Tefal EY701D Easy Fry XXL EY701D heteluchtfriteuse - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal EY701D Easy Fry XXL EY701D heteluchtfriteuse op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

e***********@g******** 10-08-2023

Highly recommended

I have bought this air-fryer last month and I really like it. It's big enough, heats up so fast and make food crunchy and tasty. Highly recommended

Pluspunten

• Big space
  • nice design

Minpunten

• a bit loud fan
  • No accessories included

Svdm 05-06-2020

Fijn apparaat

Dit is een heel fijne Fryer. makkelijk te gebruiken en aanwijzingen zijn simpel. Zelf gebruik ik hem voor taarten, patat en kleine hapjes. en ik krijg steeds een krokant gerecht. heel fijn!

Mara 28-05-2020

grote airfryer, makkelijk en snel lekkere frietjes

heerlijke knapperige frietjes binnen no-time. dit krijg je niet voor elkaar in de oven. mooi strak design, wel erg groot voor het keukenkastje. ook de gebruiksaanwijzing met alleen plaatjes is wel wat onhandig

Pluspunten

• makkelijk schoonmaken
  • capaciteit

Minpunten

• gebruiksaanwijzing
  • grootte

Meentje83 25-05-2020

Bakken wordt leuk

Mijn eerste reactie was, wauw wat een groot apparaat, daar kan ik wat mee. De eerste uitdaging, een vers brood bakken. Spannend, want er zit geen ruitje in om te gluren. Na signaal blij verrast met een mooi en smakelijk brood. Geslaagd voor de eerste uitdaging. Uitdaging twee, twister friet. Flinke portie erin, want de bak is groot genoeg. Na een paar mininuten begint het water in onze mond te lopen van de geur. Halverwege de tijd een keer schudden en weer door. Resultaat, perfect twister friet. Ook voor uitdaging twee geslaagd. Oké tijd voor een echte uitdaging. Muffins.... in dit geval zeg ik, het gaat niet om het uiterlijk maar het innerlijk. Het lijkt of het beslag probeert te ontsnappen uit het papieren vormpje. Perfect gaar maar absoluut niet zoals de afbeelding op het pak, dus ik ga nog uitvogelen waar dat aan ligt. Deze uitdaging dus iets minder geslaagd. Al met al ben ik erg tevreden met de behaalde bakresultaten en ben nog lang niet uitgebakt! Het kost even tijd om de juiste tijd met temperatuur te vinden en wat ik heb geleerd is vooral regelmatig kijken in de bak om te kijken hoe het daar binnen gaat. Het gaat eerder te snel dan te langzaam.

Pluspunten

• Bak en rooster zijn makkelijk schoon te maken.
  • Het display is super makkelijk te bedienen.
  • Snel goed bakresultaat

Minpunten

• Geen accessoires
  • Snoer had langer gemogen
  • Je verbrand makkelijk je vingers

Hinde 25-05-2020

Grote airfryer, producten komen er mooi uit

De airfryer ziet er mooi uit en is gemakkelijk te bedienen. Alle producten die voor de oven of airfryer bestemd zijn, komen er heel mooi uit. Ook zelfgemaakte kipschnitzels waren mooi. Zoete aardappels verbrandden helaas al heel snel!

Dus voor voorgebakken producten raad ik dit product aan.

Pluspunten

• grote inhoud
  • makkelijk te bedienen
  • voorverwarmen is niet nodig

Minpunten

• neemt veel plek in op het aanrecht

Rdh1985 24-05-2020

Mooie heteluchtfriteuse met voor- en nadelen

Een maand lang kunnen testen en in die periode vooral gebruikt voor friet en snacks uit de vriezer. Online gelukkig een goede handleiding gevonden, maar wel apart dat die er niet standaard bij zit. Hij is groot, erg groot! Voor met z'n 2-en iets teveel van het goede, maar wel handig als er een keer visite is. Je moet het eten wel goed in de gaten houden, want de friet was ver voor de eindtijd al klaar. Resultaat was heerlijk, lekker knapperig en niet vet. Het valt mij wel tegen hoe moeizaam de bak dicht gaat, met alleen het handvat krijg je hem niet echt goed dicht en blijft hij deels open staan zoals op de foto te zien is. Ook verbaasde het mij dat er niet iets van een filter in lijkt te zitten. De baklucht gaat gewoon zo naar buiten via het rooster aan de achterzijde. Zie de foto vanuit de binnenkant.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Bakresultaat

