Tefal AH951B - Reviews

Aantal pannen
Kleuren
zwart, transparant

Linda 25-09-2016 Product paar weken in bezit

Veelzijdig apparaat, lekker en gezond eten

We hebben de ActiFry gebruikt bij een verjaardag waar we zo'n 30 gasten op bezoek hadden, om friet te bakken. Ideaal om 1,5 kilo friet tegelijk te maken, maar het duurt wel ruim een half uur voor het klaar is. Na afloop is de pan snel schoon en daarmee alle frietlucht meteen weg.
Jammer is wel dat het totaal erg lang duurt om na de friet ook nog de snacks te bakken.
De smaak van de friet is erg goed. Van niemand heb ik negatieve reacties ontvangen, iedereen vond het juist erg lekker en ook leuk om 'gezonde' friet te eten.

Ook andere dingen dan snacks zijn lekker uit de ActiFry. Zowel vlees als groente. Het vlees heeft wel wat olie nodig, maar veel minder dan wanneer je het in de pan zou bakken.
Er zit ook een receptenboekje bij met veel lekkere en makkelijke recepten en je kan ook een app installeren op je telefoon of tablet met nog meer inspiratie.

De ActiFry is echt heel eenvoudig in gebruik. Als het eten erin zit stel je met plus en min de tijd in en je drukt op start. Doordat ie doorzichtig is aan de bovenkant kan je zien of het eten al goed is, dus als het nog iets langer of korter moet, kan je de tijd tussentijds nog aanpassen.

Nadeel van het apparaat is dat ie erg groot is, tijdens gebruik en om op te bergen. Wij hebben niet zo'n grote keuken dus laten hem niet standaard op het aanrecht staan. Hij neemt echter wel een heel kastje in beslag.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Gezond
  • Lekker eten
  • Makkelijk
  • Grote inhoud

Minpunten

• Lange bereidingstijd
  • Groot om op te bergen
  • Kort snoer

wendy 20-09-2016 Product paar weken in bezit

Meerwaarde voor in de keuken.

Ik heb een druk gezin met kinderen uit diverse leeftijdscategorieën.
We hebben al heerlijke gerechten kunnen maken met deze ActiFry.
Het apparaat is gemakkelijk in de bediening, je hoeft enkel de tijd in stellen op het digitale display en het is gebruiksklaar.
Ik vergelijk deze ActiFry met een oven. Alle gerechten kan men bereiden zonder frituurvet. En het voordeel van dit apparaat is dat de bereidngstijd korter is dan in een oven.
Met de Actifry ervaar ik ook geen stoom en geur. Hierdoor hoef je het apparaat niet direct onder een afzuigkap te plaatsen.
De deksel is doorzichtig, daardoor kan je handmatig ingrijpen wanneer je de tijd verkeert ingeschat hebt. Een pendelarm draait rond en zorgt dat alles even goed wordt gegaard en gebakken.
Wij zijn erg tevreden over deze Tefal Actifry XL, dus groter dan de eerste versie.
Groot genoeg om eten te bereiden voor 6 a 8 man.

Pluspunten

• display
  • gebruiksgemak
  • bereidingstijd

Minpunten

• deksel voelt zwakjes aan

Sab 17-09-2016 Product paar weken in bezit

Aanrader voor in de keuken

Ik had van tevoren niet verwacht dat ik de actifry zo vaak zou gebruiken. Hij vervangt mijn frituurpan, maar ook de oven! Ik kan er van alles mee maken; aardappelen,friet, vlees, vis en ook groente gaan er in en komen er heerlijk uit! Door het grote gemak ( stekker erin - tijd instellen = klaar) gebruik je hem makkelijk en vaak. Ook het schoonaken is simpel, bijna alles kan in de vaatwasser en wat er niet in mag is met een doekje zo schoon. Ik raad het van harte aan om de actifry aan te schaffen!

Pluspunten

• geen geurtjes
  • makkelijk in gebruik
  • veelzijdig

Minpunten

• groot

verweij 17-09-2016 Product paar weken in bezit

Een geweldige vervanger voor de frituurpan en gezonder.

