Princess 01.185000.01.001 Friteuse - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Princess 01.185000.01.001 Friteuse op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

emielo 04-11-2021

Handig voor grote hoeveelheden

Ik heb de frituur nu een paar weken in gebruik om te testen en hij bevalt
mij goed. Allereerst heeft de oven een mooi strak uiterlijk wat ik al
prettig vind. Verder is het frituren ook heel fijn. Hij heeft een koude
zone. Hierdoor vallen kleine stukjes onder in de frituur wat de koude zone
is. Deze stukjes blijven niet meer frituren wat mij veel gezonder lijkt. Ik
merk dit vooral in de geur. De frituur gaat veel minder snel stinken en
rookt ook minder als je meerdere porties frituurt. De grootte van de frituur
is voor mij goed. Wij hebben een huishouden van twee. Bij grotere
huishoudens kan het wel moeilijker worden, omdat de kleine mandjes dan
misschien te kleine porties geven. Tevens is het kijkvenster ook erg fijn om
doorheen te kijken. Hierdoor hoeft niet elke keer de deksel open om te
kijken of het gaar is. Wel wordt deze snel vies, dus moet deze elke keer
schoongemaakt worden. Als laatste het schoonmaken. Dit ging net zo makkelijk
als dat ik gewend ben. niet heel speciaal, maar dat hoeft van mij ook niet.

Pluspunten

• groot bassin
  • kan veel in

Minpunten

• altijd moet de hele pan opwarmen

DanTheMan 26-10-2021

Uitstekende upgrade!

Voor een gezin van vier personen is het ideaal. Je bent in één keer klaar met patat bakken en daarna kunnen alle snacks erin. Hierdoor kan je gezamenlijk eten en wordt niemands eten koud.
De grootte van de frituurpan zorgt ervoor dat je gemakkelijker voor meer mensen eten kan bereiden. Je bent sneller klaar en het neemt niet veel meer ruimte in dan een gewone pan.
Houd je van veel mensen over de vloer en lekker (ongezond) eten, dan is deze pan zeker een aanrader!

Pluspunten

• Past veel in
  • Zorgt voor snel eten
  • Makkelijk te gebruiken

Croky18 26-10-2021

Grote frituurpan

Fijne grote frituurpan
Makkelijk in gebruik
Kan veel tegenlijk bakken
Ideaal voor groot gezin

Pluspunten

• Goed schoon te maken
  • Warmt snel op

Minpunten

• Geen aan/uit schakelaar

Maarten 26-10-2021

Grote flexibele frituurpan

Na een heel aantal jaren een airfryer gebruikt te hebben was het weer tijd voor een 'ouderwetste' pan met vet.
Deze Princess pan is met z'n 5 liter inhoud behoorlijk ruim maar toch verassend compact op het aanrecht.
Hij wordt geleverd met 3 mandjes, 2 kleine die tegelijk in de pan kunnen en 1 grote waarbij er dus alleen deze mand gebruikt kan worden.
De kleine mandjes zijn handig voor diverse snacks te bereiden en in de grote mand kunnen we voor het hele gezin van 5 personen tegelijk friet (of patat :) ) bakken.

Opwarmen naar 175 graden vanaf kamertemperatuur duurt ongeveer 5 a 6 minuten wat ik erg snel vind voor een pan met een inhoud van 5 liter.

Het kijkglas in het deksel is handig maar het filter voegt in mijn optiek niet veel toe, als de afzuigkap niet aanstaat ruikt de hele keuken toch naar frituur.

Enige echte nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat wanneer de mandjes omhoog gezet worden bijvoorbeeld om de snacks of friet uit te laten lekken deze met een beugeltje om de buitenkant van de pan hangen waardoor er vet langs de buitenkant kan lopen, om dit schoon te maken is een doekje met warm water voldoende, eventueel met wat afwasmiddel.

Al met al een fijne afwisseling van de airfryer en zeker een blijvertje!

Pluspunten

• Inhoud 5 liter
  • Meerdere mandjes
  • Snel op temperatuur

Minpunten

• Kan wat vet langs de buitenkant lekken

c**********@g******** 25-10-2021

Frituurpan met wat onhandige eigenschappen

Ik heb deze friteuse getest maar vond hem eigenlijk best tegenvallen.

Het apparaat is lager en breder dan de frituurpan die ik hiervoor gebruikte, daardoor neemt hij best veel ruimte in op het aanrecht.