Minpunten

• Sluit moeilijk
  • Geen filter?
  • Groot

Elina 23-05-2020

Airfryer met minpunten

Voor het eerst een airfryer om te testen. Eerste reactie is toch wel dat hij erg groot is (zijn maar met twee personen). Handig dat je niet hoeft voor te warmen. De lade sluit niet goed, erg ergerlijk. De eerste patat werd erg lekker, maar toen bitterballen erin gedaan volgens de tijd op de verpakking maar waren allemaal geknapt. Het probleem is, hoe krijg je die ballen eruit? Ik heb de mand op de kop gedaan maar kreeg de gloeiendhete binnenplaat op mijn hand. Voor mij was het toen al klaar met het product... Hoe doen andere mensen dit? Levensgevaarlijk!!! De smaak van de ballen was wel goed.
Diepvriespizza was het volgende slachtoffer. Een normale diepvriespizza past dus niet, huh? Heb hem er maar schuin ingepropt. De pizza stand weet ik niet helemaal hoe die werkt, volgens mij is dat fout gegaan, maarja dat krijg je zonder handleiding. Heb de pizza maar gewoon op 200 graden en 12 minuten gedaan, maar was behoorlijk donker geworden. Smaak was gelukkig oké. Ik merk dat het missen van een gebruiksaanwijzing en daarbij ook het missen van "recepten" ervoor zorgt dat ik hem niet met plezier gebruik. Heb gewoon geen zin om te gaan googlen, alleen maar gedoe. Want ik vind dit een onwijs lui apparaat, daar hoort ook een luie bediening bij.

Pluspunten

• Opwarmen niet nodig

Minpunten

• te groot voor 2 personen
  • pizza past niet, wel pizzastand
  • levensgevaarlijk losse plaat/geen mand
  • lade sluit niet goed
  • sumiere handleiding (paar symbooltjes)

Suus6 23-05-2020

Echt een grote airfyer voor het hele gezin!

Ik mocht dit product testen via 'the Insiders.'
Inmiddels ben ik een aantal weken in het bezit van deze Tefal easy fry. Wát een mooi apparaat. Ik maakte me zorgen dat hij wellicht niet op de plek van mijn ‘oude’ airfryer kon staan maar hij is verrassend compact voor een XXL machine. Helaas is alles hoogglans zwart dus… Vingerafdrukken..! En helaas zelfs na een aantal keer afnemen wat kleine krasjes op de bovenkant.
Even een grote pré naar alle andere airfryers: Die mand! Z’n kleinere broer had ik ook op internet opgezocht en maakte me zorgen over de gleufjes en groefjes in het mandje. Dat hebben ze bij deze XXL-variant volledig veranderd! Een volledig gladde binnenmand met een inzet rooster. Na het afbakken van een paar afbakbroodjes kon ik de kruimels er zo ‘uit schudden.’ Na vlees, patat of snack zet ik de bak in de wasbak, drupje afwasmiddel erin en zo weer schoon. De eerste weken bleef het inzetrooster goed hangen tijdens omschudden van patatje, helaas de laatste weken komt deze zo los. Ik kies er nu ook voor om met spatel om te scheppen ipv te schudden. Bij het ‘omgooien’ moet je met je andere hand dat rooster dus ook tegenhouden anders valt deze er wel uit.
Even wennen en niet ideaal maar dat maakt die gladde binnenpan voor mij dus helemaal goed.
De piccolini’s waren zonder voorverwarmen in 7 minuten op de pizzastand perfect! Kortom: Volg absoluut de adviestijden op de verpakking vanje te bereiden product. Deze klopt over het algemeen! (In tegenstelling tot mijn oude airfryer waar ik de tijd bijna moest verdubbelen.)
Deze Easy Fry heeft veel meer vermogen dan ik gewend ben. M’n tosti (boterham-plak kaas-boterham) zat al tegen het verwarmingselement. Oeps. Ook cheddar moet je niet op een hamburger leggen als het apparaat nog aan staat, dat vliegt weg. Na de baktijd gewoon even in de nog warme machine leggen werkt echter ook prima om de kaas te laten smelten.
Ook dacht ik (heel kort) dat m’n display stuk was. De gebruiksaanwijzing is erg summier en ik dacht dat het hele display ‘touchscreen’ was. Ik drukte dus op het programma: deed niks. Je moet op de ‘koksmuts’ drukken en dan scrolt ‘ie door de programma’s. Nu ik dat weet: prima. Eigenlijk gebruik ik de programma’s toch niet. Zeker niet als het zo makkelijk in te stellen is zonder.
Wat is echt heel handig vind is het ‘opschud-alarm!’ Ge-wel-dig! In te stellen op 5, 10, 15 of 2 minuten. Je hoort dan een alarm om je patatjes op te schudden. Ik ben zo iemand die daar een aparte wekker voor moet zetten omdat ik snel de tijd vergeet, nu niet meer!