Hiervoor had ik een frituurpan en zins enkele weken deze air fryer. Wat ik niet had verwacht, is dat het eten toch krokant en lekker van smaak is. Zonder of met heel weinig olie bak je de heerlijkste aardappelschijfjes en dan gebruik je de zelfdraaiende pendelarm voor het beste resultaat. En deze air fryer heeft een zelfdraaiende pendelarm wat de andere air fryers niet hebben. Deze air fryer is ook groot genoeg voor een gezin van 4a5 personen, dat wil wel wat zeggen. Ook is hij makkelijk schoon te maken, alles is demontabel van deksel tot pan of mandje. Ik doe het zelf met een zopje met de hand schoonmaken, want dan beschadigt de anti aanbak laag niet zo snel. Het voordeel van de airfryer ten op zichte van een frituur pan is dat je de frituurpan na 4 weken niet meer hoeft schoon te maken en duur frituur vet hoeft te kopen. En dat je niet meer eerst 10 minuten hoeft te wachten voor de frituurpan warm is en wat dan ook meer stroom gebruikt. Bij de air fryer stop je de stekker erin en hij werkt meeteen. En het is gezonder en toch ook krokant en alles kan je er mee klaar maken, van vis tot groente tot aardappelen noem maar op! Een alles kunnen en een goede vervanger voor de frituur pan.Dus mensen schaf deze air fryer aan en merk het zelf, idiaal en gezond en leuk om mee te werken, je gebruik hem steeds sneller en vaker. Succes ermee.

Pluspunten

• Geen luchtjes en geurtjes
  • Makkelijk schoon maken
  • Mooie design
  • Geen olie toevoegen
  • Zelf draaiende pendelarm.

Minpunten

• Groot,

jeaanetstraver 17-09-2016

geen vet in huis en lijf

de actifry overtreft al mijn verwachtingen. Ik dacht dat het een vervanger zou zijn van mijn frituurpan. Maar hij heeft nog veel meer mogelijkheden om een gezonde maaltijd op tafel te zetten. Het is heerlijk om allerlei gerechten uit te proberen, want mislukken kan niet ! het apparaat is heel eenvoudig in gebruik en ook nog eens heel makkelijk schoon te maken. losse onderdelen kunnen in de vaatwasser. De gerechten zijn over het algemeen snel klaar. Alleen op de frietjes moet je iets langer wachten. Ik ben met 5 personen en het is altijd voldoende !!
Het grote voordeel is dat je ook geen vette lucht meer in huis hebt ..
jeaanetstraver 15-09-2016 Product paar dagen in bezit

tefal actifry

de actifry is een multifunctioneel apparaat. Ik dacht aan een vervanging van mijn frituurpan, maar hij kan echt veel meer. Door de handige app kan je veel gerechten uit proberen. Het apparaat is heel eenvoudig in gebruik en makkelijk schoon te maken. (onderdelen in de afwasmachine) Het grote voordeel is dat je geen vette lucht meer in huis hebt en je ook veel minder vet eet !!
de zelfdraaiende pendelarm zorgt ervoor dat alles gelijkmatig verwarmd wordt.
Een nadeel is dat het weer een groot apparaat op je aanrecht is. vooral ook omdat hij bijna dagelijks gebruikt wordt, moet hij toch een plekje krijgen op je aanrechtblad. Daarentegen is hij zeer geschikt voor een gezin bestaande uit 5 personen !! De gerechten zijn vrij snel klaar, alleen op de patat moet je toch wel lang wachten !!
conclusie Het is een aanrader voor de gezonde eters onder ons !!

Pluspunten

• geen geurties
  • veelzijdig
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• groot apparaat
  • vrij prijzig
  • kort snoertje

Efenco 15-09-2016 Product paar weken in bezit

Eenpansgerechten zonder omkijken

Dacht ik aanvankelijk dat de Actifry een veredelde friteuse was, kom ik nu toch terug op mijn woorden. Het apparaat is ideaal voor eenpansgerechten. Je doet alles, afhankelijk van het recept in stappen, in de Actifry en hij doet het werk. Roeren hoeft niet door de handige draaiarm. Nog geen enkele maaltijd aangebakken door vergeten te roeren. Slechts een lepeltje olie nodig, dus ook goed voor de calorieën. Dus friet eten zonder je schuldig te voelen kan weer. De XL is groot genoeg voor een gezin van 4. Op de app zijn allerlei recepten te vinden, geeft mij in ieder geval veel inspiratie om heerlijke gerechten te maken. Heel verrassend was de mogelijkheid om lava cakejes te maken in de Actifry. Mijn eerste poging was direct een succes. Minpunt is wel hel geluid, hij is aanwezig in de keuken.

Pluspunten

• Draaiarm
  • Weinig vet

Sab 13-09-2016 Product paar weken in bezit

Geweldig voor in de keuken

Lang getwijfeld of ik aan de Tefal Actifry moest beginnen, maar wat ben ik blij dat ik het heb gedaan! De Actifry maakt koken een stuk veelzijdiger. Patat, vers of diepvries, wordt op een veel betere manier bereid. Groentes en vlees zijn ook een fluitje van een cent. Het is gemakkelijk, met een druk op de knop gaat hij aan, zonder verschillende standen te hoeven instellen. En de geur? Niet te merken! Ook het schoonmaken is een eitje, de meeste delen kunnen zo de vaatwasser in.

