Tefal Heteluchtfriteuse - ActiFry Express XXL 1,7 kg met snackmandje AH951B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Heteluchtfriteuse - ActiFry Express XXL 1,7 kg met snackmandje AH951B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Fw 12-10-2018

Wilde verantwoord frituren, maar absoluut ongeschikt hiervoor.
Friet is slap en vaak ook volledig kapot gedraaid.
Bovendien zijn de snacks duur en vaak taai.

Minpunten

• Alles

Jessvaness80 11-04-2018

Tefal Actifry XXL

De meeste producten komen prima uit het apparaat en zijn dan echt lekker van smaak.
Voor de kinderen gebruiken wij hem om lekkere verse patatjes te maken. Verse patat en " gebakken" met maar een heel klein beetje olie. Dus de kinderen eten nu op een veel gezondere manier hun patatjes en ze vinden het heerlijk. Ook voor snacks is het ideaal en je hebt geen vieze frituur geur in je keuken. Ik ben blij met dit apparaat en het is een zeer goede aanschaf geweest.
Het apparaat is makkelijk in gebruik en makkelijk en goed te reinigen.

Pluspunten

• geen vieze geur
  • makkelijk in gebruik
  • gebruikt minder vet
  • goed schoon te houden

Minpunten

• het geluid wat het apparaat maakt

r groenhof 17-03-2018
ik was heel enthousiast over het product de gerechten zijn heel smakelijk daar ligt het niet aan. Maar de kwaliteit voor zo'n duur apparaat vind ik zeer teleurstellend. In de garantieperiode al een nieuwe ring in de binnenpan en een nieuwe kap ( deze was gescheurd). Vandaag kippenpootjes in de actifry wilde ze draaien nam de pan mee naar het aanrecht breekt het handvat eraf. Alles op de grond gelukkig geen brandwonden

P. uit Oisterwijk 01-03-2018

Tefal Actifry

Ik heb dit gekocht omdat na 7 jaar mijn eerste Actifry kapot ging.
Ik gebruikte de actifry bijna dagelijks. Ideaal voor eieren opwarmen, broodjes etc.
De keuze was dus snel gevallen op een later model en iets groter van inhoud.

Pluspunten

• Gebruik
  • Recepten
  • weinig tot geen omkijken aan
  • minder vet, dus gezonder

Minpunten

• geen aan/uit schakelaar

JAN 13-04-2017

Prima apparaat

Het is een prima apparaat maar vanwege de grootte onhandig op te bergen. De airfryer is eenvoudig te bedienen .

Pluspunten

• Eenvoudig
  • Makkelijk schoon te maken
  • Voldoende capaciteit

Minpunten

• Apparaat is groot

kees 31-10-2016

Veelzijdig, handig maar te groot

De actifry is makkelijk in gebruik. Je hebt er nagenoeg geen omkijken naar. Het is wel een groot apparaat en neemt daardoor veel ruimte in beslag in de keuken. Je kan voor 4 volwassenen het eten bereiden. De deksel is wat moeilijker schoon te maken. Het apparaat maakt wel veel lawaai en wordt behoorlijk heet.

Pluspunten

• veelzijdig
  • gemakkelijk in gebruik
  • behoud van voedingswaarden

Minpunten

• maakt veel lawaai
  • wordt heet
  • groot, neemt veel ruimte in beslag

Alexandra 25-10-2016

Omdat er geen vette frituurolie wordt gebruikt, is het veel gezonder dan frietjes en snacks in een friteuse te bereiden. Daarbij heeft de Actifry meer mogelijkheden, je kan er ook andere gerechten in klaarmaken (groenten, broodjes bakken, cake).

Het is wel een groot apparaat, maar niet zwaar in gewicht. Daarbij is het apparaat heel makkelijk in gebruik (3 toetsen: 2x om de minuten in te stellen en 1x om het apparaat aan of uit te zetten.

Wat ik zelf heel belangrijk vind is dat je geen frituurlucht in huis hebt - je ruikt nagenoeg niet wat je aan het klaarmaken bent. En het schoonmaken is een stuk eenvoudiger: de metalen bak waar bijvoorbeeld de frietjes in gaan, kan in de vaatwasser. De korf met opzetstuk waar bijvoorbeeld snacks op gelegd worden, kan ook in de vaatwasser. Het (vaste) deksel kan je afnemen met een schoonmaakdoekje. Meerdere delen zijn er ook gewoonweg niet.

