Philips Avance Collection HD924090AIRFRYER - Reviews

Aantal pannen
Regelbare thermostaat

Beoordeling op basis van 2453 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Andre 18-01-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Wij hebben de airfryer nu ruim een jaar in gebruik, dus tijd voor een uitgebreide review.
Grootste pluspunt is natuurlijk: géén olie. Daardoor is de frites minder vet, weinig vette damp in huis, de afzuigkap en het aanrecht minder vuil. Het apparaat is makkelijk te bedienen en heel makkelijk schoon te houden: Je legt de fritesmand en de onderbak gewoon in de afwasmachine. Dat moet je wel iedere keer doen, want anders koekt het teveel aan en wordt niet meer goed schoon. De buitenkant van de airfryer is eenvoudig schoon te maken met een vochtige doek.
De airfryer warmt heel snel op (3 min), maar de baktijd is véél langer dan in de fritespan: ca 16 min voor een volle bak frites, ca 12 min bij een halve bak. Het is daardoor lastig frites én snacks te bakken: Als het tweede klaar is, is het eerste al weer koud.
Wij hebben de airfryer voor de volgende producten vergeleken met fritespan (of met heteluchtoven):

FRITES (en GEBAKKEN AARDAPPELEN).
Lange baktijd (16min), tijdens het bakken moet je de fritesmand regelmatig schudden anders worden de frites ongelijkmatig gebakken. Frites minder vet als uit fritespan, de smaak is anders (meer aardappel, minder vetsmaak). De structuur (de 'bite') is iets minder goed, beetje droog. Kleur is wat onregelmatig (ondanks het schudden).
Door het ontbreken van vet koelen de frites erg snel af.
Totaalscore voor frites is een ruime voldoende, iéts lager dan die uit de fritespan, maar veel hoger dan ovenfrites.

VLEESSNACKS zoals FRIKANDEL en MEXICANO.
Goed resultaat. Smaak, kleur en structuur zijn net zo goed als uit de fritespan.

KROKETTEN en BITTERBALLEN.
Hopeloos slecht resultaat. Bleek, vlekkerig, droge buitenkant. Ovenkroketten en ovenbitterballen geven iéts beter resultaat, maar nog steeds zwaar onvoldoende. Bovendien zijn deze 4x zo duur als gewone.

NASI- en BAMISCHIJVEN.
Matig resultaat. Korst is iets beter dan bij kroketten, maar nog steeds onvoldoende.

LOEMPIA's en VIETNAMESE LOEMPIA's
Redelijk resultaat. Korst is iets minder knapperig als uit de fritespan, maar iets beter dan uit de oven. Diepvriesloempia's moeten wel eerst in de magnetron, anders blijft de binnenkant koud.

WORSTEBROODJES
Goed resultaat, vergelijkbaar met oven, maar iets sneller klaar.

CONCLUSIE
De airfryer is een goede aanvulling náást de fritespan, maar kan deze niet vervangen.
Wij gebruiken hem vooral om frites en aardappelschijfjes te bakken, en dan gaan de snacks in de fritespan.

Pol 02-04-2016

Sorry allemaal 1en

We hebben de airfryer net 2 jaar en de voeding en het display is nu al kapot. We hebben hem helemaal niet vaak gebruikt dat ook nog eens!
Bij Philips aangegeven dat hij het niet meet doet... Tja net buiten de garantie! Via E-care te horen gekregen dat het 125 euro gaat kosten. Geen tegemoetkoming.
Sorry Philips dit is geen reclame.

Holy-keukengek 03-05-2016

Je moet bij de verkoper zijn. Niet bij Philips.

Sporthaas 04-05-2016

Je moet bij Philips zijn niet bij de verkoper.

Klaas 26-02-2017

We hebben de wet op de consumenten koop. Je hebt helemaal niets met Philips te maken maar met de verkoper... Ik denk dat je 3/5 van de koopprijs terugkrijgt.

