  • Makkelijk te bedienen
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Iets lawaaierig bij het opstarten

MJ134 20-10-2017

Gezonder, gemakkelijker en sneller met de airfryer

Na het ontvangen van het pakket hebben we gelijk bekeken wat er allemaal in de doos zat. Natuurlijk de airfryer zelf, een handig receptenboek en een verdeler voor in de pan. De airfryer ziet er mooi uit qua design en is wat anders vormgegeven dan de vorige versies. Het handvat van deze versie is zilverkleurig. De airfryer heeft gemakkelijk te bedienen touchtoetsen en een draaiknop omrijden en temperatuur is te stellen. Een druk op de knop na het instellen en hij doet zijn werk. Hij is verder gemakkelijk instelbaar met de voorgeprogrammeerde instellingen. De lade is geheel uitneembaar en mooi ruim. Ook de bak eronder en de turbo star Kun je eruit halen. Alles wat eruit kan mag in de vaatwasser wat weer scheelt in de handafwas. Het rooster heeft kleinere openingen dan de eerdere versie en is daardoor gemakkelijker schoon te maken. Ook vlees of vis hecht er minder snel aan vast. Er is een verdeler bijgeleverd zodat ingredienten niet in aanraking met elkaar komen. De airfryer gebruikt warme lucht om de gerechten te verwarmen. Je hoeft geen of nauwelijks olie toe te voegen, waardoor gerechten minder vet en dus gezonder zijn. De nieuwe Twin TurboStar-technologie is speciaal ontworpen om vetten uit het eten te onttrekken, waardoor dit de gezondste manier is om eten te frituren. Je kunt er van alles indien. Broodjes worden mooi bruin en knapperig. Verse friet is erg lekker. Ook een visje of stukje vlees wordt prima in de airfryer. De airfryer is gemakkelijk in gebruik en handig te bedienen. Gerechten zijn snel klaar en worden goed gaar en knapperig. De smaak van de tot nu toe gemaakte gerechten is prima. Het schoonmaken na het gebruik is door de quick clean mand erg gemakkelijk te doen omdat het voedsel hier veel minder aan vast kleeft.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Tijdswinst
  • Gezonder

Babs 20-10-2017

Geweldig apparaat

Lekkere grote mand zodat er veel eten tegelijk klaargemaakt kan worden. Een apparaat waar je veel meer mee kan 'koken' dan ik verwacht had: van patat, taart, kip tot zelfs 'gekookte eieren'! Heb hem nu ongeveer 10 dagen in huis en ben nog steeds bezig om te ontdekken wat ik er nog meer in kan maken. Super product!
(Er past een springvorm in van 18 cm)

Pluspunten

• Groot
  • Duidelijk
  • Veel verschillende recepten in klaar te maken
  • Nagenoeg geen stank
  • Veel minder ver

Minpunten

• Tussenschot blijft niet zitten bij weinig vulling
  • Zelf gebruiksaanw. downloaden/printen

Tessa834 13-10-2017

verrassend lekker frituren

Vandaag de airfryer voor het eerst gebruikt we hebben er friet in gebakken en binnen 25 minuten konden we met 7 personen aan tafel. Alles paste in 1 keer in de mand tijd instellen af en toe omschudden en dan smullen maar!
Volgens de kinderen waren de frietjes net zo lekker als van de frituur. Ook een frikandel bakken gaat prima. De kroket kreeg weinig kleur. Kan ook aan het merk liggen van de kroket. Nadeel is dat er geen gebruiksaanwijzing bij zat en ik deze moest downloaden. En het geluidje wat hij maakt als tijd om is is te zacht.

Pluspunten

• lekker en gezond frituren

Minpunten

• geen gebruiksaanwijzing
  • signaal is niet luid genoeg