Pluspunten

• Voor vers en voorgebakken
  • Niet alleen voor friet en snacks te gebruiken
  • Geen vieze frituurlucht in huis
  • Makkelijk in schoonhouden
  • Geen vette frituurolie, dus gezonder

Minpunten

• Temperatuur is niet instelbaar
  • Groot apparaat

Ghislaine 11-10-2016

Erg onhandig

Ik heb de Actifry nu een paar weken in gebruik en merk dat hij eigenlijk te groot is om handig te zijn. De hoeveelheid friet en dergelijke is ruim voldoende voor een gezin en komt er ook lekker en heet uit. Het mandje vind ik iets aan de kleine kant er kunnen maar 3 frikandellen op in het geheel. Meer kan er wel op maar dan moet je ze doorsnijden. Gewone roerbakgerechten kun je ook maken en broodjes bakken dus je kan er wel alle kanten mee op als je de ruimte hebt.

Pluspunten

• Diverse gerechten kan je maken
  • Mooi apparaat
  • Gezonder als frituurpan

Minpunten

• Erg groot
  • Maakt best veel herry
  • Het eindbelletje is aan de zachte kant

richard 09-10-2016

heerlijk

sinds we de actifry hebben is de frituurpan niet meer gebruikt. de gerechten die we er in bereiden waren heerlijk van smaak. de garing was gelijk. geen spijt van de aanschaf

Pluspunten

• het gemak
  • de smaak van het gerecht

Minpunten

• te weinig recepten bekend

Jenny 08-10-2016

lekker eten schoonmaken lastig

ik vind het een duur apparaat. het eten wat eruit komt is erg lekker en gezonder dan een friteuse ( heb ik niet) maar wel makkelijker dan een oven. maar het schoonmaken vind ik een crime.

Pluspunten

• Lekker eten

Minpunten

• Prijs
  • Onderhoud

Annette 05-10-2016

Gemakkelijk in gebruik, goed resultaat, wel groot apparaat

Veelzijdig. Patat, aardappelgerechten, roerbakken zonder erbij te blijven. Ovensnacks ook prima alleen de kroketten waren te droog. Met de hand lastig schoonmaken. De bediening is heel erg simpel

Pluspunten

• veelzijdig
  • gezond
  • goede smaak (m.u.v. kroketten)
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• groot
  • met de hand schoonmaken is lastig
  • ovenkroketten te droog

Annette 05-10-2016

Nog vergeten: het signaal dat het klaar is is echt veel te zacht!

Riekie 05-10-2016

veel inhoud

De actifry is makkelijk in gebruik en je hebt er bijna geen omkijken naar. Hij is groot en ruim voldoende voor 4 volwassenen. De pan zet je zo in de vaatwasser. De deksel is wat moeilijker schoon te maken. Hij maakt wel veel lawaai en wordt behoorlijk heet maar ik zou hem niet meer willen missen. Verse friet of diepvries friet, beide erg lekker en knapperig. De actifry is voor veel recepten geschikt.

Pluspunten

• groot
  • geen omkijken naar
  • gezond

Minpunten

• lawaai
  • wordt erg heet

raoul 05-10-2016

Flinke pan met mogelijkheden.

Doordat er weinig of geen olie wordt toegevoegd, is het veel gezonder dan het “normaal” bereiden van maaltijden. Hij is wel wat groot en daardoor wat onhandig.

Pluspunten

• Draait rond, egaal resultaat.
  • Bovenzijde is transparant.
  • Voor vers en voorgebakken.
  • Geen olie nodig.
  • Makkelijk te reinigen.

Minpunten

• Temperatuur niet regelbaar/zichtbaar.
  • Moeilijk op te pakken.
  • Zwaartepunt aan 1 kant van de pan.
  • Zwak signaal bij einde bereiding.

J 05-10-2016

Heb de actifry enkele weken geleden aangeschaft .Ik kan u vertellen daarvan heb ik geen spijt tot nu toe .Heb direct de app gedownload, waarin veel recepten staan .Je kan er vis ,aardappels ,groenten en snacks in bereiden .Door de pendelarm word alles goed omgeschud tijdens de bereiding ,waardoor alles goed gaar is .Voor mij geen friteuse meer ,maar de actifry 😉

Pluspunten

• Ideaal voor gezinnen
  • Je ziet wat er gebeurt
  • Gezonder eten

Minpunten

• Erg groot

ACoster 05-10-2016

Heerlijk en nog gezond ook!

