Philips Avance Collection HD9240

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5311 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Avance Collection HD9240 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Harry 02-07-2019

Airfryer XL

Prima product, makkelijk in gebruik, eenvoudig schoon te maken, duidelijke gebruiksaanwijzing en handig receptenboekje voor heel veel mogellijkheden. Beslist geen spijt van de aankoop. De oven kan bijna de deur uit.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Alles lukt goed met de deze airfryer

Minpunten

• Neemt een beetje veel ruimte in

Rikkert 22-12-2018

Handig ding

Top airfryer en ook nog eens twintig euro terug via philips wat een gemak een geen vet eten meer geweldig ding

Bee 13-11-2018

Degelijk app

We hebben dit app nu drie jaar en voldoet goed. Mand en bak gaan na gebruik in vaatwasser. Laatst bleek dat verwarmingselement bovenzijde vies was. Niet schoon te krijgen, dit met schoonmaakspul gedaan echter toen was app stuk. Kontakt opgenomen met klantenservice van Phillips, mocht hem opsturen en is gratis gemaakt. We hadden inmiddels een nieuwe gekocht (princess) deze is 1800 watt maar een perfecte mand en bak, deze zijn beter schoon te houden. We hebben er nu dus twee en dat is best handig. Advies is om na ieder gebruik ook warmteelement aan bovenzijde met vochtige doek te reinigen.

Pluspunten

• Voldoende wattage

Minpunten

• Geen zelfreinigend mand en bak

Henk 27-08-2018

Storingen buiten garantieperiode

De Airfryer van Philips die ik heb gekocht is een Philips HD9240/90. Al vanaf het begin viel dit apparaat regelmatig een keer uit. Steeds was hij echter weer aan de praat te krijgen. Nu is het apparaat 3 jaar oud. Ik heb het niet vaak gebruikt maar hij doet helemaal niets meer. Bij Kassa zie ik dat met dit apparaat vaker problemen zijn en dat een reparatie tot € 150,— kan gaan kosten. Nieuwprijs was € 199—

Minpunten

• Gebruikszekerheid
  • Service Philips

Gert polane 28-07-2018

Beoordeling Airfryer

Perfect en droog eten met weinig vet zoals het hoord. Deze airfryer is boven mijn verwachtingen. Ook de vormgeving vindt ik mooi en de inhoud van 1,2 kg is meer dan genoeg voor 3 personen.

John 26-07-2018

Waardeloze airfryer

Onbegrijpelijk dat dit apparaat nu nog een 8,5 scoort. Het hele internet staat vol met klachten dat het apparaat al na 2 jaar stuk is. Ook mijn airfryer werkt niet meer, waardeloze troep. Philips reageert met een reparatie van 125 euro en verder zoek je het maar uit. De consumentenbond test hem als beste koop en geeft ook geen correctie.

Bart 21-02-2018

Top Fryer

Onze nieuwe airfryer werkt uitstekend! Fijne grote mand. Erg snel op temperatuur!! Mooi design staat goed in onze keuken! Heel tevreden!

Pluspunten

• Grote mand
  • Snel op temperatuur
  • Handige bediening

Minpunten

• Neemt wat ruimte in
  • Kan wat walmen bij tussentijds open maken

Markus 14-12-2017

nu al stuk

Toen hij het nog deed was het een aanwinst in de keuken. Maar na net 2 jaar is hij al stuk. Hij valt steeds uit en de display functioneert niet meer.

Pluspunten

• mooi design
  • prima vervanging voor een gewone frituur

Minpunten

• korte levensduur

Jeroenfc 20-11-2017

Gaat na 2 jaar stuk

Ik heb meerdere reviews gelezen maar het aantal wat aangeeft dat het product net na de garantie stuk gaat is schokkend te noemen.. Ook onze is na 2 jaar en een paar maanden doorgebrand zonder aan te staat! Het is ook nog eens gevaarlijk!

Linda 08-11-2017

Wachten tot 'ie stuk gaat

Ik had 'mazzel'; mijn apparaat gaf 13 dagen voor de garantietermijn van 2 jaar de geest. Na 10 tellen ging 'ie uit en deed daarna een half uur niets meer. Via de site diezelfde dag gemeld, een verzendlabel gekregen en opgestuurd. Vervolgens werd ik van elke stap per mail op de hoogte gehouden, met een week had ik 'm terug. Dat ging netjes.
Het reparatierapport zegt dat ze Print, display en pan hebben vervangen. Wel verbaasde me de brief die er in zat, en waar ik via een aankondigingsmailtje dringend naar werd verwezen. 'Witte rook komt door vette producten.' Uhmm... ? Witte rook is nooit een probleem geweest, en ik heb er ook nooit vette producten (kip, worst) in gemaakt. Ik gebruik 'm voor afbakbroodjes en verse patat, en soms een kroket. Dus dat snapte ik niet.
Googlend denk ik nu dat het spatvet dat ook van verse patat afkomt kennelijk omhoog in het apparaat komt en daar schade aanricht. Lijkt me dan toch een kinderziekte waar de producent iets op moet verzinnen, en niet de gebruiker.
En helaas het ik nu ook het idee dat het apparaat slechter werkt dan hiervoor. Het duurt langer voor 'ie op temperatuur is, en hij pingt maar 2x. zowel voor 'ik ben op temperatuur' zijn 'ik ben klaar'. Gezien de ervaringen hier en die van mijn broertje (zelfde klacht na 2 jr en 1 maand - nul garantie of good will) verwacht ik nu geen lange levensduur meer van dit apparaat. Jammer, en gezien de prijs inderdaad teleurstellend.