Opwarmen van de pan duurt redelijk lang, terwijl je bij het bakken ook echt het deksel op de pan moet houden, omdat de temperatuur anders teveel zakt.
Helaas zit de temperatuurknop achter de pan en het is moeilijk om de ingestelde temperatuur te zien.

Er zitten twee kleine mandjes bij en 1 groot mandje. Handig voor een gezin met 1 of 2 personen, maar als je met 3 volwassenen wil frituren dan kan je nog steeds niet alles in 1 keer er in doen.
De kleine mandjes zijn ook een beetje aan de kleine kant, een snack kan er soms niet eens in de lengte in, die moet je dan schuin leggen.
Als je het mandje omhoog zet om je eten uit te laten lekken loopt het frituurvet langs de voorkant van de pan omdat het beugeltje waarmee het mandje hangt dan aan de buitenkant van de pan hangt.

Pluspunten

• twee aparte mandjes

Minpunten

• Temperatuurinstelling niet goed te zien
  • Opwarmen duurt lang

Natasjavz 25-10-2021

Fijne frituur

We hadden eerst een kleine frituur, waardoor we vaak met visite op elkaar moesten wachten met eten omdat er niet voldoende in een mandje past.
Nu met deze frituur kunnen we eindelijk tegelijk met z'n allen eten. Lekker ruime mandjes er past voldoende in. wel jammer dat je niet de kleine mandjes in het grote mandje kan doen, want waar berg ik de andere vuile mandjes op...

Pluspunten

• Ruime mandjes
  • Meer in een keer bakken

Minpunten

• kleine mandjes niet in het grote mandje passen

Croky18 23-10-2021

Zeer fijne frituurpan

Deze frietpan is gemakkelijk schoon te maken door het uitneembare verwarmingselement en de uitneembare binnenpan. Er zijn bij deze pan geen rare hoeken of kieren waar vuil in kan gaan zitten.

5 liter frietolie warmt zeer snel op en koelt minder af bij het verwerken van diepvries friet. En doordat de capaciteit 5 liter is kan ik voor een groot gezin alles tegelijk bakken.

De frietpan is zeer eenvoudig in gebruik, alleen vind ik het jammer dat de pan geen aan/uit schakelaar heeft. Verder is de temperatuur van de olie eenvoudig te regelen met de ingebouwde thermostaat. Ook is het wel eens handig om 2 pannetjes te gebruiken tijdens het frituren zo kan ik eenvoudig de snacks en friet appart van elkaar bakken.

De buitenkant van het apparaat word niet heel erg warm door de koude zone van de frietpan.

Verder vind ik het een een prima frituurpan deze voldoet zeker aan mijn verwachtingen

Pluspunten

• Warmt snel op
  • 5 liter

Minpunten

• Geen aan/uit schakelaar

theodenhoed@gmail.com 21-10-2021

Fijne friteuse met grote inhoud

We hebben de frituurpan een paar weken mogen testen en we zijn erg tevreden.
Design: Rechthoekig model met drie mandjes (één grote en twee kleintjes), alle mandjes hebben een eigen handvat wat ook fijn is zodat je niet telkens moet wisselen. Verder een deksel met filter en kijkvenster

Capaciteit: Het is een mooie grote 5 liter pan met 1 grote mand en 2 kleine mandjes. Door de 5 liter duurt het wel langer voordat de frituurpan goed op temperatuur is, (bijna 10 minuten).
Het voordeel van 1 grote mand is dat je in 1 keer voldoende kan frituren zodat je niet moet gaan zitten wachten op een volgend portie. Ook de 2 kleine mandjes zijn handig zeker als je snacks heb waarbij de frituurtijd verschild.

Koude zone: Een erg fijne specificatie van de frituurpan is de koude zone. De restjes van je patat, etc. komen namelijk in de koude zone terecht waardoor deze niet verbranden. Hierdoor gaat je vet/olie langer mee en krijg je geen verbrande restjes op je gefrituurde producten.

Ook de buitenkant van de frituurpan wordt niet echt heel erg warm, je voelt wel dat deze iets warm wordt maar wel zodanig dat je je hier niet zal kan branden.

Pluspunten

• de grote van 5 liter
  • 1 grote en 2 kleine mandjes
  • makkelijk schoon te maken
  • veilig in gevruik

Minpunten

• dan niet alle mandjes in 1 keer in de pan passen

r***@k*********** 21-10-2021

Pas op voor de hete lucht!