Een multifunctioneel apparaat waarin verscheidene gerechten te maken zijn. Makkelijk in gebruik, je hoeft enkel het aantal minuten aan te geven, geen temperatuur of wat dan ook.
De Actifry is voorzien van een draaiarm, die bij het klaarmaken van de gerechten de ingrediënten mengt, maar ook zorgt dat het niet aan brand en egaal bruin wordt (bijvoorbeeld bij de patat). Patat van verse aardappelen, maar ook voorgebakken patat, welke wat sneller klaar is. En bij alles wordt geen tot heel weinig olie gebruikt, dus het is nog erg gezond ook.
Voor de snacks zit er een mandje bij, helaas kan je deze er niet in doen als de arm draait. Patat samen met de snacks wordt dan wat lastiger, de patat wordt dan niet automatisch 'gedraaid'.
Het apparaat is wel groot van formaat, maar met een gezin van 4 of 5 personen, is dat ook wel nodig.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik.
  • Makkelijk schoon te maken.
  • Door de draaiarm brand het eten niet aan.

Minpunten

• Snackmand kan niet samen met draaiarm.

ria 04-10-2016

zeer gebruiksvriendelijk

ik heb de actifry 3 weken mogen testen , het is de xxl uitvoering wat het een groot apparaat maakt wat niet zomaar in een keukenkastje past , hij is wel zeer gebruiksvriendelijk en het eten komt er zeer smakelijk uit , voor de kippenvleugeltjes en pootjes smakken zeer tot uitmuntend goed, de verse friet smaakt ook zeer goed en de oven kroketten en kaassoufles ook , alleen jammere is dat als je met meerdere personen eet je toch gebruik moet maken van bijv een oven want anders heb je niet alles tegelijk op tafel vlees , aardappelen etc

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • zeer goede smaak van gerechten

Minpunten

• erg groot , past niet in een keukenkastje
  • soms nog andere kookbronnen nodig

Linda 25-09-2016

Veelzijdig apparaat, lekker en gezond eten

We hebben de ActiFry gebruikt bij een verjaardag waar we zo'n 30 gasten op bezoek hadden, om friet te bakken. Ideaal om 1,5 kilo friet tegelijk te maken, maar het duurt wel ruim een half uur voor het klaar is. Na afloop is de pan snel schoon en daarmee alle frietlucht meteen weg.
Jammer is wel dat het totaal erg lang duurt om na de friet ook nog de snacks te bakken.
De smaak van de friet is erg goed. Van niemand heb ik negatieve reacties ontvangen, iedereen vond het juist erg lekker en ook leuk om 'gezonde' friet te eten.

Ook andere dingen dan snacks zijn lekker uit de ActiFry. Zowel vlees als groente. Het vlees heeft wel wat olie nodig, maar veel minder dan wanneer je het in de pan zou bakken.
Er zit ook een receptenboekje bij met veel lekkere en makkelijke recepten en je kan ook een app installeren op je telefoon of tablet met nog meer inspiratie.

De ActiFry is echt heel eenvoudig in gebruik. Als het eten erin zit stel je met plus en min de tijd in en je drukt op start. Doordat ie doorzichtig is aan de bovenkant kan je zien of het eten al goed is, dus als het nog iets langer of korter moet, kan je de tijd tussentijds nog aanpassen.

Nadeel van het apparaat is dat ie erg groot is, tijdens gebruik en om op te bergen. Wij hebben niet zo'n grote keuken dus laten hem niet standaard op het aanrecht staan. Hij neemt echter wel een heel kastje in beslag.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Gezond
  • Lekker eten
  • Makkelijk
  • Grote inhoud

Minpunten

• Lange bereidingstijd
  • Groot om op te bergen
  • Kort snoer

wendy 20-09-2016

Meerwaarde voor in de keuken.