Pluspunten

• snel afbakbroodjes echt afbakken
  • sneller op temperatuur dan een oven of friteuse
  • minder vet

Minpunten

• herrie
  • gepaneerde producten zijn niet zo lekker
  • apparaat gaat te snel stuk!
  • bak en mandje zijn lastig goed schoon te houden
  • hitte element in apparaat is niet schoon te houden

Debbie 27-10-2017

Mooi vormgegeven, goede friet, slecht schoon te houden.

Ik heb de airfryer nu geruime tijd in huis. Voornamelijk wordt hij gebruikt voor het maken van frietjes, aardappeltjes en kroketten ed. Ben zeer tevreden over het resultaat. Alles komt er lekker bruin en krokant uit.
Het schoonmaken van de pan is een ramp. Het mandje is niet schoon te krijgen.
Sinds van de week ook een ander probleem. De timer loopt als hij bezig is uit zichzelf op naar 60 minuten. Ook na terugzetten naar de gekozen tijd gaat hij uit zichzelf weer oplopen
Internet afgezocht en dit is een heel veel voorkomend probleem. Erg gevaarlijk als je even niet oplet.

Pluspunten

• Krokante produkten
  • Mooi vormgegeven apparaat

Minpunten

• Slecht schoon te maken
  • Timer loopt uit zichzelf op

Marjo 20-10-2017

Doet ineens niets meer

Fijn zonder vet bakken.
Broodjes snel af te bakken.
Binnen pan wordt snel lelijk.
Pan stopte erineens mee na

Pluspunten

• Voor meerdere dingen te gebruiken

Minpunten

• Erg snel kapot

Petra 25-09-2017

Fijn apparaat maar korte levensduur

Eerst was ik een groot fan van dit apparaat, snel opgewarmd, kan lekker veel in en is ook best snel klaar. Geen vet wat vervangen hoeft te worden en stinkt minder. Het enige nadeel vond het het schoonmaken, wellicht dat andere mensen dat ding meteen schoonmaken, maar ik wil graag eerst (warm) eten.

Maar goed, ik was dus heel tevreden tot afgelopen weekend, halverwege het bakken hield hij er opeens mee op. Het apparaat had zichzelf uitgeschakeld en wil niet meer aan. Het blijkt een bekend probleem te zijn. Helaas is mijn airfryer bijna 3 jaar oud dus valt hij buiten de garantie. Het 'aanbod' van Philips is hem op mijn kosten te laten maken, of een kortingsvoucher van 20% te besteden in de webshop. De prijs daar voor de airfryer xl is 300 euro, 60 euro korting dus een totaal van 240 euro. Terwijl hij overal wordt aangeboden voor 170 euro, niet zo'n geweldig "aanbod" dus.

Kortom, super apparaat maar vrij prijzig, zeker met zo'n korte levensduur. Geen Philips meer voor mij.

Pluspunten

• snel en lekker
  • past veel in
  • geen vet meer verwisselen

Minpunten

• duur
  • snel stuk

anton 02-09-2017

heeft 36 maanden goed gewerkt, maar daarna nooit meer

goed product , maar veel te snel kapot, displai stuk, kosten ca 80 euro.

NEE, NOOIT geen Philips HD9240, ik zal ook zeer gaan twijfelen om nog ander philips app te gaan kopen

Pluspunten

• werkt 3 jaar goed, daarna naar rec
  • bakt 3 jaar goed, daana niet

Minpunten

• zeer snel kapot
  • zeer snel kapot
  • zeer snel kapot
  • kost 60 euro per jaar excl stroom verb

Bea 21-08-2017

Vooral duurzaamheid zéér slecht!

