Tefal Heteluchtfriteuse - ActiFry Express XXL 1,7 kg met snackmandje AH951B

Tefal Easy Fry Deluxe heteluchtfriteuse - EY401D

Tefal Easy Fry Deluxe heteluchtfriteuse - EY401D Best Reviewed 2 keer sep 2018
8,5 (30)
Bekijk alle Frituurpannen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 30 reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Heteluchtfriteuse - ActiFry Express XXL 1,7 kg met snackmandje AH951B op Kieskeurig.nl.

ria 04-10-2016

zeer gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Tefal Heteluchtfriteuse - ActiFry Express XXL 1,7 kg met snackmandje AH951B

ik heb de actifry 3 weken mogen testen , het is de xxl uitvoering wat het een groot apparaat maakt wat niet zomaar in een keukenkastje past , hij is wel zeer gebruiksvriendelijk en het eten komt er zeer smakelijk uit , voor de kippenvleugeltjes en pootjes smakken zeer tot uitmuntend goed, de verse friet smaakt ook zeer goed en de oven kroketten en kaassoufles ook , alleen jammere is dat als je met meerdere personen eet je toch gebruik moet maken van bijv een oven want anders heb je niet alles tegelijk op tafel vlees , aardappelen etc

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • zeer goede smaak van gerechten

Minpunten

• erg groot , past niet in een keukenkastje
  • soms nog andere kookbronnen nodig

r groenhof 17-03-2018

actifry

ik was heel enthousiast over het product de gerechten zijn heel smakelijk daar ligt het niet aan. Maar de kwaliteit voor zo'n duur apparaat vind ik zeer teleurstellend. In de garantieperiode al een nieuwe ring in de binnenpan en een nieuwe kap ( deze was gescheurd). Vandaag kippenpootjes in de actifry wilde ze draaien nam de pan mee naar het aanrecht breekt het handvat eraf. Alles op de grond gelukkig geen brandwonden

raoul 05-10-2016

Flinke pan met mogelijkheden.

Doordat er weinig of geen olie wordt toegevoegd, is het veel gezonder dan het “normaal” bereiden van maaltijden. Hij is wel wat groot en daardoor wat onhandig.

Pluspunten

• Draait rond, egaal resultaat.
  • Bovenzijde is transparant.
  • Voor vers en voorgebakken.
  • Geen olie nodig.
  • Makkelijk te reinigen.

Minpunten

• Temperatuur niet regelbaar/zichtbaar.
  • Moeilijk op te pakken.
  • Zwaartepunt aan 1 kant van de pan.
  • Zwak signaal bij einde bereiding.

Linda 25-09-2016

Veelzijdig apparaat, lekker en gezond eten

We hebben de ActiFry gebruikt bij een verjaardag waar we zo'n 30 gasten op bezoek hadden, om friet te bakken. Ideaal om 1,5 kilo friet tegelijk te maken, maar het duurt wel ruim een half uur voor het klaar is. Na afloop is de pan snel schoon en daarmee alle frietlucht meteen weg.
Jammer is wel dat het totaal erg lang duurt om na de friet ook nog de snacks te bakken.
De smaak van de friet is erg goed. Van niemand heb ik negatieve reacties ontvangen, iedereen vond het juist erg lekker en ook leuk om 'gezonde' friet te eten.

Ook andere dingen dan snacks zijn lekker uit de ActiFry. Zowel vlees als groente. Het vlees heeft wel wat olie nodig, maar veel minder dan wanneer je het in de pan zou bakken.
Er zit ook een receptenboekje bij met veel lekkere en makkelijke recepten en je kan ook een app installeren op je telefoon of tablet met nog meer inspiratie.

De ActiFry is echt heel eenvoudig in gebruik. Als het eten erin zit stel je met plus en min de tijd in en je drukt op start. Doordat ie doorzichtig is aan de bovenkant kan je zien of het eten al goed is, dus als het nog iets langer of korter moet, kan je de tijd tussentijds nog aanpassen.

Nadeel van het apparaat is dat ie erg groot is, tijdens gebruik en om op te bergen. Wij hebben niet zo'n grote keuken dus laten hem niet standaard op het aanrecht staan. Hij neemt echter wel een heel kastje in beslag.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Gezond
  • Lekker eten
  • Makkelijk
  • Grote inhoud

Minpunten

• Lange bereidingstijd
  • Groot om op te bergen
  • Kort snoer

wendy 20-09-2016

Meerwaarde voor in de keuken.