Nog even de echte nadelen:
Ik vind het jammer dat deze easy fry niet met accessoires geleverd wordt. Ook vind ik online nergens de afmeting van de binnenpan. Ik had nog een kleine ovenschaal die prima past. Daarin heb ik al een lekkere boterkoek (15 minuten) en cake gebakken.
En de handleiding die té summier is. Maar ach, je leer er wel mee werken! Hij staat hier dagelijks aan!

Pluspunten

• Grote binnenpan
  • Hoog vermogen
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Losse inzetrooster
  • Mag niet in de vaatwasser
  • Handleiding summier

Mary van der Zijden 22-05-2020

Grote en snelle airfryer

Deze airfryer heb ik een maand in mijn bezit. Je kunt er voor 4 personen friet in doen zodat iedereen gelijk kan eten.

Ok hoef je de pan niet voor te verwarmen. Alles is dus snel klaar.

De tiptoetsen werken prima en het apparaat is eenvoudig te bedienen. Je zet de pan zo op de plank in de kast. Hij is niet zwaar.

Het is eenvoudig te reinigen omdat er geen binnenmandje in zit.

Je moet de mand wel precies in de houder plaatsen.

Pluspunten

• Snel
  • Groot
  • Handig

Minpunten

• Sluiting in de houder moet precies gedaan worden

Marianne 22-05-2020

Fijn niet voorverwarmen!

Als je op zoek bent naar een goed alternatief voor een frituurpan, is dit een hele goede vervanger. Snel warm, patatjes zijn klaar in 15 minuten.

Pluspunten

• niet voorverwarmen
  • heerlijk krokante snacks
  • schoonmaken zo klaar

Minpunten

• onduidelijke handleiding

JohanH79 20-05-2020

Groot volume, maar wel log

Product is heel groot en kan veel in. Resultaten zijn er goed. Jammer vind ik dat de in geprogrammeerde bakmenu's, die zijn te algemeen en niets kan in de vaatwasser.

Pluspunten

• Log
  • Goed bak resultaat

Minpunten

• Niet vaatwasbestendig
  • Niet zo mooi uiterlijk

Nadiak 17-05-2020

Gebruiksvriendelijke easyfry

Dit apparaat komt voor mij als vervanging van mijn oude, die is meteen naar de afvalstraat gebracht. Eerste indruk is heel goed, ik heb er al reeds kipvleugeltjes, patat, pizza en viscuisine in bereid. Bij mij thuis is het wel een apparaat wat vaak gebruikt wordt, omdat het snel opwarmt en je gerecht snel klaar is. Het is ook groot dus voldoende voor een gezin van 4 en ik denk zelf met een gezin van 5/6 goed te doen. Enige wat ik mis is een uitneembaar mandje, maar ik weet nog niet zeker of het echt een groot gemis zal blijven. Binnenkort iets klaarmaken wat veel vocht/vet afgeeft, dan weet ik of het mandje crusiaal is voor mij of niet. Ik mis het mandje toch wel echt, vooral met frietjes bakken. De schaal die erin zit komt steeds een beetje mee. Wel is het veel makkelijker schoonmaken dan een mandje. Verder doet het wat het beloofd.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen binnenmandje

Esther 17-05-2020

Makkelijk in gebruik

Dit product nu 3 weken in gebruik. Lekker groot! Kan veel in en met een gezin van 4 is dat erg fijn. Ziet er erg mooi uit, en simpel in gebruik. Ideaal schoon te houden geen hoeken en gaten

Zonder de gebruiksaanwijzing te lezen van start gegaan, super simpel je hoeft niks voor te verwarmen. Patat moest wel iets langer als wat op de verpakking stond.

Cake/ friet / snacks / kip en groenten komen er allemaal heerlijk uit en zonder olie oid toe te voegen! :-)

Kleine minpuntjes: snoer is niet op te bergen, de binnenbak zit onderin een rooster deze zit los, hierdoor valt de binnenbak er mee uit als je hem op zijn kop leeg gooit.

Pluspunten

• Snel warm
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Snoer niet op te bergen
  • Losse binnenbak

Choepa 17-05-2020

Grote Air Fry voor het hele gezin

Ideale Air Fry voor het hele gezin. Er kan veel patat en snacks in gebakken worden. Ook afbakbroodjes, en bladerdeeg hapjes gaan ideaal in dit apparaat. Enige nadeel is dat het rooster los op de bodem zit en bij het opschudden komt deze steeds los.

