Tefal FW5018 Easy Fry Oven & Grill FW5018 9-in-1 heteluchtfriteuse - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal FW5018 Easy Fry Oven & Grill FW5018 9-in-1 heteluchtfriteuse op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

j********@l****** 29-03-2024

Grote en praktische airfryer/grill oven. Eenvoudig in gebruik. Maakt weinig herrie.

m***********@g******** 19-01-2024
Easy Fry oven is echt geen aanrader. Ik ben misschien verwend met een philips xxl airfyer. Maar de tefal die ik voor meerdere lagen kocht is gewoon echt slecht. Alleen bovenin ( hoogste regel) op 200 graden doet hij iets. Als daaronder een lagere temperaturen is het niets. Meerdere dingen erin geen enkel nut. Ik het oermens kost veel tijd en dan nog is een simpele burger niet warm maar wel bruin. Zonde van het geld.

Jeroen 27-06-2021

Hoge specifacties worden niet waar gemaakt

Na uitgebreid de specificaties op de doos te hebben bekeken lijkt deze prima binnen ons gezin, 2 volwassenen en 2 kinderen, gebruikt te kunnen worden: 6 persoons, tot 3 maaltijden in één keer bereiden en eenvoudig schoon te maken. Dit is wat je wil! De uitdaging begint met het uitpakken: de machine zit goed klem in de verpakking. In je eentje is het niet heel eenvoudig de machine uit de verpakking te krijgen zonder dat alle accessoires eruit vallen. De machine is ingepakt in plastic en alle afzonderlijke accessoires ook. Dat is naar mijn idee toch echt wat ruim, minder materiaal moet zeker kunnen om onze afvalberg te verlagen. De machine voelt statisch aan na deze uit het plastic verpakkingsmateriaal gehaald te hebben. Dit wordt bevestigd doordat de machine alle dierenharen die in de buurt zijn magisch aantrekt. Het is zoeken geblazen naar de gebruiksaanwijzing. Dit blijkt echter een klein boekje te zijn, in totaal niet groter dan een opgevouwen halve A4, die aan twee zijden bedrukt is. We zien plaatjes, geen tekst, en daar moeten we het mee doen. Het roept eigenlijk meer vragen op dan dat het antwoorden geeft. De reden van enkele accessoires als twee droogroosters, en hoe te gebruiken, wordt mij niet duidelijk. Het rooster voor het bereiden van friet ziet er heel klein uit om friet voor zes personen te bereiden. We laten ons niet uit het veld slaan: frietjes maken! We vullen het rooster, afgewogen kan er ongeveer 400 gram in. Op de verpakking staat: 14 minuten op 200 graden. De gebruiksaanwijzing zegt halverwege friet omdraaien, dat gaat wel erg onhandig: het rooster moet je met een ovenhandschoen uithalen want er is geen handvat (zoals met Philips Airfryer). Omschudden is niet mogelijk: een ruim deel van de friet landt naast het rooster. Na 14 minuten is de friet nog slap, ik schep de friet om met een lepel. Daarna nog eens 7 minuten, daarna is de friet wel lekker knapperig: de helft langer dan de instructies op de verpakking. Er zit een lampje in de airfryer: leuk! Helaas belicht deze de airfryer nauwelijks en kan je hiermee niet goed de inhoud van de airfryer zien wanneer deze gevuld is. De frietjes, met volle belading, is net genoeg voor twee kinderen. Met een belofte dat deze airfryer voor zes personen maaltijden kan bereiden valt dit erg tegen. Ook de baktijd (50 procent langer) is niet wat ik had verwacht. Wanneer je als gezin frietjes wil eten is deze airfryer zeker geen aanrader.

