Tefal Heteluchtfriteuse - ActiFry Express XL 1,2 kg met snackmandje FZ751W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Heteluchtfriteuse - ActiFry Express XL 1,2 kg met snackmandje FZ751W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Jorieke 03-01-2018
  • Product gekregen

Defect. Hij doet het niet meer!

Wij hebben deze in juni gekregen voor on trouwen. Helaas gaf hij vorige maand op.
Hij doet helemaal niks meer. Ik moet hem nog opsturen

Minpunten

• na 5 maanden kapot

kritisch is mijn naam 17-09-2016

Veelzijdig alternatief voor frituurpan.

We hebben de actifry nu twee weken in huis. En bevalt goed. We gebruiken hem vooral als alternatief voor de frituurpan. En dat gaat goed. Het bereiden van friet en kleine snacks is zeer gemakkelijk een druk op de knop en hij gaat aan het werk. Je moet sommige producten wel insmeren met olie maar dat is vele malen minder vettig dan in de frituurpan en dus vele malen minder slecht.
Complete gerechten kun je er ook in maken hoewel enige creative aanpassing aan de basisgerechten uit het bijgeleverde kookboekje zijn wel aan te bevelen.
Al met al doet de actifry wat hij belooft. Met twee minpunten, de klep gaat niet zover open en bij veel producten moet je de bereidingswijze verdubbelen.

Pluspunten

• Verspreid minder geur
  • Snel en makkelijk
  • Minder ongezond
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Klep opent niet geheel
  • Geen temperatuur knop

rachelk 14-09-2016

heerlijk!

Ik heb zelf een friteuse die ik ongeveer 1x per week gebruikte omdat het gewoon super vet is, nu ik de actifry heb gebruik ik hem vaker. ik heb tot nu toe patatjes erin gemaakt, kibbeling uit de diepvries en kippenpootjes. het was allemaal super lekker, de kibbeling ging wel plakken aan het netje dus dat was een beetje jammer. kip was heerlijk! Er hangt een minder erge snack geur in de keuken maar toch ruik ik als ik thuis kom een paar uur later. Dat ik bijvoorbeeld patatjes heb gegeten. Hij is super makkelijk te gebruiken en schoon te maken. Alles kan in de vaatwasser. Helemaal top! Een pluspunt vind ik zeker de zelfdraaiende arm. Hierdoor hoef je niks zelf om te keren. Een super apparaat

Pluspunten

• zelfdraaiende arm
  • goed schoon te houden

MichelM1 14-09-2016

fijner dan een friteuse

De friteuse was ik zat, vooral vanwege het schoonmaken. De Actifry is veel handiger. Je doet het voedsel erin en kunt wat anders gaan doen tot het apparaat piept. Koelverse friet bereiden is nog niet goed gelukt: 30 minuten bleek veel te lang en dus werd de friet te hard. Door het draaimechanismee hoef je de friet niet om te husselen. Kipnuggets zijn klaar in 15 minuten. Ook chicken wings zijn snel klaar waarbij het vet onderin het apparaat wordt opgevangen en het eten dus veel gezonder is. Poffertjes waren in 4 minuten klaar, maar wel wat droog, misschien volgende keer toch wat olie erbij. Door het transparante deksel kan je zien of het product klaar is.
De bediening is heel simpel d.m.v. de paar toetsen. De ActiFry hoeft niet te worden voorverwarmd, het voedsel kan er direct in. Het apparaat veroorzaakt veel minder geur in de keuken dan een friteuse. En schoonmaken is simpel, bijna alles kan in de vaatwasser.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • gezond
  • schoonmaken is simpel

Minpunten

• geen

maaks 16-08-2016

Gezond snacken

Sinds een maand nu in het bezit van de Actifry. Een lekkere en gezonde manier van eten bereiden. Voor het eerst begonnen met oven friet. Gemerkt dat het met olie toch iets lekkerder wordt dan zonder olie te gebruiken. Een (bijgevoegde) maatlepel was ook echt voldoende. De friet werd heerlijk knapperig van buiten maar wel lekker zacht van binnen. Ook (diepvries) groenten friet ermee bereid en ook die werd heerlijk knapperig.
Verder snacks geprobeerd als fricandel, kipcorn en kroket. Fricandel en kipcorn lukte goed, de kroket wat minder. Werd niet echt egaal bruin en ook niet knapperig.
Favoriet bij ons gezin is om kip erin te bereiden. Drumsticks erin en het enige dat je hoeft te doen is om de keuze kip te gebruiken. De kip is gaar, heeft een heerlijk krokant korstje gekregen en is nog erg mals en sappig van binnen.

Pluspunten

• Weinig vet gebruiken
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• wordt warm van buiten
  • veel ruimte in beslag

C23 13-08-2016

Met de Actifry maken wij heerlijke vetarme hapjes! De eerste dagen kochten we het (oven)snackvak ‘leeg’ en het smaakt heerlijk (behalve de kroketten + bitterballen, die waren gewoon oke). De crunch bij de bitterballen kregen we niet voor elkaar. Dimsum en de frikadellen zijn onze favoriet.
Wat me opvalt op de verpakking van bijvoorbeeld frikadellen: de oven-/airfry varianten bevatten veel meer vet dan de snacks die in frituurolie bereid worden. Denk ik vetarm bezig te zijn met de Actifry; bij sommige snacks is het dat nog steeds niet :(
Voor lekker/crunchy vetarm eten moet je veelal zelf eea voorbereiden. Gamba’s in wontonvelletjes (zó gemaakt), vis met een krokant korstje en frietjes van zoete aardappel en wortel (werd de ene keer wel krokant / de andere keer niet) vinden wij lekker. Gewone ovenfrietjes zijn heerlijk krokant en goudbruin, al vind ik de porties per shift relatief klein (max 2 personen) wat niet handig is als je met 4+ eters steeds 10 minuten moet wachten op de volgende portie.
Een voordeel vind ik echt dat er nauwelijks frituurlucht (oid) in huis hangt. De Actyfry is supermakkelijk te bedienen, je kunt makkelijk door de deksel kijken of het eten al klaar is/de goede kleur heeft en na gebruik kan het rooster en/ of de bak met haak zo de afwasmachine in (zonder dat je hele afwasmachine meteen vol is).