Klaas 26-02-2017

We hbven de wet op de consumentenkoop. Ik denk dat je 2/5 van de koopprijs van de verkoper moet krijgen. Met fabrieksgarantie of Philips heb je tegenwoordeg niets meer te maken

Win 31-08-2016

Timer slaat op hol, gaat snel kapot

Wij hebben deze airfryer gekocht. De timer slaat regelmatig op hol met als resultaat zwarte frieten of rauwe frieten. Na een jaar doet ie het helemaal niet meer, onder garantie gerepareerd, jaar later weer kapot. Nu 2 jaar en 2 maanden oud en reparatiekosten meer dan 80€. Als je gaat googlen vind je veel mensen met dezelfde problemen.

Stella 14-03-2017

Bij ons werkt de Airfryer weer niet goed. We hebben hetzelfde probleem. Na ongeveer 6 maanden kapot , was gemaakt. Nu na 2 jaar en 2 maanden start het soms niet, stekker eruit, soms werkt het , soms niet , als hij start gaat het ooit binnen 1 minuut weer uit.
Philips komt ons niet tegemoet!!!!

H Verhaaf 29-08-2016

Fijne pan om te hebben, maar te snel kapot

Ben 26mnd tevreden geweest met deze airfryer. helaas zoals anderen ook melden het apparaat gaat spontaan kapot. het ene minuut nog werkend, het andere minuut slaat de pan na enkele seconde / minuten uit gewoon uit en heeft dan geen stroom, doe je de stekker opnieuw in het stopcontact. doet hij het gewoon weer even en vertoond de zelfde klacht.

Gezien het vaker voorkomt, ben ik van mening dat er iets niet klopt aan de airfryer, en maakt Philips zich er te makkelijk vanaf om de consument voor extra kosten te laten op draaien.

Elk apparaat heeft een bepaalde
Gebruiksduurverwachting zie http://www.kieskeurig.nl/document/A19B25827AA58DE3C12574AB00374E15

Blijkbaar vind philips 2jr voldoende en mag de consument weer diep in de buidel grijpen, want philips weet dat de reparatie kosten altijd net zo duur zullen zijn als in dit geval nieuw kopen.

Ben een echte philips fan, maar dit is kwa gebruiksduur verwachting een slechte koop en een teleurstellende service van philips.

Pluspunten

• lekker
  • voor meerdere personen
  • Makkelijk
  • veel zijdig

Minpunten

• Snel kapot
  • schoonmaken
  • aanslag vetbak
  • aanslag mand

Elisabeth 13-09-2016

Hier precies hetzelfde!! Van het een op een ander moment stopt hij ermee, kan ff aangezet worden maar slaat weer af en niet meer aan. Stekker in en uit werkt voor paar minuten.
Net 2 jaar en 2 maanden oud, Philips gebeld maar helaas dus geen garantie meer!!
Zo te zien zijn wij niet de enigen helaas.

Joolbool 16-02-2017

Ook hier precies hetzelfde. Ook 26 maanden oud. Af en toe doet hij het een paar seconde... Duur grapje. Twijfel nu over of nieuwe kopen of een ander merk...

Patricia 02-07-2017

Vandaag dus echt overleden onze airfryer van bijna 3 jaar oud. Problemen die ik regelmatig op het net voorbij zag komen. Plotseling uitvallen. Aanzetten en na soms een paar seconden weer uit. Tijdens het bakken stopt ie er ineens mee en nu helemaal niets meer. Erg snel voor zo'n apparaat. Jammer ook waren er best tevreden mee. Misschien een goedkoper merk?

Marjo 20-10-2017

Ik heb mijn pan ongeveer 2 1/2 jaar. Klok stopte er de laatste tijd ineens mee, kon hem dan weer wel aanzetten, doet nu ineens niets meer.
Zou niet meer zo'n dure pan kopen.
Als hij zo snel al kapot is.