Ik heb een druk gezin met kinderen uit diverse leeftijdscategorieën.
We hebben al heerlijke gerechten kunnen maken met deze ActiFry.
Het apparaat is gemakkelijk in de bediening, je hoeft enkel de tijd in stellen op het digitale display en het is gebruiksklaar.
Ik vergelijk deze ActiFry met een oven. Alle gerechten kan men bereiden zonder frituurvet. En het voordeel van dit apparaat is dat de bereidngstijd korter is dan in een oven.
Met de Actifry ervaar ik ook geen stoom en geur. Hierdoor hoef je het apparaat niet direct onder een afzuigkap te plaatsen.
De deksel is doorzichtig, daardoor kan je handmatig ingrijpen wanneer je de tijd verkeert ingeschat hebt. Een pendelarm draait rond en zorgt dat alles even goed wordt gegaard en gebakken.
Wij zijn erg tevreden over deze Tefal Actifry XL, dus groter dan de eerste versie.
Groot genoeg om eten te bereiden voor 6 a 8 man.

Pluspunten

• display
  • gebruiksgemak
  • bereidingstijd
  • geen

Minpunten

• deksel voelt zwakjes aan

Sab 17-09-2016

Aanrader voor in de keuken

Ik had van tevoren niet verwacht dat ik de actifry zo vaak zou gebruiken. Hij vervangt mijn frituurpan, maar ook de oven! Ik kan er van alles mee maken; aardappelen,friet, vlees, vis en ook groente gaan er in en komen er heerlijk uit! Door het grote gemak ( stekker erin - tijd instellen = klaar) gebruik je hem makkelijk en vaak. Ook het schoonaken is simpel, bijna alles kan in de vaatwasser en wat er niet in mag is met een doekje zo schoon. Ik raad het van harte aan om de actifry aan te schaffen!

Pluspunten

• geen geurtjes
  • makkelijk in gebruik
  • veelzijdig

Minpunten

• groot

verweij 17-09-2016

Een geweldige vervanger voor de frituurpan en gezonder.

Hiervoor had ik een frituurpan en zins enkele weken deze air fryer. Wat ik niet had verwacht, is dat het eten toch krokant en lekker van smaak is. Zonder of met heel weinig olie bak je de heerlijkste aardappelschijfjes en dan gebruik je de zelfdraaiende pendelarm voor het beste resultaat. En deze air fryer heeft een zelfdraaiende pendelarm wat de andere air fryers niet hebben. Deze air fryer is ook groot genoeg voor een gezin van 4a5 personen, dat wil wel wat zeggen. Ook is hij makkelijk schoon te maken, alles is demontabel van deksel tot pan of mandje. Ik doe het zelf met een zopje met de hand schoonmaken, want dan beschadigt de anti aanbak laag niet zo snel. Het voordeel van de airfryer ten op zichte van een frituur pan is dat je de frituurpan na 4 weken niet meer hoeft schoon te maken en duur frituur vet hoeft te kopen. En dat je niet meer eerst 10 minuten hoeft te wachten voor de frituurpan warm is en wat dan ook meer stroom gebruikt. Bij de air fryer stop je de stekker erin en hij werkt meeteen. En het is gezonder en toch ook krokant en alles kan je er mee klaar maken, van vis tot groente tot aardappelen noem maar op! Een alles kunnen en een goede vervanger voor de frituur pan.Dus mensen schaf deze air fryer aan en merk het zelf, idiaal en gezond en leuk om mee te werken, je gebruik hem steeds sneller en vaker. Succes ermee.

Pluspunten

• Geen luchtjes en geurtjes
  • Makkelijk schoon maken
  • Mooie design
  • Geen olie toevoegen
  • Zelf draaiende pendelarm.

Minpunten

• Groot,

jeaanetstraver 17-09-2016

geen vet in huis en lijf

de actifry overtreft al mijn verwachtingen. Ik dacht dat het een vervanger zou zijn van mijn frituurpan. Maar hij heeft nog veel meer mogelijkheden om een gezonde maaltijd op tafel te zetten. Het is heerlijk om allerlei gerechten uit te proberen, want mislukken kan niet ! het apparaat is heel eenvoudig in gebruik en ook nog eens heel makkelijk schoon te maken. losse onderdelen kunnen in de vaatwasser. De gerechten zijn over het algemeen snel klaar. Alleen op de frietjes moet je iets langer wachten. Ik ben met 5 personen en het is altijd voldoende !!
Het grote voordeel is dat je ook geen vette lucht meer in huis hebt ..