Ik heb een druk gezin met kinderen uit diverse leeftijdscategorieën.
We hebben al heerlijke gerechten kunnen maken met deze ActiFry.
Het apparaat is gemakkelijk in de bediening, je hoeft enkel de tijd in stellen op het digitale display en het is gebruiksklaar.
Ik vergelijk deze ActiFry met een oven. Alle gerechten kan men bereiden zonder frituurvet. En het voordeel van dit apparaat is dat de bereidngstijd korter is dan in een oven.
Met de Actifry ervaar ik ook geen stoom en geur. Hierdoor hoef je het apparaat niet direct onder een afzuigkap te plaatsen.
De deksel is doorzichtig, daardoor kan je handmatig ingrijpen wanneer je de tijd verkeert ingeschat hebt. Een pendelarm draait rond en zorgt dat alles even goed wordt gegaard en gebakken.
Wij zijn erg tevreden over deze Tefal Actifry XL, dus groter dan de eerste versie.
Groot genoeg om eten te bereiden voor 6 a 8 man.

Pluspunten

• display
  • gebruiksgemak
  • bereidingstijd

Minpunten

• deksel voelt zwakjes aan

jeaanetstraver 17-09-2016

geen vet in huis en lijf

de actifry overtreft al mijn verwachtingen. Ik dacht dat het een vervanger zou zijn van mijn frituurpan. Maar hij heeft nog veel meer mogelijkheden om een gezonde maaltijd op tafel te zetten. Het is heerlijk om allerlei gerechten uit te proberen, want mislukken kan niet ! het apparaat is heel eenvoudig in gebruik en ook nog eens heel makkelijk schoon te maken. losse onderdelen kunnen in de vaatwasser. De gerechten zijn over het algemeen snel klaar. Alleen op de frietjes moet je iets langer wachten. Ik ben met 5 personen en het is altijd voldoende !!
Het grote voordeel is dat je ook geen vette lucht meer in huis hebt ..

jeaanetstraver 15-09-2016

tefal actifry

de actifry is een multifunctioneel apparaat. Ik dacht aan een vervanging van mijn frituurpan, maar hij kan echt veel meer. Door de handige app kan je veel gerechten uit proberen. Het apparaat is heel eenvoudig in gebruik en makkelijk schoon te maken. (onderdelen in de afwasmachine) Het grote voordeel is dat je geen vette lucht meer in huis hebt en je ook veel minder vet eet !!
de zelfdraaiende pendelarm zorgt ervoor dat alles gelijkmatig verwarmd wordt.
Een nadeel is dat het weer een groot apparaat op je aanrecht is. vooral ook omdat hij bijna dagelijks gebruikt wordt, moet hij toch een plekje krijgen op je aanrechtblad. Daarentegen is hij zeer geschikt voor een gezin bestaande uit 5 personen !! De gerechten zijn vrij snel klaar, alleen op de patat moet je toch wel lang wachten !!
conclusie Het is een aanrader voor de gezonde eters onder ons !!

Pluspunten

• geen geurties
  • veelzijdig
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• groot apparaat
  • vrij prijzig
  • kort snoertje

Deamy001 17-08-2016

Designs, gemak en gezond

De ActiFry Express XXL heb ik nu al 4 weken in bezit en moet zeggen dat het eerder een waardig keukenhulp dan een gadget is geworden. Geen gespetter en geknoei langs de kookplaat en op de vloer maar alles wat je frituren kan gewoon netjes in het apparaat. In het begin is het even zoeken naar de juiste instellingen en tijd maar het is de moeite waard. Apparaat is ook gemakkelijk schoon te maken/houden en alles kan in de vaatwasser.
Handig is ook de glazen deksel, waardoor je de status van je lekkernijen kan volgen. Geen vervelende frituurlucht dus ook geen afzuiging. De pendelarm is ideaal om je kookwaar in de grote pan te keren.
Een kippetje braden, patat, shoarma, kip vleugeltjes, party snacks..je noemt t maar en het komt er gezond uit. Minpunt is wel de tijd, voor patat ca 20 a 25 min is aan de lange kant. Tip: steeds ca 1 eetlepel olie gebruiken en bij gebruik van het rooster deze invetten. Conclusie, de Tefal ActiFry Express XXL is niet meer weg te denken alleen maar om het gemak en geen vettige hapjes meer.