Antoinette 22-04-2016

slecht schoon te maken

5,5
Gebruik de airfryer nu 1 jaar, prima friet en de kroketten komen er ook heerlijk uit.
Het enige nadeel is dat de mandjes niet goed zijn schoon te maken. Beide mandjes zien er niet meer uit omdat ik inmiddels alles geprobeerd heb om ze goed schoon te krijgen. Een nieuw mandje kost maar liefst 70 euro, voor dit geld heb ik ook een princess airfryer die trouwens als beste uit de test kwam.
Een ander probleem is dat de klok steeds op hol slaat, dan springt hij ineens op 59 minuten ipv op 5 minuten.

HereIsTom 23-04-2016

Jammer, ik herken deze problemen niet.
Zou eens contact opnemen met Philips!

Juultje72 01-06-2016

Hier inderdaad ook hetzelfde probleem! Zowel de mandjes als de klok!!!

John 07-03-2016
  • Product half jaar in bezit

Half jaar in gebruik. Enige positieve is makkelijk in gebruik.

Verder echt geen frituurpan vervanger.
Ovenfriet komt er redelijk goed uit en frikandellen ook. Maar dat is dan ook het enigste.
Kroketten of bitterballen blijven slap.
Produchten die wat vet verliezen veroorzaken een enorme rookontwikkeling met stank.

Ik gebruik gewoon weer mijn frituur pannetje.
Voor die enkele keer dat ik friet eet dan wil ik ook echte lekkere friet eten!
En dat betekend kruimige aardappelen schillen en die in mooie dikke frieten snijden 2x frituren en je hebt de lekkerste friet :-)

HereIsTom 29-03-2016

Waarschijnlijk doe je toch iets niet goed!
Wij hebben de Airfryer al ruim 1,5 jaar en alles komt er lekker uit, dus ook de gewone diepvriesproducten als kroketten en bitterballen. En verse- of diepvriesfriet is juist heerlijk uit de Airfryer en niet zo vet meer als uit de frituur!
Rook hebben we ook nog nooit gehad!
Wij zijn juist blij van die vieze frituurpan te zijn verlost! ;-)

Dina 23-11-2016

Goede vervanger voor de olie friteuse

Lekkere krokante patat, min punt is wel dat de patat erg bruin word met de opgegeven instellingen vanuit het boekje. Ook een min punt is dat je de patat tijdens het bakken om moet schudden.Daar de onderkant van de pan open is lag de grond met olie spetters. Geprobeerd kroketten te bakken maar niet gelukt, onderkant was bruin en gebarsten en de bovenkant nog wit. Plus punt is krokante patat, gebruikt met weinig olie en geen patat lucht in huis. Kippen stukjes waren heerlijk mals en sappig. Ook andere snacks kwamen er bruin en knapperig uit. Een echte aanrader dus voor mensen die snel en met weinig vet willen eten.

Pluspunten

• Minder olie
  • Krokante patat
  • Kip is mals en sappig
  • Geen patat lucht in huis

Minpunten

• Gebarsten kroketten

Fred 18-11-2016

Sneller dan een oven

Dit apparaat geef ik cadeau, ik heb het zelf al twee jaar in bezit, ben er lyrisch over.
Je kunt er van alles in bereiden en ik doe er geen druppel vet bij. Je moet de eerste keer bij het bereiden van de producten even bekijken hoeveel tijd je er voor nodig hebt, maar dat leert snel en je kunt het voor jezelf opschrijven.
Ik gebruik mijn oven eigenlijk helemaal niet meer.
Ik kan niet meer zonder de Airfryer, ik gebruik deze minimaal 4x in de week. Pluspunt is ook, dat hij heel gemakkelijk schoon te maken is.

