Philips Viva Collection HD9621/90 - Reviews

Aantal pannen
Regelbare thermostaat

Annet 01-12-2016

Hij ziet er mooi en glimmend uit

Zoveel over gehoord en gelezen Nu de stap gewaagd om het zelf te ervaren Hoe Makkelijk en lekker alles is uit de airfryter
Liesbeth 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Fijn apparaat, geen luchtjes

Gewoon handig, vlug en zonder geuren, makkelijk te bedienen en handzaam. Een goede vervanging voor een ouderwetse friteuse.

Pluspunten

• Prima

Gerrit 30-11-2016 Product paar dagen in bezit

Heerlijk gezonde frites

De airfryer stelt ons instaat om van heerlijke frites te genieten zonder de nadelen ( veel vet). daarbij is het ook nog een apparaat met een strak design dat overal past.

Trautje 17-11-2016 Product paar weken in bezit

goed leesbaar

De aangeschafte Airfyer krijgt zeker een kans .Moet alleen nog kijken wat er allemaal mogelijk is. Maar wat we uitgeprobeerd hebben kreeg een 8

CB 31-10-2016 Product paar dagen in bezit

Airfryer nw type

Geen opwarmtijd, snel klaar en smaakt nog uitstekend ook. De app van Philips gedownload en mooie en lekkere recepten te vinden. Een aanrader

Pluspunten

• Geen opwarmtijd
  • Snel klaar

Minpunten

• Geen display
  • Geen aan uit knop
  • Timer kan niet uit

Beeli 23-10-2016 Product paar weken in bezit

perfecte en gezonde aanvulling in de keuken

Ik heb de airfryer (viva) nu een maand mogen testen en heb er de volgende ( vooral gezond) gerechten in gemaakt: granola, bosbessenmuffins, lasagne opgewarmd, varkenshaasje, verschillende keren vis, zelfsgemaakte aardappel- en groentefrietjes, gehaktballetjes, hele maaltijd ( gepofte aardappelen met spruitjes en worst), bananenbroodje, broodjes opwarmen, fritata, kip met spek. Alles is prima gelukt: het vlees en de vis hebben altijd een mooi kleurtje en zijn sappig, voor de granola moest ik zelfs minder kokosvet gebruiken en de frietjes zijn even lekker als in de friteuse of de oven en zijn vooral minder vettig. Ook de bakrecepten werden hier positief onthaald!

We zijn meestal met z’n twee thuis en dan is dit echt een ideale aanvulling op de keukenapparaten, vooral het niet moeten voorverwarmen is een enorm pluspunt. Helaas heb ik het toestel niet kunnen gebruiken als de kinderen hier waren. Het apparaat is echt maar geschikt voor 2 personen. Ook zijn er nog niet veel accessoires op de markt voor het nieuwe model en de meeste ovenschotel(tjes) die ik heb passen niet in dit kleine toestel. Als ik opnieuw een keuze kan maken, zou ik zeker voor de XL versie gaan!

Pluspunten

• snel op temperatuur
  • gemakkelijk schoon te maken
  • geen vet gebruiken
  • geen vette baklucht

Minpunten

• te klein

Flosken 18-10-2016 Product paar weken in bezit

Aanrader!

Ik heb reeds een ander toestel ter vervanging van de klassieke frietketel, die na enkele weken opzij geschoven werd. Dus stond ik er nogal wantrouwig tegenover. Ten onrechte!
Voor de klassieker: frietjes, zeker een aanrader. Lekker knapperig, en de bereidingstijd is sneller omdat er geen opwarming van het vet nodig is.
Maar ook andere gerechtjes: muffins, fishsticks, vis, spekblokjes, lasagne,... komen er zeer smakelijk uit. Op internet kan je via apps, sociale media,... voldoende ideetjes opdoen.
Gedaan met vieze geurtjes, wachttijden voor het opwarmen van frietvet,...
Onderhoud is ook heel handig. Meeste delen mogen in vaatwasmachine. Maar zelfs met vochtige doek is dit meestal voldoende.
Is de bereidingstijd toch iets minder lang, dan kan je gewoon de timer terugdraaien. Beetje meer tijd nodig, beetje verder draaien.
Enige nadeel is dat het kommetje echt wel klein is. De bereidingstijd is wel korter, doordat je een kleinere ruimte moet verwarmen.
Ik gebruik het ook vaak tussendoor voor hapjes. Bezoekers vragen zich af hoe je ze zo snel kan tevoorschijn toveren zonder dat ze het op voorhand konden ruiken ;)

Pluspunten

• snel
  • gebruiksvriendelijk
  • onderhoudsvriendelijk
  • smakelijk resultaat

Minpunten

• klein bakje

Sofie 18-10-2016 Product paar weken in bezit

Een achte aanrader!