Schoonmaak:
- De oven is gemakkelijk schoon te maken omdat het uit meerdere losse onderdelen bestaat. Deze pasten ook allemaal in onze afwasmachine met als uitzondering uiteraard het verwarmingselement.
Capaciteit:
- De inhoud van 5 liter is voor ons huishouden groot genoeg. Willen we kleinere porties dan kunnen we de kleine mandjes gebruiken. Overigens vinden wij die ook fijner bij grotere porties als we meer mensen te eten hebben. Door hun formaat zijn ze net wat handiger te bedienen als de grote mand.
Gebruiksgemak:
- Het kijkvenster is fijn om de voortgang ook visueel te bewaken.
- Wat ik een groot minpunt vind is waar de warme lucht uitkomt. Dit is bij de handgreep van het deksel waardoor je er erg in moet hebben dat je een ovenhandschoen aan moet doen. Dit is onlogisch omdat de handgrepen niet warm worden.

Dus als je overgaat tot aanschaf gebruik dan een ovenhandschoen en laat het apparaat absoluut niet gebruiken door kleine kinderen!

Pluspunten

• 2 kleine mandjes
  • Snel warm

Minpunten

• Hete luchtafvoer door het deksel

b*********@k********** 20-10-2021

Onze kids geven de doorslag: deze pan smaakt naar meer!

Met een gezin van 5 is deze frituurpan ideaal! 5 liter groot met een groot mandje erbij, waarmee eindelijk friet in porties te bakken is zodat niemand op zijn frietjes hoeft te wachten. Of aan de hand van de twee kleinere mandjes snacks met variabele baktijd gelijktijdig bakken, ideaal!

Hoewel de inhoud mooie voordelen biedt, viel de omvang van de pan mij overigens nog mee: geen massaal apparaat, maar ondanks zijn mogelijkheden toch relatief compact en daarmee handzaam. Ook eenvoudig in het gebruik, de temperatuurmeter met illustraties spreekt eigenlijk al voor zich.

Je bent er niet altijd even bewust mee bezig, maar mooi te weten dat deze pan enerzijds veiliger in gebruik is door zijn zogenaamde "koude zone" en anderzijds dat het hiermee gezonder frituren is. Een en ander draagt bij aan wat uiteraard het voornaamste is: de smaak. Wat dat betreft is de pan door onze kinderen helemaal goedgekeurd: friture papa kwam ten opzichte van de frituur om de hoek wat onze kids betreft onbetwist als winnaar uit de bus.

Kleine minpuntjes: de beschrijving was in onze ogen onduidelijk over frituren met of zonder deksel. Enerzijds wordt er gesproken van de voordelen van het kijkvenster, elders lezen we dat het juist de bedoeling is om tijdens het frituren de deksel niet op de pan te laten. Ten tweede hadden we gedacht dat de pan zou bestaan uit twee compartimenten, en dat dat de reden zou zijn dat het vet langer schoon zou blijven. Nu is dat laatste op zichzelf wel het geval (en is de pan ook prima te reinigen) maar het een en ander strookte dus niet helemaal met onze verwachtingen.

Al met al een prima pan voor grotere gezinnen, en zodoende zeker een aanrader!!!

Pluspunten

• Compact, maar qua inhoud van groot formaat
  • Eenvoudig in gebruik, intuïtief
  • Naar wens grote porties of kleinere porties
  • Veiliger en gezonder dan oude frituurpan
  • Met smaak frituren!!!

Minpunten

• Onduidelijk: frituren met of zonder deksel
  • Geen gescheiden compartimenten

D Hubers 20-10-2021

Zeer fijne friteuse met grote inhoud!

Ik heb nu een aantal weken deze Princess friteuse getest, en ben helemaal om! Mijn oude friteuse was een stuk kleiner en daar kon dus ook veel minder te gelijk in. Deze extra grote friteuse heeft een inhoud van 5 liter en kan gebruikt worden met een groot of twee medium frituurmandjes voor het tegelijkertijd bakken van friet en snacks. Wat bij veel friteuses is, is dat stukjes friet of kruimels van snacks in het vet terechtkomen en dan bij elk gebruik verbranden. Deze friteuse heeft een koude zone, speciaal gemaakt voor alle kleine stukjes die door het mandje heen vallen. Zo komen ze in de koude zone terecht en verbranden ze niet. Door middel van het veiligheidsfilter kan je deze restjes makkelijk uit de olie filteren. Zo gaat je olie langer mee en krijg je geen ongezonde verbrande restjes op je gefrituurde producten.

