Philips Viva Collection HD9630 - Reviews

Kleuren
wit
Bakcapaciteit mand 1
1,4 kg

Beoordeling op basis van 65 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Nonna1984 07-11-2017

Wat een fijn apparaat!

De 1e indruk was dat het wel een vrij groot apparaat is en het snoer is vrij kort. Het ziet er wél heel solide uit. Dan de 1e frietjes, wat zijn ze snel klaar en zó krokant! Heerlijk genieten. En ook ruim voldoende voor ons grote gezin met 3 kinderen. Ook voor onverwachte mee eters kan er nog makkelijk een portie bij. Bij de loempia's kwam er wel wat rook uit en rook het naar vet, gelukkig stond hij onder de afzuigkap. Schoonmaken is een fluitje van een cent met alle onderdelen die gemakkelijk los kunnen.

Nonna1984 07-11-2017

Wat een fijn apparaat!

Hannekeb 06-11-2017

Heel handig, snel en gezond

Heerlijke groente frietjes lekker krokant, gegrilde aubergine, bitterballen, afbak broodjes alles kan erin en wat een ruimte. Snel klaar, heel handig in gebruik, ik zou zelf voor de digitale versie gaan.

Hannekeb 06-11-2017

Veelzijdig

Lekker frietjes bakken, broodjes afbakken, groente grillen, pizzatjes opwarmen of vlees garen alles kan en ook nog eens gezond en snel.

mama29 03-11-2017

Lekker en gezonder

Wow mooi apparaat. Je kunt er zoveel meer mee dan ik gedacht had. Is snel, hoeft niet opgewarmd te worden. Krokanter en mooi bruin.

Pluspunten

• Lekker
  • Gezond
  • Veel variatie
  • Snel

Minpunten

• Friet en snacks apart opwarmen met groot gezin

Pisia0016 03-11-2017

Mwah

Wat een groot, log ding. Qua prestatie prima. Alles wat je erin klaarmaakt komt er heerlijk uit. Ook veel sneller als in de oven.
Qua schoonmaak en gebruik vind ik hem heel onhandig. Als je je mandje eruit wilt halen moet je de lade helemaal openen. Vervolgens eruit tillen. Is de lade niet goed open dan heb je last van de temperatuurknop. Als je je mandje eruit haalt blijft de lade open en het apparaat in werking. Alle hete lucht vliegt je om je oren. Ook de lade die open blijft staan vind ik veel ruimte innemen. Daarna weer je mandje erin wurmen vind ik een gedoe. Het had makkelijker geweest zonder de lade.
Ook het schoonmaken is niet handig. Je kunt hem pas schoonmaken als hij helemaal is afgekoeld (En dus alles aangekoekt) en veel randjes en richeltjes waarvan ik denk dat je die na verloop van tijd niet meer goed schoon krijgt.

Pluspunten

• Snel klaar
  • Minder vet
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Veel te groot
  • De lade
  • Schoonmaken

Pisia0016 03-11-2017

Mwah

zonnie 02-11-2017

Frietjes zijn echt krokant!

Ik was echt sceptisch over de Airfryer. Maar mijn verwachtingen zijn enorm overtreft. Ik kon niet geloven dat je krokante frietjes ermee kon maken, en dan in z'n grote hoeveelheid. Maar afgelopen vrijdag zaten we als gezien aan de frietjes uit de airfryer. Ze waren super krokant, en in 1 keer de hoeveelheid kunnen bakken (ruim 1 kilo)

Wat me zoiezo opvalt is dat de aardappeltjes uit de Airfryer een echte aardappel smaak heeft/behoudt. En hierdoor vinden wij (gezin van 5) ze veel lekkerder, en dan zijn ze ook nog eens gezonder. Oke dit voelt nu echt als een verkoop praatje, maar ik kan niet anders zeggen dat wij verkocht zijn, en dat (nogmaals) tegen alle verwachtingen in.

Wat hebben we tot nu toe nog meer geprobeerd.
- Krokketen, Frikandellen en Kipnuggets
- Verschillende soorten aardappel gerechten
- Afbak Broodjes
- Kipfilet

Allemaal stuk voor stuk een succes.
En vaak met een kortere tijd dat uit de oven en geen tijdverlies/energie voor het opwarmen, want de airfryer hoeft niet voorverwarmt te worden.

Als ik een "kritisch" puntje moet verzinnen, dan is het dat het een groot apparaat is.
Je moet echt ff kijken waar je de airfryer XXL kwijt kan.
En we hebben 3 keer gehad dat de keuken blauw stond terwijl we de airfryer gebruikte.
Misschien dat we iets fout hebben gedaan, maar nu plaats ik de airfryer onder de afzuigkap.
En soms vind ik het schoonmaken van het mandje en bak wel even een klus. Maar ik word er steeds handiger in.

O ja, misschien handig om te vermelden. We hebben gewoon ovenfrietjes gebruikt (goedkoopste merk) en ook gewone frikandellen. en de krokketen waren ovenkrokketten. De frietjes heb ik gewoon zo in de airfryer gedaan. De aardappeltjes heb gemengd met een beetje olijfolie, zout en paprikapoeder voordat ik ze in de airfryer deed.

Wij zijn dus echt overtuigd en ontzettend blij dat we de airfryer XXL

Pluspunten

• friet is echt krokant
  • geen vieze "frietlucht" in huis
  • Sneller dan de oven

Minpunten

• Apparaat is groot en zwaar
  • Schoonmaken

Zonnie36 02-11-2017

We zijn dik tevreden

Wat hebben we tot nu toe nog meer geprobeerd.
- Krokketen, Frikandellen en Kipnuggets
- Verschillende soorten aardappel gerechten
- Afbak Broodjes
- Kipfilet

Allemaal stuk voor stuk een succes.

