Fritel Turbo SF Profi-Line 3355 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fritel Turbo SF Profi-Line 3355 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Wim en Lijntje 29-04-2017

Prima pan

2007 gekocht na 10 jaar nog in prima staat,als hij moet vervangen worden kiezen we weer voor de 3355 ,gewoon perfect.

Moto Rolie 18-07-2014

Ik heb hem al meer dan 10 jaar en ik ben er nog steeds zeer tevreden over. Ik gebruik alleen maar frituurolie want met vloeibaar vet is het wat lastiger schoon te maken. Nu wil ik voor mijn dochter ook een fritteuse kopen. Dus even gekeken of een betere op de markt is gekomen. Dus niet!! Geen geklooi met dekseltjes maar lekker snel bakken zoals het hoort. Dus nu ook bij mijn dochter, de lekkerste patat.

lijntje55 30-12-2012

al 7 jaar werken wij met deze pan,ik kan een ieder hem aanraden,fijn om schoon te maken,wij gebruiken arachideolie perfect om patat en snacks in te frituren,echt een aanrader.

jopie11 20-05-2012

Pan komt snel op temperatuur en houdt hem ook met frituren op temperatuur. Mandje is een beetje gammel en pas maar net. Echter duurzaam heid is slecht. Wij hebben de pan nu 1 jr en 2 mnd en hij is al stuk. We gebruiken hem 1x per week voor de friet.
Vorige Fritel was na 3 jr stuk gegaan.

Pier_Polderman 24-06-2012

Hallo,

Mogelijk moet je het apparaat resetten. Een veiligheidschakelaar zorgt dat het apparaat permanenent uitschakelt, ook na stekker opnieuw in te steken.

Trek eerst de stekker eruit. Til het bedieningselement uit de pan. Onderaan zitten 2 rode knoppen, een kleine en een grote. De resetknop is het kleine rode knopje. Druk deze met een pen geheel naar binnen totdat je een klik hoort. Dan blijft het knopje daar zitten.
Het bedieningselement terug plaatsen. Draaiknop helemaal naar links draaien totdat ie uit staat. Stekker erin, draaiknop stukje naar rechts draaien. Et voila, bakken maar.

spa2036 21-01-2012

Na allerlei miskopen van gesloten friteuses met filters en koude zones en noem maar op..... is dit dè pan die je zoekt voor de beste frites en bijlagen. Doordat het een open systeem is kan het vocht weg waardoor je knapperige frites krijgt. vanwege het volume aan olie daalt de temperatuur niet te veel als je een portie bevroren frites laat zakken in het vet. Daardoor lekerdere frites, minder vet en lekker knapperig zoals het hoort. Heb hem nu al drie jaar in gebruik en werkt als een speer. Genakkelijk schoon te maken. Tja we maken altijd grapjes over onze zuiderburen, maar frites bakken.... daar kunnen we nog wat van leren. Koop deze no-nonsense pan en geniet van heerlijke snacks en frites!!

W Keur 12-12-2011

Zoek niet verder.. dit is wat je zoekt! Een no-nonsense friteuse die doet wat ie moet doen: bakken.
Ik werk al meer dan 20 jaar in de horecakeuken en frituur daarom dagelijks met professionele apparatuur.
De friteuses waar ik mee werk zijn 2x10 liter met een vermogen van 9kW per stuk, dat is dus 900W per liter inhoud, en dat is in de horeca al hoog. Deze friteuse heeft een vermogen van 800W per liter, en dat is voor een huis- tuin en keukenfriteuse zeer goed te noemen.
En dat merk je ook tijdens het frituren, alles gaat zoals ik dat gewend ben. 4 liter inhoud vind ik minimaal, maar gezien weinig mensen 380V thuis hebben kun je niet meer vermogen dan 3500W aansluiten, dus 4 liter is dan eigenlijk wel het maximum. De 5 liter versie van deze friteuse zal het echter ook nog wel goed doen denk ik. Wil je meer frituurcapaciteit dan kun je beter 2 van deze apparaten kopen en aansluiten op twee apart gezekerde stopcontacten. Kun je gelijk eentje voor ongepaneerde en eentje voor gepaneerde produkten gebruiken. En je bent dan ook veel flexibeler in het 'werken'.
Veel mensen kennen dit merk niet maar het Belgische Fritel maakt al heel lang friteuses en zijn in de (kleine) horeca zeker goed bekend.
Deze frituur is wel duurder dan de gemiddelde frituur, maar dat zie je wel vaker bij goede spullen. Bovendien heb je dan ook een friteuse, in plaats van dat je denkt dat je een friteuse hebt...

eric45678 27-01-2011

Wij hebben dit apparaat nu een maand, en al een keer of 6 gebruik van gemaakt. Wat een fantastisch apparaat zeg! Hij frituurt alles binnen een mum van tijd, en het smaakt prima! Goed schoon te maken ook. Wij doen alles (behalve het mandje) in de vaatwasser, en dat gaat prima.
Er zit ook een handig deksel bij, zodat je de frituur stofvrij kan opruimen. Echter, frituren met deksel is niet nodig!
Dit apparaat kost wel wat, maar daar krijg je een hoop gebruiksgemak voor terug!