Pluspunten

• Praktisch design
  • Goed schoon te maken

Minpunten

• Slechts één portie friet te bereiden

Debbie21 25-06-2021

Mooie alles kunner

Mijn verwachtingen waren heel hoog. Toen mijn dochter en ik het open maakte stonden we te kijken hoe mooi het apparaat is. We zochten een mooi plekje in de keuken en daar staat die nu nog. Want het is een aanvulling in me keuken en het staat prachtig. Ook de vele accessoires zijn een dikke plus punt. Bij geen een combi magnetron of airfryer zitten zoveel accessoires. Dezelfde dag hebben we het gelijk getest. Wel een makkelijke maaltijd want met uittesten gaan wij de eerste keer voor safe. De frietjes en snacks waren heerlijk enige nadeel was dat er niet zoveel friet tegelijk in kan als gezegd. Dus moest in twee keer friet bakken en dat kan in mijn gewone air fryer in een keer. Geeft nauwelijks geurtjes af en dat is ook fijn. Heb het nu een aantal weken in gebruik en vind hem heel fijn om maaltijden in te bereiden. Maar ook cakjes en taart gaat goed. Als je geen combi magnetron en air fryer hebt is het een ideaal apparaat.

Pluspunten

• Veel accessoires
  • Diverse menu's
  • Vervangt diverse apparatuur

Minpunten

• Je kan niet alles tegelijk bereiden.

f*********@t******* 25-06-2021

Groot, maar zeker aanrader!

In het begin was ik wat sceptisch en was ik nog niet zo overtuigd van het gemak van deze grill, met name omdat het voor een kleine oven nog best wel een groot ding is. Maar heel eerlijk, inmiddels wordt hij zeer regelmatig gebruikt en vinden vooral mijn pubers het ding makkelijker te bedienen dan de gewone grote heteluchtoven.

Sillyme 24-06-2021

Mooi design

De tefal easy fry oven & grill is een mooi apparaat met een heel strak design.  Wij hadden al een tefal airfryer en ze zijn qua gebruiksgemak met elkaar vergelijkbaar, maar qua uitstraling wint de nieuwe vierkante het zeker! Het apparaat is heel makkelijk in de bediening met meerdere standaard ingestelde menu’s, maar ook zelf tijd en temperatuur in te stellen. Doordat deze vierkant is en met een deurtje aan de voorkant kan er meer tegelijk in dan met de standaard airfryer, maar uiteraard blijft de ruimte wat beperkt, het is natuurlijk niet te vergelijken met een gewone oven. Frietjes komen goudbruin uit deze oven en broodjes zijn zo klaar, maar het mooiste is toch wel het spit, hieraan hebben we al een kip geregen en een rollade. Instellen en het spit gaat draaien, een kip tot 1,2 kilo is geen enkel probleem!
Als de fryer aanstaat kan je ook nog een lampje aanzetten om te kijken hoe het gaat in de oven, dat is ook wel erg handig!
Kortom, een veelzijdig apparaat en zeker waar voor z’n geld. Schoonmaken is ook geen punt, alle losse onderdelen kunnen in de vaatwasser en het deurtje is afneembaar zodat ook deze goed te reinigen is. Er zitten veel mogelijkheden op die we helaas nog niet allemaal hebben kunnen testen, bijvoorbeeld de droogfunctie voor fruit, maar ik vind het wel tof dat de mogelijkheid er wel is!
Al met al een mooie aanvulling in onze keuken!

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Lampje
  • Draaispit

MtB 24-06-2021

Mooi apparaat, voor ons géén toevoeging

Prachtig apparaat met veel functies. Voor mij iets te veel accessoires, waar laat je al die mandjes/kipspies/grillplaat en handvatten? Even uitvogelen hoe het werkt, maar dat is snel duidelijk door de gebruikersvriendelijke voorinstellingen. Deze kan je gemakkelijk aanpassen wanneer het product nog niet klaar is, of je andere instellingen wil gebruiken.

We hebben er friet in gemaakt en dit ging helaas niet zo makkelijk als in een gewone airfryer. Doordat het losse mandjes zijn, kan je de friet niet even makkelijk omschudden en de frietjes bleven erg plakken aan de mandjes toen ik ze om wilde scheppen. Na ruim 25 minuten heb ik de frietjes eruitgehaald en waren ze nog niet zo lekker als uit de airfryer. De snacks gingen beter, deze waren snel klaar en goed knapperig. Het schoonmaken ging wel weer heel goed. Mandjes en druiprekje in de afwasmachine (neemt ook niet te veel ruimte in), de binnen kant goed boenen met een doekje en klaar.