Pluspunten

• gemak
  • geen geurtjes

Minpunten

• groot

Deamy001 17-08-2016 Product paar weken in bezit

Designs, gemak en gezond

De ActiFry Express XXL heb ik nu al 4 weken in bezit en moet zeggen dat het eerder een waardig keukenhulp dan een gadget is geworden. Geen gespetter en geknoei langs de kookplaat en op de vloer maar alles wat je frituren kan gewoon netjes in het apparaat. In het begin is het even zoeken naar de juiste instellingen en tijd maar het is de moeite waard. Apparaat is ook gemakkelijk schoon te maken/houden en alles kan in de vaatwasser.
Handig is ook de glazen deksel, waardoor je de status van je lekkernijen kan volgen. Geen vervelende frituurlucht dus ook geen afzuiging. De pendelarm is ideaal om je kookwaar in de grote pan te keren.
Een kippetje braden, patat, shoarma, kip vleugeltjes, party snacks..je noemt t maar en het komt er gezond uit. Minpunt is wel de tijd, voor patat ca 20 a 25 min is aan de lange kant. Tip: steeds ca 1 eetlepel olie gebruiken en bij gebruik van het rooster deze invetten. Conclusie, de Tefal ActiFry Express XXL is niet meer weg te denken alleen maar om het gemak en geen vettige hapjes meer.

Pluspunten

• Gemak
  • Gezonde kost

Minpunten

• Tijd

ylaine 16-08-2016 Product paar weken in bezit

Mooi design en makkelijk in gebruik

We hebben de Actifry nu een aantal weken in huis en zijn er echt blij mee. Een super mooi design past in alle keukens en is heel makkelijk in gebruik. Mijn man en kids zijn helemaal weg van vette hap. Dit maakten ik niet veel van hun omdat het zo vet is en mij breekt dat op de hele avond vind dat vies. Maar met de Actfry is het niet zo vet en gelukkig een stuk gezonder. Het is heel makkelijk in gebruik en het stinkt niet zo als een frituur pan. Tevens zit er een boekje bij met allemaal lekkere recepten die je zo maakt en de Actifry en ze zijn heerlijk. Minpunt is wel dat het wel lang duurt voordat het klaar is zoals patat. Met een frituur pan gaat het sneller maar is wel ongezonder.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Duurt lang

Anthon 07-08-2016 Product paar weken in bezit

De nieuwe gezonde friteuse!

Zonder vet heerlijke snacks bereiden en geen vervelende geurtjes in de keuken..... De Tefal Actifry is een uitkomst. De snacks komen er krokant uit en smaken prima. Ik stond er echt versteld van! Top aanschaf!

Becking 02-08-2016 Product paar weken in bezit

Wat een mogelijkheden

We hebben de Actifry nu 3 weken.
En gebruiken hem meer en meer.
Van groente tot spaghettisaus, boroel hapjes of loempia's alles maken we er in.
Snel warm snel klaar en makkelijk schoon te maken.
Met de actifry app, veel en leuke tips en gerechten.
Hadden hem aangeschaft voor de patatmosfeer en snacks maar gebruiken hem meer voor de alledaagse gerechten.

Ferry 02-08-2016 Product paar weken in bezit

Lekker eten

Mooi en gemakkelijk apparaat dat heel gemakkelijk in gebruik is. Ik heb er van alles in klaar gemaakt en tot nu toe mag ik er niet over klagen. De oven wordt goed heet en het draaisysteem zorgt er goed voor dat alles goed aan alle kanten even bruin en gaar worden. Ook 'normale' frituurhapjes worden lekker gebakken door het handige frituurmandje dat meegeleverd is.

Chily 01-08-2016 Product paar weken in bezit

Meer dan een " friteuse"

Wij vinden de actifry heel fijn. We gebruiken hem heel vaak. We maken heel veel verschillende gerechten met de actifry.
Ik wok de groente, krielaardappeltjes en vlees. Handig is daarbij de arm die continu rond draait en daarmee de ingrediënten husselt.
In de xxl kan je een eenpans gerecht voor 4 personen maken, hij is groot genoeg.
Wij zelf gebruiken bijna nooit ovenfriet, want de ronddraaiende arm maak de frietjes kapot, je kan beter normale friet gebruiken met een beetje olie, die gaan minder snel kapot.
Ook gebruiken we gewone kroketten of bami schijven,  ze worden niet echt bruin maar wel knapperig en smaken goed uit de actifry. Maar smaken verschillen. De actifry is makkelijk schoon te houden,  omdat alles in de vaatwasser kan. We vinden het een onmisbaar apparaat,  maar je moet wel een grote plek vrij houden, want het is een groot apparaat.