Pluspunten

• Gemak
  • Gezonde kost

Minpunten

• Tijd

ylaine 16-08-2016

Mooi design en makkelijk in gebruik

We hebben de Actifry nu een aantal weken in huis en zijn er echt blij mee. Een super mooi design past in alle keukens en is heel makkelijk in gebruik. Mijn man en kids zijn helemaal weg van vette hap. Dit maakten ik niet veel van hun omdat het zo vet is en mij breekt dat op de hele avond vind dat vies. Maar met de Actfry is het niet zo vet en gelukkig een stuk gezonder. Het is heel makkelijk in gebruik en het stinkt niet zo als een frituur pan. Tevens zit er een boekje bij met allemaal lekkere recepten die je zo maakt en de Actifry en ze zijn heerlijk. Minpunt is wel dat het wel lang duurt voordat het klaar is zoals patat. Met een frituur pan gaat het sneller maar is wel ongezonder.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Duurt lang

Chily 01-08-2016

Meer dan een " friteuse"

Wij vinden de actifry heel fijn. We gebruiken hem heel vaak. We maken heel veel verschillende gerechten met de actifry.
Ik wok de groente, krielaardappeltjes en vlees. Handig is daarbij de arm die continu rond draait en daarmee de ingrediënten husselt.
In de xxl kan je een eenpans gerecht voor 4 personen maken, hij is groot genoeg.
Wij zelf gebruiken bijna nooit ovenfriet, want de ronddraaiende arm maak de frietjes kapot, je kan beter normale friet gebruiken met een beetje olie, die gaan minder snel kapot.
Ook gebruiken we gewone kroketten of bami schijven,  ze worden niet echt bruin maar wel knapperig en smaken goed uit de actifry. Maar smaken verschillen. De actifry is makkelijk schoon te houden,  omdat alles in de vaatwasser kan. We vinden het een onmisbaar apparaat,  maar je moet wel een grote plek vrij houden, want het is een groot apparaat.

Fw 12-10-2018

Grootste miskoop everrrr.

Wilde verantwoord frituren, maar absoluut ongeschikt hiervoor.
Friet is slap en vaak ook volledig kapot gedraaid.
Bovendien zijn de snacks duur en vaak taai.

Minpunten

• Alles

Jessvaness80 11-04-2018

Tefal Actifry XXL

De meeste producten komen prima uit het apparaat en zijn dan echt lekker van smaak.
Voor de kinderen gebruiken wij hem om lekkere verse patatjes te maken. Verse patat en " gebakken" met maar een heel klein beetje olie. Dus de kinderen eten nu op een veel gezondere manier hun patatjes en ze vinden het heerlijk. Ook voor snacks is het ideaal en je hebt geen vieze frituur geur in je keuken. Ik ben blij met dit apparaat en het is een zeer goede aanschaf geweest.
Het apparaat is makkelijk in gebruik en makkelijk en goed te reinigen.

Pluspunten

• geen vieze geur
  • makkelijk in gebruik
  • gebruikt minder vet
  • goed schoon te houden

Minpunten

• het geluid wat het apparaat maakt

P. uit Oisterwijk 01-03-2018

Tefal Actifry

Ik heb dit gekocht omdat na 7 jaar mijn eerste Actifry kapot ging.
Ik gebruikte de actifry bijna dagelijks. Ideaal voor eieren opwarmen, broodjes etc.
De keuze was dus snel gevallen op een later model en iets groter van inhoud.

Pluspunten

• Gebruik
  • Recepten
  • weinig tot geen omkijken aan
  • minder vet, dus gezonder

Minpunten

• geen aan/uit schakelaar

JAN 13-04-2017

Prima apparaat

Het is een prima apparaat maar vanwege de grootte onhandig op te bergen. De airfryer is eenvoudig te bedienen .