Edwin73 15-03-2009

Prima friteuse, bakt de spullen in de tijd zoals aangegeven op de verpakking.

Makkelijk schoon te maken. Let op netje mag niet in de vaatwasser! (Zoals bij de meeste friteuzes)

Tip: Gebruik Arachide olie om in te frituren. Deze olie is goed bestand tegen hoge temperaturen en geeft de beste resultaten. Ook geeft arachide olie geen aanslag zoals bij vloeibare frituurolie of zonnebloem olie.

nestor68 04-10-2008

weliswaar bezit ik de 5 l versie ,de 3505 maar deze is verder identiek.
wat een geweldig apparaat, gebruik vast vet maar smelten werkt uitstekend via de speciale smeltknop.
het frituren ,zowel voor als afbakken gaat supersnel,in totaal ca, 7 minuten. De kwaliteit van de frites is uitstekend,knappend en niet vet. het is werkelijk de beste fritespan op de markt en zijn prijs volledig waard.

Lanina 01-10-2008

Nu weet ik wat heerlijke droog krokante frietjes zijn ! Het apparaat werkt super. Zeer snel heet (ca. 7 minuten voor vloeibaar frituurvet) en zeer snel klaar. De frituurtijd op de verpakking van de bakproducten is meestal te lang dus je moet er wel even bijblijven om het apparaat te leren kennen.
Er zitten geen deksels, filters, koele wanden en timers bij maar de kwaliteit van de baksels wegen hier ruimschoots tegen op. Ik zet de Fritel gewoon onder de afzuigkap. Juist door het ontbreken van een deksel kan het vocht goed weg en zijn de frieten veel krokanter.
Het schoonmaken van de onderdelen is goed te doen. De inox-bak, het mandje, het afneembare frontpaneel van RVS, de opbergdeksel zijn met een afwassopje goed schoon te krijgen (ik gebruik overigens wel vloeibaar frituurvet wat geen aanslag veroorzaakt). Het warmte-element mag niet in het water maar kan je afnemen met vochtige doek en keukenrol.
Eén minpuntje:bij het afdrogen bleek het rondje in het afneembare RVS front-paneel nogal scherp dus ik had een snee in mijn vinger. Even oppassen dus.
Ik zeef het vloeibare vet eerst met een keukenzeef en vervolgens bij het terugdoen met een theezeefje. Kruimels blijven overigensonderin liggen zonder vast te bakken. Bij kroketten e.d. kan langs de bovenkant van het vet wel wat blijven plakken maar dit was je er wel weer af na het frituren.

DJ van der Vorst 19-06-2008

Toen ik deze friteuse uitpakte dacht ik, is dat nou alles ? maar jongens jongens wat een beul is dit, snel warm, maakt niet uit hoeveel je erin gooit (zolang het maar onder de olie ligt) en snel klaar.....makkelijk schoon te maken en de kruimels liggen niet aangekoekt, maar wel onderin. In één woord super !
Ik volg wel het advies van Fritel op om hem iedere 10 á 12 keer te veversen, wij bakken in een frituurolie, welke bestaat uit zonnebloemolie en pindaolie, bevalt goed.

Wim en Lijntje 30-12-2007

We hebben in maart 2007 een fritel sf 3355 gekocht,en dec 2007 een tweede sf 3355 erbij gekocht.wij zijn zo tevreden over deze friteuze,s dat wij ze iedereen kunnen aanbevelen,ze kunnen niet tegelijk op een groep,dan is 16 ampere niet zwaar genoeg,dus als u er 2 hebt apart per groep gebruiken anders springen de stoppen.verder is hij perfect schoon te maken,wij gebruiken arachide olie of wel pindaolie deze is te verhitten tot 230 graden,dus geen verbrand vet of olie,en is pefect voor hart en bloedvaten,nog nooit hebben wij zo fijn gefrietuurd dan met deze pannen,3200 watt dus hij is zo op temperatuur,ik kan hem dan ook een ieder aanraden.echt klasse!!! een 10

graafje 24-07-2007

De frietpan nu 1 keer gebruikt. Ik heb hem gekocht naar aanleiding van deze reviews. En hij werkt perfect. Friet word goed en snel gebakken. De olie neemt nauwelijks af in tempratuur. Goede aankoop.