Ruud van der Knaap 16-11-2016

Fantastische uitvinding

Op 16-01-2013 kochten wij de Airfryer HD9225. Het was een zeer groot succes in het gebruik. Wel bleek, dat b.v. bij het bereiden van patat voor meerdere personen in enkele etappes moest worden gebakken. De oplossing was voor ons simpel. We nemen er de Airfryer XL HD9240/90 bij en het probleem is opgelost. Ruud en José van der Knaap

Jos 09-08-2016

kapot net na de garantie

Na 2 jaar en 4 maanden is mijn airfryer overleden. Op zich was ik tevreden over de airfryer maar de voordelen verdwijnen abrupt als deze al veel te snel stopt met functioneren. De keuze die rest is hoge reparatiekosten betalen met het risico dat het binnenkort weer gebeurt. Dit mijn laatste Philips apparaat die ik gekocht heb. Helaas te vaak vlak na de garantie problemen.
Overige criteria dus ook negatief beoordeeld want daar heb je niets meer aan bij een kapot apparaat.

Minpunten

• Snel kapot na garantie

Anna 15-04-2016

Goede aankoop

Was benieuwd naar de mogelijkheden en heb het apparaat meteen na aankoop uitgeprobeerd. Oma's smulfriet en ovenkroketten. Zag op het plaatje van de doos alles bij elkaar in het mandje liggen, dat heb ik dus ook geprobeerd. Baktijden bij elkaar opgeteld en ja hoor: alles lekker krokant en een mooi kleurtje! Bij de leverancier nog een grillen erbij gekocht voor een zacht prijsje, dus binnenkort gaan we van alles uitproberen. Apparaat maakt geen herrie, geurtjes net als bij gewoon koken of bakken. Onderin alufolie gelegd tegen knoeien en schroeien. Waf wel verwarrend was: tijd en temp op het display bleven ook na opwarmen knipperen, maar misschien doe ik toch iets fout??

flwfrank 10-05-2016

hallo Anna, bij ons helaas geen goede kleur op de kroketten! welk merk kroketten heb je gebruikt? hopelijk te koop bij AH! daarnaast krijgen we een blauwe walm, waarschijnlijk van de paar druppels olie die je bij de frietjes moet doen en het vet dat bij de kroketten vrijkomt.
Gr, Frank.

Anna 11-05-2016

Beste Frank, ik heb de overkroketten van Mora gebruikt. Dus niet de gewone! Om walmen te voorkomen: temperatuur niet hoger dan 180* en dan de baktijd een paar minuutjes langer.
Succes!

Anna 11-05-2016

Bij verse friet wel inwrijven met een eetlepel olie, bij diepvries hoeft dit niet!!

Ook handig: http:/Tjeerd.eu
Voor zo ongeveer alles wat er maar te bereiden is in de airfryer met de baktijden erbij!

Anna 12-05-2016

Nog wat tips:
Binnenbak vullen met water, afwasmiddel en/of citroensap. Hierin het mandje plaatsen. Tijdje laten staan, afspoelen en schoon is alles. Komt geen afwasborstel aan te pas. Hooguit de zachte kant van een sponsje.
Bij Blokker verkopen ze een soort kunststof matje voor 4 euro. Deze op maat knippen en op de bodem van het mandje leggen. Alles blijft veel schoner en de rommel valt niet meer op de bodem.
Om het verwarmingssysteem bovenin te beschermen en jezelf een hoop werk te besparen: vlamverdeler bij Blokker online bestellen, ook 4 euro. Deze past boven in de airfryer, (lipje naar binnen vouwen). Bovenkant blijft schoon en onbeschadigd.
Veel succes allemaal!

HereIsTom 13-05-2016

De kleur van de kroketten maakt niks uit, het gaat om de smaak!
Ik gebruik gewoon de kroketten van de Lidl en die worden ook niet bruin, maar smaken wel heerlijk uit de Airfryer!
Dus je hoeft niet de dure Mora producten te kopen, want ik stop alles uit de vriezer van de Lidl in de Airfryer en na 10 á 12 minuten op 200° smaakt het prima!

Kevin 12-03-2016

Ongelofelijke uitvinding!!