Na 2 jaar en 1 maand (en dus valt het ook buiten de wettelijke garantie, want die is ook 2 jaar) met veel plezier gebruik gemaakt te hebben van de airfryer is hij kapot. Wilde even mijn croissantje opwarmen, maar hij ging niet meer aan. Een paar keer geprobeerd de stekker uit en in het stopcontact te steken, maar niks....Ik heb hem ook nog schoongemaakt, maar mocht ook niet meer baten. Wat dat schoonmaken betreft: ja het mandje en de bak is nog gemakkelijk schoon te maken, maar bij het verwarmingselement gaat niet makkelijk. Daarom een 2 bij gebruiksgemak. Misschien dat dit bij het nieuwere model makkelijker gaat, want ja toch weer op zoek naar een airfryer omdat hij zo goed bevalt. Maar voor mij geen Philips meer. Ik vind de prijs voor het apparaat te duur als het maar 2 jaar meegaat, vandaar dat ik het ook beoordeeld heb met een 1. Het vertrouwen in Philips is weg. De inventum heeft ook goede recensies en daar kan ik er 2 van kopen. Maar ik ga wel eerst in de winkels kijken naar de kwaliteit en of het apparaat gemakkelijker is schoon te maken.

Gerard 14-08-2017

De zwakke schakel van de Airfryer.

Het display is de zwakke schakel van de Philips Avance Collection HD924090AIRFRYER. Mijn ervaring met de timer na 2 jaar en 2 maanden goed functioneren is dat de timer op hol slaat of dat het ineens helemaal dood is zonder vooraf gaande waarschuwing. Een Nieuw display bestellen kost €80,=

Pluspunten

• Bakken met minimaal vet

Minpunten

• Korte levensduur Display

masseling 03-08-2017

Airfryer XL met display

Valt op dat hoofdzakelijk reviews te lezen zijn van gebruikers die enkele dagen/weken of maanden het apparaat in bezit hebben. Ik ben echter bezitter van een apparaat dat nu Plus 24 maanden is en jawel defect. de eerste maanden was ook ik enthousiast maar als ik de gebruiksuren tel t.o.v. de prijs dan waren het dure frites. Kosten voor het repareren slaan nergens op. daarom ga ik terug naar mijn oude ijzeren frietpan die het altijd doet.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • geen stank

Minpunten

• te snel kapot
  • dure reparatie

Nico 29-07-2017

Niet schoon te maken

De eerste maanden leek het een ideale vervanger van de friteuse, maar daarna begon de ellende.
Vet resten hopen zich op rond het verwarmingselement en zonder het apparaat te slopen kun je er niet bij om het te reinigen. Bij gebruik stinkt het apparaat nu meer dan een friteuse.

Minpunten

• Niet schoon te maken

E.Vrielink 23-06-2017

Na ongeveer 1 minuut stopt de fryer

De airfryer beviel ons prima, veel gebruikt maar nu, 2 jaar en 10 dagen na aankoop (net buiten de garantie) stopt de fryer ineens na ongeveer 1 minuut. Hij doet dan niets meer. Stekker eruit, eventjes wachten en hij kan weer aan.... maar na 1 minuut exact hetzelfde. Coolblue (daar had ik hem besteld) gebeld..... geen garantie meer. Philips gebeld....geen garantie. Inmiddels had ik op internet al wel gezien dat dit dus heel veel voorkomt. Philips weet dat ook !!!!! Onze dochte heeft een veel goedkopere bij Lidl gekocht. Die werkt ook prima. Ga ik nu ook maar doen. Ik koop geen dure Philips weer. En ondanks het feit dat hier veel Philips in huis staat bedenk ik mij de volgende keer of ik wel een Philips apparaat koop. Ik verwacht van zo'n bedrijf iets meer service.

Annette 18-06-2017

Makkelijk

Het enige nadeel is dat hij best wel stinkt! Komt echt wel rook en nare geur af!
Ligt aan het vet wat in de produkten zit, dus is het wel gezonder, want het wordt voorgebakken in vet dus.

Brielle 18-06-2017

Praktisch en zeer gebruiksvriendelijk apparaat

De airfryer is een prima apparaat. De producten bevatten heel weinig vet. De smaak van friet is wat anders dan gefrituurde friet, maar als je er aan gewend bent, dan smaken "gewone frieten" vet. aan te raden is om producten, zoals kroketten, te kopen waarop staat dat ze geschikt zijn voor de airfryer. Verse frieten zijn prima te bakken en smaken heerlijk. Voorgebakken broodjes zijn in 4 minuten klaar, zonder dat je een grote oven hoeft voor te verwarmen. Hadden eerst de kleine airfryer, maar de XL bevalt beter. Groter en een uittreklade.

Pluspunten

• Heel makkelijk in het gebruik
  • Fantastisch voor voorgebakken broodjes
  • Producten bevatten weinig vet
  • Een kleine, altijd ready, oven
  • De uittreklade is heel praktisch

Minpunten

• Somt wat luiddruchtig

Toos 12-06-2017

Alles smaakt gewoon goed.