Dit toestel is zo gemakkelijk in gebruik en onderhoud. Ik had schrik over het resultaat maar dat bleek achteraf ongegrond. De frietjes zijn lekker, knapperig en gezonder. Zowel verse frietjes als diepvriesfrieten kwamen er heel goed uit. Geurhinder was er niet, de oude frietketel wordt bij deze verbannen uit de keuken! Enig minpuntje was misschien het kleine mandje. We zijn met 5 en aangezien het 20 minuten duurt om de frietjes te maken, is dit niet zo handig als je meerdere porties moet maken.
Het bakken van kip/vlees bleek ook een voltreffer te zijn! Dit toestel is zeker de moeite waard. Ik had dit resultaat niet verwacht!

Pluspunten

• geen geurlast
  • handig in gebruik
  • eten komt er perfect uit

Minpunten

• aan de kleine kant
  • prijs

Ilse 17-10-2016 Product paar weken in bezit

Wat een gebruiksgemak!

Met de Philips Airfryer kun je thuis heerlijke patatjes bakken, zonder nare luchtjes, zonder vet en nog lekker knapperig ook! Voor het beste resultaat gebruik ik wel de patat/snacks ook bestemd voor de oven. Alleen frituur producten zijn prima van smaak, maar blijven wat bleek. Maar niet alleen patatjes, ik heb zelf ook vlees, afbakbroodjes en bijvoorbeeld groenten geprobeerd. Je kunt er echt alle kanten mee op. De Airfryer is heel makkelijk in gebruik, met name het makkelijk schoonmaken (kan in de vaatwasser) vind ik echt een pluspunt! Dat je de Airfryer niet eerder kunt uit zetten wanneer je producten vroegtijdig uit de Airfryer haalt, vind ik wel een minpuntje. Verder zeker een aanrader!

Pluspunten

• Makkelijk schoon maken (afwas of vaatwasser)
  • Geen nare luchtjes
  • Geen vet

Minpunten

• Timer uitschakelen niet mogelijk

Karine 17-10-2016 Product paar weken in bezit

Gezond en gemakkelijk

Een gezonde friteuse, maar ook een makkelijk oven! Zoveel toepassingsgebieden met veel verschillende produkten. Een aanrader!

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Vele toepassinsgebieden

Minpunten

• Graden teweinig gedetailleerd
  • Timer te eenvoudig

Joke 17-10-2016 Product paar weken in bezit

Zeer tevreden over de Philips Airfryer

Ik heb voor de airfryer gekozen omdat het toestel frietjes en dergelijke kan bereiden zonder olie. Daardoor zijn de bereidingen minder vet en heb je geen last van nare geurtjes.

In het begin wat spelen met de temperatuur en de baktijden, maar over het algemeen tevreden over de airfryer. Kroketjes werden niet bruin wat wel een beetje vreemd is.

De draad aan het toestel zou wel langer mogen.

Pluspunten

• Toestel moet niet voorverwarmen
  • Minder vettige frietjes, etc

Minpunten

• Kroketjes worden niet bruin
  • Korte draad

Ellen 16-10-2016 Product paar weken in bezit

Frituren 2.0

Ik gebruik nu de airfryen enkele weken. Het is soms wel nog een beetje zoeken naar de juiste timing. De kroketjes waren perfect. De bitterballen gebarsten :) maar alles lekker. Geen geurtjes in huis is zalig. En door het air fryen heb je echt een gezonder gevoel. Niet die vette smaak achteraf. De machine wordt wel toch wat warm dus ik zet hem wel op een houten plankje om zeker te zijn dat mijn nieuwe keuken niet beschadigd raak (heb ik persoonlijk met alles veel schrik voor hoor).
Voor mij is Airfryer een topper. Ik ga nog vele andere dingen proberen. De accessoires zitten er wel niet bij om de bakken of grillen wat wel wat jammer is.
Ook kaaskroketjes, zijn heel lekker. De handleiding zegt dat de meeste delen ook in de vaatwasmachine kunnen wat super handig is voor drukke mama's en papa's.
Je hebt echt het gevoel dat je gezonder eet. Geen zwaar gevoel achteraf na de maaltijd, wat toch soms eens kan gebeuren bij frietjes of kroketjes gebakken in vet.

