Tefal Friteuse Oleoclean Pro Inox & Design 3.5 L koude zone FR8040 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Friteuse Oleoclean Pro Inox & Design 3.5 L koude zone FR8040 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

i****************@h********** 20-01-2024

Tefal oleoclean

Dit leek een makkelijk apparaat maar is echt een miskoop. Te groot, onhandig, het mandje zakt niet in de olie. De opvangbak schiet open zodat alle olie eruit vliegt. Meer schade dan gemak in de keuken. Absoluut geen aanrader.
Heel veel schoonmaakwerk van alle onderdelen. Na een paar keer gebruik de kliko ingegaan

Pluspunten

Minpunten

• Blauwe opvangbak schiet open
  • Mandje zakt niet in de olie
  • Heel veel schoonmaakwerk

a***************@h******** 31-01-2022

Prima friteuse, bakt goed is snel op temperatuur en goed schoon te houden..
Nadeel is de opvangbak voor de olie, deze sluit niet goed af en bij het terug gieten van de olie kan de deksel er gemakkelijk af schieten.
De meeste olie soorten moeten donker bewaard worden, zou dus handiger zijn als de opvangbak dan ook luchtdicht zou zijn.

Pat45 27-11-2021

Bakt goed maar met minpunten.

Pan bakt prima maar er zijn een paar minpuntjes.
Het eerste wat ik bakte waren een paar Dobbe kroketten(3stuks om precies te zijn)
Nou zijn deze tamelijk dik en zodoende verdwenen ze niet geheel in de olie!
Dit vond ik best wel zorgelijk maar uiteindelijk blijkt het met friet en de meeste andere snacks geen problemen te geven.
Waarschijnlijk is het probleem weg als ik er meer als 3 in gooi.
Een ander punt is de opslagtank.
De eerste keer draai ik de dop er af, giet de olie in de pan en plots schiet de deksel open.
Een groot vettig festijn.
Waarom zitten er in vredesnaam geen clipjes op of zo?
Vanwege de goede bakresultaten en handige timer toch nog een 8 gegeven.
Om de minpunten valt wel heen te werken met een beetje handigheid.

Pluspunten

• Bakresultaat
  • Timer
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Panhoogte
  • Diepte van de olie
  • Deksel opvangbak
  • Niet alle olie loopt weg.

Adam 07-02-2021
Na twee weken lekt er olie uit de onderkant wie heeft er een oplossing voor. Zelf zie ik niet waar het vandaan komt

Jos P. 05-02-2019

Zeer goede friteuse

Gekocht jan 2016 dus al 3 jaar in gebruik bevalt uitstekend resultaten blijven zeer goed.
Frites en snacks zijn zeer mooi gebakken, schoonmaken valt best mee.

Pluspunten

• Zeer goede resultaten

Minpunten

• Geen gevonden in 3 jaar gebruik.

Steven 18-09-2016

Geweldige friteuse

Na uitgebreid zoeken was dit mijn beste keuze. Vooral met aparte olie opvangbakje en mogelijkheden voor de vaatwasser.

Pluspunten

• Apart oliebakje
  • Makkelijke installatie
  • Reiniging/vaatwasser
  • Betrouwbare merk

Everwijn 04-06-2016

Levering kwam met gebroken spring veer van het zogenaamde filter in de binnen pan naar het opvang reservoir. Deze vervangen, lekt nog steeds door.
Kortom rotzooi!

Kees 05-06-2016

Elk product kent zijn mindere exemplaren. Ik heb goede ervaringen met Tefal en garantie. Gewoon even bellen met ze en het probleem voorleggen, ik weet zeker dat daar een juiste oplossing uitkomt. Om het dan gelijk als rommel te kenmerken ...

dennis 02-05-2016

Vet snel warm en genoeg ruimte om voor 4 personen in een keer te bakken. Gemakkelijk schoon te maken en vet snel te zeven. Nogmaals aan te raden

Lautje 29-04-2016

Makkelijk schoon te maken. Gewoon een vaatwastablet in de pan met heet water half uur later...als nieuw. En veel onderdelen kunnen in de vaatwasser. Mis wel de digitale timer die er op zat. En geeft nu ook niet meer aan dat de olie verschoond moet worden.

Arthur 14-04-2016

de ultieme friteuse voor de veeleisende hobby kok

Olie is makkelijk te wisselen, hierdoor wordt het super eenvoudig om aparte olieen voor vis, snacks en oliebollen te gebruiken. Pan is zeer eenvoudig te reinigen, door het kraantje en filter blijft de olie mooi schoon. Ook heeft deze friteuse een breed (en daardoor minder diep) oppervlak. Dit heeft voordelen bij grotere hoeveelheden omdat alles dan beter spreid. Komt snel op temperatuur en met de handige timer en goed sluitend deksel is de voor mij de beste friteuse in jaren.