Nogmaals, het is een mooi apparaat, maar de mulifunctionaliteit vervalt deels door de beperkte ruimte aan de binnenkant. Wij hebben bijvoorbeeld croissants die flink groter worden, daar passen er geen 4 van in de tefal. Dus een oven blijft nodig en dan zou ik eerder gaan voor een simpele airfryer en oven, dan deze tefal als toevoeging in de keuken.

• Veel functies

Minpunten

• alles duurt langer
  • gebruiksgemak vs andere airfryers

Lauran 23-06-2021
  • Product gekregen

Gemakkelijk in gebruik en ideaal voor 1 persoon!

Super makkelijk in gebruik. Klein maar fijn en ideaal voor 1 persoon. Je kunt er de lekkerste handige gerechten mee maken.

Pluspunten

• Makkelijk op te bergen
  • Handig in gebruik

Pascal Zwolle 19-06-2021

Klein maar kwalitatief

Een compact apparaat, met een mooi design. Praktisch in gebruik met veel accessoires. Werkt snel en krachtig. Alleen is het geen vervanging van je oven, daarvoor is hij simpelweg te klein. Een standaard Pizza of lasagneschaal part gewoon niet. Ideaal als airfryer, om te grillen, op te warmen of het bakken van iets kleins. Wel is het zeker zo dat wat je bereid erg smakelijk is. Wat dat betreft doet hij zijn werk zeker.

Pluspunten

• Compact
  • Smakelijk producten
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Klein

AnnaJ 17-06-2021

De echte alles-in-1

Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk en een echte alles-in-1. Een hele pizza past niet, maar maak er een lekker zelf en dan kun je de maat zelf bepalen. Nog lekkerder ook!
De verschillende onderdelen kunnen in de vaatwasser, zelfs het deurtje. Dan kun je een zachte doek met warm water door de oven halen en hij blijft spic&span.
De diverse functies zijn makkelijk te gebruiken, oven is snel op temperatuur. Nog een voordeel: hij kan op 45 graden: lekker zelf tomaatjes drogen of ander fruit!

Pluspunten

• Alle functies in 1
  • Onderdelen kunnen los in vaatwasser
  • Kan ook op lagere temperatuur

Minpunten

• Een “gewone” pizza past niet

MACster 16-06-2021

Mooi, handig en snel

De Tefal easy fry is een mooi apparaat. Best groot, maar doordat hij zoveel lekkers kan maken, in veel kortere tijd dan de gewone oven, echt de moeite waard om ruimte voor te maken. Wel even zoeken en testen omdat er geen boekje bij zit, maar gelukkig wel een menu met voorgeprogrammeerde programma’s. En via Google vanalles te vinden. Vooral op eigen gevoel qua tijd en temperatuur gebruikt. Gewoon af en toe even kijken hoe het gaat daarbinnen. Kippenpootjes, hamburgers en gegrild op de grillplaat. Echt heerlijke smaak en zo makkelijk maken zo. Alleen hiervoor houden we hem al graag!
Frietjes gebakken en zelfs een keer wedges (in het diepste mandje) en verse zalmmoten (grillplaat) tegelijk. 2 x 8 min op 200 graden en alles was tegelijkertijd gaar en heerlijk.
Ook afbakbroodjes gebakken. 7 min op 200 graden en al klaar, met een heerlijk knapperig korstje. Komt er op neer dat het de voorverwarmtijd scheelt met hetzelfde resultaat als de oven.
Platen erna in de vaatwasser, doekje eventueel over de deur en zijkanten voor wat spetters en klaar!
Fijn dat alle mandjes etc in het oventje passen. Zo opgeborgen en uit het zicht dus!
Kortom een heel mooi, handig en snelle aanwinst in de keuken. Het scheelt echt veel bak- en opruimtijd.
Enige minpuntje wat ik kon vinden is dat de deur niet doorzichtig is. Je moet de deur openen om te zien hoe hoe het gaat met je baksel. Voor vlees en friet geen probleem, maar cake oid zou snel in kunnen storten.