Pluspunten

• groot
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• rooster schiet los

Tink89 16-05-2020

Niet gebruiksvriendelijk, wel goede resultaten

De airfryer is niet wat ik ervan verwacht had. Op sommige vlakken heb ik wel een positieve ervaring, maar al met al zou ik de airfryer door de vele negatieve niet aanraden.
Hij wordt om te beginnen superheet aan de onderkant, terwijl mijn vorige airfryer de warme lucht aan de bovenkant/achterkant uitblies. Dat vond ik persoonlijk een stuk prettiger. Na wat aanmoediging heb ik de fryer toch rechtstreeks op mijn aanrecht geplaatst en dat beschadigde niet. Hij wordt dus niet zo heet dat je hem niet op je aanrecht kunt plaatsen.
De bak gaat verre van soepel open en moet ik vaak de fryer zelf tegenhouden...maar die is heet! Ook dichtmaken gaat niet fijn. Ik moet altijd behoorlijk kracht zetten of de airfryer tegenhouden met een hand of de bak nog eens extra dicht duwen.
Je gebakken producten kun je niet uit de fryer kiepen, omdat dan het plaatje ermee uitvalt. Dat had ik dus al op mijn arm en aanrecht liggen, met een lelijke blaar als gevolg. De enige optie is dus je frietjes/broodjes/vlees/groente/iets anders met een schep eruit scheppen en dat duurt lang en is onhandig. Ook omschudden gaat niet fijn. Als ik frietjes wil omschudden, gaat de bodemplaat mee omhoog, waardoor er frietjes onder komen of de plaat scheef komt te liggen.
De broodjes, aardappelpartjes, frikandellen, appelflappen en quiche uit de fryer waren wel lekker, maar ik moest de frietjes wel veel vaker omschudden/scheppen dan in de handleiding stond en ze moesten ook langer bakken om ze krokant te krijgen.
Het schoonmaken van de airfryer valt ook tegen: de onderdelen mogen niet in de vaatwasser en zijn best groot voor in je gootsteen. Je moet bovendien wachten tot hij afgekoeld is (want anders verbrand je je), maar tegen die tijd is je vet al aangekoekt en het schoonmaken dus geen pretje meer.
Mijn advies voor mensen die een airfryer willen kopen is: kies er een met een mandje dat je kunt omkiepen, dat in de vaatwasser mag en dat soepel open en dicht gaat.

Pluspunten

• Goede bakresultaten

Minpunten

• Losse bodemplaat
  • Mag niet in de vaatwasser

Nou$y1208 15-05-2020

Super apparaat...

Ik mocht voor The Insiders de Tefal Easy Fry Xxl. Totaal geen idee wat ik moest verwachtten aangezien ik geen ervaring had met een Airfryer. Wel nieuwsgierig omdat je er zoveel over hoort en ziet op tv dus ik was super enthousiast!
Bij aflevering van de Easy Fry viel me meteen op dat deze super groot was (met een capaciteit van 1.6 kg). Bij het uitpakken viel het ontwerp meteen op mooi zwart met RVS details. Ook het bedieningspaneel ziet er goed uit, touchscreen en makkelijk te gebruiken. Ook staan er verschillende voorgeprogrammeerde bereidingsprogramma's op. De handleiding die je erbij krijgt is wel heel beknopt, ik heb vooral Gegoogled om een indicatie te krijgen van de verschillende bereidingstemperaturen/tijd. Qua accessoires is het wel heel minimalistisch je krijgt er alleen een rooster bij die in de bak plaatst.

Ik heb verschillende dingen bereid in de Airfryer zoals frites, hotwings, kebab, kip, brood en ik moet zeggen dat ik om ben. Het was soms even puzzelen wat betreft de temperatuur en bereidingstijd maar het resultaat mocht er wezen. Kanpperige frites, hotwings zonder olie. Geen baklucht in je huis! En heerlijk verse broodjes. Schoonmaken is een makkie.

Kortom ik ben om, zal er nog heel veel gebruik van maken!!

Pluspunten

• Grote Capaciteit
  • Makkelijk schoon te maken
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Geen accesoires
  • Geen goede handleiding

LM 14-05-2020

Mooi design, goed resultaat.

Mijn eerste indruk van de Tefal Easy Fry XXL is kort samengevat: zeer positief! Om te beginnen het design. Het display met de blauwe verlichting super mooi en maakt het apparaat erg strak, omdat er geen 'knoppen' op zitten. Enige kleine nadeel is dat je wel iets sneller vingerafdrukken ziet, maar ach.. als dat alles is!