Henk 01-04-2016

Helaas moesten wij de eerste aankoop omruilen omdat de olie uit het systeem was gelopen, een vieze boel. Daarna hebben we drie jaar plezier van de friteuse gehad. Altijd een schone frituur omdat je na gebruik het goed schoon kunt maken. Helaas brandde binnen drie jaar het verwarmingssysteem kapot. Te kort voor een frituur van rond € 160

H 02-01-2016
Mooie grote pan, bakt prima, alleen de olieopvangbak had over capaciteit moeten hebben en lekt olie als je teveel beweegt of bij het terug gieten en dan is alles vet.

nata 01-02-2016

en nog iets: moet ik alle onderdelen elke keer, na het frituren (en filtreren) schoonmaken? Dat begrijp ik niet goed...

dank u...

nata 01-02-2016

net gekocht in Mediamarkt en helaas,na deze reviews wil ik het terugbrengen...het lijkt me niet goed genough voor zo veel geld...? Maar het is al geopend, (niet gebruikt)...ahh..wat vervelend!

Kees 03-01-2016

Precies mijn ervaring. Zorg dat je olieniveau tussen min en max in staat, dan heb je daarmee iets capaciteit gecreëerd in die opvangbak. En dat levert weer een ander issue, dat het hoogste niveau soms voor dikke producten niet hoog genoeg is.De volgende versie zou ik daarom uitgerust willen zien met een iets grotere opvangbak en een iets dieper frituurmandje.

Mening 26-12-2015
Een hele fijne pan . Het frituur mandje is lekker groot . Hij is goed schoon te maken en heerlijk dat je elke keer schoon frituur vet hebt . En bijna alles kan in de vaatwasser . Het enige nadeel is , ik ben klein en moet op mijn tenen staan om de timer in te stellen . Het is tot nu toe een super aanschaf .

AGR37 21-12-2015
Hele fijne friteuse het vet blijft schoon,geen kruimels meer als je een volgende keer bakt, fijne grote mand om te frituren,enigste nadeel vind ik dat de olie bak als deze los is toch iets lekt, en dat ik niet zo snel een snackje tussendoor bak want dat vind ik dan te veel werk om alles weer er in te doen en op nieuw schoon te maken,verder is de friteuse heel goed schoon te maken bijna alles past in de vaatwasser,voor mij wel een aanrader om deze te gebruiken ik vind het een fijne friteuse,lekker groot.
AGR37

margreet 11-12-2015
Dit is een hele fijne frituurpan,
Groot mandje , dus kan veel tegelijk bakken , allen wel in de gaten houden dat er genoeg frituurvet in zit bij grote producten.
Ideaal dat je vet gemakkelijk kan filteren , zodat de stukjes onderin er weer uit zijn en vet er weer fris uitziet .
Pan heel gemakkelijk schoon te maken , bijna alles kan in de vaatwasser.
Heb deze pan al jaren in het bezit en nu vervangen omdat de deksel door een ongelukje niet goed meer paste, heb weer voor de zelfde pan gekozen omdat hij zo goed bevalt .

linden1973 15-10-2015
Ik heb deze frituurpan nu een aantal keren gebruikt. Er kan best veel inhoud in het mandje omdat hij breed is.
Wat misschien een nadeel kan zijn dat dikke kroketten eventueel niet volledig in de frituurolie kan liggen.

De frituurpan is groot, omdat je een opvangbak er onder heb. Maar door het systeem, de olie te filteren naar een opvangbak, zijn alle onderdelen ontzettend makkelijk schoon te maken. Alle onderdelen mogen de vaatwasser in. (m.u.v. de verwarmingselement) en als je weer wil gaan frituren dan is de olie uit de opvangbak mooi schoon en kan je zo in een schone frituurpan weer bakken. Super uitvinding.

Er zit ook een tijdklokje op wat handig kan zijn.

Frederika35 24-09-2015
Zeer eenvoudig de olie te filteren, bijna alles kan in de vaatwasser, maar die zit ook meteen vol.
Snel op temperatuur. Druipt olie van het frituurmandje bij het eruit halen.
Mis een controlelampje dat de frituur nog aanstaat.
Bakt prima.

ronmiek 26-08-2015
De frituurpan is zeker voor een gezin met meer dan twee personen een aanrader.De inhoud van de mand is groot genoeg. Tevens is het vet snel op temperatuur. Voor al de gelegenheid om na gebruik het frituurvet in de opvangbak te laten vloeien waardoor je bijvoorbeeld het paneermeel van krokketen er uit kan zeven. Verlengd zeker de levensduur van het frituurvet. Zorg er wel voor dat je met het vullen van de bak niet boven het teken maximaal komt. Dit voorkomt het overlopen van de opvangbak.