jl69 31-05-2007

Uitstekende frituurpan. Bakken gaat snel, resutaat is perfect. Ik gebruik vloeibare olie. Schoonmaken is simpel, alle RVS onderdelen zijn uit/afneembaar en los af te wassen. Frituren doe ik zonder deksel ivm vochtafvoer. Ivm garantie (5 jaar) aangekocht via NL importeur. Kost wat maar ,dan heb je ook wat!

stuffie 11-05-2007

Ik heb dit ding pas een paar dagen en weet nu al dat dit het beste huishoudelijke apparaat is dat ik ooit heb gekocht. Het ding straalt perfectie en professionaliteit uit. Lekker veel vermogen, zodat hij snel warm is en het vet goed op temperatuur houdt, ook als je er een zak frite in gooit. Lekker snel klaar ook. Geen gezeik met smerige filters, gewoon zonder deksel onder de afzuigkap, net als bij de fritetent. Ook geen andere overbodige dingen zoals aftapkraantjes en digitale displays. Het kost wat en je moet er zowat een aparte groep voor aanleggen, maar dan heb je ook wat. Koop geen andere, dit is hem!

Hiervoor had ik er eentje die er op leek (merk: AFK). Was één en al ellende. De kuip was niet schooon te maken. De houder van het mandje klapte dubbel als je de frites eruit gooide. Smerige en onhandige deksel die water opnam dat er weer uit viel als je de deksel optilde (het gevolg wil je niet weten). Niet op temperatuur te houden. De verhoudingen klopte niet (stand van het vet was te laag, mandje was te hoog), etc, etc. Ik heb hem direct naar de stort gebracht en nog effe gekeken doe deze werd verpletterd in de container.

Oja, moet nog effe wat kwijt. In de handleiding hebben ze het over frituurvet en frituurolie. Kennelijk hebben ze in belgie maar 2 soorten. Ze bedoelen dan vast en vloeibaar. Hier onderscheiden we er drie: vast frituurvet, vloeibaar frituurvet en frituurolie. Ben er nog niet helemaal uit, maar volgens mij is frituurolie beter dan vloeibaar frituurvet. Vast frituurvet moet je sowieso nooit gebruiken. Niet gezond.

Zo en nou ga ik een loempia bakken.

*Dit product is gekocht naar aanleiding van de kieskeurig beoordelingen.

Van Schepen 24-09-2006

Nooit geweten dat een frituurpan zo'n verschil kan uitmaken voor wat betreft de
smaak van de producten. Door het snelle bakproces zijn de frites veel krokanter
en totaal niet vet. Ook al het andere komt er veel lekkerder uit.

Het is in het begin even wennen aan de snelheid van het apparaat, waar onze
oude frituurpan bijna tien minuten over deed heeft deze Fritel in vijf minuten
klaar en nog veel lekkerder ook.

Dit soort frituurpannen kosten een paar centen maar het is een wereld van
verschil vergeleken met de goedkopere pannen. Die zien er dan misschien wel
veel leuker uit maar het gaat uiteindelijk om de prestaties.

Koen0000 29-09-2005

Ik heb na lang wikken en wegen deze Fritel 3355 gekozen. En hij bevalt me
buitengwoon goed. Met name het enorme vermogen is erg prettig, ik kan vrij
grote porties in 1x bakken, met uitstekende kwaliteit.
In mijn (zeer) oude friteuse moest ik na elke keer frietbakken er olie/vet
bijdoen. In deze Fritel 3355 krijgen de frites geen kans om vet/olie op te
zuigen... erg gezond dus!
Zeer makkelijk schoon te maken, en snoer is keurig op te bergen. Aanrader. Let
wel even op het vrij grote verschil in prijs tussen verschillende
(internet)winkels.

Luc22 11-12-2004

Ik heb 1 keer frieten gebakkeb met deze friteuse dus qua schhonmaken en
duurzaamheid kan ik tot nu toe niet te veelo zeggen.
In dit soort friteuses zijn de frieten wel een stuk lekkerder dan in friteuses
met een 'deksel' erop. Dat komt doordat de damp beter weg kan en er lucht bij
de frieten komt. De friteuse spat niet als je de frieten in het vet zet. Hij is
denk ik ook makkelijk schoon te maken door de gladde randen en uitneembaar
verwarmingselement.
Hij heeft naast frieten noatuurlijk nog tal van andere mogelijkheden maar die
heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Hij warmt het vet best snel op en is gemakkelijk in gebruik.