Pluspunten

• geen vettig gevoel
  • geen geurtjes nadien
  • verschillende bakmogelijkheden

Minpunten

• geluid
  • timing van het bakken

Patricia 16-10-2016 Product paar weken in bezit

Knapperig

Ik wilde al langer een airfryer aanschaffen omdat ik een frituurpan teveel gedoe vind om schoon te maken. Ik heb lang getwijfeld omdat ik bang was dat de frieten en snacks niet lekker zouden zijn. Maar ik ben positief verrast. De frieten zijn knapperig, de snacks zijn lekker. Ook ideaal om drumsticks in klaar te maken. Nadeel is wel dat het mandje niet erg groot is, waardoor het met het gezin met twee kinderen veel tijd kost om iedereen aan het eten te hebben. Het schoonmaken is echter een fluitje van een cent en de frituurlucht is een heel stuk minder.

Soda25 15-10-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijk & veilig, het apparaat doet wat ie belooft

Eerst was ik sceptisch tegenover een airfryer: in de oven kun je immers ook gerechten/snacks klaar maken. Maar grote voordeel is dat je geen opwarmtijd hebt. Ik heb er kibbeling in gebakken die zowaar echt krokant eruit kwamen. Na de frietjes erin gebakken te hebben, ben ik om! Ook de gehaktballen en kippetjes waren lekker.
Heel eenvoudig schoon te maken (ook in de vaatwasser), geen geurtjes en makkelijk op te bergen. Aanrader dus!

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • goed schoon te houden
  • veilig; geen gedoe met frietvet etc.

Minpunten

• vrij prijzig

Valérie 15-10-2016 Product paar weken in bezit

Zeer waardig alternatief voor friteuse!

Ik ben zeer tevreden over het gebruik van de airfryer. In tegenstelling tot de SEB Actifry draait er niets rond, zodat kroketten, fishsticks, snacks, ... perfect kunnen gebakken worden zonder dat ze kapot gaan. Jammer dat er geen duidelijke handleiding (juist een blaadje met enkele pictogrammen) en receptenfiches bijgeleverd worden. Bovendien is de airfryer ook veel compacter dan de Actifry.
Frietjes smaken overheerlijk, zowel zelfgemaakte als diepvriesfrieten. En dat zonder enige toevoeging van vet! Ook de fishsticks, kroketten en snacks die we probeerden, zijn een voltreffer! Aan te raden!!

Pluspunten

• snel klaar
  • kroketten gaan niet kapot

Minpunten

• klein mandje
  • geen handleiding of receptenboekje bij geleverd

Wyme 14-10-2016 Product paar weken in bezit

Ultiem alternatief voor de friteuse en zoveel meer

Ik heb mijn Airfryer nog niet zo lang, maar ik kan niet meer zonder. Na het uitpakken en het doornemen van het boekje kan je zeer snel aan de slag gaan.Het toestel doet mij qua geluid een beetje denken aan een microgolf. Ik vind het zeer gebruiksvriendelijk en ook zeer onderhoudsvriendelijk. Ik kan het toestel ook gewoon opbergen in een keukenkast, wat je met een friteuse niet kan, want dan stinkt heel je kast naar frietvet (lijkt mij zeer handig voor mensen die op een appartement wonen of mensen die weinig opbergruimte hebben). Het is ook zeer onderhoudsvriendelijk, gewoon in de afwasmachine en klaar. Gezien je ook niet werkt met frietvet is het apparaat ook heel veilig met kleine kinderen in de buurt (zoals bij mij het geval is). Nog een bijkomend voordeel is dan ook het lage vetpercentage. Als moeder voel ik mij minder schuldig om mijn kinderen nu 1x in de week frietjes voor te schotelen. Nog een voordeel tegenover een friteuse: je kan er ook taarten, cake en vlees in bakken.

Pluspunten

• geurloos
  • veilig
  • gebruiksvriendelijk
  • kan er meerdere soorten voeding in bereiden
  • geen frituurvet meer

Minpunten

• duurt iets langer dan een friteuse

Sylvia 14-10-2016 Product paar weken in bezit

Eenvoudig koken met de Airfryer

Bij het uitpakken van de airfryer viel mij meteen op dat de handleiding erg summier is. De plaatjes die in de handleiding gebruikt worden zijn niet echt duidelijk en tekst wordt er niet gebruikt. Gelukkig is er op internet genoeg informatie te vinden. De airfryer inmiddels gebruikt om patat, kroketten en frikandellen in te bakken. Een zak van 750 gram patat past netjes in het bakje. De patat was lekker krokant en niet vet. Erg positief. Ook het schoonmaken is ideaal. Geheel geurloos is het niet. Er blijft toch een bakluchtje hangen. Ook afbakbroodjes zijn ideaal om klaar te maken in de airfryer.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • eenvoudig te bedienen