jeaanetstraver 15-09-2016

tefal actifry

de actifry is een multifunctioneel apparaat. Ik dacht aan een vervanging van mijn frituurpan, maar hij kan echt veel meer. Door de handige app kan je veel gerechten uit proberen. Het apparaat is heel eenvoudig in gebruik en makkelijk schoon te maken. (onderdelen in de afwasmachine) Het grote voordeel is dat je geen vette lucht meer in huis hebt en je ook veel minder vet eet !!
de zelfdraaiende pendelarm zorgt ervoor dat alles gelijkmatig verwarmd wordt.
Een nadeel is dat het weer een groot apparaat op je aanrecht is. vooral ook omdat hij bijna dagelijks gebruikt wordt, moet hij toch een plekje krijgen op je aanrechtblad. Daarentegen is hij zeer geschikt voor een gezin bestaande uit 5 personen !! De gerechten zijn vrij snel klaar, alleen op de patat moet je toch wel lang wachten !!
conclusie Het is een aanrader voor de gezonde eters onder ons !!

Pluspunten

• geen geurties
  • veelzijdig
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• groot apparaat
  • vrij prijzig
  • kort snoertje

Efenco 15-09-2016

Eenpansgerechten zonder omkijken

Dacht ik aanvankelijk dat de Actifry een veredelde friteuse was, kom ik nu toch terug op mijn woorden. Het apparaat is ideaal voor eenpansgerechten. Je doet alles, afhankelijk van het recept in stappen, in de Actifry en hij doet het werk. Roeren hoeft niet door de handige draaiarm. Nog geen enkele maaltijd aangebakken door vergeten te roeren. Slechts een lepeltje olie nodig, dus ook goed voor de calorieën. Dus friet eten zonder je schuldig te voelen kan weer. De XL is groot genoeg voor een gezin van 4. Op de app zijn allerlei recepten te vinden, geeft mij in ieder geval veel inspiratie om heerlijke gerechten te maken. Heel verrassend was de mogelijkheid om lava cakejes te maken in de Actifry. Mijn eerste poging was direct een succes. Minpunt is wel hel geluid, hij is aanwezig in de keuken.

Pluspunten

• Draaiarm
  • Weinig vet

Minpunten

• Geluid

Sab 13-09-2016

Geweldig voor in de keuken

Lang getwijfeld of ik aan de Tefal Actifry moest beginnen, maar wat ben ik blij dat ik het heb gedaan! De Actifry maakt koken een stuk veelzijdiger. Patat, vers of diepvries, wordt op een veel betere manier bereid. Groentes en vlees zijn ook een fluitje van een cent. Het is gemakkelijk, met een druk op de knop gaat hij aan, zonder verschillende standen te hoeven instellen. En de geur? Niet te merken! Ook het schoonmaken is een eitje, de meeste delen kunnen zo de vaatwasser in.

Pluspunten

• gemak
  • geen geurtjes

Minpunten

• groot

Deamy001 17-08-2016

Designs, gemak en gezond

De ActiFry Express XXL heb ik nu al 4 weken in bezit en moet zeggen dat het eerder een waardig keukenhulp dan een gadget is geworden. Geen gespetter en geknoei langs de kookplaat en op de vloer maar alles wat je frituren kan gewoon netjes in het apparaat. In het begin is het even zoeken naar de juiste instellingen en tijd maar het is de moeite waard. Apparaat is ook gemakkelijk schoon te maken/houden en alles kan in de vaatwasser.
Handig is ook de glazen deksel, waardoor je de status van je lekkernijen kan volgen. Geen vervelende frituurlucht dus ook geen afzuiging. De pendelarm is ideaal om je kookwaar in de grote pan te keren.
Een kippetje braden, patat, shoarma, kip vleugeltjes, party snacks..je noemt t maar en het komt er gezond uit. Minpunt is wel de tijd, voor patat ca 20 a 25 min is aan de lange kant. Tip: steeds ca 1 eetlepel olie gebruiken en bij gebruik van het rooster deze invetten. Conclusie, de Tefal ActiFry Express XXL is niet meer weg te denken alleen maar om het gemak en geen vettige hapjes meer.

Pluspunten

• Gemak
  • Gezonde kost

Minpunten

• Tijd