De binnenpan van de friteuse is uitneembaar zodat je makkelijk de olie kan verversen en de binnenpan in de vaatwasser kan doen. De gehele frietpan is eenvoudig uit elkaar te halen en de meeste onderdelen zijn vaatwasser bestendig dus het schoonmaken is gemakkelijk. Het handvat kan los geklikt worden van het mandje zodat deze ook makkelijk schoon gemaakt kan worden.

De friteuse heeft ook een kijkvenster, zodat je tijdens het frituren makkelijk in de gaten kan houden hoe het ermee gaat. Zo bespaar je jezelf vieze stank in huis, omdat je niet telkens de deksel ervan af moet halen.

Ook is de friteuse zeer snel op temperatuur, in ongeveer 5 minuten is de friteuse al klaar voor gebruik!

Kortom, ik zou deze friteuse zeker aanraden! Vooral door het gemak en de inhoud van 5 liter!

Pluspunten

• Grote inhoud van 5 liter
  • Makkelijk schoon te maken
  • Kijkvenster
  • Snelle opwarming

s*******@h********** 20-10-2021

Bevalt goed, fijn voor een groot gezin!

we hebben deze frituurpan een paar weken mogen testen en zijn zeer tevreden! we zijn met 7 personen dus handig dat de capaciteit van deze frituurpan groot genoeg is voor zo´n gezelschap.

De frituurpan is gemakkelijk uit elkaar te halen en schoon te maken en kan ook prima in de vaatwasser. Ook is hij snel warm en handig in gebruik. Je kunt kiezen voor 1 grote mand of 2 kleine. wel onhandig om degene die je niet gebruikt op te bergen vonden wij.

De frituurpan heeft een mooi design en is niet te zwaar om op te tillen. Het heeft een kijkvenster en een filter. De filter houdt wel wat luchtjes tegen maar niet alles natuurlijk. Kijkvenster is handig zodat je niet steeds de deksel eraf hoeft te halen

Het is prettig dat de frituurpan een koude zone bevat. De restjes van je snacks komen daardoor in de koude zone terecht waardoor deze niet verbranden. Hierdoor gaat je frituurolie ook langer mee en krijg je geen ongezonde verbrande restjes op je gefrituurde producten.

Minpuntje vonden wij dat er geen aan-uit knopje op zit en je de stekker er na gebruik meteen uit moet halen daardoor. En de deksel is vrij groot en moet je eerst neerleggen voor je snacks of friet ofzo eruit kunt halen, zou handig zijn als je die ergens aan kon klikken ofzo.

Pluspunten

• Capaciteit prima voor groot gezin
  • mooi design
  • koude zone

Minpunten

• deksel niet ergens aan vast maken
  • aan-uit knop

Champ 18-10-2021

Zeer makkelijke en goede frituurpan

De frituurpan een paar weken mogen testen en ik ben erg tevreden!

Schoonmaakgemak: De meeste onderdelen van de frituurpan zijn gemakkelijk uit elkaar te halen en zijn vaatwasbestendig, waardoor je de onderdelen na gebruik gemakkelijk kunt schoonmaken. Voor een grondige schoonmaak maak ik zelf nog altijd gebruik van vaatwas tabletten waarmee je de frituurpan goed schoon krijgt na een periode van gebruik.

Capaciteit: De frituurpan heeft een inhoud van 5 liter waardoor je voor een groot gezin/gezelschap snacks/friet/aardappelen, etc. kunt bereiden. Door de inhoudt van 5 liter duurt het soms wel iets langer voordat de frituur warm is, maar bij deze duurt dat ook maar maximaal 5-7 minuten.

Koude zone: Een erg fijne specificatie is het feit dat de frituurpan een koude zone bevat. De restjes van je snacks, etc. komen namelijk in de koude zone terecht waardoor deze niet verbranden. Hierdoor gaat je vet/olie langer mee en krijg je geen ongezonde verbrande restjes op je gefrituurde producten.

Gebruiksgemak: De frituurpan is snel op temperatuur (binnen zo'n 5-7 minuten). De frituurpan heeft 3 mandjes; één grote en twee kleintjes. Hierdoor is het gemakkelijk om een grote hoeveelheid friet te bakken in de grote mand en evt. de snacks in de kleine mandjes waardoor je verschillende snacks ook van elkaar kunt scheiden. Echter is het wel even nadenken hoe je de grote of twee kleine warme mandjes opbergt zodra je de andere grote of twee kleine mandjes gaat gebruiken. De frituurpan heeft een deksel met een filter, hierdoor is de geur vanuit de frituurpan wat gefilterd. Ik denk dat je met een frituur pan nooit de welbekende geur kunt vermijden. Tevens heeft de deksel een kijkvenster waardoor je kunt kijken of je snacks/friet gaar is zonder dat je de deksel van de pan haalt en er veel rook vrijkomt.