Minpunten

• summiere handleiding

beveke 14-10-2016 Product paar weken in bezit

Lekker en snel, frituren zonder olie en vieze luchtjes

Heb deze nieuwe airfryer van Philips inmiddels al een paar weken in huis. Wow wat een mooi toestel. Heb meteen de frituurpan naar de kelder verbannen. Receptjes en de handleiding doorgenomen en het toestel klaargemaakt voor het eerste gebruik. Wat hebben we sindsdien al klaarge"airfried"? Eerst diepvriesfrietjes... lekker en niet vettig: ze werden ook door de kindjes gesmaakt! Zondag bij het ontbijt: afbakbroodjes: hier moet ik toch nog wat bijstellen: ze waren wat bruiner dan anders en dit bij de helft van de aangegeven baktijd, maar ze hebben wel heerlijk gesmaakt en zijn echt vliegensvlug klaar, sneller dan in de heteluchtoven. Oh ja en de geur valt heel goed mee. Ook al geprobeerd: calamares, groentenchips en frikandellen. Alles is prima gelukt en het valt mij op dat je de natuurlijke smaak van het eten veel meer proeft dan als het in olie gefrituurd wordt. Wij zijn fan!

Pluspunten

• snel klaar
  • eenvoudig in gebruik
  • geen vieze luchtjes

Minpunten

• beperkte inhoud

Catsy 14-10-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijk in gebruik

Goed product, makkelijk te reinigen, groenten smaken lekkerder, ook makkelijk om gebak in te maken, hoewel hij ietsje groter zou mogen zijn, maar voor 2 personen ruim voldoende. Echt tevreden van.

Indra 14-10-2016 Product paar weken in bezit

Ideaal gezond alternatief voor de frituurpot!

We hebben de Airfryer intussen heel veel uitgeprobeerd. Eerst op vrijdag, frietjesdag (!), samen met de buren en buurkindjes. Als allereerste diepvriesfrieten van McCain (niet speciaal voor de oven). Ik heb ze gebakken volgens tijd en temperatuur aangegeven in de handleiding (180 graden). Tijdens het opschudden zag het er veelbelovend uit, ik had de indruk dat ze lekker krokant werden. Toen ze klaar waren en 5 min. in de kom op tafel stonden waren ze eerder slap en wat smakelozer dan ik gehoopt had. Ze waren te eten en zeker een goed alternatief voor frietpotfrietjes want minder vet en zonder frietlucht in huis. De tweede poging heb ik wat minder frietjes in het mandje gedaan en de temperatuur wat hoger gezet. Wat een verschil! Dat waren echt krokante en smakelijke frietjes.
Als tweede heb ik frikandellen gebakken voor de kindjes. Die waren goed doorbakken en redelijk krokant, wel niet gelijkmatig ‘gebruind’ zoals gefrituurde frikandellen. Zeker een goed en iets gezonder alternatief. Dit ga ik blijven doen. Als derde heb ik bitterballen gebakken voor de kindjes. Ik heb de bitterballen van Mora genomen omdat daar Airfryertijden op vermeld staan. Die waren perfect! Lekker krokant zoals het moet zijn. Ze kwamen precies rechtstreeks uit de frituur. De volgende dag heb ik aardappelpartjes met kippenbouten gebakken. Alles kwam zeer krokant en smakelijk uit de Airfryer, heerlijk! Op zondagochtend heb ik er afbakbroodjes en croissantjes in gemaakt. Dit is echt handig! In 5 min. heerlijk, vers afgebakken croissantjes. Dit lukt echter alleen als je maar met 2 bent en in 2 baktijden. Het mandje is erg klein. Ook fishsticks, inktvisringen, boomstammetjes, chipolata's en eitjes komen perfect krokant gebakken uit de Airfryer. Het afwassen van mandje en opvangbak ging heel vlot. Het heeft een anti-aanbaklaag en met een velletje keukenrol en een klassiek afwassopje krijg je het in geen tijd schoon. Ik zou ook graag wat bakrecepten proberen maar ik heb geen bakplaat/cakevorm of accessoire ervoor of iets dat er in past om gebak te maken. Dat is wel jammer dat dat daar niet standaard bij zit. Dus tot nu toe vind ik het een heel goed toestel al heeft het voor mij twee minpunten; het mandje is veel te klein dus je moet altijd in meerdere keren bakken en wachten. Het toestel maakt wat lawaai en er zijn geen bakaccessoires .

Pluspunten

• bakken zonder vet
  • bakken zonder vieze frietuurgeurtjes
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• te klein voor 3 personen
  • geen bakaccessoires