Je moet echt ff kijken waar je de airfryer XXL kwijt kan.

Wij zijn dus echt overtuigd en ontzettend blij dat we de airfryer XXL

Nienke4 02-11-2017

Vervangt oven en friteuse

2017
Deze airfryer heeft inmiddels een vaste plek op het aanrecht verdiend, want ik gebruik hem werkelijk voor alles, van afbakbroodjes aan het ontbijt tot een hele gevulde kip.
Het enige nadeel, wat ook gelijk weer zijn voordel is, is de grootte, waardoor hij aardig wat ruimte in beslag neemt. Zijn mooie design maakt dit echter weer minder storend.
Werkelijk de beste grotere aankoop voor in de keuken sinds lange tijd!

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Snel
  • Gezonder

Minpunten

• Nremt veel ruimte in

Jolanda0108 01-11-2017

mega groot vraagt veel ruimte maar fantastisch in gebruik

Ik was 1 van de gelukkige die de fryer heb gekregen om te testen en daarna mag ik hem gelukkig houden. de kids zouden in staking gaan als die weer weg zou moeten. heerlijk om gerechten te maken in de fryer, de kip wordt mals van binnen en krokant van buiten, maar ook spareribs worden heerlijk mals. ik heb wat aardappel varianten gemaakt die ook fantastisch zijn.

Pluspunten

• geen frituurlucht
  • mager

Minpunten

• groot

boukjemw 01-11-2017

gemakkelijk en snel in gebruik

een heerlijk handig apparaat dat een echte aanvulling is in de keuken. heb er oa heerlijke kipjes in gemaakt. daarnaast is hij erg makkelijk schoon te maken en weer terug in elkaar te zetten

Jilles 01-11-2017

Aanrader

Ik had hoge verwachtingen bij de Airfryer XXL en probeerde met een klein hartje of dit toestel mijn verwachtingen zou inlossen. Ik kan je nu met zekerheid bevestigen: dit toestel doet alles wat het belooft én meer. Het is heel gemakkelijk om te bedienen, superhandig om te reinigen (megapluspunt!) en alhoewel er geen tot weinig vet gebruikt wordt bij de bereiding, is alles heel lekker. Hapjes zijn perfect krokant, groentjes blijven lekker en smaakvol, frietjes smaken zoals ze horen te smaken, en wat meer is, alles ziet er ook nog eens heel aantrekkelijk uit. Bovendien is de bereidingstijd véél korter dan in de traditionele oven. Niets dan lof dus, een must in iedere keuken.

Kirsten76 30-10-2017

Fantastisch apparaat!

Het is echt een top product! Eten is sneller, simpeler en gezonder t bereiden... ik heb hem nog maar een aantal weken maar kan nu al niet meer zonder! :D

Pluspunten

• Snelle bereiding
  • Gezonder
  • Erg simpel in gebruikl
  • Veelzijdig

Kirsten76 30-10-2017

Fantastisch apparaat

Wow wat een fantastisch apparaat... ben er zo enthousiast over!! En niet alleen ik.. mijn echtgenoot en 3 kinderen ook.. alles is heerlijk en dat zonder al die vieze vetten... voor mij echt een uitkomst en nooit meer zonder!

FabuliciousHL 28-10-2017

Makkelijk, goed maar groot

De Philips Airfryer XXL (Viva collection) is erg gemakkelijk in gebruik, maakt heerlijk eten in een mum van tijd maar neemt wel erg veel ruimte in beslag. De frites komen er heerlijk krokant uit, en er past een hele kip in! Ideaal voor ons gezin van 5!

Simonne 26-10-2017

Erg fijn apparaat!

Wij mochten de xxl testen en wij zijn om!
Wat een fijn apparaat. Zelfs met een groot gezin (5) kunnen we alle frietjes in 1x bakken. Heerlijk vers knapperig en totaal niet vet.

Ook is vers brood zo gebakken lekkere cupcakes binnen een handomdraai zo gemaakt.

Je kan er zelfs eitjes in koken.

Pluspunten

• Groot en ruim
  • Snel warm en klaar

Minpunten

• Iets wat lastig schoonmaken
  • Weinig accessoires beschikbaar

Simonne 26-10-2017

Ideaal!

Al veel gemaakt in de xxl en wij zijn verkocht.
Heerlijk vers brood, lekkere cupcakes, knapperige frietjes en ga zo maar door.
Binnen een korte tijd staat er met gemak iedere keer weer iets lekkers op tafel.

Francisca 26-10-2017

manusje van alles en lekker compact

3 weken heb ik nu de airfryer en ik gebruik hem elke dag , soms wel meerdere keren. Niet alleen voor de friet en snacks , maar ook om 17 eieren hard te koken of gebak te maken, het avondeten of lekker mals stukje vlees. Ook een ovenschotel is geen probleem.. Ik zit alleen nog met de spruitjes, die blijven verbranden wat ik ook doe.

Pluspunten

• lekker ruim
  • makkeijk schoon te maken
  • kinderen kunnen ook gaan koken
  • veiliger dan oven of op het vuur

Minpunten

• veel lawaai
  • alles insmeren met olie
  • tijdschakelaar stopt met 5 min te gaan

Nienke4 26-10-2017

Vervangt friteuse en oven

Werkelijk de beste grotere aankoop voor in de keuken sinds lange tijd!