Ik ben nog steeds (na een aantal maanden gebruik) enorm blij met mn airfryer. Wat ik ook probeer (Tuurlijk gaat er soms iets mis) het komt er meestal smakelijker uit als wanneer ik het op de 'gewone' manier had gedaan. Het enige minpunt vind ik toch wel dat ik nog steeds de batterijen van de rookmelders eruit moet halen tijdens het gebruik. Ja, ik maak hem iedere keer schoon, ook de binnenkant maar er blijft blauwe walm/rook aan de achterkant uit komen. Alsof hij de vetten van bijv vlees niet aan kan. Het eten is niet aangebrand en de vetten zien niet zwart. .. Toch blijf ik er super blij mee. Ik beveel dit apparaat echt aan. Meerdere mensen om mij heen hebben hem nu ook en zijn ook tevreden gebruikers.

Pluspunten

• Grote mand
  • Verschillende 'bakplaten'
  • Snel klaar

Minpunten

• Binnenkant slecht schoon te maken

gerry van der wens 09-06-2017

Super

Wat een geweldig apparaat.
Ik heb hem een paar weken en zou hem niet meer kunnen missen.
Alles wat normaal in de oven gaat doe je nu in de AF scheelt enorm in tijd en ook lekkerder

Pluspunten

• Fritespan kan de deur uit

Chris74 14-05-2017

Prima bakresultaat, maar helaas geen duurzaam apparaat

Het apparaat heeft bij ons 2 jaar lang prima gewerkt. Zoals eerder door anderen aangegeven is de binnenkant wat lastig schoon te maken, maar vergeleken met een conventionele friteuse is de Airfryer wat dat betreft een verademing. Ook de bakresultaten zijn prima.
Maar ik vind dat een beoordeling op meer moet berusten dan alleen het resultaat van waarvoor het apparaat bedoeld is. Ik vind dat een apparaat ook duurzaam moet zijn. Ik verwacht dat zo’n relatief duur apparaat bij matig gebruik (gemiddeld eens per week zoals wij deden) minstens 10 jaar mee moet kunnen gaan, en daar ligt het probleem zoals ik zal beschrijven.
Een maand na verloop van de garantie begint bij onze Airfryer de fan met een boel kabaal aan te lopen tegen de behuizing. Dit verholpen, vervolgens laat de printplaat het afweten. Doorgebrand, met een knal laat het apparaat ons weten dat we de braadpan maar weer uit de kast moeten halen.
Nou ja, denk je optimistisch gestemd, da's pech, dat kan een keer gebeuren, maar dan kom je erachter dat amper 2 jaar na de aankoop de vervangende onderdelen al niet meer te krijgen zijn!! Kennelijk was de elektronica intussen opnieuw ontworpen, en we konden alleen het nieuwe (huidige) type printplaat krijgen, maar dat betekende dat we ook het display moesten vervangen, want het oude display paste niet meer bij de nieuwe printplaat.
Belachelijk natuurlijk, dat onderdelen na zo'n korte tijd al niet meer leverbaar zijn, maar afijn, toch maar besloten om dit te doen, je vindt het toch jammer om het apparaat na 2 jaar al te recyclen.
Dus inderdaad toch maar gedaan, en bij de eerste keer proberen geeft het apparaat vervolgens een foutmelding dat de temperatuursensor kapot is, en die kan alleen worden besteld met de complete behuizing erbij. De totale factuur voor reparatie zou hiermee ongeveer de nieuwprijs van het apparaat bedragen. In overleg met de reparateur maar besloten er afscheid van te nemen. Ik hoefde de reeds bestelde onderdelen niet te betalen, men kreeg blijkbaar wel vaker airfryers ter reparatie aangeboden....
Dus concluderend het was mooi voor zo lang het duurde (kort). Helaas geen Airfryer van Philips meer voor mij. Jammer.

Pluspunten

• Prima bakresultaat

Minpunten

• mechaniek + electronica niet duurzaam

Willianne 14-05-2017

Top ding!

Heb hem nu een paar weken en heb er werkelijk geen minpuntje voor. Wij, gezin uit 4 personen is de grootte meer dan genoeg. Alles komt er super lekker en krokant uit. Ook visite is er heel enthousiast over en zelfs 2 personen van de familie gelijk dezelfde week ook 1 gekocht:) Taart of vlees alles kan erin! Zeer snel en makkelijk te bedienen en verder geen omkijken meer naar. Op Facebook is een pagina The Philips Chef waar overheerlijke recepten geplaatst worden voor die wat meer uit de airfryer willen halen dan een kroketje;) Ook is hij zeer makkelijk schoon te maken, voor mij is dat ook heel belangrijk:) Genoeg gekletst ga er nu een heerlijke rollade in ploffen voor vanavond!

Pluspunten

• Zeer ruim
  • Makkelijk schoon te maken
  • Niks mislukt
  • Gezond
  • Bediening