Toen mijn collega hiervan vertelde wilde ik niet geloven dat het resultaat goed kon zijn. Toch maar zelf gekocht en getest. Diepvries frietjes zijn superlekker, frikandellen ook... veel minder vet, geen geuren (behalve van het eten zelf), geen rommel. Moeilijk te geloven en ik verwacht niet dat we over een paar jaar nog frieten en snacks in vet zullen klaar maken. Duurt iets langer dan in klassieke frietketel, maar als je maar 1 ding moet klaar maken is het sneller omdat het zo goed als niet moet opwarmen. Apparaat is wel niet erg mooi (ovaal voor de luchtcirculatie) en maakt wel wat lawaai (van luchtcirculatie) maar het resultaat is beter dan met een frietketel, gezonder en vrijwel geen rommel. Beste keuken apparaat uitvinding in jaren. Enkel op duurzaamheid kan ik na een paar dagen moeilijk een hoge score geven.

Henk Hok 30-01-2016
  • Product kwartaal in bezit

De Air Fryer wordt neergezet als een apparaat waarmee haast alles mogelijk zou zijn, maar ik denk daar toch anders over. Voor ovenfriet, kroketten, ovensnacks van bladerdeeg en bitterballen is het een prima apparaat, maar met bereidingen waarbij ook maar een klein beetje vet op de bodem druipt (b.v. loempia's, drumsticks) komt er enorm veel rook vrij. Ook krijg je de grill bovenin het apparaat slechts moeizaam TEN DELE schoon. Alleen het gedeelte wat je ziet krijg je schoon, maar het gedeelte tussen de grill en de bovenkant van het apparaat is niet bereikbaar en het aangekoekte vet blijft daar dus vastzitten.

Als je het apparaat onderste boven neerzet om te reinigen, plaats het dan op een zachte handdoek anders krijg je enorm veel krassen.

Carlo013 09-02-2016

He he eindelijk eens een echte beoordeling hier . U hebt helemaal gelijk !!! Ook de aanbaklaag van het mandje zal niet mooi blijven {ondanks met de hand afwassen en meteen in de week zetten} De Rookontwikkeling los ik op door onder het ijzertje in de onderste bak VETVRIJ BAKPAPIER te leggen!! Dit neemt nl geen warmte op, waardoor het afdruipende vet niet verbrand. Maar ondanks dat is mijn rookalarm verschillende keren afgegaan. Dus erbij blijven is het advies.!!
Dankjewel voor een review over het apparaat. I.p.v. over de Mora snacks ,zoals de meeste reviews hier.

Nel 15-02-2016

Ook bij mij is de rook een probleem
ook bij het gebruik van de grillpan
gaat het vet verbranden
en ja ook bij mij gaat het rookalarm af. Wat ik ook heb ervaren is dat het handvat onderaan erg heet wordt.
Dan nog een waarschuwing zet de pan op een hitte bestendige ondergrond
bij een wat langer achter elkaar gebruik
wordt de ondergrond toch wel erg heet
verder een heel handig apparaat.

Haika 21-03-2016

Ook bij mij is de rook een probleem Hij is al een keer terug geweest naar de fabriek Maar nog rookt hij en dan de stank die vrij komt.
Voor de rest is het een handig apparaat
Stuur hem morgen weer op

HereIsTom 29-03-2016

Ik heb de Airfryer al ruim 1,5 jaar en heb nog nooit rook gehad!
Ik maak het netje en onderpan altijd schoon in een handsopje en dat gaat prima!

Elven 26-03-2016

Top apparaat!

Ik gebruik de airfryer nu ruim een half jaar en ben erg tevrede over dit apparaat. De frituur heb ik de deur uitgegooid en heb hem nooit meer gemist. Vooral de gekruide aardappelpartjes zijn uit de airfryer heerlijk en af en toe een snackje gaat prima. Het enige nadeel wat ik zie is de antiaanbaklaag op de bodem slijt erg snel terwijl ik hem schoonmaak met alleen een sopje en een afwasborstel.

