Tefal FR516

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal FR516 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Nanana! 23-06-2021

Mooi design

Geschreven voor: Tefal FR516

Super mooie frituurpan. Deze is sterk qua design en robuustheid verbeterd. Wij hebben jaren, zijn voorganger gebruikt. Hij verbruikt best wat frituurvet per keer, ook verliest hij wat vet aan de achterkant waardoor je muur erg vettig word. Maar hij is echt sterk, robuust, stabiel. Ik ben echt tevreden. Het

Yamahaxl 21-06-2021

Prima frituurpan

Geschreven voor: Tefal FR516

Wij hebben deze frituurpan getest en we hebben hem daarna ook gekocht. We zijn zeer tevreden. Het voordeel van deze pan is dat de frituurolie gemakkelijk gefilterd kan worden. Onze oude Tefal friteuse had ook een netje voor kruimels onderin de bak, maar dat zat vast aan het element. Deze pan heeft daarvoor een los mandje. Heel handig, want dat kan zo in de vaatwasser. Een ander handigheidje is de ingebouwde timer. Deze is makkelijker te gebruiken dan een losse kookwekker. De pan heeft ook nog een filter in het deksel en een doorkijkvenster, zodat de pan ook binnenshuis gebruikt kan worden, zonder al te veel geuroverlast. Al met al een prima frituurpan, waarbij de frituurolie langer meegaat, omdat vervuilende stukjes na elk gebruik gemakkelijk verwijderd kunnen worden. Bovendien kan ook de frituurpan zelf gemakkelijk schoongemaakt worden in de vaatwasser.

Pluspunten

• Mandje voor opvang kruimels
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Kijkglas en reukfilter
  • Stevige basis

Minpunten

• Deksel is wat licht

n************@g******** 19-06-2021

Review Tefal Filtra Pro FR516

Geschreven voor: Tefal FR516

De Tefal filtra pro is zeer mooie friteuse en oogt stylisch. Ze is tevens zeer makkelijk in gebruik.
Een minpuntje was dat er toch niet zo veel friet kon gebakken worden per beurt. Als men er teveel friet indoet, daalt de temperatuur best snel. Het duurt zo iets langer voor de frietjes gebakken zijn. Het is echter niet onoverkomelijk.
Het reinigen van de friteuse is ook zeer simpel. Tussen de bakbeurten door kan men reeds een deel van de vuilrestjes weghalen via de filter. De rest kan gewoon in de vaatwas geplaatst worden. Zeer praktisch.

Pluspunten

• makkelijk proper te maken
  • filter
  • mooi design

Minpunten

• temperatuur zakt snel

karinschepens@hotmail.com 16-06-2021

Ideaal

Geschreven voor: Tefal FR516

Wat een fijn product , het is een mooi design. Ook is het erg handig om het vet schoon te maken en te verwisselen. Ook is het netje genoeg voor met 4a5 man te kunnen eten. Ik vind het allen lastig om te zien op welke temperatuur het apparaat is. Dit zouden ze misschien nog kunnen verbeter.

Pluspunten

• Grote pan
  • Makelijk schoonmaken

Minpunten

• Snoer mocht langer
  • Timer

Fabian 16-06-2021

Perfect frituur apparaat

Geschreven voor: Tefal FR516

Ontzettend blij met dit product.
De knoppen zijn makkelijk te bedienen. Temperatuur en timer instellen en het apparaat doet de rest.
Ik raad dit product zeker aan, vooral als je nooit eerder hebt gefrituurd.