Pluspunten

• snel
  • makkelijk
  • heerlijk resultaat

Minpunten

• wat groot

MerlinNL 16-06-2021

Mooie vormgeving en werkt perfect

Prachtig apparaat om te zien. Veel accessoires erbij. Iets te klein voor grotere dingen. Snacks ook prima, maar frietjes zijn lastig omdat je ze ook moet omdraaien/opschudden en dat is handiger met een normale airfryer. Bediening werkt niet helemaal intuïtief dus je moet nogal puzzelen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Resultaat

Minpunten

• Grootte
  • Bediening

m***************@h********** 14-06-2021

Handig apparaat

Voor mij is de Tefal Easy Fry Oven & Grill een eerste kennismaking met een ‘airfryer’. Maar dit apparaat kan meer dan dat. Ik ben positief verrast over het gemak van deze mini-oven en merk dat ik het bijna dagelijks gebruik bij het bereiden van de avondmaaltijd. Waar de vaste oven er altijd even over doet om voor te verwarmen is dat bij de Tefal Easy Fry Oven & Grill zo gebeurd. Ideaal! De vaste oven wordt hier nauwelijks meer gebruikt. Daarnaast scheelt het ook nog een hoop afwas. Er worden veel minder pannen gebruikt. Alle onderdelen van dit apparaat kunnen zo in de vaatwasser. Even wat aardappeltjes bakken voor bij het eten? Heel makkelijk. Maar ook zalm grillen, kip braden of een goed stuk vlees is zo gedaan.
Met twee kleine kinderen in huis is het maken van een avondmaaltijd altijd wat werk. Maar dit apparaat neemt een hoop werk uit handen. De kinderen vinden het ook leuk om eten klaar te maken. Zo hebben ze al brownies, frietjes en pizza gemaakt. Je kunt tijdens het bereiden een lichtje binnen in de oven aan- en uitzetten. Zo kun je goed zien hoe ver je maaltijd is.
De oven is niet heel groot. Zo kun je er alleen een kleine kip in braden. Of een kleine pizza. Een normaal formaat pizza past er bijvoorbeeld niet in.
De Tefal Easy Fry Oven & Grill gaat tot 200° C. Zo had ik laatst een mini-pizza welke op 240° C gebakken moest. Daarop heb ik de pizza er wat langer in laten zitten en deze was goed gelukt.
De handleiding is grotendeels uitgedrukt in plaatjes. Dit vind ik niet heel handig, waardoor ik het apparaat op mijn gevoel ben gaan uitproberen. Maar dit is goed gelukt.
Ook gaan de accessoires niet heel makkelijk in de gleuven. Je hebt het gevoel dat je moet doorduwen.
Al met al een fijn apparaat!

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Alle accessoires kunnen in de vaatwasser

Minpunten

• De handleiding is uitgedrukt in plaatjes
  • De oven kan tot 200° C
  • De oven is niet heel groot

T@L.net 12-06-2021

Perfecte oven en grill

Via Insiders mocht ik deze oven & grill testen. Wat een fijn apparaat in gebruik. Frietjes en ovenhapjes worden knapperig en het grillen gaat heel gemakkelijk met de bijbehorende grill plaat. De oven is makkelijk te bedienen en ook snel schoon te maken. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Knapperige frietjes
  • Makkelijk schoon te maken
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Niet echt een blikvanger
  • Een mandje zou een mooie toevoeging zijn
  • Rekjes gaan wat stroef

stroompjes 11-06-2021

Mooi design

Prachtig apparaat om te zien. Veel handige accessoires erbij. Maar van binnen net te klein voor bv een pizza. Een kiprollade in de rotisserie kwam er heerlijk uit. Snacks ook prima, maar frietjes zijn lastig omdat je ze ook moet omdraaien/opschudden en dat is handiger in een mandje. Handig om erbij te hebben maar niet als vervanging van. Ik mis ook een wat uitgebreidere handleiding. Voor een klein huishouden en prima apparaat.