Bibian 29-01-2016

Nog nooit een nieuw apparaat zo veel, zo vaak gebruikt. Amper gebruiksaanwijzing nodig gehad. Enkel zelf wel goed uitproberen qua tijd en temperaturen.
Verse frietjes vond ik op verschillende manier niet lekker uit de Airfryer maar de Ovenfrietjes dik en dun van AH doen het prima! Zijn lekkerder dan ooit.
Afbakbroodjes, koud geworden pizza, pasteitjes, frietjes, loempia etc etc... alles is snel en zonder vet gaar!

paul 08-11-2016

Beste uitvinding sinds het licht.

Heb het apparaat net. We hebben prima bitterballen gegeten. Het apparaat is onderhoudsvriendelijk en makkelijk in gebruik. Je kan nu je favoriete snacks maken zonder dat je keuken gaat ruiken naar frituurlucht.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • een veelzijdig apparaat

Handrie 11-12-2016

Redelijk tot goed

Om frites te bakken voor vier personen moet je in etappes bakken, er wordt aanbevolen om de frites na een tijdje op te schudden maar omdat de bodem open is vallen er spetters en kruimels op de grond, hier moet je wel rekening mee houden. Frites smaken goed wel even experimenteren met de tijd.
Snacks zijn wisselvallige van smaak afhankelijk van merk en of ze geschikt zijn voor de Airfryer.
Kippenpootjes b.v. kan men goed erin bakken.
Helemaal reukvrij is de Airfryer niet ik heb hem toch maar onder de afzuigkap gezet.
Hij maakt vrij veel geluid maar is snel op tempetatuur. Goed te bedienen.
Ofschoon je een normale friteuse gewoon wegzet moet je de airfryer schoonmaken wat vrij goed gaat maar even tijd in beslag neemt.
Hij is nogal zwaar maar dat is gedaan, denk ik, omdat hij anders naar voren kiept als men de baklade geheel open trekt.

Pluspunten

• Snel op temperatuur.
  • Makkelijk te bedienen.
  • Vrij goed schoon te maken.

Minpunten

• Maakt iets teveel lawaai.
  • Te kort signaal van gereedheid.
  • Is nogal zwaar.

Jacob 02-11-2016

Airfryer werkt prima, maar moeilijk echt schoon te maken.

Airfryer doet zijn werk v.w.b. bakken en frituren prima. Is een duidelijke plus. Negatief is het schoonmaken. Ja, de bak zelf kan er uit en is makkelijk schoon te maken. De inzet, met het rooster, is moeilijker schoon te maken. Het verwarmingselement zit aan de bovenkant. Hieronder en naast wordt het behoorlijk vet. Is zondern verwijderen van dit element niet schoon te maken. Daarom is dit eigenlijk niet te doen. Gevolg is dat apparaat op den duur toch gaat stinken bij het bakken, want dan komt er witte rook uit. Is in dit geval dus niet positief. Philips vermeldt dit nergens, want ze schermen allen met dat dit apparaat makkelijk schoon te maken is. De Actifry van Tefal doet minder goed zijn werk en is ook fragieler dan de Airfryer, maar is makkelijker geheel schoon te maken. Wij hebben beide in bezit en kunnen dus goed vergelijken.

Pluspunten

• Bakt en frituurt prima
  • Makkelijk in te stellen

Minpunten

• Moeilijk schoonmaken, daardoor toch stank.
  • Duur in aanschaf.

Van Loo 25-03-2016

Top aankoop

Ik ben een tijdje aan het twijfelen geweest of dit apparaat wel waar zou kunnen maken wat men er over beweerd. Ik kon me niet voorstellen dat je zonder frituurvet knapperige producten kon krijgen.
Ik heb de airfryer nu een half jaar in m'n bezit en werkelijk alles komt er heerlijk krokant uit. Er zijn ontzettend veel diepvriesproducten in de supermarkt te koop waar precies op de verpakking staat hoelang ze in de airfryer moeten. Geen vieze geuren meer in je huis, en veel minder vet als normaal frituren. Ook het schoonmaken van het apparaat is super simpel. Ik zou als gezin niet een kleiner formaat kopen dan deze. Dit is wel het meest praktische formaat, als je tenminste allemaal tegelijk wilt eten.

flwfrank 10-05-2016

Hallo, ook wij hebben ons gehouden aan de baktijden en temperatuur van de producten, maar we krijgen de kroketten niet moooi bruin en bij alles waar vet bij vrij kan komen gaat het apparaat walmen. Misschien heb je nog tips voor ons??
Gr. Frank.