Kees 21-08-2015
Mijn vorige friteergeval leegde ik elke keer zelf, dit model speelde aardig in op dat "gedoe". Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: Dat gaat echt heel veel makkelijker dan zelf schenken met een kraantje. Dus dat heeft echt een dikke plus. Toch ook na hem nu een paar maanden gebruikt te hebben wat minder handige dingen ontdekt.
- De frituurbak is breed en minder diep dan gebruikelijk. Voor patat niet erg, maar een dikke kroket kan hier net boven het vet uitsteken, dat is niet handig.
- Denk er aan dat heet vet meer volume inneemt dan koud vet. Oftewel, als je ook maar IETS te veel vet in de frituur doet, loopt de opvangbak over. Ook dat is niet handig.
- Als je het vet later terug laat lopen in de frituur, komen er druppels vet uit de opening die voor het vullen wordt gebruikt, dat is niet "vetdicht"
- Wel handig: Al het metaal kan in de vaatwasser en de opvangbak kan open om schoon te maken. En het vet blijft schoner dat toen ik het met de hand deed
- Verbetering die ik erg op prijs zou stellen: een iets diepere opvangbak en een iets diepere frituurmand.

Duurzaamheid kan ik nog weinig over zeggen, hij is er in een paar maanden in ieder geval niet lelijker op geworden.

Kees 21-01-2017

En nog een toevoeging ... Met dit weer (vorst eind januari 2017) met de frietpan in de schuur is de complete familie aan het morren dat ze honger hebben, alleen zit het (niet zo) vloeibare vet vast in de bak. Dat is 11 maanden geen probleem, maar toch, dan is de opening waar het gestolde vet doorheen moet enorm klein ineens. Die zou dan ook wel wat groter mogen ...

Kees 02-04-2016

En nog een keer reageren op mezelf. Inmiddels één jaar verder. Elke keer als ik ga bakken maak ik eerst het vet heet en vul bij tot aan het maximum, zo blijft maximaal heet vet beschikbaar voor het bakken zonder het risico te lopen op overlopen van je bak. het bevalt me nog steeds prima. Nadeeltjes blijven dan beperkt tot:
- Frituurbak is te ondiep
- Opvangbak had iets groter gemogen
- Er blijft telkens een beetje "vet" staan bij het legen
- Bijvullen elke keer om maximaal vet te behouden is dan de beste optie in mijn ogen

Kees 12-12-2015

Reageren op mijn eigen review :) Bij het weglopen van het vet blijft er altijd een beetje inzitten, dus na 2 of 3 keer mis je wat vet in het reservoir. Ik los dat op door te beginnen met 2X3L vet, waar je van overhoud. Die gebruik ik om de boel af en toe aan te vullen. Qua gebruiksgemak blijft dit wel een topper. Een IETS diepere mand (of hoger niveau) en een iets dieper reservoir zouden dan in de volgende versie mogen zitten!

softijs68 19-06-2015
tweede tefal fr8040. model is wat degelijker. mooier vormgegeven doordat de opvangbak meer uitstraling heeft gekregen. De opvangbak ik ook degelijker. Kan er minder makkelijk uit. Vorig model kon de bak eruit zonder ontgrendeling. Snel warm en goede grote pan. Eenvoudig schoon te maken. Ook het deksel is aangepast en beter te reinigen.

Samira89 18-06-2015
Hij werkt prima voor het doel waar wij deze frituurpan voor gebruiken. Wij zijn geen grote en frequente gebruikers.

merkiemark 09-06-2015
Heb deze friteuse nu een maand in bezit.
qua frituren valt er weinig te zeggen, hij doet wat hij moet doen.

Grote voordeel is het filtersysteem.

na het frituren, de olie (vet gaat niet werken) af laten koelen en vervolgens de hendel overhalen. de olie wordt nu gefilterd en opgevangen in een goed afgesloten opvangbak. hiermee kan je de pan ook weer makkelijk opbergen (olie goed afgesloten en pan schoon)

als alle olie is gefilterd, kunnen alle onderdelen (behalve het verwarmingselement uiteraard) in de vaatwassen.

tot nu toe blijft de pan perfect schoon.

als de weer wilt frituren de opvangbak weer leegmaken en je kan weer frituren in schoon frituurolie!

A223 21-05-2015
Hele fijne frietpan, je kan na iedere beurt makkelijk het vet filteren. alles kan in de vaatwasser en de pan blijft zo helemaal schoon. Frituurt heel goed, is snel warm. Heel makkelijk in gebruik.

mmhihi 01-04-2015
eindelijk een friteuse die het prima doet..heel handig schoonmaken..ook het RVS blijft mooi..aan te raden dit apparaat!

pcorreia 09-02-2015
Mooi, goedwerkende friteuse. Apparaat is erg snel warm en bakt de producten mooi. Patat wordt knapperig en bruin en de kroketten ed worden lekker knapperig.
Het enige wat ik in het begin niet voor elkaar kreeg, was de filtering. Het blijkt dat het niet snel wegloopt in de opvangbak. Het duurt geruime tijd (niet precies gemeten maar id enk meer dan een uur) voordat de friteuse leeg is. Daarna is deze makkelijk uit elkaar te halen en schoon te maken. Of in de vaatwasser of met de hand. Na een aantal keren gebruikt te hebben toch zeer tevreden. Met regelmatig schoonmaken blijft alles netjes blinken.