Pluspunten

• Veel standaar accesoires
  • Bakt en braad prima

Minpunten

• Inhoud
  • lastig je frietjes omschudden.

Anke 11-06-2021

Prima apparaat maar niet voor ons

Een aantal keren gebruikt, ik mis de gebruiksaanwijzing.
Werkt verder prima, aardappelen worden goed gaar en vlees en vis is goed en knapperig (grill).
Het apparaat is best groot en neemt veel ruimte in beslag.

Pluspunten

• Snel te gebruiken
  • Verschillende attributen en mandjes

Minpunten

• Groot
  • Geen gebruiksaanwijzing

Claire 09-06-2021

Mooi design en handig in gebruik

De doos openen is eigenlijk een cadeautje, er zitten heel veel accessoires erbij. Met al de accessoires erbij kan je alle kanten op om de lekkerste gerechten te maken. Het apparaat is echt schitterend en is echt een aanwinst voor in elke keuken. De ruimte waar je het eten in kunt zetten is niet groot en dat is wel teleurstellend, dit zorgt ervoor dat ik nog steeds dingen in de oven moet stoppen.
Ik heb de oven en grill ondertussen intensief gebruikt en ik heb de heerlijkste maaltijden bereikt, Een groot punt is dat de oven heel makkelijk schoon te maken is.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • makkelijk schoon te maken
  • veel accesoires
  • mooi uiterlijk

Minpunten

• Beperkte ruimte

Mirjam 08-06-2021

Klein maar fijn

Mooie compacte oven. Fijn voor kleine huishoudens. Zat goed verpakt. Veel accessoires erbij. Eerste kennismaking met een airfryer.
Voor ons helaas niet voldoende om de andere oven te vervangen. Wel een mooie aanvulling. Fijn dat je op meerdere lagen producten kan bereiden. Helaas kunnen we geen grote lasagna erin kwijt. Hier zullen we toch de reguliere oven voor moeten blijven gebruiken. Vanmorgen voor het eerst broodjes erin afgebakken. De oven is snel op temperatuur en de broodjes kwamen mooi bruin en knapperig uit de oven. Erg prettig. De oven is erg snel in vergelijking met onze reguliere oven. Fijn ook in het gebruik van electriciteit. De kip komt mooi bruin en krokant uit de oven. Zeer over te spreken.

Pluspunten

• compact
  • mooie uitstraling

Minpunten

• te klein voor ons

zoe 07-06-2021

Luxe Compacte Oven & Grill

Fijne oven & grill van Tefal. Het is een goede upgrade voor een Airfryer. Zelf heb ik een airfryer, mocht je een airfryer willen aanschaffen is dit een goede en uitgebreide keukenapparatuur. Handige accessoires meegeleverd. Geluidsniveau is gelijk aan een gemiddelde airfryer. Belangrijk is, je hebt geen last van frituurgeur!

Pluspunten

• meegeleverde accesoires
  • makkelijk te reinigen dmv los te maken front
  • mooi design
  • prima formaat
  • goed verlicht van binnen

Minpunten

• maakt wel wat geluid, niet storend
  • door beperkte formaat kan niet alles erin