Pluspunten

• Duidelijk
  • Makkelijk
  • Overzichtelijk

Minpunten

• Veel frituur olie

w********@g******** 15-06-2021

mooie frietpan

Geschreven voor: Tefal FR516

Een mooie friet pan, die goed werk doet. Namelijk lekker friet bakken.
Toen ik de pan uit de doos haalde en de deksel uit de verpakking leek de rand van de pan erg scherp. Toen ik de deksel aan mijn man gaf om eens te kijken hoe mooi hij was zei ik er zelfs bij 'pas op, de rand is scherp.' De deksel is gestanst en het randje is niet omgebogen.
Friet bakken gaat prima. Er zou 1 kilo in kunnen, maar zelf doe ik het niet. Ik stop bij 750 gram, want dan zit alle friet onder de olie, wat mij wel een vereiste lijkt voor het bakken. Als je het erin hebt gestopt koelt de temperatuur heel hard af. Zelfs als je maar 750 gram er in doet. Hij zakt gerust af naar 160 graden en is niet weer op temperatuur voor de patat klaar is. Je zou dan denken dat er toch nog teveel in zit, dat het verwarmingselement het niet aankan. We is de pan met 10 minuten opgewarmd, wat ook gezegd wordt.
Het filter onderin is een leuke uitvinding. Ik merk dat het voor mij wel een dingetje blijft om hem dan toch te gaan verschonen. Ik heb op dit moment even geen afwasmachine, dus is de stapt om het te doen groter. Dan zet je eerst een tijd het mandje op de rand om uit te lekken. Dan loopt het net wat aan de voorkant onder de rand van het filter, waar met de hand lastig is tussen te komen om schoon te maken. Dan haal je het filter omhoog, maar daar zit niets aan waar je hem aan op kunt hangen om uit te lekken. Terwijl die helemaal onderuit komt, dus olie zat wat eraf moet komen. Op het filter liggen dan inderdaad heel wat stukjes die je zo snel kunt verwijderen. En als ik dan verder kijk in de pan zie ik onderin hele fijne stukjes die tussen het rooster door naar de bodem gezakt zijn en daar zijn gaan aankoeken aan de bodem.
Al met al een pan waar toch aardig wat in kan, verwarmt snel voor, maar kan zijn temperatuur moeilijk vasthouden als er wat in zit. Het filter is vooral voor de grotere stukjes. Het beste zou zijn hem na elk gebruik even in de vaatwasser te stoppen.

Pluspunten

• verwarmt snel voor
  • zit 4 liter olie in
  • filter houdt grotere stukken tegen

Minpunten

• kan lastig op temperatuur blijven
  • rand van de deksel is scherp
  • door het filter gaan nog heel veel kleine stukjes

sweetybrads 14-06-2021

Groots gemak voor de lekkere trek

Geschreven voor: Tefal FR516

Fijne grote friteuse voor de grotere gezinnen of gewoon voor de grote trek.
Oogt zeer stijlvol en robuust.
De filter is echt een uitkomst als je langer van je olie wilt genieten het liefst haal ik hem na elke frituur beurt ff omhoog en er eindigt veel vuil in de afvalbak. Vind toch nog wel veel vuil op de bodem liggen maar ben er van overtuigd dat het nu toch nog wel veel langer meegaat dan zonder deze.
De analoge timer die je overigens alleen per 2 minuten kunt zetten vind ik geen meerwaarde hebben want hij is niet al te accuraat en moeilijk in te schatten of je hem nu op de juiste tijd hebt gezet ik zou graag een digitale wekker hierbij hebben gezien.
De snacks bakken heerlijk krokant maar van de frites vind ik het en stuk langer duren dan mijn oude variant.
Bijna alle delen zijn afwasbaar en dus heb je lang plezier van dit apparaat

Pluspunten

• Langer plezier van je olie
  • Filter ingebouwd
  • Grote inhoud
  • Zeer goed te reinigen

Minpunten

• Timer is niet accuraat en moeilijk leesbaar
  • Friet bakt doorgaans langer dan normaal

Fijne grote friteuse 09-06-2021

Grote friteuse

Geschreven voor: Tefal FR516

Fijne grote friteuse, voldoende ruimte om voor vijf personen friet te kunnen bakken. Makkelijk schoon te maken, alles kan in de vaatwasser. Ik gebruik diamant krokant dan heb je ook bijna geen aanslag in de pan. Het enige nadeel is de scherpe randen van het metaal. Het snoer had iets langer gemogen.

Pluspunten

• Groot
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Scherpe randen