Veilig in gebruik: De frituurpan is veilig in gebruik. De temperaturen zijn duidelijk aangegeven de handvatten aan de mandjes zijn groot genoeg om deze veilig te gebruiken. De restjes van de snacks vallen in de koude zone waardoor deze niet verbranden.

Design: Rechthoekig model met drie mandjes (twee kleintjes en één grote), verder een deksel met filter en kijkvenster.

Pluspunten

• Grote capaciteit
  • Meerdere mandjes
  • Snel op temperatuur
  • Koude zone
  • Vaatwasmachine bestendig

Minpunten

• Opbergen van de mandjes die je niet gebruikt

Dennis19802021 16-10-2021

Super fijne frituurpan

Wow, super, makkelijk en gemakkelijk!!! Wij zijn een gezin van 3 waarbij een gezin van 3 inwonen. Wat een gemak zeg eindelijk patat en snacks snel en makkelijk bakken. Grote mand de patat en kleine mandjes snack. Zo kun je kaassouffle en kroket tegelijk maken of andere willekeurige snacks. Het is alleen even denken en kijken hoe je het doet met de mandjes. Waar laat je de hete grote mand als je de kleintjes gaat gebruiken of andersom. De pan is van mooi design met deksel waar een kijkgleuf in zit. Het gebruik is ook super handig! Temperatuur instellen aan zetten en gaan. Heerlijk bakken met en in 5 liter frituurolie!! Ik zeg voor de grote(re) gezinnen aanschaffen.

Pluspunten

• Grote 5 liter!
  • Meerdere mandjes

Minpunten

• Wegleggen mandjes tijdens gebruik

Linda2308 15-10-2021

Geweldige frituurpan

Rechthoekig model,dus makkelijk op te bergen. Grote mand om lekker veel frietjes te gelijk te bakken en 2 kleine voor snacks of wat dan ook. De 3 mandjes zijn ook gemakkelijk om uit te gieten in kom of schaal.
Een pluspunt is zeker, dat je nu zelf thuis een frietje waterfiets kan maken, dat was voor mijn man het hoogtepunt, nog nooit zo,n lekker frietje waterfiets gehad

Zeer grote cacaciteit. Ideaal voor kleine/ grote gezinnen. Erg handig in gebruik en de olie warmt zeer snel op. Goed Product!

Dankzij het zeer krachtige vermogen van 3270 Watt is de frituurpan in ongeveer vijf minuten op temperatuur. Koude zone voor gezonder frituren Een probleem van veel friteuses is dat restjes in het hete vet terechtkomen en dan bij elk gebruik verbranden. De Princess Frituurpan heeft om dit te voorkomen een speciale koude zone. Alle kleine stukjes die door het mandje heen vallen komen in deze koude zone terecht en verbranden niet. Zo gaat je olie langer mee en krijg je geen ongezonde verbrande restjes op je gefrituurde producten.

De friteuse heeft een filter in het deksel waardoor de vieze frituurlucht beperkt wordt en je minder last hebt van een frituurlucht die in huis blijft hangen. Via het kijkvenster kan je makkelijk het bakproces in de gaten houden zonder de frituurpan te openen.

Makkelijk schoon te maken

De geëmailleerde binnenpan van de friteuse is uitneembaar, zodat je makkelijk de olie kan verversen en de binnenpan in de vaatwasser kan plaatsen. De gehele frietpan is eenvoudig uit elkaar te halen en de meeste onderdelen zijn vaatwasserbestendig, wat het schoonmaken gemakkelijk maakt. Het handvat kan eenvoudig los geklikt worden van het mandje, zodat deze ook makkelijk gereinigd kan worden.

Ik heb het product een paar weken mogen testen

Pluspunten

• Groot
  • 3 mandjes
  • Kijkvenster
  • Vaatwasmachine bestendigd
  • Koudzone

DaanSmits 18-11-2019

Super

Fraai en compact formaat. Goede inhoud voor zowel friet als snacks en andere producten om te frituren

Keukenverhalen 25-10-2019

Fijne frituurpan!

Snel op temperatuur en zeer ruim om grote porties te frituren. En ook handig dat er kleine mandjes bij zitten voor kleinere porties.

Pluspunten

• makkelijk schoon te maken
  • geschikt voor grote en kleine porties
  • makkelijk in gebruik