Sharondbr 12-08-2016

Handige keukenhulp

Ik kocht de ActiFry in de eerste instantie ter vervanging van onze friteuse, of in ieder geval als afwisseling. Over het bereiden van de frietjes zijn we heel tevreden over het eindresultaat en de smaak, maar het bereiden duurt wel langer dan met een friteuse. Je moet er wat voor over hebben. :)

Het handige meegeleverde receptenboekje en de de app (gratis downloaden) heb ik gebruikt om een beetje handigheid te krijgen in het bereiden van groentes en complete maaltijden. Iets waar je wel even inspanning voor moet leveren, maar als je er een beetje handigheid in krijgt, is het heel prettig in gebruik. Ik maakte bijvoorbeeld het chili con carne recept uit het boekje. Lekker!

Maar voornamelijk zullen wij de pan gebruiken voor het bereiden van friet en snacks.

Pluspunten

• Nagenoeg geen vet
  • Handige draaiende arm

Minpunten

• Lange bereidingstijd
  • Onhandige op aanrecht

Sasdijk 09-08-2016

Snel en gemakkelijk

Sinds een aantal weken heb ik nu de actifry in huis en in ben erg tevreden. Vooral voor het snacken is het erg makkelijk. Je gooit alles erin en het bakt vanzelf. het roterende gedeelte zorgt ervoor dat alles gelijkmatig bakt. En dan kan hij ok nog in de vaatwasser. Een stuk minder vieze schoonmaakklusjes dan de frituurpan!

Pluspunten

• vaatwasserbestendig
  • gemakkelijk in gebruik

jaantje72 04-08-2016

Ik heb hem nu een paar weken en zou niet meer zonder kunnen. Diepvriespatat geprobeerd die vinden we nog wat slap, gebakken aardappeltjes is echt een succesnummer met dit apparaat. Aardappeltjes erin, kruiden erbij, wat olie en je hebt er geen omkijken meer naar! Verse patat is ook heerlijk met dit apparaat. Alleen groenten is mij nog niet goed bevallen. Die werden zwart en bleven taai, maar dat moet ik nog even een paar keer uitproberen. Het enige minpuntje is wel dat hij heet wordt aan de buitenkant en hij is ook niet echt klein, dus je zult wel iets ruimte nodig hebben in je keuken. De draaiarm en het mandje zijn gewoon ideaal, je hoeft echt helemaal niets meer zelf te doen, hij draait automatisch rond, dus ook niet meer halverwege omkeren!

Van Uden 02-08-2016

Een echte aanrader voor op je aanrecht, nu een paar weken in het bezit van dit apparaat en kan zeggen dat hij goed bevalt.
Niet alleen frietjes en snacks maar ook diverse andere gerechten zijn makkelijk en snel te maken in de actifry. Programma's eenvoudig te bedienen enkel aangeven of het groente, vlees of friet is en dan de tijd naar keuze instellen. Alles is snel en makkelijk uit elkaar te halen waardoor het reinigen een eitje is. Alles wat los te halen is mag in de vaatwasser . Het enige nadeel dat wij ondervonden hebben is dat de pan behoorlijk heet wordt aan de buitenkant.

zwemjuf 02-08-2016

Om maar te beginnen met frituren, prima. Patat en snacks komen er prima uit. Het nadeel van de snacks vind ik dat ze er niet smakelijk uitzien, het blijft allemaal heel licht. De smaak daarentegen is prima. Ook een voordeel is de frituurwalm die je niet meer in huis hebt hangen. Heb er ook een aantal recepten in gemaakt uit het bijgeleverde receptenboekje.Was op zich wel goed maar zie hier geen voordeel in wat betreft roerbakken of iets dergelijks

Marco 01-08-2016

Niet geheel volgens verwachting

Heb dit apparaat nu enige weken in huis en moet zeggen dat het niet helemaal aan de verwachting voldoet.

De snacks komen prima krokant uit de airfryer, patat wordt door zelfdraaiende pendelarm kapot gemaakt, waardoor je allemaal kleine Stukjes overhoud. Ook is dit niet geheel krokant helaas. Wel zaak om ovensnacks en friet te gebruiken, anders wordt het niet zo krokant.

Naast snacks heb ik ook gaktballetjes in de airfryer gemaakt en dat gaat perfect. Ze worden mooi bruin en zijn niet vet.

Op zich wel een goed alternatief voor de traditionele frituurpan.

Tamara 01-08-2016

Ik heb de actifry uitgeprobeerd met verse friet en moet zeggen het overtreft mijn verwachting!
De friet ziet er goed gekleurd uit en zijn ook gewoon lekker knapperig! Je kan er gewoon een hele zak ingooien. Wij als gezin (kids 11 en 9) zijn tevreden!