Qua gebruik heb ik voor eerste gebruik kort een blik op de gebruiksaanwijzing geworpen. Wat erg fijn is, is dat je zowel de modus kan kiezen om op basis van het etenswaar dat jij in de airfryer doet hem in te stellen (bijv. kip/vis/friet), of om handmatig de temperatuur/tijd in te stellen.

Het is ideaal dat je handmatig de temperatuur kan instellen. Bij mijn vorige airfryer kon dat niet, en dan was het altijd 'net wel of net niet' qua resultaat. Het eten wordt prima gebakken in deze airfryer. Je ziet dat het vet verdwijnt van het eten (en je hoeft natuurlijk ook niets toe te voegen), dus het is daarmee ook een gezondere keuze. Het smaakte ook nog goed! Zowel vlees, vis als friet zijn ondertussen grondig getest, en driemaal een succes. Al met al een goede eerste indruk dus. Ik ben enthousiast!

• Gebruiksgemak
  • Resultaat

Minpunten

• Ietwat prijzig

Nicky 14-05-2020

Doet wat er beloofd wordt

Dit apparaat is veelzijdig, gebruiksvriendelijk en handig. De grootte is wel een nadeel, maar gelukkig misstaat het apparaat door de fraaie vormgeving niet op het aanrecht.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • Verschillende programma's
  • veelzijdig

Minpunten

• grootte

Jorn 13-05-2020

Oefening baart kunst

Inmiddels verschillende etenswaren bereid met de easy fry en het resultaat is steeds beter. Niet dat de easy fry verandert van werking uiteraard, maar ik word er zowaar handiger in. Zoals de titel al zegt: oefening baart kunst geldt ook in dit geval. Dus, hier gaan we: Design: + Mooi apparaat, strak, misstaat niet in de keuken (al berg ik hem telkens na gebruik weer netjes op) - Wordt loeiheet aan de buitenkant, dus oppassen! Gebruik: Vooral (blijven) proberen als het niet in 1x lukt. De gebruiksaanwijzing is summier en eerlijk gezegd vrij waardeloos. Veel beter zijn de gebruiksaanwijzingen op de verpakkingen van de producten. Let erop dat je producten koopt die geschikt zijn voor het apparaat. Dat scheelt. Snacks bereiden is super simpel, vlees, vis en gevogelte komt er heerlijk mals en sappig uit. Ironisch genoeg vond ik het nog het lastigste om fatsoenlijk friet te leren bereiden in de easy fry. De voorgeprogrammeerde functies gebruik ik weinig. Voegt voor mij niet veel toe. Onderhoud/schoonmaak: Al zijn de aanwijzingen in handleidingen en op internet over wat nu wel en wat nu niet in de vaatwasser kan op zijn zachtst gezegd tegenstrijdig, is mijn ervaring dat de bak en het rooster prima in de vaatwasser kunnen. Ideaal! Makkelijk in onderhoud dus, buitenkant met een doekje afnemen telkens. Weinig troep meer; een verademing. Alleen daarom al geen “reguliere” fritesketel meer! Al met al raad ik dit product dus aan!

DaantjeDee 07-05-2020

Boven verwachting

Ik heb al jaren een AirFryer (van Philips) maar die was wel aan vervanging toe. Toen kwam deze van Tefal op mijn pad en waagde ik het om deze te gaan proberen. Ik ben er erg tevreden over.
Het is een mooi apparaat, duidelijk te bedienen met de tiptoetsen aan de bovenkant. Daar staan ook nog eens allerlei 'producten' waardoor je al wordt geholpen met het kiezen van de juiste temperatuur (en tijd, al pas ik die altijd nog even aan). Het is een mooi groot mandje, met een rooster onderin. Dit is ook erg makkelijk schoon te maken onder de kraan en dat vind ik ook echt een pré.
De kroketten en kaassoufflés zijn krokant, braadworsten komen er knapperig uit en patat is lekker. Je kunt er ook bijv. cakjes in bakken maar dat heb ik nog niet gedaan.
Al met al vind ik het een ideaal apparaat en verkies ik hem nu zeker boven mijn oude apparaat!

Pluspunten

• Tiptoetsen
  • Handig mandje met rooster
  • Makkelijk schoon te maken
  • 'Hulp' bij bereiden product
  • Ruikt niet

Minpunten

• Het rooster ligt "los", mandje niet kunt kiepen.
  • Hij is groot