HereIsTom 11-05-2016

Het gaat ook niet om de kleur, maar om de smaak!

Frank en Henja 06-04-2015

4,5
Ondanks alle positieve reviews toch wat tegengeluid: De airfryer technologie bied veel mogelijkheden om snel en gezond eten te bereiden. Als friteuze komt er redelijk goede friet uit, zeker als je weet dat er zo weinig vet in zit. Voorgebakken ovenfriet gaat 't beste. Super handig is de airfryer voor snel afbakbroodjes te verwarmen, minuut of 7 en ze zijn klaar. Er kan nog veel meer mee, zoals vlees bereiden, maar dan komen de nadelen naar voren: bij wat vettigere ingredienten komt er fors veel witte rook uit de airfryer waardoor de ruimte in een mum van tijd in de mist staat, kan je alleen doen als je de airfryer onder de afzuigkap zet. Dit komt door de slechte constructie: het verwarmingselement zit onbeschermd boven het te bereiden
voedsel, de sterke luchtstroom (omhoog!) brengt alle vetdruppeltjes naar dat hete element met de rook als gevolg.
Verder wordt bij dit soort bereidingen het hele binnenwerk van de airfryer erg vies en is niet schoon te maken. Na verloop van tijd is ook de mand zo aangekoekt met zwarte smurrie dat 't wat onfris eruit begint te zien. Is met geen mogelijkheid schoon te maken, ook niet met vetoplossers.

De bodem van het mandje is gemaakt van nogal dunne staaldraden waardoor vlees zich een beetje ingraaft in de bodem waardoor bij omdraaien stukjes vlees vast blijven plakken.

Het handvat van de XL is veel te groot waardoor de mand niet gewoon op een pan onderzetter is te plaatsen. Ik moet altijd een andere pan pakken, daar een bord op plaatsen en dan kan de airfryer mand er op. Erg onpraktisch. Ook bij het schoonmaken zit dat vervelende handvat zwaar in de weg, wat een slecht design! En dan ook nog een award krijgen!

Verder, er zit geen tussenschot bij, is ook niet te koop, juist bij een XL zou dat handig zijn.

Dan de bediening en het display: hoe onlogisch kun je het maken. Uit zuinigheid wordt tijd en temperatuur afwisselend getoond (terwijl ie al rond de € 190 kost). Na instellen temperatuur moet je wachten op de pieptoon dat de temperatuur bereikt is en dan kan je de tijd instellen. Maar als je dan vergeet op de "play" knop te drukken (hoe verzinnen ze het) dan begint ie niet met aftellen, maar stopt dan na enkele minuten. Komt regelmatig voor waardoor je bereidingstijd fout gaat. Waarom niet gewoon direct na instellen beginnen met aftellen? Gewoon zoals een kookwekker. Gemiste kans, zijn hier geen user tests op gedaan? Het instellen van een of andere voorkeur: het lukt me niet behalve na steeds weer teruggrijpen naar de handleiding.

Als allerlaatste het vodje dat men quick guide noemt van zeg maar kladpapier: een groot vel dat tig keer is gevouwen wat snel scheurt en van inferieure papierkwaliteit is. Juist datgene wat je vaak nodig hebt om bereidingstijden in op te zoeken, dat had een geplastificeerd degelijk iets moeten zijn.
Van zo'n apparaat met zo'n hoge prijs had ik toch meer verwacht.

AvdHF64 15-05-2015

Is er ook nog iets positiefs te vertellen?
Verder bedankt voor de eerlijke review met inhoud waar het omgaat.

RonaldKies 20-06-2015

Helemaal mee eens!