Pluspunten

• Eenvoudig
  • Makkelijk schoon te maken
  • Voldoende capaciteit

Minpunten

• Apparaat is groot

kees 31-10-2016

Veelzijdig, handig maar te groot

De actifry is makkelijk in gebruik. Je hebt er nagenoeg geen omkijken naar. Het is wel een groot apparaat en neemt daardoor veel ruimte in beslag in de keuken. Je kan voor 4 volwassenen het eten bereiden. De deksel is wat moeilijker schoon te maken. Het apparaat maakt wel veel lawaai en wordt behoorlijk heet.

Pluspunten

• veelzijdig
  • gemakkelijk in gebruik
  • behoud van voedingswaarden

Minpunten

• maakt veel lawaai
  • wordt heet
  • groot, neemt veel ruimte in beslag

Alexandra 25-10-2016

Actifry of friteuse?

Omdat er geen vette frituurolie wordt gebruikt, is het veel gezonder dan frietjes en snacks in een friteuse te bereiden. Daarbij heeft de Actifry meer mogelijkheden, je kan er ook andere gerechten in klaarmaken (groenten, broodjes bakken, cake).

Het is wel een groot apparaat, maar niet zwaar in gewicht. Daarbij is het apparaat heel makkelijk in gebruik (3 toetsen: 2x om de minuten in te stellen en 1x om het apparaat aan of uit te zetten.

Wat ik zelf heel belangrijk vind is dat je geen frituurlucht in huis hebt - je ruikt nagenoeg niet wat je aan het klaarmaken bent. En het schoonmaken is een stuk eenvoudiger: de metalen bak waar bijvoorbeeld de frietjes in gaan, kan in de vaatwasser. De korf met opzetstuk waar bijvoorbeeld snacks op gelegd worden, kan ook in de vaatwasser. Het (vaste) deksel kan je afnemen met een schoonmaakdoekje. Meerdere delen zijn er ook gewoonweg niet.

Pluspunten

• Voor vers en voorgebakken
  • Niet alleen voor friet en snacks te gebruiken
  • Geen vieze frituurlucht in huis
  • Makkelijk in schoonhouden
  • Geen vette frituurolie, dus gezonder

Minpunten

• Temperatuur is niet instelbaar
  • Groot apparaat

Ghislaine 11-10-2016

Erg onhandig

Ik heb de Actifry nu een paar weken in gebruik en merk dat hij eigenlijk te groot is om handig te zijn. De hoeveelheid friet en dergelijke is ruim voldoende voor een gezin en komt er ook lekker en heet uit. Het mandje vind ik iets aan de kleine kant er kunnen maar 3 frikandellen op in het geheel. Meer kan er wel op maar dan moet je ze doorsnijden. Gewone roerbakgerechten kun je ook maken en broodjes bakken dus je kan er wel alle kanten mee op als je de ruimte hebt.

Pluspunten

• Diverse gerechten kan je maken
  • Mooi apparaat
  • Gezonder als frituurpan

Minpunten

• Erg groot
  • Maakt best veel herry
  • Het eindbelletje is aan de zachte kant

richard 09-10-2016

heerlijk

sinds we de actifry hebben is de frituurpan niet meer gebruikt. de gerechten die we er in bereiden waren heerlijk van smaak. de garing was gelijk. geen spijt van de aanschaf

Pluspunten

• het gemak
  • de smaak van het gerecht

Minpunten

• te weinig recepten bekend

Jenny 08-10-2016

lekker eten schoonmaken lastig

ik vind het een duur apparaat. het eten wat eruit komt is erg lekker en gezonder dan een friteuse ( heb ik niet) maar wel makkelijker dan een oven. maar het schoonmaken vind ik een crime.

Pluspunten

• Lekker eten

• Onderhoud

Annette 05-10-2016

Gemakkelijk in gebruik, goed resultaat, wel groot apparaat

Veelzijdig. Patat, aardappelgerechten, roerbakken zonder erbij te blijven. Ovensnacks ook prima alleen de kroketten waren te droog. Met de hand lastig schoonmaken. De bediening is heel erg simpel

Pluspunten

• veelzijdig
  • gezond
  • goede smaak (m.u.v. kroketten)
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• groot
  • met de hand schoonmaken is lastig
  • ovenkroketten te droog

Annette 05-10-2016

Nog vergeten: het signaal dat het klaar is is echt veel te zacht!