h********@h********** 06-06-2021

mooie hoogglans multi functionele oven en friteuse

Dit is niet de eerste kennismaking met een Tefal product. De Tefal Easy Fry Oven & Grill vind ik persoonlijk een upgrade van de Tefal Airfryer. Het is een uitbreiding in mijn keuken. Het design is fraai met een kleur als piano zwart oogt het modern. Verder is het compact en neemt absoluut niet veel ruimte in beslag. Qua gebruiksgemak ben ik gewend en werkt hetzelfde als de andere Tefal product. Voor de test heb ik spareribs uitgeprobeerd en bevalt erg goed. Hieronder een beknopte plus en min punten van Tefal Easy Fry Oven & Grill: + ontwerp en kleur; + gebruiksgemak (als je eerder Tefal apparaten hebt); + fijne touch bediening met verlichting; + uitgebreide accessoires; + prettige binnen verlichting; + leuke recepten meegeleverd (online); + compacte formaat, neemt niet veel ruimte in beslag en kan makkelijk worden opgeborgen; + makkelijk om te reinigen en de accessoires kan in de vaatwasser; + resultaat: lekker en sappige spareribs uit de Tefal Easy oven & grill; - maakt wat geluid, vergelijkbaar met een airfryer. Vind ik persoonlijk niet storend. - de accessoires gaan niet geheel makkelijk in de gleuven; - door beperkte afmeting kan een te lange spareribs niet erin, maar goed dat is geen ramp, spareribs is eenvoudig in 2 stukken te delen; Al met al vind ik dit een fijne oven en grill, als men twijfelt om een airfryer of een oven te halen is dit een goede oplossing.

Pluspunten

• uiterlijk
  • accessoires
  • mogelijkheden

Minpunten

• gebruiksaanwijzing ontbreekt
  • ik vind airfryen niet zo lekker

Wpradun 06-06-2021

Sinds enkele jaren is de airfryer trend gaande en lijkt deze alleen maar meer terrein te winnen. Nieuwsgierig geworden of een airfryer echt meer beid dan mijn oven ben ik de test zelf aangegaan alsechte foodie en kookliefhebber.

Dit tefal model ziet er mooi en strak uit en heeft een duidelijk digitaal display welke eenvoudig te bedienen is. Het oven model maakt hem wel groter dan verwacht dus hij neemt redelijk wat ruimte weg op mijn keukenblad waardoor hij naar een aparte tafel is verhuisd. Ondanks de grote van het apparaat vind ik de binnenruimte vrij klein, een normale diepvriespizza past niet in de airfryer bijv. En de kans dat je je verbrand tijdens het eruit halen van een mandje of grillplaat is aanwezig. Deze airfryer oven wordt geleverd met 2 ondiepe draadmandjes, 1 dieper draadmandje, een Rotisserie spit, een combi grill/pizzaplaat met uit neem hendel en een lektray. Als je in meerdere lagen wil koken is dit model een uitkomst tegenover reguliere modelen airfryers, een grote plus vind ikzelf de voedseldroger functie.

Alle bijgeleverde accessoires kunnen in de vaatwasser wat schoonmaken makkelijk maakt. De behuizing maak je makelijk schoon met een vochtige doek en je kunt het deurtje eenvoudig uitnemen om de binnenkant van de airfryer te reinigen.

De bijgeleverde handleiding is echter nutteloos voor mijn gevoel omdat deze niet duidelijk is en dit echt een apparaat is waar je mee moet leren werken om de juiste temp, tijd of programma te vinden wat voor jouw recept werkt.

Na enkele weken intensief gebruik is mijn mening verdeeld over deze airfryer. Het design is mooi, hij doet wat hij moet doen en kan voor sommige huishoudens een uitkomst zijn. De resultaten vind ik persoonlijk tot op heden middelmatig, ik merk dat ik steeds meer terugval op mijn grote oven en een airfryer weinig meerwaarde heeft tegenover mijn uitgebreide hetelucht oven. Misschien als ik er langer mee werk dat ik een betere feeling voor de programma's krijg maar mijns inzien zijn er betere modelen op de markt, heeft de handleiding een grote herziening nodig en heeft voor mij een normale oven de voorkeur. AIRFRYER HYPE OF HANDIG? Mijns inzien hype!

Pluspunten

• Meerdere niveaus om voedsel te bereiden
  • Voedseldroger functie
  • Veel accessoires

Minpunten

• Groot
  • Kleine binnenruimte
  • Slechte handleiding

Sander 27-05-2021

Top apparaat

Mooi apparaat met heel veel mogelijkheden en accessoires. Eigenijk en combi van een airfryer en oven. Producten zijn snel klaar en minder vet.
Inhoud had van mij nog iets groter mogen zijn. Maar zeker zeer tevreden

Pluspunten

• Veel accessoires
  • Verlzijdig

Minpunten

• Neemt veel plaats in beslag